Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelitko yliopistossa mutta jätit sitsit väliin?

Vierailija
28.04.2023 |

Mikä oli syynä? Kuitenkin kuuluvat osana opiskeluelämää.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset verkostot luodaan noissa tilaisuuksissa. Ne jotka eristäytyvät muista eivät työllisty, koska verkostot puuttuvat.

Höpön pöpön. Alkuun kun haluat työllistyä, niin ei ne samaan aikaan opiskelijat ole sulle merkittävä ryhmä siinä auttamaan, kun hekin on samassa tilanteessa, että ihan uusina tulee työelämään ja pitää saada sinne jalka oven väliin. Ja niin vaan ihmiset silti löytää ekat työpaikkansa, niin tilaisuuksissa käyneet kuin käymättömät. Ne varsinaiset merkittävät verkostot syntyy sitten siellä työelämässä vähitellen.

Vierailija
42/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi sana mulle. Mitä on sitsit?

Pippaloissa kävin silloin tällöin kyllä, mutta aika kiltisti olin. Yhdet opiskelijapippalot johtivat sitten seurusteluun nykyisen mieheni kanssa, jota olin pikkuisen jo salaa vilkuillut. Yhdessä on nyt oltu reilut 37 vuotta, naimisissa vähän yli 34 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt silloin joskus päälle parikymppisenä moisiin, enkä menisi nytkään. Perusrennot baarikierrokset sun muut ihan ok, mutta kaikki teennäinen yltiösosiaalinen ekstroverttipaska jää multa väliin, aina.

Vierailija
44/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset verkostot luodaan noissa tilaisuuksissa. Ne jotka eristäytyvät muista eivät työllisty, koska verkostot puuttuvat.

No nyt tuli iso kasa höyryävää paskaa 😂

Vierailija
45/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta ja mihin on suuntaamassa työelämässä. Esim. minulle ei olisi ollut mitään hyötyä verkostoitua kanssaopiskelijoiden kanssa. Harjoittelussa verkostoituminen on tärkeämpää.

Vierailija
46/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taideaineiden opiskelijoilla ei ollut edes haalareita Ysärillä. 

En oikein ole varma, kumpi on enemmän junttia: sitsit, vai haalaripelleily?

Ehkä sitsit, koska siellä on avoimen rasistisia  ja naisia halventavia teemoja

Kyllähän ne opiskelijabileetkin yleensä päättyy suihinottoon ravintolan vessassa.

Jaa, no onneksi ei minun opiskelija-aikoinani.

Haalarit oli silloin lähinnä teekkareilla, tosin lääkiksen ja hampaan opiskelijat alkoivat silloin matkimaan. Meillä oli vain college-paidat 😄

En ihan ymmärrä tätä nykyistä haalaripelleilyä, kuten osuvasti sen nimesit. AMK:n käyneen tyttäreni haalareista tuli parin käyttökerran jälkeen maalaushaalarit. Saisi sellaisia halvemmallakin.

Vierailija
47/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi sana mulle. Mitä on sitsit?

Pippaloissa kävin silloin tällöin kyllä, mutta aika kiltisti olin. Yhdet opiskelijapippalot johtivat sitten seurusteluun nykyisen mieheni kanssa, jota olin pikkuisen jo salaa vilkuillut. Yhdessä on nyt oltu reilut 37 vuotta, naimisissa vähän yli 34 vuotta.

Kukaan ei näköjään tahdo vastata. Kato jos et ole in, olet out, ilmeisesti. Vaikuttaa kakaroiden hölmöilyltä. Aikanaan kävin jossain ainejärjestöjen bileissä, mutta enimmäkseenhän niissä on aika tylsää.

Vierailija
48/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yliopisto-opiskelun parasta sosiaalista puolta oli aktiivinen kuppilakulttuuri eli tapaisimme kavereita kahvin ja ruuan voimalla kampusalueella selvin päin päiväsaikaan. Silloin riitti että meni tiettyyn aikaan päivästä opiskelijaravintolaan, niin sieltä löytyy tavallisesti tuttuja naamoja, joiden kanssa "parannettiin maailmaa" eli puhuttiin ummet ammet saman pyödän ääressä parikin tuntia kerrallaan.

Kuppilakulttuurin ansiosta sitä tutustui sekä vanhempiin että nuorempiin opiskelijoihin ja monet maisterit kävivät tapaamassa tuttujaan yliopistolla vielä valmistumisen jälkeen. Minäkin tein gradun pääosin kotona mutta kävin yliopistolla paljolti sosiaalisista syistä sen jälkeen kun ei ollut enää mitään pakollisia luentoja tai seminaareja.

En ollut koskaan suuremmin kiinnostunut mistään kosteita illanistujaisista ja oma ystävä- ja tuttavapiirini oli varsin "kuivahenkistä".  Meillä oli kyllä oma vakiojengi, jonka puitteissa kokoonnuimme vuorotellen toistemme luokse nyytikestien hengessä ja pelasimme varsin säännöllisesti korttia kuten canastaa ja tuppea.

Vierailija
49/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sitsit? Ei meillä mitään sellaisia ollut ikinä.

FM

Vierailija
50/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin KTM tutkinnon enkä käynyt yksissäkään bileissä. Mulla oli pieni lapsi joten siinä syy.

Vierailija
51/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 sitsiä, 0 päivää työttömänä. Eipä ole kukaan ikinä työhaastattelussa kysynyt rellestinkö ryyppyjuhlissa yliopistolla. "Hieman" muilla ansiolla pärjää työelämässä.

maisteri vuodelta -94

Vierailija
52/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bullshit. Olen elämäni parhaassa duunissa nyt, koska yli 20 vuotta sitten ihan itse hankimmassa duunipaikassa (ilman mitääänn"tuntemisiani") näytin mistä ns kana kusee kun oli tiukat paikat. Muutama vuosi sitten silloinen kollegani oli noussut merkittävään asemaan eräässä firmassa ja pisti headhuntterin perääni, koska oli vaikuttunut tyylistäni hoitaa hommat maaliin silloin joskus. Tunti keskustelua huntterin ja toinen tunti ex/nyk-kollegan kanssa ja pääsin vihreämmän oksan duuniin.

Opiskeluaikojen (tai intin) "verkostot" eivät ole koskaan muodostunut merkittäväksi tekijäksi duuneissani, jos nyt jossain törmännyt johonkin lukio/amk/TTKK-aikaiseen tapaukseen, niin OK, mutta todelliset verkostot tehdään oikeissa duuneissa ja (entisten) näyttöjen perusteella hankitaan osaajat organisaatioon.

Vierailija
53/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen tällä hetkellä HY:ssä enkä ole käynyt missään tapahtumissa tai sitseillä. Juon harvoin alkoholia enkä tykkää katsella kännisiä ihmisiä. Sitsit vaikuttavat vielä sellaiselta teennäiseltä ja mukahauskalta pönötykseltä mukahassuine juomalauluineen. Olen yliopistossa opiskelemassa, en tutustumassa kännisiin urpoihin.

Vierailija
54/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen tällä hetkellä HY:ssä enkä ole käynyt missään tapahtumissa tai sitseillä. Juon harvoin alkoholia enkä tykkää katsella kännisiä ihmisiä. Sitsit vaikuttavat vielä sellaiselta teennäiseltä ja mukahauskalta pönötykseltä mukahassuine juomalauluineen. Olen yliopistossa opiskelemassa, en tutustumassa kännisiin urpoihin.

Mitä aiot tehdä valmistuttuasi? Pelkkä tutkintotodistus ei paljon lämmitä, paitsi ehkä jos olet tyyliin lastentarhanopettajaksi tai lääkäriksi opiskelemassa.

Vierailija
55/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot tehdä valmistuttuasi? Pelkkä tutkintotodistus ei paljon lämmitä, paitsi ehkä jos olet tyyliin lastentarhanopettajaksi tai lääkäriksi opiskelemassa.

Myöskään ryyppäämällä ei saa töitä.

Vierailija
56/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kolmekymppisenä ei ollut enää ajankohtaista. Kun käy töissä, niin ei ole aikaa ja mahdollisuutta ryypiskellä. Eikä kiinnostustakaan. Ei kaikki opiskelijat ole 20v.

Vierailija
57/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä töitä, mitäpä muutakaan? Ei kännisten kanssa verkostoituminen auta työllistymään kun eiväthän he edes muista minua selvittyään joten ei heistä mitään verkostoa saa.

Vierailija
58/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä töitä, mitäpä muutakaan? Ei kännisten kanssa verkostoituminen auta työllistymään kun eiväthän he edes muista minua selvittyään joten ei heistä mitään verkostoa saa.

Lähetät hakemuksia työpaikkoihin, ja sitten toivot että juuri sinä tulet valituksi eikä kukaan muu niistä 200:sta hakijasta? Sitten vähitellen cv:n aukko pitenee 3 kuukauteen ja yli, ja tilanne muuttuu epätoivoiseksi.

Vierailija
59/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetät hakemuksia työpaikkoihin, ja sitten toivot että juuri sinä tulet valituksi eikä kukaan muu niistä 200:sta hakijasta? Sitten vähitellen cv:n aukko pitenee 3 kuukauteen ja yli, ja tilanne muuttuu epätoivoiseksi.

Miten tämä nyt liittyy muiden opsikelijoiden kanssa kännäämiseen? Verksoott luodaan harjoitteluissa ja oikeissa töissä, ei känniurpojen bileissä.

Vierailija
60/86 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täysin epäverkostoituneena ja bileissä käymättömänä työllistyin jo kesken opintojen alan firmaan. Se on helppoa, kun valitsee opiskelualan niin, että työllistyminen on todennäköistä . Koodariksi menin isoon it-taloon jo toisena opiskeluvuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan