Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukia on leikattava niin, että työnteko on kannattavaa.

Vierailija
27.04.2023 |

On aivan turhaa maksaa tukia niin paljon, että niistä kertyy lähes samat tulot kuin työtä tekemällä. Näin ei saada väkeä töihin ja maksamaan omalta osaltaan veroja, joita tarvitaan välttämättömiin valtion menoihin. Eli tukien pitää olla selvästi matalammalla tasolla kuin sellainen työ, jota suomalaiset eivät nykytuilla viitsi tehdä (siivous, lähihoitajan työ yms). Pitäisi olla joku maksimitukisumma, esim. 1200€ kuukaudessa, jota enempää ei yksi henkilö voisi tukia kerryttää.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Koetas nyt vaan tajuta että näillä pidetään rikollisuus ja yhteiskuntarauha kurissa suurimmaksi osaksi.

Miksi sitten katurikollisuus räjähti käsiin demarien vahtivuorolla runsaskätisistä tuista huolimatta? Pitäisikö heille syytää lisää rahaa ihan kuin palkintona rikoksista?

Kuvittele työttömät tuohon lisäksi kadulle räyhäämään.

Vierailija
82/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kadulle ja ukrainalaisille järjestetään tavarakeräyksiä.

Älä yritä ryzztrolli.

Ei toimi täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 26-vuotiaana yliopisto-opiskelijana, joka usein opiskelee illat en todellakaan haluaisi asua solussa. Miten siinä keskittyä lukemiseen, vielä kun on ihminen joka kaipaa täysin rauhallisen tilan, edes kirjastossa en haluaisi opiskella. Kaveri tai sukulainen olisi vielä ok kimppakämpässä, mutta ei tuntematon. Ymmärtäisin solut ehkä toisen asteen opiskelijoille, mutta harva aikuinen sellaiseen haluaa. Toki asumista voisi rajoittaa niin, että ohjattaisiin enemmän halpoihin opiskelija-asuntoihin eikä kalliisiin yksiöihin tai kaksioihin hyvällä sijainnilla. Mielestäni vanhahko yksiö koulun lähistöllä ei ole mitään erityistä luksusta edes opiskelijalle. Ei elämäntapatyöttömiä, sairaita tai päihdeongelmaisiakaan käsketä soluihin.

Minä asuin opiskelujen ajan solussa, eikä siellä kukaan melunnut kuin silloin tällöin viikonloppuisin. Naisilla on varmasti vielä rauhallisempaa. Päihdeongelmaisten ja muiden syrjäytyneiden solut sen sijaan kuulostavat melkoiselta ongelmapesäkkeeltä, sellaisessa olisi turha haaveilla elämän parantumisesta. Ihminenhän on niiden viiden ihmisten summa, joiden kanssa on eniten tekemisissä.

Vierailija
84/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tukia on leikattava niin, että työnteko on kannattavaa"

KYLLÄ! Ne leikatut tuet voi laittaa palkkoihin, niin palkat nousevat samalla kun tuet laskevat. Loiset pois tuhlaamasta muiden tienaamia rahoja!!! 

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista. Ei se eläkemaksu palkasta sun omaan eläkkeeseen mene pösilö.

Vierailija
85/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen avustajaksi ja jos avustettava on pyörätuolissa ja kädet toimii niin pistän sen kotitöihin. Ostan keittolevyn ruokapöydälle, hän tekee ruokaa, minä ojennan tavaroita. Lisäksi ostan pesuvadit ja teen pesuvedet, hän voi tiskata pöydällä. Lisäksi hän voi imuroida ja luutata, minä lykkään pyörätuolia, käskytän koko viikon pyörätuolissa olevaa.

Vierailija
86/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 3000 euron työnantajat pitäisi kieltää kokonaan tarjoomasta työpaikkoja. Matala alan palkka pitää alkaa kolmosella jos jotain työtä jollekkin alkaa tarjoamaan. 

Jos se työpaikka ei pärjää jollain ali paska palkalla niin sitä ei saisi laittaa ollenkaan avoimiin työpaikkoihin pakko hakuun työttömille vaan harjoittelu paikkoihin. 

Ollaan huomattukin että kotona makaajille ei pienempipalkkaiset työt kelpaa. Tottakai vähintään 3000 pitää saada...

Vierailija
87/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yks ja sama latvakakkonen öyhöttää aamusta iltaan joka päivä tätä ihan sekopäistä äärioikeisto retoriikkaa täälä palsatalla, ihan samanlaiset lauserakenteet ja sana valinnat.

Miten me saatais valjastettua se ääliö energia markkinatalouden käyttöön?

Suomi nousuun palstaöyhöttäjän työllistämisellä!

Vierailija
88/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haen avustajaksi ja jos avustettava on pyörätuolissa ja kädet toimii niin pistän sen kotitöihin. Ostan keittolevyn ruokapöydälle, hän tekee ruokaa, minä ojennan tavaroita. Lisäksi ostan pesuvadit ja teen pesuvedet, hän voi tiskata pöydällä. Lisäksi hän voi imuroida ja luutata, minä lykkään pyörätuolia, käskytän koko viikon pyörätuolissa olevaa.

Mikä ihmeen fantasia tää nyt oli?

Väänsiks nänniä samalla kun haaveilit invalidin kyykytyksestä? :' D

Vierailija
89/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 3000 euron työnantajat pitäisi kieltää kokonaan tarjoomasta työpaikkoja. Matala alan palkka pitää alkaa kolmosella jos jotain työtä jollekkin alkaa tarjoamaan. 

Jos se työpaikka ei pärjää jollain ali paska palkalla niin sitä ei saisi laittaa ollenkaan avoimiin työpaikkoihin pakko hakuun työttömille vaan harjoittelu paikkoihin. 

Ollaan huomattukin että kotona makaajille ei pienempipalkkaiset työt kelpaa. Tottakai vähintään 3000 pitää saada...

3000 on turhan korkea vaatimus, mutta kyllä joku 2300 minimi olisi paikallaan näillä Suomen vuokratasoilla.

Vierailija
90/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lupaan leikata henkilökohtaisesti kymmenen porvarin päätä irti tylsähköllä veitsellä, jos muutokset ovat epäinhimillisiä. Homma päätyy luonnollisesti nettiin.

Vierailija
91/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka yksinasuva saa yli 1200e tukia? Siis muualla, kuin Helsingissä?

Asun Oulussa yksin, ja saan tukea yli 1200 €/kk.

Vierailija
92/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 1500e/kk tukia Helsingissä.

Mä saan 1100 e.

Vierailija
93/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois, se turhake nyt ainakin ensimmäiseksi.

Samaa mieltä! Myös eläkkeitä leikattava ensimmäisten joukossa.

Työttömyystukia haluavat leikata vaippoihin laskevat boomerit ja kalevit, jotka itse marssivat lukiosta suoraan vakityöhön valtion hommiin.

Vierailija
94/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 26-vuotiaana yliopisto-opiskelijana, joka usein opiskelee illat en todellakaan haluaisi asua solussa. Miten siinä keskittyä lukemiseen, vielä kun on ihminen joka kaipaa täysin rauhallisen tilan, edes kirjastossa en haluaisi opiskella. Kaveri tai sukulainen olisi vielä ok kimppakämpässä, mutta ei tuntematon. Ymmärtäisin solut ehkä toisen asteen opiskelijoille, mutta harva aikuinen sellaiseen haluaa. Toki asumista voisi rajoittaa niin, että ohjattaisiin enemmän halpoihin opiskelija-asuntoihin eikä kalliisiin yksiöihin tai kaksioihin hyvällä sijainnilla. Mielestäni vanhahko yksiö koulun lähistöllä ei ole mitään erityistä luksusta edes opiskelijalle. Ei elämäntapatyöttömiä, sairaita tai päihdeongelmaisiakaan käsketä soluihin.

Minä asuin opiskelujen ajan solussa, eikä siellä kukaan melunnut kuin silloin tällöin viikonloppuisin. Naisilla on varmasti vielä rauhallisempaa. Päihdeongelmaisten ja muiden syrjäytyneiden solut sen sijaan kuulostavat melkoiselta ongelmapesäkkeeltä, sellaisessa olisi turha haaveilla elämän parantumisesta. Ihminenhän on niiden viiden ihmisten summa, joiden kanssa on eniten tekemisissä.

Se riippuu niin siitä, millaiset kämppikset sattuu saamaan.

Minulla oli opiskeluaikaan solussa aika levotonta kyllä, ja nainen olen. Ajoittain siinä solussa kyllä asui kämppisten poikakaveritkin, että silleen.

Vierailija
95/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun työn kannattavuus ei riipu tuista vaan palkasta!

Vierailija
96/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000 on aika epärealistinen kuitenkin.

Ihan rehellisesti.

Jos joku alkaa jauhamaan,että 3000 tai jään kotiin tuille niin elää kyllä aika harhaisessa maailmassa.

Välillä huomaa miten hämärtyneitä käsityksiä ihmisillä on.. sekä tuista,että palkoista. Ja eläkkeistä🤔

Totuus jossain välimaastossa.

Vierailija
97/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukia haluavat leikata vaippoihin laskevat boomerit ja kalevit, jotka itse marssivat lukiosta suoraan vakityöhön valtion hommiin.

Nössömiehet on isin kanssa samalla työpaikalla.

Vierailija
98/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ajattelit sovitella jokaiselle yksilölliset tuet asumis-,perhe-,työtuntimäärien ja matkakulujen vaihdellessa?

Vierailija
99/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan bruttona 1480 euroa, nettona 1220, tosin veronpalautusta saattaa tietysti tulla.

Paikkakunta Tampere.

Ja kyllä olen noilla summilla erittäin motivoitunut menemään töihin.

Vierailija
100/105 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi inhottavaa vastakkain asettelua. Itse kirjoittelen ja olen näitä "pahoja" eläkeläisiä näköjään. N. 1200 euroa saan kuukaudessa eläkettä käteen. Ei ole mitään omistuksia. Ja kirjoitin, ettei esim. Opiskelijoita tulisi laittaa soluihin.

Ja SDP kin on haukuttu olevan eläkeläisten puolue. Ei ne ajaneet mitään asumistuki tai muita leikkauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi