Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus ja ulkomainen työvoima

Vierailija
28.04.2023 |

https://yle.fi/a/74-20029047

En ymmärrä yhtä asiaa. Miten ulkomailta tuleva työvoima pärjää huonolla palkalla Suomessa mikäli suomalaisetkaan ei pärjää? Ja ajatteleeko joku että ulkomainen työvoima on ikuisesti matalapalkka- alalla vaikka siivoamassa tai hoitajina eivätkä yritä parempiin hommiin kuten suomalaiset? Tuntuu että kokoomus unohtaa että " ulkomaiset" työntekijät ovat ihmisiä kuten me suomalaisetkin. Eivät he tyydy huonompaan kuin muutkaan alun jälkeen. Näin on tapahtunut esim Espanjassa etelä- amerikkalaisten kohdalla.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut vastustaa matalapalkkatyövoimaa, koska sellaiset työntekijät tarvitsevat niitä tukia samoin kuin muutkin matalapalkkaiset tässä maassa. Siksi he haluavat ulkomailta lähinnä korkeammin koulutettuja työntekijöitä. Käsittääkseni tämä tarkoittaa kansankielellä sitä, että suomalaiset siivotkoon edelleen matalalla palkalla Suomessa ja hakekoon suomalaisia tukia, jos eivät pärjää, mutta vastaavat työntekijät ulkomailta pysykööt poissa maastamme.

Persut joutuvat nyt kyllä joustamaan mikäli haluavat hallitukseen Orpon kanssa. Jos RKP tulee myös, niin bye bye pakkoruotsivouhotukselle myös. Maahan pysyy kaksikielisenä, koska RKP on hallituspuolue. Eli mitä persuille jää jäljelle? Eivät voi enää öyhöttää ulkomaisista Kela gold asiakkaista eivätkä pakkoruotsista.

Vierailija
42/45 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenestäkään tämä ei kuulosta rasismilta, että haalitaan kehitysmaista ihmisiä tänne polkupalkalla tekemään kaikki meidän ns. paskaduunit.

Mikä oikeus meillä on viedä näiden maiden osaajat? Mitä järkeä maksaa jotain kehitysapua näille maille, kun samalla poimitaan sieltä parhaat tekijät pois, ettei heidän yhteiskunta ikinä kehity.

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Tässä yksi esimerkki.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000009546773.html

No, lieveilmiöitä ei voida säästyä. Ei voitu Sipilän aikana 2015, eikä voida nyt. Ja jos järjellä mietitään, niin miksi nämä ihmiset tulisi tänne kiitollisuuspalkalla rakentamaan ja pitämään pystyssä meidän yhteiskuntaa ja hylkäisivät oman kulttuurinsa ja omat tapansa? Eihän sellainen ole realistista mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisi kiva saada joku kokoomuslainen vastaamaan kysyin jo ennen vaaleja tätä muttei kukaan osannut vastata

Sellaista vastausta, joka kestää päivänvalon ja on eettinen sekä oikeustajun mukainen, ei ole saatavilla.

Vierailija
44/45 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sikäli kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla, että töihin Suomeen tulemista pitää helpottaa. Nykyisin tuloraja on käsittämättömän korkea, mihinkään duunariammattiin ei käytännössä ole asiaa. Toisaalta jonkinlainen tuloraja olisi jatkossakin hyvä olla, mutta mielestäni esimerkiksi kaupan kassalle tai siivoojaksi pitäisi olla sallittua tulla.

Kovapalkkaiset osaajat tulevat Suomeen jatkossakin vain erikoistilanteissa, puolison mukana yms., eli heidät voi käytännössä unohtaa tätä lainsäädäntöä mietittäessä. Suomen kansantaloudelle heillä ei ole mitään merkitystä.

Tuloraja on 1331 kuussa bruttona.

https://migri.fi/toimeentuloedellytys

Vierailija
45/45 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon haku Filippiineiltä: Tutustuin netin kautta filippiiniläiseen naiseen ja sitten menin käymään Cebussa, sieltä matka jatkui Lapu lapuun, Cebu Mactanin lentokentältä. Lämpötila varjossa 35 astetta. No sitten päästiin kauppaan, jossa oli viileämpää. Minä ostin ruuat ja sitten syötiin. Koko reissun minä ostin ruuat tai syötiin ulkona. Ruokailukavereita oli aina 6-15 henkilöä ja minä maksoin. Asunto oli kaksio Corinthian home village, jonka olin vuokrannut etukäteen. Kävin myös katsomassa tulevan vaimon omaa asuntoa. Se oli Kalawisan alueen vesijätöllä, löytötavaroista kyhätty mökki maalattialla. Lattialla ritilät. Välillä sinne tulee käärme ja rankkasateella vesi nuosee vuoteeseen. Sitten kävin tutustumassa maaseutuun. Del Monten isot koneet ananaspelloila ja karabau vetämässä karhia pienviljelijän omalla pellolla. 

Sitten ne Suomeen halutut sairaanhoitajat. Ne ovat rikkaiden lapsia Manilan seudulta. Heidän vanhemmilla on jonkunlainen ihmisarvoinen työ, joten pystyvät maksamaan lasten opiskelun. Köyhä lapsi pääsee opiskelemaan, jos on poikkeuksellisen lahjakas ja saa stipendin.

Sitten Suomeen tulo. Lentolipun hinta on 2000e/ sivu, Cebu-Hongkong- Doha-Helsinki, nämäkin pitäisi jonkun maksaa.

Minä sanon poliitkoille, että matkustelkaa Aasian maihin, niin käsitys maailmasta varmaan muuttuu. Täällä on totuttu siihen, että pankkiautomaatti pelaa. Täällä voi vapaasti kävellä pankkiin, siellä kahden vartiomiehen välistä. vartioiden varustus on pumppuhaulikko, pistooli, pamppu mm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän