"En käytä kosmetiikkaa" - osa "not like other girls" ilmiötä?
Tarkoitan nyt näitä naisia jotka isoon ääneen julistavat että vesipesulinjalla mennään eikä rasvoja käytetä, koska kosmetiikka on turhaa, noloa ja naisellista. Siis musta on ihan ok olla käyttämättä kosmetiikkaa ja saa sen sanoa ettei käytä niin kuin senkin että käyttää, mutta ihmettelen miten usein kosmetiikkaa ei-käyttävät ilkkuvat niitä jotka käyttävät. Samalla kosmetiikan alle niputetaan sekä meikit yms kaunistautuminen ja sellaisetkin ihovoiteet joilla hoidetaan vaikka ärtyvää ihoa ja aurinkovoiteet.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Aika hölmö on sellainen, joka jonkin ylemmyydentunteen tai periaatteen vuoksi jättää käyttämättä jopa aurinkosuojavoiteita.
Sellaisia hölmöjä on.
Vierailija kirjoitti:
Evvk
Avasit kuitenkin ketjun ja kirjoitit kommentin joten taitaa vähän kiinnostella.
No en ole ikinä kyllä kuullut kosmetiikan olevan noloa..
Mutta ihan sama. Käytä tai ole käyttämättä. Itse en enää jaksa käyttää.
Ja silloinkin kun käytin en jaksanut puhua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evvk
Avasit kuitenkin ketjun ja kirjoitit kommentin joten taitaa vähän kiinnostella.
Eipä juuri. Täältä vaan häviää kaikki ketjut. Ei saa keskustella selänteestä, ei Suomen uudesta pikeistohallituksesta. Ei vappumarssista.
Ehkä meikeistä saa🤷 ja tulin tulokseen ettei jaksa kiinnostaa niin paljoa.
Itse sijoitan hyviin kosteusvoiteisiin, koska minulla on todella herkkä ja kuiva iho. Suurimmasta osasta voiteita tulee ihottumaa, ja ilman voiteita ihoni on hilseilevän kuiva. Onneksi olen löytänyt tuotteet, jotka minulle sopivat.
Tiedän tuollaisia naisia kyllä, jotka korostavat aina sitä, että eivät tarvitse mitään voiteita ja käyttävät vain kaikista halvinta saippuaa peseytymiseen. Mutta kolikolla on toinenkin puoli, nimittäin se, että meikittömiä naisia pidetään usein jotenkin epäsiistin näköisinä, varsinkin jos heillä ei ole syntyjään täydellistä ihoa. Minulla ei ole todellakaan täydellinen iho, mutta en pysty allergioiden ja herkän ihoni takia käyttämään meikkejä ollenkaan. Olen saanut monta ketaa kuulla siitä, miten homssuiselta näytän kun en ehostaudu kunnolla. Ja siis vaatteeni ja hiukseni ovat kyllä siistit ja asialliset, mutta se epätasaisen värinen meikkaamaton naama riittää ilmeisesti tekemään minusta puliakan näköisen.
Vierailija kirjoitti:
No en ole ikinä kyllä kuullut kosmetiikan olevan noloa..
Mutta ihan sama. Käytä tai ole käyttämättä. Itse en enää jaksa käyttää.
Ja silloinkin kun käytin en jaksanut puhua siitä.
Sama täällä.
Koskaan en ole asiaa puheeksi ottanut. Siis sitä, etten käytä kosmetiikkaa. Käytän kyllä kosteusvoidetta, hammastahnaa, dödöä, aurinkovoidetta, siis tuotteita, joiden tarkoitus ei ole parantaa ulkonäköä (kuten kosmetiikan) vaan muuten parantaa oloa.
En siis koskaan jaksa puhua asiasta mitään. Sen sijaan kosmetiikan himokäyttäjätuttuni jaksavat ihmetellä, miksi en edes yhtään "jaksa meikata". Että olisin paljon paremman näköinen, ymmärrätkö, etkö välitä itsestäsi yhtään jne.
Toivon rauhaa käyttää tauåi olla käyttämättä. Ei kuulu muille.
Aika hölmö on sellainen, joka jonkin ylemmyydentunteen tai periaatteen vuoksi jättää käyttämättä jopa aurinkosuojavoiteita.