Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jo valmiiksi kun huomenna grillataan ja kaikki kehuvat miestä kun hän lämmitti lihat

Vierailija
30.04.2023 |

Ja sitten syödään ja vieraat sanovat että olipa hyvää grilliruokaa, vaikka mies on vain marinoinut lihat ja seisonut tyhjänpanttina grillin vieressä odottaen, että liha on lämmintä. Kukaan ei kehu patonkiani tai tälle vapulle keksimääni uutta salaattia: vuohenjuusto-persikka.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku muka vielä lihaa?

Ajattele, maailma ei muutukaan siten että kaikki tekevät samalla tavalla eikä kukaan enää tee toisin.

Vierailija
42/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta eikä yksinäisen valehtelijan provo...

Osanotto miehellesi.

Ehkä kuitenkin löydät vielä keinon pilata tunnelma ja koko tilaisuus? Uhriutua ja nolata perheesi?

Toksisen narsistin aviomiehen osa ei ole helppo.

Ehkä hän vielä sietää sinua lasten takia?

Sinä haukkuisit pahoinpitelyn uhrinkin.

Kåynti terapeutilla voi auttaa naisvihaasi.

Ei auta mikään. Tämä minun vihani on myötäsyntyistä ja pahenee vain vanhetessa. Pelkään, että joku päivä poksahtaa verisuoni päästä täällä av:n äärellä. :(

Mutta poissakaan en voi pysyä, kun naisten kanssa on pakko olla tekemisissä edes näin anonyymisti netissä, en osaa olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehelle roolien vaihtoa. Sinä seisot grillin luona grillaamassa ja mies valmistaa kaiken muun osan ateriasta ja lisäksi käy kaupassa ostamassa tarvikkeet ja siivoaa jäljet kutsujen jälkeen.

Niin minä tekisin. Ei ole pakko suostua työjuhdaksi.

Meillä kokeiltiin tätä. Tässä sai kehut: mies. Meidän lapset tokaisi tössä kohtaa: Äiti hei, luuleeko noi oikeesti, et meidän perheessä syödään hyvin, ku isi laittaa vaan jotain kerran vuodessa. Eikö ne tajuu, et sä teet aina kaiken. Vastasin tähän lapsilleni näin: Ei ne tajuu. Se on katsos niin, että kun mies tekee vähän, sitä kehutaan, mutta vaikka nainen tekee paljon, sitä ei kehuta. Miesten ego on niin heikko, et niitä pitää kehua ihan pikkuriikkisistäkin asioista. Tämä maailma on edelleen eriarvoinen ja vanhanaikainen. Teidän sukupolvi kun kasvaa isoksi, te saatatte tämän muuttaa. Mutta vaikeaa se on, koska vanhanaikaiset ihmiset ja sukupolvet ei sitä halua.

Vierailija
44/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kukas paistaa pihvit normaalisti? Nainen.

Ja jos syötte sianlihaa niin paistaa joulukinkun?

Nainen.

Ei meillä vain. Nainen paistaa pihvistä harmaan, kuivan möykyn joka ei kelpaa edes koiralle.

Vierailija
45/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehelle roolien vaihtoa. Sinä seisot grillin luona grillaamassa ja mies valmistaa kaiken muun osan ateriasta ja lisäksi käy kaupassa ostamassa tarvikkeet ja siivoaa jäljet kutsujen jälkeen.

Meillä kokeiltiin tätä. Tässä sai kehut: mies. Meidän lapset tokaisi tössä kohtaa: Äiti hei, luuleeko noi oikeesti, et meidän perheessä syödään hyvin, ku isi laittaa vaan jotain kerran vuodessa. Eikö ne tajuu, et sä teet aina kaiken. Vastasin tähän lapsilleni näin: Ei ne tajuu. Se on katsos niin, että kun mies tekee vähän, sitä kehutaan, mutta vaikka nainen tekee paljon, sitä ei kehuta. Miesten ego on niin heikko, et niitä pitää kehua ihan pikkuriikkisistäkin asioista. Tämä maailma on edelleen eriarvoinen ja vanhanaikainen. Teidän sukupolvi kun kasvaa isoksi, te saatatte tämän muuttaa. Mutta vaikeaa se on, koska vanhanaikaiset ihmiset ja sukupolvet ei sitä halua.

Naisten ego tässä pieneltä näyttää koska itkette jos ei kehuja tule.

Tuskin edes huomaatte niitä miljoonaa kehua vuodessa joita saatte.

Vierailija
46/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se salaatin teko joku iso urakka? Olenko aina tehnyt sen väärin kun en pidä sitä sellaisena?

Vierailija
47/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se salaatin teko joku iso urakka? Olenko aina tehnyt sen väärin kun en pidä sitä sellaisena?

On se, jos mun miehen pitää se tehdä. Sit ei ole, kun minä teen. 🤷

Vierailija
48/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain luolamiehen tasolle jääneet.

Vierailija
49/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto pilaa mielestäni kaikkien ruokien maun. Semmoisenaan tai leivän päällä syön kyllä.

Kovin neutraalit olisivat kehuni vuohenjuustosalaatista.

Vierailija
50/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain luolamiehen tasolle jääneet.

Minä olen siis luolamiehen tasolla. Se selittääkin yhtä sun toista.

Vierailija
51/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Oliks tää trolli, pakko olla.

Vierailija
52/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuo edellinen kirjoitus olisikin keksitty, niin noinhan tuo oikeasti menee!

Mies on hyvä mies ja hyvä isä, jos on puolisonsa huomioiva ja jälkikasvuaan hoitava. Naisilta nuo on perusoletus.

Jos nainen missä tahansa luettelee tekemisiään, niin "laiska töitään luettelee". Jos mies kehaisee pesseensä pyykkiä tai laittaneensa ruuan perheelleen, niin wau, mikä kultakimpale! Ja vanhemmassa sukupolvessahan tämä aiheuttaa suoranaista närää, jos mies JOUTUU vielä työnsä päälle tekemään töitä kotona! Kamala, laiska akka, jota mies joutuu passaamaan. Mutta eipä kukaan koskaan miestäni ole silloin laiskaksi haukkunut, kun vuorostaan minä olen ollut se, joka on joutunut ottamaan enemmän vastuuta kotitöistä ja mies päässyt vähemmällä. Käydään molemmat kokoaikaisesti töissä.

Sama tämä on silloin, kun vieraita kestitään. Kyllähän se miehen osuus aina eniten kiitoksia ja huomiota kerää, vaikka se olisi vain se lihan kypsennys. Se kun ei yleensä riitä, että liha vain lyödään uuniin. Sitä ennen on järjestetty ajankohta, jolloin vieraat pääsee paikalle, suunniteltu kaikki huomioiva tarjoilu, etsitty reseptit, haettu tarvikkeet kaupasta, valmistettu muutakin kuin se liha. Siivottu koti ja järjestetty kaikki sujumaan mukavasti. Silti emäntä saa "tyytyä" yleiseen kiitokseen kivasta illasta (toki sekin riittää 😄), mutta turha odottaa mitään vastaavaa ylistystä, mitä mies saa, kun on myös osallistunut.

Vierailija
53/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se, jos mun miehen pitää se tehdä. Sit ei ole, kun minä teen. 🤷

Joo. Mies tekee salaatin:

1. Avaan kasvisten pussit tai kuorin muovikuoresta tomaatit, paprikan ja kurkun.

2. Laitan muovipakkaukset muovinkeräysastiaan.

3. Etsin siivilää. (Huudan: Vaimo, missä siivilä on?)

4. Nostan siivilän huuhtelualtaan päälle.

5. Avaan vesihanan, säädän kylmän ja haalean väliin.

6. Asettelen kurkun, tomaatit ja parikan siivilään.

7. Huuhtelen kasvikset kevyesti hieroen.

8. Kuivaan kasvikset.

9. Etsin salaattikulhoa. (Huudan: Vaimo, missä salaattikulho on?)

10. Nostan salaattikulhon pöydälle.

11. Etsin leikkuulautaa. (Huudan: Vaimo, missä leikkuulauta on?)

12. Nostan leikkuulaudan pöydälle.

13. Etsin kasvisveistä. (Huudan: Vaimo, missä se hyvä kasvisten pilkkomiseen sopiva veitsi on?)

14. Otan kurkun.

15. Pilkon kurkun.

16. Laitan kurkkukuutiot salaattikulhoon.

17. Otan paprikan.

18. Pilkon paprikan.

19. Laitan parikakuutiot salaattikulhoon.

20. Otan tomaatit.

21. Pilkon tomaatit.

22. Laitan tomaattikuutiot salaattikulhoon.

23. Otan salaatinlehdet.

24. Pilkon salaatinlehdet.

25. Laitan salaatinlehtisilpun salaattikulhoon.

26. Huudan vaimolle: Missä omenat ovat?

27. Kuorin omenan.

28. Pilkon omenan.

29. Laitan omenalohkot salaattikulhoon.

30. Huudan vaimolle: Missä ne sun valmiiksi kuutioimat suolakurkut ovat?

31. Otan suolakurkkukuutiot jääkaapista.

32. Lisään suolakurkkukuutiot salaattikulhoon.

33. Sekoitan salaattiainekset.

34. Pyydän koko perheen ihastelemaan lopputulosta.

35. Käsken vaimoa siivoamaan paprikasta ja omenasta pöydälle jääneet siemenet ja kuoret biojäteastiaan.

36. Käsken vaimoa pesemään leikkulaudan, siivilän ja veitsen.

37. Ihastelen ja kehun kovaan ääneen salaattia, jonka ihan itse omin kätösin perheelleni valmistin.

Onhan tuo ihan helvetinmoinen homma!

Ja kun minä teen salaatin:

1. Huuhtelu, pilkonta ja sekoitus.

Helppo homma.

Vierailija
54/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa sinä alkoholi, niin saat kiitosta.

Kehitä oma booliresepti ja nimeät sen "nalkuttajan pihtaus".

Vierailija
55/56 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama Jouluna. Mies on suvun edessä niin sankari kun paistaa kinkun yöllä (siemailee konjakkia ja tuijottaa telkkua koko paiston ajan). Seuraavan päivän nukkuu kun olisi muitakin jouluhommia.

Vierailija
56/56 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen syy näille on:

1) Tällaisten miesten äiti ei ole pojiltaan koskaan vaatinut mitään, on vain taputeltu päähän "hyvä poika", vaikka olisi kuinka tyhmää tehty.

2) Tällaisten naisten äiti on vaatinut tytöiltään paljon eikä tyttö ole saanut hyväksyntää, vaikka tekisi kaiken täydellisesti ja vieläkin paremmin

Nämä kaksi, kun lyö hynttyyt yhteen, poika sai äidin jatkeen ja tyttö sai myös äidin jatkeen. Mies ei tee mitään ja silti ego on tapissa. Nainen tekee kaiken ja silti ei mikään riitä. Sekä miehen että naisen suku tukee tämän kulttuurin säilymistä kommenteillaan ja asenteillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi