Kun mies laittaa säästöön
Master cardille 500-1000 ja kuun loppupuolella tai puolivälissä tulee 40€ ruokaostosten kanssa naama norsunvitulla ja sähisee aggressiivisella naamalla että: "Piti laittaa Masterille. En voi enää ostaa mitään ennen seuraavaa tilipäivää" miten olisi hyvä vastata tuohon?
Kommentit (11)
Oikeesti tiedän todella hyviä vastauksia tuohon, mutta en viitsi sanoa koska vaikka kuinka järkevä vastaus siitä voidaan räjähtää vielä pahemmin.
Niinniii NE ei osaa keskustella....Tuo sanan ne voisi korvata kyllä "eräs"
1) Luotolle ostaminen ei ole säästämistä.
2) Jos luottokortin vetää tappiin/lähes tappiin joka kuukausi, se on oma valinta ja voi voi.
Miten "laittaa säästöön" luottokortille? Siis maksaa ylimääräistä niin että kortti on plussalla? Miksi?
Siksi nuo keskustelut käydään aina kun muitakin aikuisia paikalla. Se on totta, jos vastapuoli hieman aggressiivinen aii taipumusta siihen on hieman vaikea osata tsi haluta keskustella. Ja sitten joo kummankin vika että ei voida keskustella?
Anna mä arvaan miehelle puolueelliset vielä sitä mieltä, että nimenomaan se hysteerinen nainen (ei todisteita hysteerisyydestä)ei haluatsai osaa keskustella.
Haluisin nähdä kun keskustelet itse, jos 20% vaara että joku tavara lentää tai jotain pahempaa. Oletus että et ole vahvempi kun tuo toinen.
Miehesi siis yrittää säästää enemmän, kuin mitä hänellä realistisesti olisi varaa. Jos siis ymmärsin oikein, että se Masteri vedetään plussalle eikä se ole miinukselle. Kuulostaa itsekkäältä ja sikäli pihiltä, että ei selvästi ymmärrä, että paljonko teolla menee rahaa kuukaudessa ruokaan eikä halua budjetoida sitä. Itse en jaksaisi katsella miestä, joka tulee ruokakaupasta naama norsunvitulla. Oma mieheni on joskus aikoinaan yrittänyt myös hieman säästää minun kustannuksellani, mutta puhalsin kyllä pelin poikki saman tien. Me maksetaan menot puoliksi ja loput saa kumpikin säästää tai törsätä miten huvittaa..
Siis miten olette sopineet yhteisen talouden?
laskekaa minkä verran teillä on yhteisiä kuluja ja kumpikin siirtää kuun alussa sovitun summan taloustilille. Silloin ei tartte räjähdellä jokaisen kauppareissun jälkeen ja taistella monta kertaa kuukaudessa talousasioista.
jos ette ole naimisissa tai teillä on avioehto niin silloin on erityisen tärkeää ettei lähde elättämään toista joka haluaa säästää omat rahat itselleen ja elää puolison rahoilla.
jos toinen ei kykene/halua keskustella asiallisesti talousasioista niin kannattaa miettiä onko mitään järkeä jatkaa yhdessä ja aina kärsiä epäreiluudesta talousasioissa.
Sitten mies ei varmaan syö tai osta mitään ennen seuraavaa tilipäivä. Ei sen kummempaa.
Laskut pitää maksaa ja omillaan elää. Jos laittaa liikaa säästöön niin elää sitten vaikka rukouksen voimin.
Maksakaa kumpikin yhteiset kulut puoliksi ja kumpikin maksaa omat, henkilökohtaiset ostokset itse.
Jos et osaa kommunikoida itse miehesi kanssa niin ei taida olla alunperinkään kovin älyperäinen valinta?