Miksi päädyn parisuhteeseen ivaavien miesten kanssa
Olen nelikymppinen. Kolmas parisuhde menossa ja sama kuvio toistuu. Parin vuoden suhteen jälkeen miehen käytös minua kohtaan alkaa olla väheksyvää ja ivallista. Alkuun ovat niin ihastuneita ja rakastuneita, ylistävät erityisesti fiksuuttani ja maanläheisyyttäni, ihailevat kun olen työelämässä edennyt ym. Olen ajatellut tämän olen aika luonnollista ihastumisvaiheessa, en todellisuudessa ole sen kummempi kuin muutkaan. Mutta muutaman vuoden päästä käytös muuttuu täysin. Kaikki mielipiteeni ammutaan alas ja mitä tahansa asiaa ilmaisen tai ihmettelen, niin alkaa outo pilkkaaminen ja vähättely, kuin olisin maailman tyhmin ihminen. Kertooko tämä näiden miesten äärimmäisen huonosta itsetunnosta? On vain ruvettava lyttäämään toista, koska tuntee itsensä huonoksi? He eivät puhu samalla tavalla muille läheisilleen, vaan ovat mielin kielin aina tavatessaan.
Vai ärsyyntyvätkö miehet kiltteydestäni? En pidä riitelystä ja pyrin aina olemaan ystävällinen; loppuuko heiltä siis jonkinlainen kunnioitus minua kohtaan, kun en ole vaikea räyhäävä nainen, joka haastaisi heitä? Mielestäni nämä miehet eivät ole mitenkään narsistisia, heidän ainoa merkittävä vikansa on tuo ivallinen töykeys minua kohtaan.
Nykyisen miehen kanssa on pieni lapsi ja mies huomauttelee minua jatkuvasti myös lapsen hoidosta, milloin on vaippa muka huonosti laitettu (ei mitään sen seurauksena tapahtunut kuitenkaan, hänen mielestään vaan jotenkin eri tavalla kuin hänen laittamansa) tai milloin ojennan lapsen hänelle jotenkin väärin ym. Hän jotenkin nalkuttaa koko ajan kaikesta.
Onko muita joilla olisi tällaisia kokemuksia parisuhteistaan?
Vaikea kuvitella, että olisi muuta tehtävissä kuin ero..
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan panisin sua joka päivä. Silloin kaikki muut ongelmat hälvenee, kun nainen on perustyydytetty 24/7. Niin kivaa nuolla klittaa joka päivä :D
-mies
Tässä onkin varsin hyvä esimerkki sellaisesta miehestä, jonka kanssa ei kannata alkaa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Samainen ongelma myös tämän näppäimistön takana.
Miksi ei saa olla kiltti ja muille hyvää haluava? Onko se jotenkin muilta pois?
Keneltä se on pois?
Ehdottomasti on hyvä että on kiltti ja muille hyvää haluava. Mutta missään nimessä ei pidä olla kynnysmatto, joka ei uskalla sanoa omia mielipiteitään ja jonka yli toiset kävelevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan panisin sua joka päivä. Silloin kaikki muut ongelmat hälvenee, kun nainen on perustyydytetty 24/7. Niin kivaa nuolla klittaa joka päivä :D
-mies
Tässä onkin varsin hyvä esimerkki sellaisesta miehestä, jonka kanssa ei kannata alkaa suhteeseen.
Mieti, joku tyytyy tuollaiseen...
Kuulin eilen hyvän vinkin. Ennen kuin käyttää aikaansa johonkin ihmiseen niin mieti, seurustelisiko sinun parempi versio sellaisen ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Kannattaako naisten siis ryhtyä suhteeseen sellaisten miesten kanssa jotka vain pumppaa kalua reikään 3 minaa eivätkä yhtään mieti naisen saantia? Vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä kohdellaan niin kuin hän antaa itseään kohdella. Tee siis selväksi ettet siedä enää tuollaista käytöstä. Sinä odotat puolison arvostavan ja kunnioittavan sinua kuten sinäkin teet. Sano että jos se ei lopu, niin suhteenne loppuu.
Olen itsekin joutunut kouluttamaan miestäni käyttäytymään paremmin itseäni kohtaan. Toistoa se vaatii, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Enpä itsekään ole täydellinen.
No jaa. Ei toista ole pakko kohdella huonosti vaikka toinen sen kenties sallisikin ja ottaahan siinä melkoisen riskinkin kun sitä ekaa kertaa koettaa. Se kun voi myös jäädä samalla vikaksi kerraksi, kun siihen pilkkaamiseen mahdollisuuttakaan saa.
Harvempi jaksaa jäädä kouluttamaan tuollaista luonnevikaista normaaliksi yksilöksi vaan se suhde olikin sitten siinä. Toinen kun ei itsestään muuksi tule muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on pois?
Sinulta.
t. Yksi, joka yrittää oppia pitämään luonnevikaiset, ankeuttajat, kusipäät ja ikävät ihmiset kaukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että olet ylikiltti, liian hyväuskoinen ja ummistat silmäsi varoitusmerkeille, joita todennäköisesti oli jo silloin suhteen alkuvaiheilla. Olin itsekin joskus tuommoinen.
Näin. Tuo miesten harrastama ylistäminen kuulostaa erikoiselta. Itse pitäisin sitä nimenomaan varoitusmerkkinä. Miehet ovat keksineet, että sinut saa hurmattua kehumalla älyäsi, koska et ehkä ole saanut tarpeeksi tunnustusta siitä tai olet aina kokenut alemmuudentunnetta muihin nähden.
Älykkyys on siis akilleenkantapääsi, ja nyt kun hurmaamisvaihe on ohi, mies iskee siihen lyttäämällä sinua nimenomaan älyn puutteesta tai vähättelemällä järkeäsi, koska se sattuu sinuun eniten.
Minulla on käynyt ihan tämä sama! Tosin mies kehui ensin kauniiksi ja häiden jälkeen alkoi arvostella ulkonäköä ja myös alkoi se vähättely.
Narsisti mies.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on pois?
Hyvä kysymys. Silti nimenomaan miehille se tuntuu olevan ongelma, että nainen on kiltti ja sopuisa eikä ole aina ajattelemassa ekana omaa etuaan tai kehittämässä joutavaa draamaa.
Olen oppinut nyt viimein, 50-vuotiaana, että kun toksisuus alkaa, ihmissuhde loppuu. Heti. Ei mitään ihmettelyjä ja toiveita, että kyllä se toinen jotenkin alkaa tajuta. Ei ala. Tai sitten tekee ihan tietoisesti ne paskatemppunsa. Hyvien ihmisten kanssa ei tule sitä vaihetta koskaan, että tarvitsisi elää jossain ihmettelyvaiheessa paluuta parempaan toivoen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä kohdellaan niin kuin hän antaa itseään kohdella. Tee siis selväksi ettet siedä enää tuollaista käytöstä. Sinä odotat puolison arvostavan ja kunnioittavan sinua kuten sinäkin teet. Sano että jos se ei lopu, niin suhteenne loppuu.
Olen itsekin joutunut kouluttamaan miestäni käyttäytymään paremmin itseäni kohtaan. Toistoa se vaatii, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Enpä itsekään ole täydellinen.
Näin. Harvoin semmoinen oikein kipakka riivinrauta-nainen on yksin, tai huonossa suhteessa. Miehelle pitää osoittaa sen paikka kotitaloudessa ja toistojen kautta opettaa se olemaan.
Jos miehen päästää ns. niskan päälle, seuraa juuri tuota, mitä ap:n kohdalla. Sehän alkaa perseillä. Ajettele kuritonta omistajaansa näykkivää ja räksyttävää piskiä.
Tämän takia minä en enää aio ottaa miestä. Ei ole hermoja, aikaa eikä kiinnostusta tuommoiseen koulutusprojektiin. Oikeasti valmiiksi koulutettuja, siis äitiensä kouluttamia miehiä, joilla on hyvät tavat ja jotka kohtelevat muita kauniisti, on ihan todella vähän.
Naisen kuuluu panna hyvälle tuulelle, näin se on pojat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että olet ylikiltti, liian hyväuskoinen ja ummistat silmäsi varoitusmerkeille, joita todennäköisesti oli jo silloin suhteen alkuvaiheilla. Olin itsekin joskus tuommoinen.
Näin. Tuo miesten harrastama ylistäminen kuulostaa erikoiselta. Itse pitäisin sitä nimenomaan varoitusmerkkinä. Miehet ovat keksineet, että sinut saa hurmattua kehumalla älyäsi, koska et ehkä ole saanut tarpeeksi tunnustusta siitä tai olet aina kokenut alemmuudentunnetta muihin nähden.
Älykkyys on siis akilleenkantapääsi, ja nyt kun hurmaamisvaihe on ohi, mies iskee siihen lyttäämällä sinua nimenomaan älyn puutteesta tai vähättelemällä järkeäsi, koska se sattuu sinuun eniten.
Tai sitten tuo on sitä kuuluisaa rakkauspommitusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käynyt ihan tämä sama! Tosin mies kehui ensin kauniiksi ja häiden jälkeen alkoi arvostella ulkonäköä ja myös alkoi se vähättely.
Älykkyys on siitä helppo, että sen voi myös kääntää. Kun ex alkoi haukkua minua tyhmäksi niin sanoin sille, että pakkohan minun on olla kun sinut otin, ei kukaan täysjärkinen itseään arvostava ihminen sinua katsoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin joutunut kouluttamaan miestäni käyttäytymään paremmin itseäni kohtaan. Toistoa se vaatii, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Enpä itsekään ole täydellinen.Näin. Harvoin semmoinen oikein kipakka riivinrauta-nainen on yksin, tai huonossa suhteessa. Miehelle pitää osoittaa sen paikka kotitaloudessa ja toistojen kautta opettaa se olemaan.
Jos miehen päästää ns. niskan päälle, seuraa juuri tuota, mitä ap:n kohdalla. Sehän alkaa perseillä. Ajettele kuritonta omistajaansa näykkivää ja räksyttävää piskiä.
Tämän takia minä en enää aio ottaa miestä. Ei ole hermoja, aikaa eikä kiinnostusta tuommoiseen koulutusprojektiin. Oikeasti valmiiksi koulutettuja, siis äitiensä kouluttamia miehiä, joilla on hyvät tavat ja jotka kohtelevat muita kauniisti, on ihan todella vähän.
Jaa. Mun mielestä sellainen kipakka riivinrauta on aina toksisessa suhteessa ja jatkuvassa kortisolin ja adrenaliinin epätasapainossa. Ja siltä näyttävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin joutunut kouluttamaan miestäni käyttäytymään paremmin itseäni kohtaan. Toistoa se vaatii, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Enpä itsekään ole täydellinen.Näin. Harvoin semmoinen oikein kipakka riivinrauta-nainen on yksin, tai huonossa suhteessa. Miehelle pitää osoittaa sen paikka kotitaloudessa ja toistojen kautta opettaa se olemaan.
Kunnon tuubaa sulla tossa, parisuhteessa naisen tehtävä on ottaa suihín ja kokata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun mielestä sellainen kipakka riivinrauta on aina toksisessa suhteessa ja jatkuvassa kortisolin ja adrenaliinin epätasapainossa. Ja siltä näyttävätkin.
Ylikiltti löytyy maakuopasta viikonlopun päätteeksi. Ihmisen pitäisi kyetä olemaan medium.
Mental Healness -kanavan Lee Hammockin sanoin. If I control your feelings, I control YOU. Yrittävät siis provosoida, saada pahalle mielelle jne ja näin nostaa omaa arvoaan ja saada jotain typeriä kiksejä, joita terve ihminen ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikiltti löytyy maakuopasta viikonlopun päätteeksi. Ihmisen pitäisi kyetä olemaan medium.
Maakuopasta löytää itsensä yleensä ihmiset joiden hymy valaisi huoneen ja josta kaikki piti.
Seuraavan kerran, kun mies valittaa, niin ala keskustelemaan asiasta. Analysoit asian puhki. Kun aikanne keskustelette, niin saattaa alkaa löytymään se yhteinen näkemys. Kerrot omat mielipiteet jne. Jos tilanne on jostain syystä sellainen, että mies alkaa uhkaavaksi, suoranaisesti haukkuu tms., kun ilmaiset mielipiteesi, niin sitten on vakavampi tilanne ja väkivallan uhka. Silloin kannattaa hakea ulkopuolista apua, että pääset.
Ensinnäkin jos on mahdollista että toinen (mies) on ilkeä, mistään syystä, nainen EI halua seurustella koskaan sellaisen tyypin kanssa. Ei mitään temppuja pidä alkaa tekemään, että toinen käyttäytyisi näennäisesti paremmin. Mies ottaa käytöksestään aikuisena vastuun tai ei ota, ei nainen ole mikään kasvattaja. Ero on hyvä vaihtoehto ja ei mene alunperinkään yhteen. Huonon aineksen kanssa ei mennä yhteen.