Hyvän miehen ketju: Millainen on hyvä mies?
Millaiset luonteenpiirteet ja käytöstavat? Kiinnostaisi tietää naisten mielipiteitä asiasta, niin voisin ehkä tulla hyväksi mieheksi jonain päivänä.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Monikin on sanunut että älykkyys on miehen mitta.
Entäs naisen sitten?
Tilastollisesti myös naisista puolet on keskimääräistä tyhmempiä.
Jos "mieheksi" lasketaan vain mies joka ylittää enemmistön miehistä - päteekö sama naisiin? Onko teistäkin iso osa geenijätettä jota ei tule laskea "naisiksi"?
Voit laskea ja olla laskematta naisiksi ihan mitä haluat :) tässä kysyttiin nyt, millainen on hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vastuuntuntoisuus
Vastuuntuntoinen mies osaa huolehtia sekä itsestään että ympäristöstään. Hän pitää asuntonsa perussiistinä, maksaa laskunsa ajallaan, pitää sen mitä on luvannut, menee lääkäriin/hammaslääkäriin silloin kun tarvetta ilmenee eikä vasta silloin kun ongelmat ovat jo katastrofaalisia. Hänen taloutensa on tasapainossa.
-Empaattisuus
Empaattinen mies osaa kuunnella ja reflektoida myös itseään ja käytöstään. Hän on kohtelias kaikille ilman että odottaa saavansa siitä hyötyä. Hän ei ole kynnysmatto, vaan osaa pitää kiinni rajoistaan mutta ilmaista asiat muita kunnioittavalla tavalla. Hän ei ole aggressiivinen eikä passiivis-aggressiivinen.
- Sosiaalisuus
Hyvällä miehellä on hyvät sosiaaliset taidot. Hän hallitsee kepeän small talkin ja kykenee myös syvällisempään keskusteluun, osaa kysyä ihmisiltä mitä heille kuuluu ja hänen seurassaan on miellyttävää olla porukassakin. Hän osaa kiittää ja pyytää anteeksi ja hallitsee esimerkiksi tyypillisimmät juhla-etiketit. Hänellä on terveitä ihmissuhteita ympärillään joita hän osaa arvostaa.
- Määrätietoisuus
Määrätietoinen mies tietää mitä haluaa sekä pienissä että suurissa asioista. Hän on aktiivinen ja toimii edistääkseen omaa elämäänsä toivomaansa suuntaan eikä vain ajelehdi odottaen että muut kertoisivat hänelle mitä tehdä ja minne mennä. Kun häneltä kysyy jotain, niin vastaus ei koskaan ole "emmä tiedä, ihan sama, päätä sä", vaan hänellä on ehdotuksia ja mielipiteitä. Hän ei kuitenkaan ole joustamaton jyrä joka ei kykene kuuntelemaan muiden ajatuksia.
Määrätietoisuus:
Toisin sanottuna, mies tietää mitä haluaa ja saavuttaa sen, jotta nainen voi elää miehen siivellä ja välttyä stressaavilta päätöksiltä.
Miksi miehet puhuu kulissiliitoista ja ostovaimoista? Voidaanko vihdoinkin päätellä useimpien miesten piiloutuvan rahan taakse?? Ja edelleen. Moni nainen tienaa.
- Kiltti ja ajattelevainen, kohtelee toisia hyvin ja osoittaa aitoa empatiaa.
- Sinut itsensä kanssa, nöyrä ja maanläheinen.
- Osaa olla tyytyväinen siihen mitä on.
- Kyky itsereflektioon ja omien virheiden/heikkouksien myöntämiseen.
- On elämässään itsenäinen ja aktiivinen toimija, ottaa vastuun tyytyväisyydestään parhaansa mukaan (ei siis vain valita, vaan tarttuu tarvittaessa härkää sarvista)
- Hyvä keskustelija, joka on yleisesti kiinnostunut maailmasta, muista ihmisistä ja erilaisista asioista ja kykenee käymään rakentavaa keskustelua hyvässä hengessä, olipa toinen osapuoli samaa mieltä tai ei.
- Pitää huolta omasta terveydestään.
- Kommunikoi avoimesti tunteistaan ja ajatuksistaan, ei pelkää olla haavoittuvainen.
- Kunnioittaa kaikenlaisia ihmisiä ja hyväksyy heidät sellaisina kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotettava, rehellinen, hyvä keskustelija, huumorintajuinen, hellä, rakastava ja huomioiva.
Kunhan on ensin pitkä, komea, karismaattinen ja itsevarma.
Haluatko itse vierellesi ruman, tapetinvärisen, hajuttoman ja mauttoman naisen?
En, etkä sinä rumaa, tapetin väristä, hajutonta ja mautonta miestä, vaikka se olisikin rehellinen ja luotettava.
Haluan kyllä, jos itsekin olen samanlainen
Älykäs, rohkea, ja auttavainen.
(Älykkäällä en tarkoita, että pitäisi olla tutkintoa.
Rohkeudella en tarkoita, että olisi hullunrohkea.
Auttavaisella tarkoitan, että osaa ja haluaa huolehtia muista ihmisistä.)
Luottamus on täällä monesti mainittu, minulle se ei ole kovin tärkeää. Jos edellä mainitut piirteet on vahvat, siinä on luottamusta riittävästi.
Omani: todella huolehtiva, romanttinen, tykkää läheisyydestä (minäkin hänen kanssaan if you know what I mean...), hauska, luova ja nopeaälyinen. Paras kumppani, loistava vanhempi ja ystävä ja ylipäänsä vaan sellainen ihminen, joka tekee ympärillä oleviensa elämästä hipun paremman.
Vierailija kirjoitti:
Luottamus on täällä monesti mainittu, minulle se ei ole kovin tärkeää. Jos edellä mainitut piirteet on vahvat, siinä on luottamusta riittävästi.
Eli sinua ei haittaa pettävä mies?
Vierailija kirjoitti:
(Älykkäällä en tarkoita, että pitäisi olla tutkinto.
Hän voisi siis huolehtia minusta, joka olen vähän hölmö, arka, taitamaton ja itsekäs. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä juuri liikuttaisi. Kunhan uskoisin, että olen etuademassa. Eikä tauteja saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin sanottiin?
^etuasemassa. Niinku "päävaimo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän voisi siis huolehtia minusta, joka olen vähän hölmö, arka, taitamaton ja itsekäs. ;D
Parisuhteessa kummankin täytyy antautua terveellä tavalla epäitsekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin sanottiin?
Ajattelinkin tuota kirjoittaessani, että äärimmäinen rehellisyys on ehkä rohkeuden vastakohta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa kummankin täytyy antautua terveellä tavalla epäitsekkääksi.
Tarkoitin muiden auttamisen suhteen. Jos mies osaa, nainen ei osaa, niin minkäs teet?
Mun mies:
- Insinööri
- Empaattinen, ei yritä kylmästi ratkaista ongelmiani, vaan empatisoi, ottaa kainaloon, silittelee
- Hyvä sängyssä, mutta ei vaadi seksiä koko ajan, ei edes ehdota, jos lukee minusta kipua tai väsymystä. Silloin peittelee minut sänkyyn tai hellii.
- Kertoo minulle kaikesta kaiken. Jakaa pienetkin asiat.
- Hauska ja rento
- Ei tupakoi, ei juo humalaan
- Rauhallinen, ei koskaan vänkää tai suutu
- Ymmärtäväinen
- Antaa minulle tilaa tehdä mun juttuja ja olla minä
- Antaa pyyteetöntä läheisyyttä ja hellyyttä ilman, että olisi tarkoitus saada sillä pesää
En välitä romanttisuudesta. Se on homomaista.
MM123 kirjoitti:
- Kiltti ja ajattelevainen, kohtelee toisia hyvin ja osoittaa aitoa empatiaa.
- Sinut itsensä kanssa, nöyrä ja maanläheinen.
- Osaa olla tyytyväinen siihen mitä on.
- Kyky itsereflektioon ja omien virheiden/heikkouksien myöntämiseen.
- On elämässään itsenäinen ja aktiivinen toimija, ottaa vastuun tyytyväisyydestään parhaansa mukaan (ei siis vain valita, vaan tarttuu tarvittaessa härkää sarvista)
- Hyvä keskustelija, joka on yleisesti kiinnostunut maailmasta, muista ihmisistä ja erilaisista asioista ja kykenee käymään rakentavaa keskustelua hyvässä hengessä, olipa toinen osapuoli samaa mieltä tai ei.
- Pitää huolta omasta terveydestään.
- Kommunikoi avoimesti tunteistaan ja ajatuksistaan, ei pelkää olla haavoittuvainen.
- Kunnioittaa kaikenlaisia ihmisiä ja hyväksyy heidät sellaisina kuin ovat.
Unohtui mainita, että leikkisyys/huumorintaju sekä kyky nauraa itselleen ovat myös ihan tärkeyslistan kärkipäässä!
Hyi, en tykkäisi, jos joku silittelis mua! Edes puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Selkärankaisuua on tärkein piirre.
Selkärankainen on luotettava, seisoo sanojensa takana. Jos on jotain luvannut, vaikka alttarilla tahtovansa, niin lupaus pitää. Toiminta on yhdenmukaista puheidensa kanssa.Kaikki huumorintajut ja keskustelutaidot ovat vain ominaisuuksia, mutta hyvä sisältää vain tämän.
Juuri näin, sanat ja teot linjassa. Auta armias, kun tästä yrität muistuttaa, niin näpeille tulee. No - hän on ex nyt.
Juuri näin. Mies on kertakäyttöhyödyke, joka vapun jälkeen laitetaan kiertoon. N37