Linnut karjuu oksilla niin että aamulla ei saa nukuttua
Tajuton meteli alkoi heti kuuden jälkeen aamulla ja se jatkuu iltamyöhään. Eikö noiden tarvii itsensä nukkua ollenkaan vai onko ne vetäbeet 8kk talviunet ja nyt sitten jaksaa. Se musta lintu on ihan mahdoton, kun se tulee makkarin ikkunan eteen viheltelemään heti kun pikkuisen aamu kajastaa. Ikkunoissa on nuo ilmanvaihtoritilät niin ääni tulee suoraan läpi. Päikkäreiden ottaminen ilman vastamelukuulokkeita on mahdotonta. T: Herkkä uninen
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Herkkä uninen lukee nimimerkkinäsi. Sehän tarkoittaa herkkää ihmistä, joka kovin UNINEN!
ELI VALEHTELET.
Sinä et ymmärrä.
Kello 4.29 lauluryhmä Lintuset kokoontuu kuten joka aamu tähän aikaan vuodesta aloittelemaan sulosointujaan. Jopa kissaa kiinnostaa tirppojen laulut lähipuiden ja pensaiden oksilla ja vastailee niille omiaan.
Jos kaikkien kukkien pitää antaa kukkia niin annetaan myös kaikkien lintujen laulaa, vai mitä
Olisiko ideaa lisätä lintutietoutta tuossa tilanteessa, kun niitä on siinä nurkilla?
Minä innostuin kartoittamaan, ja tunnistamaan ne lajit, jotka pesii tonttiamme ympäröivissä puissa.
Tunnistan laulusta ja ulkonäöstä ne. Kiikarit on käytössä. Seuraan, milloin linnunpoikaset lähtee pesistään.
Luontoportti.fi sivustolla voit tunnistaa lajin. Tosi hyvä sivusto.
Maaliskuussa tunnistin laulusta, että nyt tuli viherpeipot takaisin. Ne teki pesän samaan kuuseen, kuin viime vuonna.
Pari päivää sitten tunnistin laulusta, että nyt taisi tulla västäräkki. Se tulikin. Keikutteli pihalla. Pesi viime vuonnakin täällä.
Sinitiainen pesii täällä myös.
Sitten kun haarapääskyt tulee takaisin, niin suu menee kyllä messingille. Niiden pesintää seurasin viime kesänä.
Miten noin myöhään?
Täällä alkaa jo neljän aikaan aamulla.
Tulpat käytössä, peltorit päässä on vaikea nukkua, ei mulla auta kun tuju unilääke tai se, että sitä sit nousee väkisin ylös kun herää ja koittaa olla hermostumatta.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ideaa lisätä lintutietoutta tuossa tilanteessa, kun niitä on siinä nurkilla?
Minä innostuin kartoittamaan, ja tunnistamaan ne lajit, jotka pesii tonttiamme ympäröivissä puissa.
Tunnistan laulusta ja ulkonäöstä ne. Kiikarit on käytössä. Seuraan, milloin linnunpoikaset lähtee pesistään.
Maaliskuussa tunnistin laulusta, että nyt tuli viherpeipot takaisin. Ne teki pesän samaan kuuseen, kuin viime vuonna.
Pari päivää sitten tunnistin laulusta, että nyt taisi tulla västäräkki. Se tulikin. Keikutteli pihalla. Pesi viime vuonnakin täällä.
Sitten kun haarapääskyt tulee takaisin, niin suu menee kyllä messingille. Niiden pesintää seurasin viime kesänä.
Tosi kiva idea joo, mutta miten tää auttaa melun aiheuttamaan unettomuuteen?
Ja sen päälle vielä lisääntyvä päivänvalo. jolloin vaikea nukkua muutenkin. Ja ne linnut tietysti juuri siitä aktivoituvat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko asennoitua niin, että linnunlaulu on luonnollinen herätyskello. Sitä paitti aikainen lintu madon nappaa.
Ei siinä, ymmärrän kyllä ärsytyksen. Aikoinaan kerrostaloasuntoni roskista kävi tyhjentämässä aina samaan aikaan aamu 7 auto, jonka peruutus piippausääni herätti joka kerta.
Entä kun täällä alkaa aina 4.00 jälkeen?
Onhan se rassaavaa. Itse en ole saanut nukkua häiriöttä läpi yön oikeastaan koskaan erinäisistä asioista johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva idea joo, mutta miten tää auttaa melun aiheuttamaan unettomuuteen?
Eipä mitenkään. Yritin kekkasta asiasta jonkin positiivisen puolen. Pakko yrittää olla positiivinen. Itse kärsin kroonisesta unettomuudesta, joten ymmärrän kyllä potutuksen paremmin kuin hyvin. Olen käyttänyt korvatulppia.
Lisään edelliseen vielä, että asioilla on kaksi puolta.
Yölinnun Simo Silmu sinulle vain laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos linnunlaulusta ärsyynnyt noin niin ei ole kaikki palikat päässäsi ihan kohdallaan.
Mua ärsyttää herääminen aamuyöstä niiden takia.
Ei ap.
Voi sentään teitä uniikkeja lumihiutaleita kun olette niin herkkiä. Laita korvatulpat tai muuta muualle.
Satunnaisesti häiritsee kun naakat ropistelevat savupiipun hatun päällä, etsivät pesäpaikkaa vaikka piippu on verkotettu. Lähtevät livohkaan kun kolistaa piipun peltiä kunnolla muutaman kerran.
Hö. Mua harmittaa, kun on liian kylmä nukkua ikkuna auki. Minusta on ihana herätä juurikin siihen mustan linnun vislailuun. Joinakin kesinä satakielen perskeleskin on kikkaillut kielenkannoillaanikkunan lähettyvillä riemukseni.
Olen luullut, että meillä on vanhat ja huonot ikkunat, mutta sentään jollain on vielä kehnommat, kun kuuluu laulelot läpi.
Tsemppiä!
Mieluummin lintujen laulu kuin liikenteen melu tai rakennustyömaan kolina ja tärinä.
Vai että karjuu... luulin että kissapedot karjuvat.. mutta että linnut...
Vierailija kirjoitti:
Karjuu 🤣 Sehän oiskin parempi, ois vähän matalampia ääniä
Niillä on äänenmurros
Sulla ei ainakaan oo legot järjestyksessä koska päästät itsesi kirjoittamaan tuollaista.
Jestas miten sapekas myrkky olet! Mieti pikkusen mitä tänne taot, idiootti.