Olen täydellisen kyllästynyt miehen käytökseen teinin kanssa
Mies riitelee jatkuvasti teinin kanssa ja suuttuu minulle, jos sanon että miettisi omaa käytöstään ja olisi aikuinen. Teini on ärsyttävä (totta kai) ja ärsyttää välillä tahallaan, mutta minusta aikuisena osan jutuista pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tietyt rajat täytyy olla ja koulu ja muut velvollisuudet hoitaa, mutta mies tuntuu vaativan täydellistä tottelevaisuutta ja hermostuu, kun teini inttää vastaan tai vaikka katsoo uhmakkaasti takaisin. Rangaistukset näistä rikkeistä ovat ihan naurettavia, kuten kuukauden pelikielto. Mies myös tuntuu suosivan nuorempaa lasta, joka ei vielä ole teini, mikä on mielestäni täysin väärin.
Meillä on ollut tähän saakka onnellinen avioliitto, olen rakastanut miestä todella paljon ja kuvitellut meidän olevan loppuelämämme yhdessä. Nyt tuota räyhäämistä katsoessa tuntuu, että vihaan miestä yli kaiken. Mies ei suostu mihinkään perheneuvolaan tai avun etsimiseen, vaan kuvittelee olevansa oikeassa ja että kaikki vika on teinissä. Onko ainoa järkevä teko erota? En todellakaan jaksaisi kuunnella kotonani jatkuvaa huutamista ja riitelyä.
Kommentit (59)
Liian paljon on näitä mies lapsia.
Ja naiset koittaa ymmärtää.
Miehesi on tosi lapsellinen. Monet miehet on, vaikka ikä on tyyliin pappa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en katsoisi tuollaista miestä päivääkään vaan kattilat menisi jakoon. Lapsi saisi itse päättää, minkä verran isäänsä tapaa eron jälkeen. Tuon ikäistä ei enää voi pakottaa.
Lisäksi asettuisin lapsen puolelle ilmoittamalla, että sinä olet myös aikuinen talossa etkä hyväksy miehen mielivaltaisia rangaistuksia. Sinä voit ihan suoraan ilmoittaa, ettei tuollaiset pelikiellot ym. ole voimassa. Ei se mies niitä itsekseen voi päättää.
Asetun usein lapsen puolelle niissä asioissa, joissa mies on mielestäni kohtuuton. Mutta esim. pelikieltoon en pysty vaikuttamaan, koska mies kontrolloi tietokoneen ruutuaikaa. Toki kerron jos joku asia on mielestäni kohtuuton. Joskus mies jopa kuuntelee minua, mutta aika usein ei.
Mies ei ole itse kasvanut aikuiseksi.
Jos hän ei itse ole elänyt teini-ikää, hän ei hyväksy sitä lapseltakaan.
Voi olla, että hän toistaa omaa lapsuuden kodissa ollutta mallia. Ehkä hänen oli aina toteltava eikä omaa tahtoa saanut olla ja vaatii nyt samaa lapseltaan.
Kokee tämän itsenäistymisen uhkaksi itselleen.
Kypsymätön mies, ei kykene ottamaan isän roolia. Ei kykene muuttumaan. Sääli poikaa.
Voin kuvitella, miltä tuntuu, kun huomaa olevansa naimisissa tuollaisen kanssa.
Kuulostaa siltä, että sinä ja lapsi elätte helvetissä. Lähde sieltä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko jutella miehesi kanssa?
No sanotaanko, että olen jutellut tästä miehen kanssa sen verran monta kertaa, että jos otan aiheen esille, mies alkaa karjua myös minulle.
Ihana mies! Ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon on näitä mies lapsia.
Ja naiset koittaa ymmärtää.
Olen huomannut, että iso osa Suomen miehistä on jotenkin nepsyjä. Eivät kaikki pahoja, mutta outoja, hassuja tai metsäläisiä.
Opk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kysyä mieheltä, pystyykö hän sitoutumaan annettuihin hoito-ohjeisiin, jos teiniltä löytyy toisenlaista lähestymistapaa kuin käskyttämistä vaativa ongelma. Mies hermostui ja alkoi haukkua minua, haukuin takaisin ja mies häipyi ovet paukkuen pihalle. Ainakin saan toivottavasti olla pari tuntia rauhassa.
Ei kai auta kuin alkaa säästää rahaa eroa varten :(
Älä nyt akka paskaa jauha. Sä mitään ala säästämään. Viet erossa kuitenkin puolet kaikesta mitä miehesi on tienannut samaan aikaan kun sinä olet maannut himassa. Saatanan loinen.
Jestas millaisia "miehiä" Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Näytä miehellesi tämä aloituksesi. Jos ei siitä tajua, että vetää överiksi, niin eipä siinä juuri vaihtoehtoja ole.
Laitoin linkin miehelle. Vastauksena oli keskisormea ja huutoa siitä, kuinka olen ilkeä kusipää kun kehtaan häntä haukkua netissä. Ei auttanut, että yritin selittää ettei kukaan häntä tämän perusteella tunnista.
Hyvää vappua vaan muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että teini muuttunut hajamieliseksi ja hitaaksi räyhäävän ukkosi takia. On ikäänkuin varuillaan, että milloin se taas räjähtää. Ja kapinoivasti provosoi miestäsi myös. Minusta tuossa tilanteessa se mies on enemmän lappsellinen ja kehittymätön, kun suuttuu lähes tyhjästä. Aikuisen ei ikinä pitäisi menettää mallttia lasten nähden. Menettää uskottavuuden sillä tavalla ja kunnioituksen. Mies vaikuttaa siltä ettei hallitse itseään ja käytöstään eikä käyttäydy kuin fiksu aikuinen. Mies puhutteluun ja pitää voida aikuiselta vaatia parempaa käytöstä. Myös rangaistukset ylimitoitettuja ja ehkä on vaan koston himoinen, mikä sekään ei ole fiksua.
Kyllä aikuinen saa menettää malttinsa joskus, ei luo tervettä kuvaa aikuisesta jos aina puree hammasta ja nielee kaiken vaikka mikä olisi. Kaikkia tunteita saa olla myös aikuisella. Joka päivä räyhääminen ei tietysti ole normaalia sekään.
Sait juuri päivän mies teki väärin aloituksestasi yhden pisteen. Kun teet vielä 4 aloitusta tänään niin saat kiintiön täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isän ja lapsen suhde oli silloin, kun lapsi oli pieni? Millainen suhde miehellä on ollut omaan isäänsä? Niistä voi löytyä vastaukset nykytilanteeseen.
Lapsen ollessa pieni kaikki meni hyvin. Iän myötä lapsen tekemiset ja sanomiset ovat vähitellen alkaneet ärsyttää miestä enemmän ja enemmän. Vaikka johonkin perhelomalle ei ole enää ollenkaan kiva lähteä, koska mies rähjää teinille milloin mistäkin niin, että kaikilla on varmasti kurjaa ja joutuu olemaan varpaillaan. Matkustan nykyään mieluummin pelkkien lasten kanssa.
Miehellä oli teininä isäänsä huonot välit ja riitelivät paljon. Isä kuulemma uhkaili välillä miestä väkivallalla muttei käsittääkseni sitä toteuttanut, sen sijaan äitinsä ainakin löi. Miehen aikuistuttua välit paranivat ja minulle apesta jäi mukava ja rauhallinen kuva. Tosin ennakkoperinnöllä appi suosi edelleen toista lastaan. Eli varmasti miehellä on oman lapsuuden kautta kaikenlaista painolastina, mutta olen tähän saakka toivonut että hän fiksuna ihmisenä saisi ne käsiteltyä.
Ennen kuin perustaa oman perheen, pitäisi tuollaiset asiat käsitellä. Miehen siis olisi pitänyt tässä tapauksessa kyetä aikuisena käymään ne läpi niin, ettei toista samoja käyttäytymismalleja. Kaikkien kannattaa aina miettiä, onko kumppani ja onko itse valmis vanhemmuuteen ja jos ei ole, pyrkiä prosessoimaan asia ja jos toisella ei siihen ole halua, niin sitten sellaisen ihmisen kanssa ei kannata olla.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isän ja lapsen suhde oli silloin, kun lapsi oli pieni? Millainen suhde miehellä on ollut omaan isäänsä? Niistä voi löytyä vastaukset nykytilanteeseen.
Lapsen ollessa pieni kaikki meni hyvin. Iän myötä lapsen tekemiset ja sanomiset ovat vähitellen alkaneet ärsyttää miestä enemmän ja enemmän. Vaikka johonkin perhelomalle ei ole enää ollenkaan kiva lähteä, koska mies rähjää teinille milloin mistäkin niin, että kaikilla on varmasti kurjaa ja joutuu olemaan varpaillaan. Matkustan nykyään mieluummin pelkkien lasten kanssa.
Miehellä oli teininä isäänsä huonot välit ja riitelivät paljon. Isä kuulemma uhkaili välillä miestä väkivallalla muttei käsittääkseni sitä toteuttanut, sen sijaan äitinsä ainakin löi. Miehen aikuistuttua välit paranivat ja minulle apesta jäi mukava ja rauhallinen kuva. Tosin ennakkoperinnöllä appi suosi edelleen toista lastaan. Eli varmasti miehellä on oman lapsuuden kautta kaikenlaista painolastina, mutta olen tähän saakka toivonut että hän fiksuna ihmisenä saisi ne käsiteltyä.
Ennen kuin perustaa oman perheen, pitäisi tuollaiset asiat käsitellä. Miehen siis olisi pitänyt tässä tapauksessa kyetä aikuisena käymään ne läpi niin, ettei toista samoja käyttäytymismalleja. Kaikkien kannattaa aina miettiä, onko kumppani ja onko itse valmis vanhemmuuteen ja jos ei ole, pyrkiä prosessoimaan asia ja jos toisella ei siihen ole halua, niin sitten sellaisen ihmisen kanssa ei kannata olla.
M38
Varmasti näin. Itse en kyllä mitenkään osannut ennakoida tätä. Viime vuosiin saakka meni hyvin ja nykyäänkin välillä, välillä taas tuntuu että asun jonkun ihan vieraan ihmisen kanssa.
Ei kaikki kestä nähdä, kun lapset kasvaa ohi ja itse vanhenee. Jos lapset menestyy =kateus.
Jos eivät menesty = ketutus. Jos heillä on perittyjä heikkouksia =raivo ja viha, pelko omasta paljastumisesta.
Lapsen pitäisi kannatella vanhenpaansa ja olla samalla alisteinen. Mahdoton tehtävä, orjuuttamista. Luonnevikaa, rajojen puutetta.
Tuollainen aikuinen tarvitsee toisen aikuisen, joka ottaa hartioista ja todella jysäyttää hänet paikoilleen. Jos sellaista ei ole, kamat kasaan ja adios.
Vihaisia, nuorempiaan kiusaavia vanhoja äijiä on maailma täynnä. Harmillista kyllä, että moni johtaja on sellainen.
Tilanne kuulostaa kovin tulehtuneelta, nyt kuulostaa kuin olisitte miehen kanssa rintamalinjojen eri puolilla vastakkain vaikka teidänhän pitäisi olla samalla puolella. Pystyisikö tuon kääntämään parempaan siten että olisit edes jossain asiassa miehesi tukena niin hän ei kokisi joutuvansa siilipuolustukseen? Ehkäpä hänkin saattaisi olla tukenasi jossain asiassa.
MInä ymmärrän erittäin hyvin että esimerkiksi uunin päälle unohtaminen aiheuttaa oikeasti tulipalovaaran. Voisitko itse jutella teinin kanssa, hän ei välttämättä edes tajua että tuossa hommassa saattaa palaa hänen kotinsa, tavaransa ja ihan kaikki muu. Vaikka kyseessä olisikin kapinointi vanhempaa vastaan niin kannattaako sitä tehdä tuolla tavalla?
Aika moni on täällä valmis tuomitsemaan tuon miehen lapselliseksi tai julmaksi. Mutta entäpä jos kukaan muu perheessä ei kiinnitä huomiota noihin riskijuttuihin? Jos asutte kerros- tai rivitalossa, tulipalon seurauksena saattaa tuhoutua muutaman muunkin koti ja vahingon aiheuttaja saa sítten maksella tuota siitä eteenpäin vaikka olisikin ollut alaikäinen tapahtumahetkellä.
Ja erouhkailusta: Joo, voihan siihen mennä mutta mutta... se tuskin parantaa tilannetta sillä eiköhän jokainen koe tuollaisen uhkailun hyökkäyksenä.
No tässähän on nyt ihan selkeä homma, että aikuisten pitää keskustella asiat kuntoon. Jos ei onnistu, niin joku on väärässä taloudessa. Eikä se ole tässä missään tapauksessa teini, vaan syyllinen on kyllä jompi kumpi aikuisista. Siitä ei ole mitään epäselvyyttä, mikään ei perustele raivoavaa käytöstä, jota ei edes pyydetä anteeksi ja se toistuu aina. Kenelle nyt tulee yllätyksenä, että teinit on hankalia. Sen takia aikuiset ihmiset on siinä, että asiat hoidetaan kuntoon. Kysyttävää? Ei pitäisi olla, koska vastaus on ilmiselvä.
Hyi🤮🙄