Ärsyttää jo valmiiksi kun huomenna grillataan ja kaikki kehuvat miestä kun hän lämmitti lihat
Ja sitten syödään ja vieraat sanovat että olipa hyvää grilliruokaa, vaikka mies on vain marinoinut lihat ja seisonut tyhjänpanttina grillin vieressä odottaen, että liha on lämmintä. Kukaan ei kehu patonkiani tai tälle vapulle keksimääni uutta salaattia: vuohenjuusto-persikka.
Kommentit (56)
Jos mä olisin grillaamassa ja vieraat tulis sanomaan että hyvin lämmitit lihat, niin se olis portin pielestä kadulle nopeinta vauhtia. Ja viimeinen kutsu.
M - gurmeekokki
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku muka vielä lihaa?
Kaikki normaalit ihmiset syövät - viherpiipertäjät eivät.
Mitä ihmeen lihaa oikein syötte jos se vain lämmitetään grillissä?
Ei voi olla todellista. Nyyttäritarjoiluilla ongelmaa ei tule, jos kaikki tuovat ja arvostavat muita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen lihaa oikein syötte jos se vain lämmitetään grillissä?
Ilmeisesti valmiiksi paistettuja tai vaikka makkaroita. Toki niiden marinointi on erikoista.
Meillä mä marinoin broilerin ja laitan makkarat valmiiksi, mies vain grillaa ne. Lisäksi teen salaatin ja mitä muuta nyt oltiin ajateltu tarjolle.
En tiedä onko tämä aloitus trolli, mutta meillä oli muutama vuosi sitten väkeä syömässä ja mies grillasi. Yksi miesvieraista oikeasti kiitti miestä kun teki niin hyvää ruokaa. Mä kyllä ihan pokkana sanoin, että niin mä ne broilerit ja makkarat valmistelin sekä tein salaatin ja jälkkärin. Mies ei edes tiedä mitä marinadiin kannattaisi laittaa. Toki hän sen oppisi, mutta kun ei häntä kiinnosta.
Onneksi ap:n perheessä mies hoitaa grillaamisen. Aika sitkeää evästä olisi luvassa jos ap itse kävisi lämmittämässä lihat grillissä.
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku muka vielä lihaa?
Me terveystietoiset kyllä syömme lihaa nyt ja tulevaisuudessa.
Meillä vaimo hoitaa grilliosuuden. Lihan lisäksi kasviksia ja kalaa. Varmaan vielä makkaraakin. Valtaosa ruuasta valmistuu grillillä. Hän siis hoitaa pääosan valmisteluista koska lisäksi vain joku salaatti.
Mites ois jos olisit vain kiitollinen kun on ruokaa, mies ja ystäviä ??
Ehdota miehelle roolien vaihtoa. Sinä seisot grillin luona grillaamassa ja mies valmistaa kaiken muun osan ateriasta ja lisäksi käy kaupassa ostamassa tarvikkeet ja siivoaa jäljet kutsujen jälkeen.
Niin minä tekisin. Ei ole pakko suostua työjuhdaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota miehelle roolien vaihtoa. Sinä seisot grillin luona grillaamassa ja mies valmistaa kaiken muun osan ateriasta ja lisäksi käy kaupassa ostamassa tarvikkeet ja siivoaa jäljet kutsujen jälkeen.
Pelkällä grillin vieressä seisoskelulla ei vielä kiitoksille pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään pakko ryhtyä marttyyriksi.
Ap valittaa ihan oikeasta asiasta eli kotitöiden todella epätasaisesta jakautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa ihan oikeasta asiasta eli kotitöiden todella epätasaisesta jakautumisesta.
Eihän, vaan on vain lapsellisesti kateellinen siitä että mies saa kiitosta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oma moka jos on tilanteen tuohon pisteeseen antanut mennä.
Jos tämä on totta eikä yksinäisen valehtelijan provo...
Osanotto miehellesi.
Ehkä kuitenkin löydät vielä keinon pilata tunnelma ja koko tilaisuus? Uhriutua ja nolata perheesi?
Toksisen narsistin aviomiehen osa ei ole helppo.
Ehkä hän vielä sietää sinua lasten takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukas paistaa pihvit normaalisti? Nainen.
Ja jos syötte sianlihaa niin paistaa joulukinkun?
Nainen.Aika hiljaista on...
No meillä kyllä mies laittaa aina joulukinkun, ja koska hän on sellainen viikonloppukokki, niin silloin tosiaan käyttää siihen ruokaa aikaa ja ns.rakkautta. Joten vaikka mä oon yleisesti tehnyt perheemme arkiruoat viimeiset yli 30 vuotta, niin kyllä noi pihvit ja kinkku on miehen bravuureja 🙌
Ap patongin ja salaatin. Mies grillaa lihat. Varmasti valitsisin ap:n osuuden johon helpompi ja lopulta kukaan ei kiinnitä huomiota vaikka epäonnistuisi. Lisäksi saisin olla lämpimässä. Eikä kiinnosta tippaakaan kehuuko joku tai on kehumatta.
Ärsyttää, kun joka aamu joudun kakkaamaan ilman kiitosta ja kehuja. Kaikkia turhia julkkuja mediassa kehutaan jatkuvasti.