Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnut karjuu oksilla niin että aamulla ei saa nukuttua

Vierailija
29.04.2023 |

Tajuton meteli alkoi heti kuuden jälkeen aamulla ja se jatkuu iltamyöhään. Eikö noiden tarvii itsensä nukkua ollenkaan vai onko ne vetäbeet 8kk talviunet ja nyt sitten jaksaa. Se musta lintu on ihan mahdoton, kun se tulee makkarin ikkunan eteen viheltelemään heti kun pikkuisen aamu kajastaa. Ikkunoissa on nuo ilmanvaihtoritilät niin ääni tulee suoraan läpi. Päikkäreiden ottaminen ilman vastamelukuulokkeita on mahdotonta. T: Herkkä uninen

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasaani se vasta kovaa meteliä pitää ja kyyhkyt.

Pikkulintujen melu on pientä.

Vierailija
62/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sirkutus alkaa 4.00 jälkeen.

Jos oltaisiin normaaliajassa, kello olisi silloin jo 5.00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, etteivät ne ole mölyapinoita?

Vierailija
64/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

linnut keväällä: "pilluuuuuuuu pillluuuuuuuuuu!!!!?"

Näinhän se sanoiksi puettuna on.

Halutaan naaras munimaan ja kailotetaan jotta tää on mun reviiri ja painukaa muut....

Vierailija
65/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ilahduttaa suuresti lintujen laulu. Fasaani tulee jo aikaisin aamusta huutelemaan, käyn tervenhtimässä sitä ja annan muutaman auringonkukansiemen aamupalaksi. Sepelkyyhkyt heräilevät aamusta ja tervehtivät  huhuu -huudoin.  Mikä voisi olla parempaa?

Vierailija
66/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut ovat parhautta, mutta ne saakelin oravat ottaa kupoliin! Eivät usko mitään ja vetävät tuntikausia katolla maratonia. Alkoivat vielä heitellä talosta villoja pihalle! Argh!

Vierailija
67/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepelkyyhkystä tuli mieleen, kun aamuisin olimme parvekkeella ennen töihin lähtöä. Kuuntelimme sen ääntä.

Se kuulosti siltä, että se sanoo:  tuu- tuu- - - tuu jo

Vierailija
68/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa hyvät naurut tuosta otsikosta, "linnut karjuu oksilla", kiitos tästä :D :D :D

Onhan ne tosi kovaäänisiä ja kesällä varsinkin oon ihmetellyt että elääkö jotkut lintulajit pääasiassa öisin kun on ikkunat auki pitänyt nukkua... Pahinta oli asua merenrannassa jossa lokit kilju aamuviidestä eteenpäin todella kovaa, se otti päähän kyllä

Vierailija
69/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin linnut ei karju. En oo ikinä kuullukaan sellaista.

Asperger? Kaverilla on asperger ja sitä häiritsee myös äänet, jotka ei häiritse yhtään muita. 

Tai sitten toiset ihmiset pitävät luonnosta,  toiset ei. 

Kertoo myös empaattisuudesta, ihan siis aidosta empaattisuudesta. 

Vierailija
70/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sainpa hyvät naurut tuosta otsikosta, "linnut karjuu oksilla", kiitos tästä :D :D :D

Onhan ne tosi kovaäänisiä ja kesällä varsinkin oon ihmetellyt että elääkö jotkut lintulajit pääasiassa öisin kun on ikkunat auki pitänyt nukkua... Pahinta oli asua merenrannassa jossa lokit kilju aamuviidestä eteenpäin todella kovaa, se otti päähän kyllä

Mua kans nauratti kun samaan aikaan on toinen ketju siitä kun "lehdet änkeää puihin" 😁

Vierailija
71/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät vaan ddt:tä huoletta kotisi lähellä, niin jo ensi vuonna on Äänetön kevät ja nukut kuin pieni lapsi. 👍

Vierailija
72/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna kännykkääsi TheCornellLab appi "Merlin". Tunnistaa linnun sen laulun perusteella ja osaa isommastakin joukosta noukkia eri lajit esille. Asetuksista päälle suomenkieliset lintujen nimet.

Toimii varsin hyvin ja nyt voit melun harmittelun sijaan keskittyä tunnistamaan lintuja.

Vierailija
73/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen nähnyt samanlaisen aloituksen. Vastauksissa todettiin, että krapuloissaan kaikki äänet kuulostavat pahalta. Jopa linnun laulu.

Vierailija
74/119 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenna kännykkääsi TheCornellLab appi "Merlin". Tunnistaa linnun sen laulun perusteella ja osaa isommastakin joukosta noukkia eri lajit esille. Asetuksista päälle suomenkieliset lintujen nimet.

Toimii varsin hyvin ja nyt voit melun harmittelun sijaan keskittyä tunnistamaan lintuja.

Tämä oli uutta. Aion kokeilla.

Vierailija
75/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulpat? Täällä tulee tiemelu ja jyrinä läpi, vaikka on korvatulpat.

En pysty nukkumaan korvatulppien kanssa kun kuulen silloin oman hengitykseni ja sydämenlyönnit.

-AP-

Vierailija
76/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielelläni teen tämän, mutta ei ole tunnistajaksi, jos saan nukuttua 3h/yö toukokuusta juhannukseen.

-AP-

Vierailija
77/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kans nauratti kun samaan aikaan on toinen ketju siitä kun "lehdet änkeää puihin" 😁

Linkki pliis tähän 😂

Vierailija
78/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki pliis tähän 😂

https://www.vauva.fi/keskustelu/5101820/yon-aikana-puihin-ankeytynyt-le…

Vierailija
79/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...joo-o osa laulaa, mutta kyllä osa laulaa niin kovaa että se alkaa kyllä olemaan karjumista. Milloin esim. ihmisen laulu muuttuu karjumiseksi (black metal)? Vaikea on määritellä, mutta nyt keväällä osa linnuista mielestäni vetää yli eli karjuu oksillaan.

-AP-

Vierailija
80/119 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin mieluummin linnun rääkymistä kuin koko päiväistä rekkojen rymistelyä ikkunoiden edestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi