Olen täydellisen kyllästynyt miehen käytökseen teinin kanssa
Mies riitelee jatkuvasti teinin kanssa ja suuttuu minulle, jos sanon että miettisi omaa käytöstään ja olisi aikuinen. Teini on ärsyttävä (totta kai) ja ärsyttää välillä tahallaan, mutta minusta aikuisena osan jutuista pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tietyt rajat täytyy olla ja koulu ja muut velvollisuudet hoitaa, mutta mies tuntuu vaativan täydellistä tottelevaisuutta ja hermostuu, kun teini inttää vastaan tai vaikka katsoo uhmakkaasti takaisin. Rangaistukset näistä rikkeistä ovat ihan naurettavia, kuten kuukauden pelikielto. Mies myös tuntuu suosivan nuorempaa lasta, joka ei vielä ole teini, mikä on mielestäni täysin väärin.
Meillä on ollut tähän saakka onnellinen avioliitto, olen rakastanut miestä todella paljon ja kuvitellut meidän olevan loppuelämämme yhdessä. Nyt tuota räyhäämistä katsoessa tuntuu, että vihaan miestä yli kaiken. Mies ei suostu mihinkään perheneuvolaan tai avun etsimiseen, vaan kuvittelee olevansa oikeassa ja että kaikki vika on teinissä. Onko ainoa järkevä teko erota? En todellakaan jaksaisi kuunnella kotonani jatkuvaa huutamista ja riitelyä.
Kommentit (59)
Millainen isän ja lapsen suhde oli silloin, kun lapsi oli pieni? Millainen suhde miehellä on ollut omaan isäänsä? Niistä voi löytyä vastaukset nykytilanteeseen.
Teinin vika, laita se ulos niin mies rauhoittuu. Johan se olisi hyvä aika itsenäistyä.
Kyllä mä laittaisin ehdon miehelle, että ellei suostu perheneuvolaan tai muuhun apuun ja selvittelyyn asiaan liittyen, niin sitten on teidän yhteisen suhteen jatkuminen tosissaan uhan alla.
Tsemppiä kovasti sinne! Samaistun tilanteeseesi vanhojen omien kokemuksieni kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko jutella miehesi kanssa?
No sanotaanko, että olen jutellut tästä miehen kanssa sen verran monta kertaa, että jos otan aiheen esille, mies alkaa karjua myös minulle.
Kamala ukko 😒
Ei ole normaalia huutaa lapselle ja vaimolle.
Eroa ennen kun lapsi masentuu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuo tuli vastaan onneksi silloin jo kun lapset oli pieniä.
Muutin lasten kanssa pois eikä ole sen jälkeen tarvinnut elää riitaissa kodissa.
Sama täällä.
Tosin oli jo henkistä väkivaltaakin.
Sain yksinhuoltajuuden ja pojasta kasvoi tasapainoinen, iloinen, fiksu mies ihan näin äidin kasvattamana ilman sitä miehenmallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko jutella miehesi kanssa?
No sanotaanko, että olen jutellut tästä miehen kanssa sen verran monta kertaa, että jos otan aiheen esille, mies alkaa karjua myös minulle.
Eiköhän se ole sitten aika todeta että jos vielä karjuu yhtään kenellekään, se on ero ja saa karjua yksinään uudessa yksiössä.
Jos oikeasti miestä ei saa mihinkään ammattiauttajan puheille eikä hänellä ole halua käsitellä asiaa ja ero tulee, niin ole tarkkana että teini ei missään nimessä koe asiaa niin, että erositte koska hän ei osaa käyttäytyä niin että isä olisi tyytyväinen.
Todella ikävä tilanne, mutta kummallekaan lapselle ei ole hyvä antaa sellaista mallia että on ok pysyä yhdessä ihmisen kanssa joka karjuu sinulle, kun yrität selvittää tärkeää asiaa joka vaikuttaa teidän kaikkien hyvinvointiin.
Kyllä se on teini, jossa on ongelma. Ei ole normalaia unohdella jatkuvasti asioita.
Mistä löytyy aina näitä jo tutuksi tulleita mies lapsia jotka käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Huutamalla tottunut selviämään vaikeista tilanteista tai räyhäämälläkö luulee voivansa kotiaan hallita?
Eroa,se on ainoa vaihtoehto.
Itselläni oli isäpuoli joka teki samaa.
Kävi myös äitini päälle.ja melkein minunkin.
Koko ajan sai olla varovainen ettei vain ärsytä toista.
Koitin puhua äidilleni että ottaisi eron.
Mutta ei,kun nyt on hänellä mies.
Olen vieläkin katkera siitä äidilleni.
Toimi teinin parhaaksi. Tuo ei ole normaali suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei muutu. Teiniä voisi suojella jos asuu erillään miehestä tai mies etsii oman kodin muualta, ei tapaa teiniä. On hyvä suojella helposti traumatisoituvaa nuorta lisätraumoilta ja ahdistukselta, ettei käy huonosti. Nuori vielä opettelee asioita ja tulee uusia juttuja. Miehen pitäisi mennä erilleen teinistä ja ei haastaa riitaa, ei triggeröidä, ei vaatia liikaa. Siis mikäli niin on tapahtunut tai jokin niistä.
Mies ei varsinaisesti haasta riitaa, mutta suuttuu teinille ihan mitättömistä asioista. Mutta joissain asioissa mielestäni vaatii liikaa ja triggeröityy minusta aivan ihmeellisistä jutuista. Luulen, että osa teinin hölmöilystä johtuu jo siitä, että hän jännittää mistä mies taas seuraavaksi keksii suuttua.
Ihan oman perhe-elämän kokemuksella sanon suoraan: ota lapset ja häivy!
Meillä oli miehen käytös samanlaista esikoista (poika) kohtaan. Kadun vieläkin, että jäin ja pidin lastani siinä helvetissä. Ei auttanut perheneuvola, eikä mikään puhe tai huuto. Olisi vaan pitänyt lähteä ja asua vaikka teltassa koko katraan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen isän ja lapsen suhde oli silloin, kun lapsi oli pieni? Millainen suhde miehellä on ollut omaan isäänsä? Niistä voi löytyä vastaukset nykytilanteeseen.
Lapsen ollessa pieni kaikki meni hyvin. Iän myötä lapsen tekemiset ja sanomiset ovat vähitellen alkaneet ärsyttää miestä enemmän ja enemmän. Vaikka johonkin perhelomalle ei ole enää ollenkaan kiva lähteä, koska mies rähjää teinille milloin mistäkin niin, että kaikilla on varmasti kurjaa ja joutuu olemaan varpaillaan. Matkustan nykyään mieluummin pelkkien lasten kanssa.
Miehellä oli teininä isäänsä huonot välit ja riitelivät paljon. Isä kuulemma uhkaili välillä miestä väkivallalla muttei käsittääkseni sitä toteuttanut, sen sijaan äitinsä ainakin löi. Miehen aikuistuttua välit paranivat ja minulle apesta jäi mukava ja rauhallinen kuva. Tosin ennakkoperinnöllä appi suosi edelleen toista lastaan. Eli varmasti miehellä on oman lapsuuden kautta kaikenlaista painolastina, mutta olen tähän saakka toivonut että hän fiksuna ihmisenä saisi ne käsiteltyä.
Onko teineille laitettu rajat.
Tässä on kyse siitä rajattomuudesta. Minkä ikäinen teini on. On kyse myös vastuun ottamisesta. Jos teinillä on epäselvät rajat, ei ero mitään auta.
Miksi mies huutaa. Onko siellä takana pelko, ettei pojasta tule kunnon miestä.
Mene sinä ap pojan kanssa kasvatusneuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy aina näitä jo tutuksi tulleita mies lapsia jotka käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Huutamalla tottunut selviämään vaikeista tilanteista tai räyhäämälläkö luulee voivansa kotiaan hallita?
Miehen mielestä minä olen kuulemma se ilkeä räyhäävä narsisti, joka yrittää väkisin saada kaikki tottelemaan itseään.
Ap sano miehelle, että kyllä tässä pärjätään. Älä ole huolissasi. Sano, että sinä olet siinä ja poika kasvaa. Ei enää huudeta.
Vierailija kirjoitti:
Onko teineille laitettu rajat.
Tässä on kyse siitä rajattomuudesta. Minkä ikäinen teini on. On kyse myös vastuun ottamisesta. Jos teinillä on epäselvät rajat, ei ero mitään auta.
Miksi mies huutaa. Onko siellä takana pelko, ettei pojasta tule kunnon miestä.
Mene sinä ap pojan kanssa kasvatusneuvolaan.
Teinillä on tiukat rajat, monessa suhteessa tiukemmat kuin kavereilla, koska esim. liiasta ruutuajasta on aina seurannut isoja ongelmia käytöksessä.
Mies huutaa omasta mielestään siksi, ettei saa muuten asiaansa perille. Minusta tämä on hämmentävää, koska ainakaan itse en vastaanota huutamalla yhtään mitään, vaan vasta asiallisella keskustelulla ja kunnon perusteluilla. Yritin jossain vaiheessa neuvoa teiniä jättämään huutavan isän huomioimatta ja palaamaan asiaan miehen rauhoituttua, mutta tästä mies vain suuttui entistä enemmän ja teini sai samat arestit ja pelikiellot kuin jos olisi sanonut vastaan.
Ja kyllä, aion olla yhteydessä perheneuvolaan. Tässä vaiheessa ihan sama tuleeko mies mukaan vai ei.
Ja ihmetellään vielä alhaista syntyvyyttä ja yksinäisiä äitejä 🙄
Onneksi hyviäkin isejä varmasti on, mutta liian monta tarinaa kuullut omastakin lähipiiristäni näistä terroristi isistä.
Nainen ota lapset ja lähde
Huomaat miten elämä helpottuu.
Raskasta elää pelossa ja jännityksessä sinulla ja lapsellasi.
Tsemppiä.
Meillä oli sama. Mies veti ihme kilareita tai tuhisi ja huokaili passiivisagressivista teinin käytöksestä. Teini sinänsä ei ollutnlapsesta muuttunut mitenkään, tietyt asiat ovan häbelle aina oleet haasteellisia (ADD) mutta jostain syystä kun mies lähestyi viittäkymmentä ja lapsi tuli teini-ikään niin hommasta ei enää tullut mitään. Mies ei nähnyt mitään tarvetta korjata omaa käytöstän, kaikki oli teinin vikaa. Lopulta erosin kun homma uuvutti minut, teini valitsi että asuu minun luona koska isän luona oli paha olla. Toinen lapsi (teini hänkin) on vuorotellen kummankin luona.
Anna miehelle enemmän seksiä. Mies käyttäytyy noin kun on puutteessa.
Tiedän kokemuksesta kyllä miten syä miestä jatkuva puute
Mies 48
Itse en katsoisi tuollaista miestä päivääkään vaan kattilat menisi jakoon. Lapsi saisi itse päättää, minkä verran isäänsä tapaa eron jälkeen. Tuon ikäistä ei enää voi pakottaa.
Lisäksi asettuisin lapsen puolelle ilmoittamalla, että sinä olet myös aikuinen talossa etkä hyväksy miehen mielivaltaisia rangaistuksia. Sinä voit ihan suoraan ilmoittaa, ettei tuollaiset pelikiellot ym. ole voimassa. Ei se mies niitä itsekseen voi päättää.
Meille tuo tuli vastaan onneksi silloin jo kun lapset oli pieniä.
Muutin lasten kanssa pois eikä ole sen jälkeen tarvinnut elää riitaissa kodissa.