Asumistuki on perinpohjin sotkenut asuntomarkkinat- Suomessa nyt aika siirtyä aitoon markkinatalouteen jossa jokaisen työllä on arvo ja tuet karsitaan ihan minimiin!
Käytännössä koko sosiaaliturva pakko uudistaa, velkarahan korot niin hirveät että vähäinen keskiluokkamme ei voi jokaiselle työttömälle ihan samaa elintaso kustantaa kuin itselleen.
Työttömyyden tulee tuntua selkeänä rahanpuutteena ja köyhyytenä että työttömälle syntyy halu mennä töihin.
Karua kieltä mutta totta- sosiaaliturva ei kannusta ihmisiä hakemaan työtä joten sitä pitää heikentää, maksajia ei riitä.
Nykyään kaksi aikuista työtöntä vuokra-asukasta elää täysin keskiluokkaista elämää muiden maksamaan, onko tämä oikein?
No rahat nyt loppuneet joten tukia pakko leikata ja se on hyvä asia ja keventää keskiluokan maksupaineita.
Työvoimapulasta emme kärsi vaan työhaluttomuudesta!
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei paljon lohduta työni arvo, jos en pysty enää maksamaan vuokraa.
Asumistukien poistolla havitellaan myös vuokrien kohtuullistamista muista tämä.
Ja jos sekään ei auta, niin sitten on muutettava edullisempaan asuntoon tai johonkin mörskään.
Semmoinen elintaso millainen palkka.
Mutta jos muuttaa edullisempaan asuntoon, niin sittenhän myös asumistuki laskee vastaavasti. Ei se auta yhtään.
Hölmö. Jos asumistuki poistuu niin sitä ei tule. Ollenkaan.
Mihinkään asuntoon.
Loppu.
Kaputt.
Mitä eroa siinä käytännössä on? Lopputulos on sama, eli ei ole varaa maksaa vuokraa eikä voi asua missään.
Vuokra on varaa maksaa kun menee töihin hankkimaan rahaa. Jos on sairas, päihderiippuvainen tai vanhus niin ettei kykene huolehtimaan itsestään , niin silloin kuuluu hoitolaitokseen. Johonkin tuettuun yksikköön. Ei kunnan vuokra-asuntoon.
Tuota noin. Se tuettu yksikkö tai hoitolaitospaikka tulee paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin se kunnan vuokra-asunto.
Noi ei oo penaalin terävimpiä kyniä :D Lisäksi on sellainen ilmiö kuin laitostuminen. Usein itsenäisesti asuminen pitää yllä myös toimintakykyä.
"Työttömyyden tulee tuntua selkeänä rahanpuutteena ja köyhyytenä että työttömälle syntyy halu mennä töihin."
No siltähän se tuntuukin 😂 Huomaa ettet ole perillä minimi työttömyysturvasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi ohjata hoitoalalle esim oppisopimuksella, jos ei kelpaa niin tuet pois. Vanhustyö huutaa työntekijöitä, sinne siis mars mars!!
Ei missään nimessä! Niissä töissä olevat tarvitsee asumistukea.
Valtion menoja piti nyt leikata ettei keskituloisten tarvitse olla maksajina. Siksi ehdoton ei että kukaan menisi hoitoalelle, etenkään vanhuksia hoitamaan, siellä on pienk palkka ja sekin tulee lopulta valtiolta eli niiltä nyt kärsiviltä keskituloisilta.
Tässä ollaan nyt kuulkaas säästämässä välittämättä aiheuttaako se haittaa jollekin.Vanhukset voi muuttaa kimppakämppiin pitämään huolta toisistaan. Voivat siinä samalla säästää asumisessa niin ehkä heillä on varaa palkata joku hoitamaan? Hyvä idea.
Jumaliste, että minä suoraan sanottuna vihaan kaltaisiasi vanhusten vihaajia. Olet ihan täyttä saastaa ihmisenä. Miten joku voi olla noin paha vanhuksia vastaan, että ovat pakottamassa näitä tuntemattomien kanssa samoihin asuntoihin. Hyi helvata sinua.
Vierailija kirjoitti:
New Yorkissa ei saa asuntotukea ja siellä on asuntojen vuokrat jotain 2000-3000 dollarin luokkaa.
Mitenkäs selitätte tuon?
Iso kaupunki. Eri asia vuokrata Bronxista kuin Manhattanilta. Kenellä pienituloisella on Suomessa varaa maksaa 2-3000 euron vuokraa?
Lapsilisiin ei kokoomus halua koskea, eikä suuriin maataloustukiin. Omiin ei kosketa. ITse olen työttömyysuhan alainen, mutta minusta ansiosidonnaisen kestoa voisi hyvin lyhentää. Se on hyvin iso syy pitkäaikaistyöttömyyden syntyyn. Moni pitkästä työsuhteesta työttömäksi jäävä kuvittelee itseään paremmaksi työttömäksi kuin muut ja ajattelee lomailevansa "kun on verojakin maksettu" vuoden verran ja sitten ajattelee menevänsä töihin. Tässä vaiheessa heille tulee totuus vastaan, pitkään lomailleet ei kelpaa töihin kuin aniharvat.
Yhdysvalloissa on asumistukijärjestelmä, mutta se toimii erilaisten ohjelmien kautta, ei siis yhteiskunnalta suoraan ja vaihtelee osavaltioittain.
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyyden tulee tuntua selkeänä rahanpuutteena ja köyhyytenä että työttömälle syntyy halu mennä töihin."
No siltähän se tuntuukin 😂 Huomaa ettet ole perillä minimi työttömyysturvasta
Nää on ihan kartanolla. Mulla ainaskin ois jatkuva halu mennä töihin mielummin kuin kituuttaa köyhyydessä. Ja niin olinkin töissä ennen sairastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi ohjata hoitoalalle esim oppisopimuksella, jos ei kelpaa niin tuet pois. Vanhustyö huutaa työntekijöitä, sinne siis mars mars!!
Valtion menoja piti nyt leikata ettei keskituloisten tarvitse olla maksajina. Siksi ehdoton ei että kukaan menisi hoitoalelle, etenkään vanhuksia hoitamaan, siellä on pienk palkka ja sekin tulee lopulta valtiolta eli niiltä nyt kärsiviltä keskituloisilta.
Tässä ollaan nyt kuulkaas säästämässä välittämättä aiheuttaako se haittaa jollekin.Vanhukset voi muuttaa kimppakämppiin pitämään huolta toisistaan. Voivat siinä samalla säästää asumisessa niin ehkä heillä on varaa palkata joku hoitamaan? Hyvä idea.
Jumaliste, että minä suoraan sanottuna vihaan kaltaisiasi vanhusten vihaajia. Olet ihan täyttä saastaa ihmisenä. Miten joku voi olla noin paha vanhuksia vastaan, että ovat pakottamassa näitä tuntemattomien kanssa samoihin asuntoihin. Hyi helvata sinua.
Kai se luulee ettei koskaan itse vanhene, tykkää kommuuniasumisesta tai sitten on niin ökyrikas ja voittamaton ettei tarvi valtion tukea koskaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sekään ei auta, niin sitten on muutettava edullisempaan asuntoon tai johonkin mörskään.
Eikö kaltaisesi aivovaurioinen kusiperse tosiaan tajua sitä, että asumistuki ei "kohtuulista" ensimmästäkään vuokraa yhtään mihinkään? Me ollaan nähty jo nyt, että vaikka asuntoja on tyhjillään, vuokranantajat eivät laske sentin senttiä niitä vuokria. Se johtuu siitä, että jos vuokranantjaa laskee vuokraa saadakseen asukkaan, niin sitten äkkiä firman muut vuokralaiset alkavat kyselemään, että miksi minä maksan enemmän ja nämä hakeutuvat siihen halvempaan asuntoon tai vaaativat vuokranalennuksia itselleen. Tästä johtuen vuokra-asuntofirmat pitävät kämpät mieluummin tyhjinä. Ei vaikuta tasan pazkaakaan vuokratasoon asumistuen laskut tai poistot.
kokoomus yrittää saada kansan puolelleen tuolla valheella että muka vuokrat kohtuullistuu.
ps. Minun vuokrani ainakin on ihan täysin kohtuullinen keskisuuressa kaupungissa kaupungin vuokra-asunnossa. Oikeastaan ihan naurettavan halpa jos vertaa niihin pikkuasuntoihin Helsingissä. Ja joo en saa asumistukea.
Olen kuitenkin asumistukea saavien puolella koska moni tuttuni saa asumistukea ja voi itsellekin tulla tilanne että tarvii asumistukea joskus.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa rahat otetaan kokoomuslaisilta, se tekeekin kipeää.
Jos on totutellut siihen, että ei tarvitse töihin vaivautua, ei liene todennäköistä, että vetelehtimään tottunut vaivautuu kokoomuslaisten rahoja tavoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaltaisesi aivovaurioinen kusiperse tosiaan tajua sitä, että asumistuki ei "kohtuulista" ensimmästäkään vuokraa yhtään mihinkään? Me ollaan nähty jo nyt, että vaikka asuntoja on tyhjillään, vuokranantajat eivät laske sentin senttiä niitä vuokria. Se johtuu siitä, että jos vuokranantjaa laskee vuokraa saadakseen asukkaan, niin sitten äkkiä firman muut vuokralaiset alkavat kyselemään, että miksi minä maksan enemmän ja nämä hakeutuvat siihen halvempaan asuntoon tai vaaativat vuokranalennuksia itselleen. Tästä johtuen vuokra-asuntofirmat pitävät kämpät mieluummin tyhjinä. Ei vaikuta tasan pazkaakaan vuokratasoon asumistuen laskut tai poistot.
Tuo koskee isoja firmoja kuten Lumo. Yksityiset asuntosijoittajat joutuvat laskemaan vuokria, sillä se lainarahalla ostettu sijoitusyksiö menee pakkomyyntiin, jos ei ole ketään maksamassa omistajan asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkien malli meillekin. Jokainen huolehtikoon leivästään. Ei se ole yhteiskunnan tehtävä.
Just näin. Se ei ole yhteiskunnan tai työnantajan tehtävä.
Se on sinun tehtäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo koskee isoja firmoja kuten Lumo. Yksityiset asuntosijoittajat joutuvat laskemaan vuokria, sillä se lainarahalla ostettu sijoitusyksiö menee pakkomyyntiin, jos ei ole ketään maksamassa omistajan asuntolainaa.
Näin ovat jo monet tehneet. Ei tehnytkään rikkaaksi se laiskotteleva vuokraloordius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se luulee ettei koskaan itse vanhene, tykkää kommuuniasumisesta tai sitten on niin ökyrikas ja voittamaton ettei tarvi valtion tukea koskaan mihinkään.
Se kumminkin kuolee viinaan ennen vanhuutta, niin sen ei tarvitse välittää. Nimittäin ei pelkästään ne huono-osaiset Alkossa käy, ne "hienot" ihmiset vasta tissuttelevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuesta "tietävätkin" kaiken ne, jotka eivät sitä saa. 😂😂
Puhdas markkinatalous olisi mielenkiintoinen koe. Markkinatalous on periaatteessa luonnonvalinta, jokainen tekee töitä itselleen. Yhdysvalloissakaan ei ole ollut vuosikymmeniin oikeaa markkinataloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muissa maissa yh tekee kolmeakin duunia, että saa jotain ruokaa lapsilleen ja asunnon. Miksei Suomessakin.
Tuoko muka on jonkun etu, että äiti tekee 3 työtä ja lapset on heitteillä? Tuossa tilanteessa on jo armeliaampaa syöttää lapsille myrkkyä ja vetää itsensä kiikkuun. Ei mitään järkeä tuollaisessa elämässä.
Suomi on sivistysvaltio ja kaiken lisäksi rikas maa, joten täällä ei kenenkään tarvitse tehdä kolmea työtä elääkseen ja siinä sivussa vielä hoitaa lapset.
Tuon yh lapset ne aikanaan tekee töitä ja maksaa veroja jolla tätä yhteiskuntaa pyöritetään ja saattaapa jopku heistä olla hoitokodissa pesemässä sinunkin takapuoltasi ja työntämässä lusikkaa suuhusi, kun et itse enää pysty syömään.
Tällä siis yritän sanoa, että miksi jonkun (yleensä naisen) pitäisi raataa itsensä kuoliaaksi kasvattamalla tänne ihan vain omin varoin uusia veronmaksajia josta hyödymme me kaikki tulevaisuudessa.
Myös sinä, vaikka muuta ehkä kuvittelet. Ihan jokainen ihminen joka sinua palvelee kaupassa , tk, hammaslääkärissä , koulussa ym ym on jonkun lapsi ja me kaikki hyödymme siitä, että joku on tuon lapsen aikuiseksi kasvattanut. Joten kyllä yhteiskunnan tulee tukea lapsiperheitä, koska lapsissa on tulevaisuus, ihan oikeasti.
minun puolestani verovaroja saa kyllä käyttää lapsiin/ lapsilisiin, mutta kun katsotaan noita juopottelevia nuoria miehiä joille rahat tulee sossusta ja siivooja käy kunnan puolesta, niin heidän etuuksiaan saisi kyllä supistaa. Nuoret ihmiset kännää päiväkaudet ja kanspottaa puistot kesäisin ja yhteiskunta kustantaa viinat. Ei näin.
Ministeritasolla näin ajatellaan ja sinne suuntaan asiat ajetaan. Kansaa on sumutettu ettei yhtään nääköriä Suomeen päästetä ja että miehet päättävät tekevätkö naiset lapsia.
Näillä arvoilla on kansa nykyisen hallituksen valinnut. En tiedä kenen etuja hallitus ajaa. Viime hallitukselta tuli tämä sukupuolensa saa valita päätös.
En yhtään ymmärrä.
Asia on juuri päinvastoin.
Käypä itse töissä vain sen takia että jää 150€ ylimääräistä taskuun vs työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Puhdas markkinatalous olisi mielenkiintoinen koe. Markkinatalous on periaatteessa luonnonvalinta, jokainen tekee töitä itselleen. Yhdysvalloissakaan ei ole ollut vuosikymmeniin oikeaa markkinataloutta.
Ihan mahdoton toteuttaa koska ihminen on ihminen.