Helsingin paras yleinen sauna Linna pilattu sekasaunoilla
Lonnan sauna Helsingissä on nettisivujensa mukaan vain sekasauna nykyään, ei enää erikseen naisten ja miesten saunoja. Pilattu sekin paikka täysin! Jos ette ole käyneet, niin siellä ei siis ole mitään yksityistä suihkua vaan kaikki on yhtä ja samaa tilaa. Siitä sitten saa vielä pulittaa 20€ että " saa" miesten edessä peseytyä. VMP taas! Onnea vaan Lonnan saunan yrittäjälle, kuka nainen sinne enää tulee saunomaan?!
Naiset, menettekö sekasaunoihin muka mielellänne?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tuolla. Sattumaa tai ei, kävijät olivat kaikki nuoria ja hoikkia. Pojilla isot munat ja tytöt posliiniksi ajeltuina, jos nyt vähän kärjistän. Eihän sellaisten tarvitse mitään hävetä. Pari vanhempaa ukkoa oli minun lisäkseni, mutta ei yhtään keski-ikäistä naista. Taitaa muuttua enemmän hyvännäköisten hipstereiden sisäpiirijutuksi tuokin.
Taisi olla sattumaa, viimeksi kun kävin ei ollut yhtäkään alastonta naissaunojaa. Turisteja noin puolet kävijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tilasimme, tätä saimme.
Ei, vaan naiset tilasivat tätä. Teille yritettiin sanoa, että miehet vievät teidän urheilusarjat, vievät teidän turvalliset tilat, jne. Ei kuunneltu. No nyt ette sitten mene Lonnaan enää.
Ei KUKAAN nainen ole tilannut tuota.
Jos joku yrittäjä tulkitsee asian noin, se on hänen ongelmansa.
Ei kukaan nainen halua miehiä tollottamaan yhteissaunoissa, eikä -vessoissa. Tämä ei ole naisista lähtöisin, tämä tapa.
Olen ollut sekasaunassa mutta se ei ole julkinen sauna. Tuohon julkiseen saunaan en mene.
Nykyisinhän kuka vaan voi olla nainen, jos haluaa
Vierailija kirjoitti:
Saksassa miltei kaikki julkiset saunat ovat sekasaunoja ja niissä olleen melkein aina alasti. Eikä siellä ole mitään isoja ongelmia ahdistelun kanssa kun ihmiset osaavat käyttäytyä
Totta, tosin sielläkin nyt yleistynyt naisten vuorot/päivät kun nuorempi naisväestö ei halua sekasaunoa.
Ovatko naisetkin alasti Lonnassa?
Vierailija kirjoitti:
Lonnassa on kai kaksi saunaa. Pitäisi määrätä, että yhdessä saunassa ollaan alasti ja toisessa puku päällä.
Puku ja solmio. Ei lipsuta tavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun muukalaisetkin löytävät tuonne. Olisi ihanaa, jos parikymmentä parrakasta agfaania tulisi ottamaan oppia suomalaiskulttuurista.
Me ei pieniä pippeleitä kaivata näköpiiriimme.
Kun olin pieni 50-luvulla, kuljin usein kylpylän ohi. Se oli kellarikerroksessa. Kellarin ikkuna oli auki ja näkyi, että siellä oli useita perheitä saunomassa alasti yhtaikaa. Mitenpä perheelliset olisivat muuten voineet olla yhdessä. Silloin oli runsaasti lapsia. Molempien vanhempien tarvitsi olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naisetkin alasti Lonnassa?
Harvemmin kait, en ole tosin kuin kahdesti käynyt. En kyllä ole itsekään, mutta en edusta muita naisia kuin itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Onpas suomalaisilla lämmin suhtautuminen alastomuuteen... taitaapi olla tarua sittenkin.
Sä voit pestä itsesi suihkutilassa jossa on naisia ja miehiä?
Sakunakusekasauna toimii Saksassa, miksi ei Suomessa?
En tiedä mikä päivän tilanne on, vaan oli jokin reissu Virossa ja sielläkin sekasaunoja. Ei minua haittaa, miehenä ja montaa nakupelleä nähnyt, vaan olihan siinä jokin poikaryhmä joka naureskeli hyväntuulisesti kun nuori naishlö istuutui lavalle minun viereeni. :)
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko naiset äänestää vihervasemmistoa?
En ole koskaan niitä äänestänyt.
Köyhät käy Lonnassa saunassa ja juo omia viinoja. Haisevia asunnottomia ja vähävaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät käy Lonnassa saunassa ja juo omia viinoja. Haisevia asunnottomia ja vähävaraisia.
Eipä taida olla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas suomalaisilla lämmin suhtautuminen alastomuuteen... taitaapi olla tarua sittenkin.
Sä voit pestä itsesi suihkutilassa jossa on naisia ja miehiä?
Miksi ei?
Tosi ihmeellistä, että jotkut miehet luulee, että yhteissaunat on jokin vihervasemmiston wokeagenda. Kun ei ole.
Ei naisilta ole kysytty, eikä politiikalla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jotkut vain luulee, että se lisää käyttäjiä. Ehkä miehiä, mutta ei varmasti naisia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sielläkään läskejä tai vanhoja ihmisiä ollut.
Sun mielestä läskeillä ja/tai vanhoilla ei ole oikeutta saunoa julkisissa saunoissa?
Saksassa miltei kaikki julkiset saunat ovat sekasaunoja ja niissä olleen melkein aina alasti. Eikä siellä ole mitään isoja ongelmia ahdistelun kanssa kun ihmiset osaavat käyttäytyä