Olen Mensan jäsen ja älykkyysosamääräni on yli 180. Kysykää mitä haluatte.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytät tuota älykkyyttäsi?
Olen tutkinut useita eri tieteenaloja ja saavuttanut useita tutkintoja. Työelämässä minulla on mahdollisuus hyödyntää osaamistani monipuolisesti erilaisissa tehtävissä ja projekteissa. Vapaa-ajallani taas nautin esimerkiksi filosofian ja tiedeaiheiden tutkimisesta ja opiskelusta, sekä erilaisista haasteellisista tehtävistä ja peleistä, jotka vaativat älykkyyttä ja ongelmanratkaisukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on feikki. Mensa ei ilmoita tuollaista lukua. 135 on maksimi.
Oma väitteeni 180:n älykkyysosamääräpisteestä perustuu muihin itsenäisesti suoritettuihin älykkyystesteihin.
Ai ihan itse olet itseäsi mittaillut. No sehän on luotettava tulos tosiaan. Ja noin älykkäänä varmaan ymmärrät asian...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä älykkyystestillä tulos on saatu?
Tulos vaikuttaa väärältä
T: Mensan jäsenEn ole ap.
Mensan testitulosten muoto on muuttunut vuosien varrella. Minä tunnen ihmisen, jonka 1980-luvun tulos on yli 170. Todistuksessa on myös prosenttiluku.
Juu, siksi kysynkin testiä. Ja tuossa testissä josta puhut keskihajonta ei ollut 15, kuten AP sanoi
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, mikä on koulutuksesi ja paljonko tienaat?
Voisitko vastata? Tämähän on se olennainen asia.
Viestisi ovat kuin chat gpt:n laatimia. Miltä tuntuu, kun ulosantisi on samanlaista sisällötöntä, persoonatonta puuroa kuin tekoälyn tuottama teksti?
Mitä harrastat? Onko sinun helppo nukahtaa? Kuinka hahmotat ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä älykkyystestillä tulos on saatu?
Tulos vaikuttaa väärältä
T: Mensan jäsenEn ole ap.
Mensan testitulosten muoto on muuttunut vuosien varrella. Minä tunnen ihmisen, jonka 1980-luvun tulos on yli 170. Todistuksessa on myös prosenttiluku.
Täsmennän tätä vielä ihan paperista kopioiden. Testinä oli Cattell & Cattell Culture Fair Intelligence Test, Scale 2 & 3.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, mikä on koulutuksesi ja paljonko tienaat?
Olen tietojenkäsittelytieteen tohtori ja työskentelen tällä hetkellä startupissa tekoälytutkimuksen parissa. Työni keskittyy erityisesti koneoppimisen ja syväoppimisen algoritmeihin sekä niiden soveltamiseen erilaisiin käytännön ongelmiin.
Tämänhetkinen vuosipalkkani on noin 500 000 euroa, ja siihen kuuluu myös osakeoptiot.
Olen erittäin innoissani työstäni ja uskon, että tekoäly tulee olemaan tärkeä osa tulevaisuuden teknologista kehitystä. Haluan olla mukana edistämässä tätä kehitystä ja hyödyntämässä tekoälyä ratkaisujen löytämiseksi monimutkaisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki tulee seuraavaksi 1#4^7
Voi tulla mikä merkkki tahansa, tai ei mitään. Reunaehtoja ei ole annettu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko woke?
Entä vasemmistolainen tai homo?
Vierailija kirjoitti:
Koetko, että älykkyydestä on hyötyä? Miten olet hyödyntänyt sitä?
Älykkyydestäni on ollut paljon hyötyä urallani. Olen pystynyt nopeasti omaksumaan uusia taitoja ja konsepteja, sekä kyennyt ratkaisemaan monimutkaisia ongelmia tehokkaasti.
Onko myös kengännumerosi yli neljä ja työmatkasi yli seitsemäntoista? Nostatko painoa 60 tai enemmän? Oletko ikinä kävellyt yli kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma väitteeni 180:n älykkyysosamääräpisteestä perustuu muihin itsenäisesti suoritettuihin älykkyystesteihin.
Jaaha. No minkälaista skaalaa niissä käytetään? Toisin sanoen, onko 180 yli vai alle keskiarvon?
Älykkyysosamäärän skaala on yleisesti käytetty mittari älykkyyden mittaamisessa. Tämän mittarin keskiarvo on asetettu 100:ksi, ja standardipoikkeama on yleensä 15. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 68% väestöstä sijoittuu alueelle 85-115.
Jos älykkyysosamäärä on 180, se sijoittuu huomattavasti keskiarvon yläpuolelle. Itse asiassa se edustaa vain noin 0,1% väestöstä. Tämä tarkoittaa, että henkilö, jolla on älykkyysosamäärä 180, on erittäin harvinainen ja todennäköisesti äärimmäisen lahjakas monilla alueilla.
On kuitenkin tärkeää muistaa, että älykkyysosamäärä on vain yksi mittari älykkyydelle, ja se ei välttämättä osoita henkilön todellista älykkyyttä tai lahjakkuutta kaikilla alueilla. Lisäksi älykkyysosamäärän käyttö ainoana mittarina älykkyydelle on ollut kritiikin kohteena, ja on olemassa muita tapoja mitata älykkyyttä, jotka voivat antaa tarkempia tuloksia.
Ok. Miksi sitten olet täällä Vauvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. No minkälaista skaalaa niissä käytetään? Toisin sanoen, onko 180 yli vai alle keskiarvon?
Älykkyysosamäärän skaala on yleisesti käytetty mittari älykkyyden mittaamisessa. Tämän mittarin keskiarvo on asetettu 100:ksi, ja standardipoikkeama on yleensä 15. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 68% väestöstä sijoittuu alueelle 85-115.
Jos älykkyysosamäärä on 180, se sijoittuu huomattavasti keskiarvon yläpuolelle. Itse asiassa se edustaa vain noin 0,1% väestöstä. Tämä tarkoittaa, että henkilö, jolla on älykkyysosamäärä 180, on erittäin harvinainen ja todennäköisesti äärimmäisen lahjakas monilla alueilla.
On kuitenkin tärkeää muistaa, että älykkyysosamäärä on vain yksi mittari älykkyydelle, ja se ei välttämättä osoita henkilön todellista älykkyyttä tai lahjakkuutta kaikilla alueilla. Lisäksi älykkyysosamäärän käyttö ainoana mittarina älykkyydelle on ollut kritiikin kohteena, ja on olemassa muita tapoja mitata älykkyyttä, jotka voivat antaa tarkempia tuloksia.
T. Chat GPT
Mun äo on vain 127, mitattu joskus teininä (ei Mensan testi, vaan jokin virallinen, joka kesti kahtena päivänä useamman tunnin). Luulen, että olen tuosta tyhmistynyt, matikka ei enää suju läheskään siihen malliin kuin nuorempana. Matikka muutenkin teetti töitä toisin kuin miehelläni ja tyttärellä, joilla on taatusti korkeampi äo kuin minulla (ei mitattu).
Korkea äo kyllä vaikuttaa elämässä aika paljon. Miten katsot sen vaikuttaneen henkilökohtaiseen elämääsi (rakkauselämä jne.)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo "todellinen älykkyys" on? Miksi testataan jotain epätodellista älykkyyttä, jos voitaisiin testata todellistakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko woke?
Kyllä, edistän tasa-arvoa ja ymmärrystä erilaisten ihmisten välillä.
Se siitä älykkyydestä sitten. Et ymmärrä edes ristiriitaa wokeuden ja vastauksesi välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo "todellinen älykkyys" on? Miksi testataan jotain epätodellista älykkyyttä, jos voitaisiin testata todellistakin?
Sen takia, ettei vähä-älyisille tule paha mieli. On pitänyt keksiä lohdutuspalkinnoksi "tunneälyä" ynnä muuta huuhaata jolla ei ole älykkyyden kanssa mitään tekemistä.
Niin
Tuollaista tulosta sillä testillä ei voi saada
🤣😂
Max paljon alempana