Jes! Suomeen tulossa oikeistohallitus! Mitkä fiilikset?
Minulla on erittäin hyvät fiilikset! Oikeistohallituksen aikana työssäkäynti nousee vihdoinkin arvoonsa! Ei voi olla niin, että toiset vain syövät yhteisestä kuormasta ja toisten selkänahoista sen vuoksi nyhdetään koko ajan enemmän! Onneksi oikeistohallitus tuo tuohon vihdoinkin muutoksen!
Kommentit (581)
Huonolta näyttää.
Toivon että edes KD ja PS omaa sen verran moraalia, että pitävät myös pienen ihmisen puolta hallituksessa, RKP:ltä ja Kokoomukselta mitään moraalia on turha odottaa, kuvottavaa opportunistisakkia.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäynti nousee arvoonsa? 😂
Koska kokoomus on työtä pitänyt arvossa, kun mieluummin käyttää ilmaista työvoimaa näiden omistamat puljut, joille ei tarvitse maksaa palkkaa OLLENKAAN. Työttömät töissä ilman palkkaa ja halpatyövoima ulkomailta on kokoomuksen ratkaisu rikastua itse, yhteiskunta siinä ei hyödy pätkääkään, kun osaavat verotkin kiertää.
Enpä ole kuullut että oikeisto olisi työläisten asialla. Aina oppii uutta av-palstalla.
Kuka sitten on? Ei ainakaan vasemmistopuolueet. Viime kaudella itsellä duunarina laski nettotulot huomattavasti enemmän kuin Sipilän kikyn aikaan - vaikka siitä kikystä jaksetaan kauheasti paasata.
Media on täysin vasemmiston hampaissa, joten sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
Mm. Sipilän aktiivimallia vastaan SAK masinoi kymmenettuhannet osoittamaan mieltään ja Marin pisti t.ä.s.m.ä.l.l.e.e.n saman aktiivimallia voimaan minkä Sipilä oli kaavaillut (vol.2) ja kukaan - ei kukaan sanonut mitään.
Edellisellä hallituskaudella (2019-2023) oma ala (terveydenhuolto) ajettiin täysin alas. Suurin osa työeduista yms leikattiin pois, verotus nousi, töihin kulkemista alettiin verottamaan enemmän, hallitus ajoi ruuhkamaksuja mikä olisi osunut suoraan pienituloisiin hoitajiin (1300€/v), halusivat verottaa tuhansilla euroilla vuodessa myös työpaikkaparkkeerausta (kaksi viimeisintä asiaa oikeisto torppasi). Nettopalkka on laskenut samaan aikaan kun kaiken verotus on noussut, vuokrat nousseet 4v aikana
lähes 100€/kk pk-seudulla ja ruoan hinta 20-25%, puhumattakaan sähköstä etc.
Millä tavalla vasemmistopuolueeton ovat olleet muka työssäkäyvien asialla? Ei ikinä, kaikki päätökset ja ehdotukset suoraan työssäkäyviä vastaan!
Valonen lipsautti, että kotiäidit töihin. Tarkoittaa kotihoidontuen poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari sote-alalla ja näen tulevaisuuden synkkänä. Tämä sysimusta porvarihallitus on painajainen.
Miksi? Perehdy asioihin niin et näe enään synkkänä, synkät 4v on takana. Katso yllä oleva pidempi kommentti, siinä on vähän perusteluita.
Itsekin duunari sotealalla ja marinin vasemmistohallitus vain potkinut päähän. Huomattavasti enemmän kuin Sipilän kiky mitä niin kauheasti parjataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari sote-alalla ja näen tulevaisuuden synkkänä. Tämä sysimusta porvarihallitus on painajainen.
Miksi? Perehdy asioihin niin et näe enään synkkänä, synkät 4v on takana. Katso yllä oleva pidempi kommentti, siinä on vähän perusteluita.
Itsekin duunari sotealalla ja marinin vasemmistohallitus vain potkinut päähän. Huomattavasti enemmän kuin Sipilän kiky mitä niin kauheasti parjataan
Miten suhtaudut pakolaiskysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Edellinen vihervasemmistohallitushan sai kaaokseen koko toimialan
Vierailija kirjoitti:
Minua kauhistuttaa pienipalkkaisena, ei naurata yhtään.
Se on hyvä kos arvoasioossa palataan järkevämpään suuntaan, esim KD:n ja persujen ansiosta, mutta kokkarien ja rkp:n taloudenpito kyllä kasvattaa Suomen ongelmia ja sitä kautta se maksaa paljon enemmän yhteiskunnalle että kaikkein heikompiosaisia piiskataan, kuin jos pidettäisiin turvaverkot kunnossa.
Kokoomusta ja RKP:tä ei kiinnosta yhteiskunnan hyvinvointi, vain omat bisnekset ja että niille saadaan ilmaista työvoimaa tai ulkomaista halpatyövoimaa.
Yhteiskunta senkun muuttuu huonompaan suuntaan, kun ihmisten ongelmat lisääntyy.
Vieläkään ei oo korjattu perskekohallituksen jälkiä, ja nyt tuho taas jatkuu.Luoja meitä varjelkoon. 🙏
Tämä.
Äänestin arvoasioiden takia persuja, mutta, en kyllä oikeistohallitusta toivonut.
Paras hallitus olis kun olis persut, kd ja, sdp.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä kos arvoasioossa palataan järkevämpään suuntaan, esim KD:n ja persujen ansiosta, mutta kokkarien ja rkp:n taloudenpito kyllä kasvattaa Suomen ongelmia ja sitä kautta se maksaa paljon enemmän yhteiskunnalle että kaikkein heikompiosaisia piiskataan, kuin jos pidettäisiin turvaverkot kunnossa.
Kokoomusta ja RKP:tä ei kiinnosta yhteiskunnan hyvinvointi, vain omat bisnekset ja että niille saadaan ilmaista työvoimaa tai ulkomaista halpatyövoimaa.
Yhteiskunta senkun muuttuu huonompaan suuntaan, kun ihmisten ongelmat lisääntyy.
Vieläkään ei oo korjattu perskekohallituksen jälkiä, ja nyt tuho taas jatkuu.Luoja meitä varjelkoon. 🙏
Sipilän jälkeen oltiin ihan hyvällä tiellä, kovia muutoksia oltiin tehty, mutta sitten äänestäjät äänesti itsensä suohon vasemmistohallituksen muodossa. 4v on vedetty suomea aktiivisesti suohon. Nyt on taas oikeistohallituksella epäkiitollinen paikka hoitaa Suomen asioita kuntoon katastrofi hallituksen jäljiltä.
Hassua kuinka ne jotka kannattaa marinin hallitusta eivät ole perehtyneet yhtään heidän päätöksiin ja niiden seurauksiin. Moraaliposeeraaminen on tärkeämpää kuin oikeasti asioiden hoito. Sitten kun oikeisto hoitaa asioita oikeasti kuntoon ja osa niistä voi olla epämiellyttäviä niin heti huudetaan kuorossa epäoikeudemukaisuutta - hoh!
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää.
Toivon että edes KD ja PS omaa sen verran moraalia, että pitävät myös pienen ihmisen puolta hallituksessa, RKP:ltä ja Kokoomukselta mitään moraalia on turha odottaa, kuvottavaa opportunistisakkia.
Itse uskon tuohon. PS:llä on sellaiset kokemukset historiassa että he eivät toistamiseen hölmöile isoissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole unohtanut edellistä porvarihallitusta, joka vei suuren osan lomarahoista moneksi vuodeksi ja pidensi työpäivää. Sipilä oli sitä mieltä, että muutos oli tarkoitettu pysyväksi.
Uutta kikyä kauhulla odotellessa, uskon sen olevan vielä paljon pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sotea tehtiin perskekoaikana kiivaimmin, ja alunalkaen olikin kai kokoonuspellen idea alunalkaenkin alkaa sotkemaan jo toimivaa järjestelmää.
Eipä tuo mitään vaikuta mihinkään. Töissä en ole ja töihin en mene joten mikään ei tule muuttumaan kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtaudut pakolaiskysymykseen?
Kohdennetaan apua sinne missä apua tarvitaan, eikä oteta tänne ennenkuin on täysin pakko. Se, että otetaan tänne tuo moninkertaiset kustannukset kun he kuluttavat sosiaalitukia täysimääräisenä, terveydenhuoltokulut yms yms yms ja työllisyysaste 15v jälkeenkin on alle 30% ja pakolaisnaisten keskuudessa alle 10% luokkaa. En suoraan sano, että mm. Kehitysapua pitäisi leikata, mutta se pitäisi pystyä kohdentamaan oikeasti kohteisiin eikä antaa korruptoituneille kehitysmaiden johtajille (kansainväliset säädökset kieltävät rahojen käytön valvonnan). Tutkimusten mukaan alle 20 kehitysapurahoista menee oikeasti kehitysapuun, muut menevät valtioiden johtajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sotea tehtiin perskekoaikana kiivaimmin, ja alunalkaen olikin kai kokoonuspellen idea alunalkaenkin alkaa sotkemaan jo toimivaa järjestelmää.
Älä selitä. Tuo nykyinen luomus on täysin Sannan hallituksen aikaansaannoksia. Esimerkiksi Sipilän hallituksen esitys oli eri tyyppinen ja sillä pyrittiin saamaan myös säästöjä. Sannan ratkaisulla saatiin huonommat palvelut kalliimmalla. Annetaan kiitos niille kenelle se kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo mitään vaikuta mihinkään. Töissä en ole ja töihin en mene joten mikään ei tule muuttumaan kohdallani.
Ainoastaan saamasi rahan määrä voi laskea. Mutta ei sillä ole sinulle varmaankaan merkitystä kun olet päättänyt vältellä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole unohtanut edellistä porvarihallitusta, joka vei suuren osan lomarahoista moneksi vuodeksi ja pidensi työpäivää. Sipilä oli sitä mieltä, että muutos oli tarkoitettu pysyväksi.
Uutta kikyä kauhulla odotellessa, uskon sen olevan vielä paljon pahempaa.
Ihan sama oletko unohtanut vai et. Oudointa on edelleen se, ettet ymmärrä marinin leikanneen sinulta enemmän vaikka se sinulle sanotaan.
Kiky leikkasi sen 200-400€/v lomarahoista ja lisäsi muutamia työtunteja. (Ja oli suunniteltu väliaikaiseksi)
Marin nostanut verotusta (pysyvä muutos) ja sen vaikutus itsessään on jo tuon kikyn luokkaa. Samaan aikaan nostaneet työssäkäynnin kuluja, vähentäneet asioita mitä voit vähentää verotuksessa (työstä johtuvia kuluja), heidän toimiensa vaikutus sähkön hinnan nousuun, ruoan hintaan yms yms.
Miksi sivuutat nämä oleelliset asiat ja keskityt parjaamaan oikeistoa vain sen takia, että oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää.
Toivon että edes KD ja PS omaa sen verran moraalia, että pitävät myös pienen ihmisen puolta hallituksessa, RKP:ltä ja Kokoomukselta mitään moraalia on turha odottaa, kuvottavaa opportunistisakkia.Itse uskon tuohon. PS:llä on sellaiset kokemukset historiassa että he eivät toistamiseen hölmöile isoissa asioissa.
Toivottavasti. KD ja persut ovat puhuneet myös pienen ihmisen puolesta, toivon että uskaltavat puolustaa meitä kokkareita ja kokoomusta vastaan, jotka vain potkii jo maassa makaaviakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Äänestin arvoasioiden takia persuja, mutta, en kyllä oikeistohallitusta toivonut.
Paras hallitus olis kun olis persut, kd ja, sdp.
Hyvä trolli, mutta ei uppoa
.. kokkareita ja RKP:tä vastaa siis, piti sanoa, eikä "kokkareita ja kokoomusta" .
340
🤦🏻 Näytäpä mulle sellainen kokoomusyritys, joka ottaa työttömän töihin ja alkaa maksaa sille palkkaa, kun voi ottaa työttömän töihin maksamatta palkkaa.