Kehtaako Vappuna sahata moottorisahalla puita?
En viittis tänään alkaa sahaamaan kun oon muutaman oluen juonut, mutta huomiseksi ajattelin selvitä. Vähänarveluttaa, kun tiedän että vasemmiston kannattajia asuu useita alle kilometrin säteellä. Vai onko se ihan ok? Ehkä ne ajattelee että olen kunnon duunari kun teen pyhänä töitä.
Kommentit (78)
Kaikkien meidän isät tai isoisät on iät kaiket kaataneet puita ja tehneet halkoja maatiloilla ja kesämökeillä. Eikös olekin kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin aina kiskaisen moottorisahan käyntiin klo 8 taajamassa. Ei ensi talven polttopuut itsestään valmistu!
Alkaa olemaan jo kiirus jos meinaa ensitalveksi saada klapit kuivumaan.
Itsellä savotta on jo ohi ja 10 pinokuutiota koivuklapia on jo hyvän aikaa kuivunut ahvatuulessa.
Keväällä puut on mahlassa ja märkiä, ei paras aika kaataa puita polttopuiksi.
Totta hitossa. Sitä varten vapaapäivät ovat, että voi puuhastella omia juttuja.
Olen itsekin käyttänyt moottorisahaa ja osaan viilata sen ketjut, koska isä opetti.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin käyttänyt moottorisahaa ja osaan viilata sen ketjut, koska isä opetti.
N50+
Jatkan vielä. Eikös olekin hassua, että minusta tuli insinööri.
Hain työpaikkkaa firmasta, joka myy hiilidioksidia kasvihuoneisiin. Hiilidioksidihan kiihdyttää kasvien kasvua.
Tietenkin tuokin firma, kuten kaikki muutkin saarnaa ilmastonmuutoksesta. Tuoltahan tekee kaikki, jokaikinen firma. Löydätkö yhtään firmaa, joka sanoisi jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Hain työpaikkkaa firmasta, joka myy hiilidioksidia kasvihuoneisiin. Hiilidioksidihan kiihdyttää kasvien kasvua.
Tietenkin tuokin firma, kuten kaikki muutkin saarnaa ilmastonmuutoksesta. Tuoltahan tekee kaikki, jokaikinen firma. Löydätkö yhtään firmaa, joka sanoisi jotain muuta?
Oliko hiili-dioksidi edes vastuullista ja hiili-neutraalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hiili-dioksidi edes vastuullista ja hiili-neutraalia?
Voiko sen tuotantoa vastuullista. Kyllä. Kuintenkin kaikki on ihan niitä tavallisia aineita niiden oikeissa olomuodoissaan. Luetelkaamme yhdessä maailmassamme olevat yleisimmät alkuaineet.
En yhtään ihmettele vihreiden vaalitappiota. Jopa yhteyttäminen kielletään. Tuolla ei ole mitään tekemistä vihreyden kanssa.
Ilmankos kukaan ei halua enää laittaa naamaansa likoon tässä asiassa.
Täällä kaupunkitaajaman pientaloalueella yksi itsekeskeinen sahasi puita monena päivänä tuntikausia. Jos todella haluaa katkaista välit naapureihin niin hyvä konsti. Ei ihmekään että yön pimeydessä joku oli käynyt pöllimässä tämän järjen jättiläisen moottorisahan. Siinä se sitten vikisi kun saha oli viety :D Ainakin palautui rauha seudulle - kiitos tälle rohkealle kansalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vappu ei ole kirkollispyhä.
Itseäni opetettiin että kirkkopyhinä ei meluta ennen kuin kirkonmenot on ohitse.
Olen sääntöä noudattanut.
Eli huomenna vielä känniä päälle ja aloita vappuaamuna viideltä.
Niin itse tekisin jos naapureissa olisi ollut juhlia.
Kirkkopyhä tai vappu, mitä väliä sillä on, jos haluaa tehdä polttopuita moottorisahalla?
Kun ihminen ei kuulu kirkkoon, ei hänellä ole tarvetta viettää pääsiäistä, juhannusta ja joulua uskonnollisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaupunkitaajaman pientaloalueella yksi itsekeskeinen sahasi puita monena päivänä tuntikausia. Jos todella haluaa katkaista välit naapureihin niin hyvä konsti. Ei ihmekään että yön pimeydessä joku oli käynyt pöllimässä tämän järjen jättiläisen moottorisahan. Siinä se sitten vikisi kun saha oli viety :D Ainakin palautui rauha seudulle - kiitos tälle rohkealle kansalaiselle.
Mitä rohkeutta on varastaa?
Vappuhan ei ole pyhäpäivä vaan vasemmisto-duunareiden työn juhlapäivä. Moottorisahan laulattaminen aamusta alkaen enemmän kuin sallittua jopa suotavaa. Seiskalta voit aloittaa.
Itse ajattelen niin,että on kiva kun sahat laulaa ja koirat haukkuu. Et ole yksin! Ja mopopoikien ja mönkijöiden päristelyt ihan ok. Tuovat viestin elämästä,hiljaisuus on uuvuttavaa.
Asuin vuosikymmeniä ok-talossa. Naapuri säännöllisesti joka kesä sirklasi ja pilkkoi polttopuunsa juuri kesälomien aikaan, kuinkas muuten. Joka aamu viimeistään 6.30 aloitti ja klo 23 aikoihin malttoi lopetella. Viikonloppuisin hieman pidempiä päiviä. Siis koko kesän ja joka päivä, talven puut piti tehdä.
Kyllä kerrostaloissakin naapurin äänet kuuluvat, mutta omakoti alueella pahimmat häiriköt. Kun joku alkaa nurmikon leikkiin, seuraa muut perässä dominoilmiömäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappu ei ole kirkollispyhä.
Itseäni opetettiin että kirkkopyhinä ei meluta ennen kuin kirkonmenot on ohitse.
Olen sääntöä noudattanut.
Eli huomenna vielä känniä päälle ja aloita vappuaamuna viideltä.
Niin itse tekisin jos naapureissa olisi ollut juhlia.Kirkkopyhä tai vappu, mitä väliä sillä on, jos haluaa tehdä polttopuita moottorisahalla?
Kun ihminen ei kuulu kirkkoon, ei hänellä ole tarvetta viettää pääsiäistä, juhannusta ja joulua uskonnollisena päivänä.
Erikoinen ajattelu, mikäli ei kuulu seurakuntaan, ei voi uskoa Jeesuksen syntymään, kuolemaan eikä muuhunkaan. Ei kirkkoon tarvitse kuulua uskoakseen Jumalaan ja Jeesukseen.
Siellä vähän tilkettä pipiin ja käsketään odottamaan leikkaavan lääkärin tuloa arkipäivään.