Kehtaako Vappuna sahata moottorisahalla puita?
En viittis tänään alkaa sahaamaan kun oon muutaman oluen juonut, mutta huomiseksi ajattelin selvitä. Vähänarveluttaa, kun tiedän että vasemmiston kannattajia asuu useita alle kilometrin säteellä. Vai onko se ihan ok? Ehkä ne ajattelee että olen kunnon duunari kun teen pyhänä töitä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi urpo mökkinaapuri kerran pilasi juhannuksemme alkamalla sahauspuuhiin juhannusaaattona, eivätkö ihmiset voi ollenkaan asettautua toisten saappaisiin? Sitä kutsutaaan myös empatiakyvyksi?
Minä, minä, minä ja minun puuni ja metsäni, haistakaa V----u!
Miten noin hyödyllinen puuha juhannuksen pilaa? Monet huristelee huvikseen jeteillä ja moottoriveneillä.
Onhan se kiva illallistaa vieraiden kanssa terassilla, kun moottorisaha laulaa naapurissa, suorastaan ihanaa!
Voihan sitä sitten illallistaa vaikka jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi urpo mökkinaapuri kerran pilasi juhannuksemme alkamalla sahauspuuhiin juhannusaaattona, eivätkö ihmiset voi ollenkaan asettautua toisten saappaisiin? Sitä kutsutaaan myös empatiakyvyksi?
Minä, minä, minä ja minun puuni ja metsäni, haistakaa V----u!
Miten noin hyödyllinen puuha juhannuksen pilaa? Monet huristelee huvikseen jeteillä ja moottoriveneillä.
Onhan se kiva illallistaa vieraiden kanssa terassilla, kun moottorisaha laulaa naapurissa, suorastaan ihanaa!
No älä illallista. Tunne edes vähän empatiaa ahkeraa naapuria kohtaan.
Huomenna sahataan kännissä koko päivä. Loppuillasta sitten peikteisesti terveyskeskukseen.
Viime juhannuksena, aattona, kun klo 18 laskeutui juhannusrauha ja oltiin rupeemassa grillaan, aloitti naapuri polttopuiden teon moottorisahalla pensasaidan toisella puolella. Ihan veetuilumielessä.
Vaihtoehtoisesti voit vetää muutaman oluen lisää niin että tuollaiset estot häviää.
Totta kai voit sahata, kun olet tuollainen ääliö. Käytökseesi on jo täällä totuttu. Mikään ei enää yllätä. Terveisin naapurisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lintujen pesimäaika ja on KIELLETTYÄ kaataa puita!
Missä ja kuka puunkaadon pesimäaikaan kieltänyt?
Vierailija kirjoitti:
Pystyynkuivuneita kirjanpainajan tappamia kuusia meinasin kaadella. Niissä ei ole linnunpesiä ja niissä olleet linnunpöntötkin siirsin jo viikkoja sitten toisiin puihin. Siksi ne on vielä pystyssä kun viime kev..nä ehti linnut pönttöihin ennenkuin ehdin puut kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja kuka puunkaadon pesimäaikaan kieltänyt?
Järki kieltää! Miksi kaataisit puun jossa on linnunpesä? Se joutaa odottamaan muutaman viikon se puu että linnut on pesineet.
Kyllä sitä voi vappuna sahailla. Itse tein klapeja viime vuoden kesällä 35 kuutiota joten tänä vuona ei tarvii tehdä koska niitä riittää vielä 2 kesäksi ja talveksi mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Viime juhannuksena, aattona, kun klo 18 laskeutui juhannusrauha ja oltiin rupeemassa grillaan, aloitti naapuri polttopuiden teon moottorisahalla pensasaidan toisella puolella. Ihan veetuilumielessä.
Olet luulosaras ja vainoharhainen.
anna mennä vaan ja mieluiten vasta puolenyön jälkeen...
Vappu työväen juhla muutoin olisi laitettu keskelle kiivainta kevät sesonkia töiden suhteen.
voi sahata. Joillakin on vaan vapaa päivä silloin. Itse yhtenä vuotena haravoittin pihaa jouluaattona, ettei pukki kaadu risuihin.
Vierailija kirjoitti:
voi sahata. Joillakin on vaan vapaa päivä silloin. Itse yhtenä vuotena haravoittin pihaa jouluaattona, ettei pukki kaadu risuihin.
Monilla vappu ja pääsiäinen ovat ainoita aikoja jolloin noita puuhommia ehtii tekemään. Muulloin ollaan töissä.
Vappu aattona eli huomenna voi hyvin. Juhlapäivinä ei kannata, kuten äitienpäivänä ja helatorstaina.
Kyllä nykyään voi, kaupatkin on auki 24/7 joten voi niitä puitakin kaataa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vappu ei ole kirkollispyhä.
Itseäni opetettiin että kirkkopyhinä ei meluta ennen kuin kirkonmenot on ohitse.
Olen sääntöä noudattanut.
Eli huomenna vielä känniä päälle ja aloita vappuaamuna viideltä.
Niin itse tekisin jos naapureissa olisi ollut juhlia.
Niin vähän ihmiset käy nykyisin kirkossa tai edes kuuluvat kirkkoon etten itse ainakaan viitsi noudattaa mitään kirkonmenojen suhteen. Tekopyhyydestä en välitä.
Kehtaa. Meillä ainakin mies tekee töitä pyhinäkin jos ei sada.
Ennen kuin naapuri kittaa viinaa ja alkaa savustaa grilliä kaverijoukkonsa kanssa, ala kauheasti moottorisahaamaan ja pitämään ääntä. Se paheellisuus loppuu siihen. Joukko hajaantuu.