Eräs vhh-ruokavaliolla oleva tuttuni ei syö edes marjoja ja vain vähän kasviksia, koska näissäkin on hiilareita
Eikö tällainen mene jo vähän yli? Marjat ja kasviksethan ovat terveellisiä ä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Äärimuodossaan VHH merkitsee (lähes) täysin hiilihydraatitonta ruokavaliota, josta puuttuu siis myös kuitu, joka on sulamatonta hiilihydraattia. Tällöin ravinto muodostuu siis rasvoista, proteenista ja hivenaineista.
Mitenkö vatsa tällöin toimii? Erinomaisesti edellyttäen, että rasvan osuus on riittävä.
Toistan. Ihminen ei tarvitse grammaakaan hiilihydraattia yhtään mihinkään. Ei kuitua eikä mitään muutakaan. Ulostamiseen ei tarvita kuitua. Mikään ihmisen luontainen elintoiminto ei edellytä hiilihydraattia yhtään mihinkään. Hiilihydraattien päätyminen ruoansulatuselimistöön ei edistä ainuttakaan kehon luontaista toimintoa yhtään mitenkään. Ihminen voi elää vuosisadan täysin terveenä syömättä milloinkaan ainuttakaan kortta.
Näissä keskusteluissa voi täysin poikkeuksetta luottaa siihen, että ketoa kauhistelevat eniten he, jotka siitä vähiten (eli eivät yhtään mitään) tietävät ja jotka laukovat anekdootteja tyyliin "minun p*skomiseni onnistuu vain kaurapuuron (tmv. moskan) turvin" kuvitellen, että heidän kokemuksensa olisi yleistettävissä yleismaailmalliseksi totuudeksi.
Muuten olen sitä mieltä, että Pekka Puskalle pitäisi tehdä oikeutta.
Vhh ei ole hiilihydraatiton ruokavalio, ei edes ketoilu. Älä nyt enää viitsi jankata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei mene järkeen miten marjat, hedelmät tai kaurapuuro tsi ruisleipä ovat ihmiselle haitallisia.
Kukaan ei niitä syö niin paljon, että insuliinit nousisivat vaaralliselle tasolle.
Sokerin välttelyn ja valkoisen vehnäjauhon välttelyn ymmärrän kyllä.
Hedelmäsokeri on ihan yhtä pahasta (marjat, hedelmät). Ja, kyllä ruisleipä ja kaurapuuro voivat nostaa verensokeria liikaa. Itse jätin kaikki nuo vuodeksi ja sain verensokerin laskemaan 2:lla yksiköllä.
Kyllä hevi alkaa maistumaan, kunhan pääsee ensimmäiselle kierrokselle syöpähoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Menee yli, mutta menkööt. Mitä se sinulle kuuluu? Tietenkin, jos ruokavalioevankelistana saarnaa ilosanomaansa koko lähipiirilleen, niin joutuuhan sitä kuuntelemaan, mutta siltä voi sulkea korvansa.
Niin tai mitä helvettiä se teill palstalalaisille kuuluu jotka tähän viestiin vastaatte.
Tai minulle
HÄ
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hevi alkaa maistumaan, kunhan pääsee ensimmäiselle kierrokselle syöpähoitoihin.
Syöpäkasvaimet rakastaa tärkkelystä ja etenkin sokeria. Missäs sitä tärkkelystä ja elimistössä nopeasti muodostuvaa glukoosia olikaan paljon? No ruisleivässä tietenkin, jota moni hehkuttaa, kun "se sisältää niin paljon terveellistä kuitua".
Vierailija kirjoitti:
Äärimuodossaan VHH merkitsee (lähes) täysin hiilihydraatitonta ruokavaliota, josta puuttuu siis myös kuitu, joka on sulamatonta hiilihydraattia. Tällöin ravinto muodostuu siis rasvoista, proteenista ja hivenaineista.
Mitenkö vatsa tällöin toimii? Erinomaisesti edellyttäen, että rasvan osuus on riittävä.
Toistan. Ihminen ei tarvitse grammaakaan hiilihydraattia yhtään mihinkään. Ei kuitua eikä mitään muutakaan. Ulostamiseen ei tarvita kuitua. Mikään ihmisen luontainen elintoiminto ei edellytä hiilihydraattia yhtään mihinkään. Hiilihydraattien päätyminen ruoansulatuselimistöön ei edistä ainuttakaan kehon luontaista toimintoa yhtään mitenkään. Ihminen voi elää vuosisadan täysin terveenä syömättä milloinkaan ainuttakaan kortta.
Näissä keskusteluissa voi täysin poikkeuksetta luottaa siihen, että ketoa kauhistelevat eniten he, jotka siitä vähiten (eli eivät yhtään mitään) tietävät ja jotka laukovat anekdootteja tyyliin "minun p*skomiseni onnistuu vain kaurapuuron (tmv. moskan) turvin" kuvitellen, että heidän kokemuksensa olisi yleistettävissä yleismaailmalliseksi totuudeksi.
Se on totta, että ihminen kyllä säilyy hengissä ilman hiilihydraatteja.
Lähes kaikki muu kirjoituksessasi onkin sitten ihan täyttä paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäkasvaimet rakastaa tärkkelystä ja etenkin sokeria. Missäs sitä tärkkelystä ja elimistössä nopeasti muodostuvaa glukoosia olikaan paljon? No ruisleivässä tietenkin, jota moni hehkuttaa, kun "se sisältää niin paljon terveellistä kuitua".
Ihmisen veressä on glukoosia aina, oli sitten vhh:lla tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei mene järkeen miten marjat, hedelmät tai kaurapuuro tsi ruisleipä ovat ihmiselle haitallisia.
Kukaan ei niitä syö niin paljon, että insuliinit nousisivat vaaralliselle tasolle.
Hedelmäsokeri on ihan yhtä pahasta (marjat, hedelmät). Ja, kyllä ruisleipä ja kaurapuuro voivat nostaa verensokeria liikaa. Itse jätin kaikki nuo vuodeksi ja sain verensokerin laskemaan 2:lla yksiköllä.
Etköhän ole jättänyt myös se kaiken pjaskan,jota olet syönyt eli karkin,limsat,jäätelöt yms. Ja katolla laihduttanut. Verensokerisi on korjaantunut,koska olet laihduttanut.
Edelleenkin,jos et ole diabeetikko,niin kaurapuuro,marjat,ruisleipä ja muutama hedelmä päivässä eivät kyllä nosta verensokeria vaarallisesti. Kyllä se kaikilla terveillä nousee ruokailun jälkeen,mutta jos ei ole diabetesta,niin sokeri laskee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että ihminen kyllä säilyy hengissä ilman hiilihydraatteja.
Lähes kaikki muu kirjoituksessasi onkin sitten ihan täyttä paskaa
Niin kauan kuin kehossa on rasvaa,mitä polttaa. Jos ei ole,niin kuolee.
Tollanen on hengenvaarallista.
Ei ihmisen kuulu proteiinilla elää, sitä kulutetaan muutenkin ihan liikaa nykyään, kun ei sitä joka aterialla kuuluisi edes syödä.
Suomalainen on luotu syömään marjoja, juureksia, sieniä ja kalaa, näillä me on muinoinkin eletty ja niistä meidät on tehty.
Hyvin harvoin lihaa syötiin, jäniksiä enimmäkseen.
Ennenvanhaan sata vuotta sitten taas syötiin lihsa vain isoina juhlapyhinä tai sunnuntaisin, ei tosiaankaan päivittäin.
Kalaa on syöty aina ja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoissa ja hedelmissä on ylensä lukuisia yhdisteitä, kuten polyfenoleja jotka on ihmiselle hyödyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin rukiista tuli heviä vai päätitkö vaihtaa puheenaihetta?
Kyllä hyvin niukalla hh-määrälläkin elää, mutta ei varmasti ole pitkässä juoksussa terveellistä. Harva tutkimus puoltaa ketoruokavalion hyötyjä verrattuna tavalliseen monipuoliseen ruokavalioon. Ihan tutkittu juttu, että kuitu on tarpeellista suoliston hyvinvoinnin kannalta, kasvikset, marjat ja hedelmät ovat terveellisiä ja liiallinen kovan rasvan käyttö altistaa sydän- ja verisuoniongelmille.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja grammaakaan yhtään mihinkään. Ei varsinkaan mitään kuitua repimään suolinukkaansa. Tämä ei ole mielipide.
Itsehän olen aloittamaisillani neljän kuukauden karnivorijaksoa, jota tarvittaessa pitkitän kohti vuoden loppua. Ensimmäiset 30+ kiloa lähtivät VHH:lla helposti, mutta homeostaasista mennään läpi vain nollahiilareilla; ainakin meikäläisen neandertalilaisgeeneillä. 25 kiloa matkaa vielä. Eiköhän ensi keväänä vaaka ala näyttää oikeita lukemia.
Eilen erehdyin ottamaan vastaan tarjotun viinerin ja koko illan kihelmöi joka puolelta. Sokeri on myrkky.
Tuo oli kyllä vuosisadan vitsi! Ihminen tarvitsee todellakin hiilareita,ainakin jos liikkuu yhtään. Niitä ei tarvitse mitään älyttömiä määriä mutta ennen liikuntaa täytyy syödä hiilareita vähän. Mistäs niitä kuituja saat jos et hiilareita ollenkaan syö?
Vierailija kirjoitti:
Tollanen on hengenvaarallista.
Ei ihmisen kuulu proteiinilla elää, sitä kulutetaan muutenkin ihan liikaa nykyään, kun ei sitä joka aterialla kuuluisi edes syödä.
Suomalainen on luotu syömään marjoja, juureksia, sieniä ja kalaa, näillä me on muinoinkin eletty ja niistä meidät on tehty.
Hyvin harvoin lihaa syötiin, jäniksiä enimmäkseen.Ennenvanhaan sata vuotta sitten taas syötiin lihsa vain isoina juhlapyhinä tai sunnuntaisin, ei tosiaankaan päivittäin.
Kalaa on syöty aina ja marjoja.
Ei ketolla eletä proteiinilla, sen saanti tulisi olla samalla tasolla kuin ei-ketoilijoillakin. Vhh-ruokavalioon kuuluu marjat, juurekset, sienet ja kala, toki jos haluaa oikein tiukasti ketoosiin niin kahta ensimmäistä joutuu rajoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja grammaakaan yhtään mihinkään. Ei varsinkaan mitään kuitua repimään suolinukkaansa. Tämä ei ole mielipide.
Itsehän olen aloittamaisillani neljän kuukauden karnivorijaksoa, jota tarvittaessa pitkitän kohti vuoden loppua. Ensimmäiset 30+ kiloa lähtivät VHH:lla helposti, mutta homeostaasista mennään läpi vain nollahiilareilla; ainakin meikäläisen neandertalilaisgeeneillä. 25 kiloa matkaa vielä. Eiköhän ensi keväänä vaaka ala näyttää oikeita lukemia.
Eilen erehdyin ottamaan vastaan tarjotun viinerin ja koko illan kihelmöi joka puolelta. Sokeri on myrkky.
Tuo oli kyllä vuosisadan vitsi! Ihminen tarvitsee todellakin hiilareita,ainakin jos liikkuu yhtään. Niitä ei tarvitse mitään älyttömiä määriä mutta ennen liikuntaa täytyy syödä hiilareita vähän. Mistäs niitä kuituja saat jos et hiilareita ollenkaan syö?
Kyllä matalatehoista liikuntaa voi harrastaa vaikka täyspaastossa
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä höpötät hevin syömättömyydestä ja syöpähoidoista? Tämä ketju käsittelee vhh-ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Et olisi ollut alunperinkään noin lihava, jos olisit syönyt terveellisesti ja harrastanut liikuntaa. Laihtumisesi ei johdu vhh:sta vaan siitä, että aloit kiinnittää huomiota äärisurkeisiin elämäntapoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän ole jättänyt myös se kaiken pjaskan,jota olet syönyt eli karkin,limsat,jäätelöt yms. Ja katolla laihduttanut. Verensokerisi on korjaantunut,koska olet laihduttanut.
Edelleenkin,jos et ole diabeetikko,niin kaurapuuro,marjat,ruisleipä ja muutama hedelmä päivässä eivät kyllä nosta verensokeria vaarallisesti. Kyllä se kaikilla terveillä nousee ruokailun jälkeen,mutta jos ei ole diabetesta,niin sokeri laskee kyllä.
Ei nosta "vaarallisesti" mutta nostaa nopeasti ja sitten laskee nopeasti. Ja taas on nälkä, joten on syötävä melkein jatkuvasti, joten verensokeri menee vuoristorataa. Se ei ole hyväksi.
Laihtuminen ei korjaa verensokeria, vaan syöty ruoka. Se sama ruoka myös pudottaa painoa, jos on tarpeen.