Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi olet asiakaspalvelu alalla jos et osaa?

Vierailija
29.04.2023 |

Aloitetaan siitä että minulle on tosi vaikeaa liikkua missään ilman meikkiä, koska punastun helposti ja menen ihan tulipunaiseksi. Siitä on kiusattu koko lapsuus joten aikuisena olen meikkannut aina jos lähden kotoa.
Joskus harvoin uskallan jossain lähikaupassa käydä nopeasti ilman meikkiä. Tänään tunsin itseni kauniiksi ilman meikkiä ja ajattelin että nyt pärjään ilman. Täytyi kuitenkin käydä isommassa kaupassa. Tokmannilla. Kaikki meni hyvin kunnes menin kassalle, pitkät jonot takanani, yksi työkaverikin toisellapuolella jonottamassa.
Kassa henkilö kysyi onko klubi jäsenyyttä, (liityin sinne kerran nopeasti kassalla enkä tiennyt miten se toimii, en ollut saanut mitään korttia tai ohjeistusta.) Vastasin että on. Kassahenkilö korotti ääntään "Niiin?"
Sanoin että olen liittynyt sinne..(lause jäi kesken)
Kassahenkilö vastasi tosi tympeästi ja vähän vihaisen oloisesti korotetulla äänellä "no annatko puhelin numeron!?"
En tiennyt että se toimii niin, joten äänen korottaminen oli mielestäni turhaa.
Menin tietenkin ihan tulipunaiseksi, tunsin oikein miten kasvot hehkui. Sopersin numeroni ja samalla halusin vain juosta kaupasta ulos. Koitin kaivautua huppariin. Takanani jonossa oleva hymyili ja moni katsoi, koska kyllähän se kuului aika kovasti.
Tiedän että luultavasti melkein ketään ei kiinnostanut koko tilanne eikä maailma siihen kaadu mutta kyllä taas muistaa itse että kauppaankaan en mene ilman meikkiä enää.

Mutta haluaisinkin kysyä, miksi tuollaiset ihmiset ovat tällä alalla? Jos ei osaa nätisti puhua ihmisille. Tuossakaan tilanteessa en tehnyt mitään väärää, en vain tiennyt miten se klubijäsenyys toimii. Olisi voinut kyllä sanoa ihan rauhallisesti että tarvitsen puhelin numeron ja ohjeistaa, eikä noin törkeästi.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellanduudelis, kasvata edes vähän kuorta. Toi on ihan tavallista.

Vierailija
2/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin sitä pitää elääkseen tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asiakaspalvelualalla kuin hoitajana, vai mitä, ap? 

Vierailija
4/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeä ja väsynyt.

Ei vois vähempää kiinnostaa raahautua kauppaan.

Eläkkeelle ei pääse, joten pakko...

Vierailija
5/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä terapiassa käsittelemässä itsetunto-ongelmasi ja traumasi äläkä syyttele muita siitä, että sinulla on paha olla. Se, että sinä kuvittelet myyjän olevan vihainen, ei tarkoita, että hän oikeasti sitä olisi. Kassalla pitää puhua kuuluvasti, jotta asiakas kuulee, mitä sanotaan. Se ei ole sellaista äänenkorottamista, jota sinä luulet. 

Vierailija
6/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun meikittömyytesi tuohon kaikkeen liittyi? Luuletko, että myyjä oli "vihainen" koska sinulla ei ollut meikkiä :D

Vierailija
7/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kassa henkilö kysyi onko klubi jäsenyyttä, (liityin sinne kerran nopeasti kassalla enkä tiennyt miten se toimii, en ollut saanut mitään korttia tai ohjeistusta.) "

No olisiko se ollut täysin mahdotonta sinun vastata, että sinulla on klubijäsenyys mutta et nyt yhtään muista miten se toimii, minkä tiedon tarvitset? Johon kassa olisi sitten sanonut että puhelinnumeron.

Onhan se nyt kassalle ärsyttävää jos sanot vain "On" ja sitten seisot siinä tuijottamassa kuin lehmä uutta porttia.

Vierailija
8/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi kysyy sinulta ajokorttia niin vastaatko vaan että on mulla?

Vierailija
9/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kassa henkilö kysyi onko klubi jäsenyyttä, (liityin sinne kerran nopeasti kassalla enkä tiennyt miten se toimii, en ollut saanut mitään korttia tai ohjeistusta.) "

No olisiko se ollut täysin mahdotonta sinun vastata, että sinulla on klubijäsenyys mutta et nyt yhtään muista miten se toimii, minkä tiedon tarvitset? Johon kassa olisi sitten sanonut että puhelinnumeron.

Onhan se nyt kassalle ärsyttävää jos sanot vain "On" ja sitten seisot siinä tuijottamassa kuin lehmä uutta porttia.

"Sanoin että olen liittynyt sinne..(lause jäi kesken)" Niin jos luet uudestaan, lause jäi kesken, olin sanomassa että olen liittynyt sinne mutta en tiedä miten se toimii... kassahenkilö keskeytti lauseeni.

Ja en luule että oli vihainen sen takia että ei ollut meikkiä🙄 koko kirjoitukseni idea oli se että miksi on asiakaspalvelu alalla jos ei osaa ihmisille olla ystävällinen? Kassanhenkilö kortti ääntään/häntä selvästi ärsytti ja aiheutti minulle nolon tilanteen vaikka koko asian olisi voinut hoitaa rauhallisestikin.

Ap

Vierailija
10/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyjä voi tietää, että asiakkaalla on niin heikko itsetunto, että vähän kovemmalla äänellä esitetty kysymys saa tämän paniikin partaalle. Sinun pitää seuraavaksi kertoa kassalla, että minulla pitää sitten puhua lempeällä meditaatioäänellä, jotta ympärilleni tulee turvallinen tila.

Vierailija
11/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei kysy "onko sinulla ajokorttia" kun pysäyttää ja toisekseen ihan eri asia.

Vierailija
12/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käythän sinäkin kaupassa, vaikket kertomasi mukaan osaa. Kannattaisiko hakea apua tuohon jännittämiseen?

Vierailija
13/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooooooh

Vierailija
14/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä terapiassa käsittelemässä itsetunto-ongelmasi ja traumasi äläkä syyttele muita siitä, että sinulla on paha olla. Se, että sinä kuvittelet myyjän olevan vihainen, ei tarkoita, että hän oikeasti sitä olisi. Kassalla pitää puhua kuuluvasti, jotta asiakas kuulee, mitä sanotaan. Se ei ole sellaista äänenkorottamista, jota sinä luulet. 

Sinäkö olit näkemässä millaista äänen korottamista tilanteessa oli? Niitäkin kun erilaisia. Tunteista riippuen

Vierailija
15/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin että olen liittynyt sinne..(lause jäi kesken)" Niin jos luet uudestaan, lause jäi kesken, olin sanomassa että olen liittynyt sinne mutta en tiedä miten se toimii... kassahenkilö keskeytti lauseeni.

Ja en luule että oli vihainen sen takia että ei ollut meikkiä🙄 koko kirjoitukseni idea oli se että miksi on asiakaspalvelu alalla jos ei osaa ihmisille olla ystävällinen? Kassanhenkilö kortti ääntään/häntä selvästi ärsytti ja aiheutti minulle nolon tilanteen vaikka koko asian olisi voinut hoitaa rauhallisestikin.

Ap

Ihmisillä on niin kovin monenlaisia käsityksiä siitä, mitä on ystävällinen. Se, mikä sinulla näyttäytyi epäystävällisyytenä, saattaa monille muille olla ihan normaalia ystävällistä käytöstä.

Lisäksi aspatkin ovat vain ihmisiä ja on täysin luonnollista, että koko aikaa ei jaksa olla päivänpaisteinen ilopilleri. Varsinkin kiireessä ääneen saattaa tulla kireyttä, vaikka miten yrittäisi olla asiakkaalle mielinkielin, ettei tämän herkkä sielu vaurioidu. 

t. eri

Vierailija
16/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus nyt oikeesti! Kaikille tulee tympeitä ihmisiä vastaan, sun ongelma on ihan muu kuin tyly kassahenkilö.

Vierailija
17/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olit näkemässä millaista äänen korottamista tilanteessa oli? Niitäkin kun erilaisia. Tunteista riippuen

Kyllä. Olin ap:n takana siinä jonossa. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
18/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vammainen pitää olla, jos luulee, että aspa tarkoituksella huutaa asiakkaille vihaisena noin neutraalissa tilanteessa :D

t. eri

Vierailija
19/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla on aina mukava palvelu.

Vierailija
20/149 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei kysy "onko sinulla ajokorttia" kun pysäyttää ja toisekseen ihan eri asia.

Hyvin usein toteaa vain "ajokortti". Eikä ole millään tavalla eri asia.