Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki on perinpohjin sotkenut asuntomarkkinat- Suomessa nyt aika siirtyä aitoon markkinatalouteen jossa jokaisen työllä on arvo ja tuet karsitaan ihan minimiin!

Vierailija
27.04.2023 |

Käytännössä koko sosiaaliturva pakko uudistaa, velkarahan korot niin hirveät että vähäinen keskiluokkamme ei voi jokaiselle työttömälle ihan samaa elintaso kustantaa kuin itselleen.
Työttömyyden tulee tuntua selkeänä rahanpuutteena ja köyhyytenä että työttömälle syntyy halu mennä töihin.
Karua kieltä mutta totta- sosiaaliturva ei kannusta ihmisiä hakemaan työtä joten sitä pitää heikentää, maksajia ei riitä.
Nykyään kaksi aikuista työtöntä vuokra-asukasta elää täysin keskiluokkaista elämää muiden maksamaan, onko tämä oikein?

No rahat nyt loppuneet joten tukia pakko leikata ja se on hyvä asia ja keventää keskiluokan maksupaineita.

Työvoimapulasta emme kärsi vaan työhaluttomuudesta!

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUOLEMA KOMMUNISMILLE!

KUOLEMA RIISTÄJÄPORVAREILLE!

Vierailija
202/210 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New Yorkissa ei saa asuntotukea ja siellä on asuntojen vuokrat jotain 2000-3000 dollarin luokkaa.

Mitenkäs selitätte tuon?

New Yorkissa on kyllä jos jonkinlaista tukiohjelmaa asumiskustannuksia paikkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi, ja hyvä niin. Toivottavasti vanhukset ja ne aivan oikeasti todellista apua tarvitsevat eivät kärsi tarpeettomasti kun makoilu ja asuntosijoittajien tulonsiirrot lakkautetaan.

Vanhukset pitäisi myös saada töihin ylisuuria eläkkeitään tienaamaan.

Vierailija
204/210 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työttömyyden tulee tuntua selkeänä rahanpuutteena ja köyhyytenä että työttömälle syntyy halu mennä töihin."

No siltähän se tuntuukin 😂 Huomaa ettet ole perillä minimi työttömyysturvasta

Nää on ihan kartanolla. Mulla ainaskin ois jatkuva halu mennä töihin mielummin kuin kituuttaa köyhyydessä. Ja niin olinkin töissä ennen sairastumista.

Työntekijänä meidän tulee hidastaa tahtia, pistää kapuloita rattaisiin ja olla ynseitä asiakkaille niin että työnantajilla syntyy halu alkaa maksaa kunnon palkkaa, millä saa elannon.

Vierailija
205/210 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sosiaalitukia karsitaan/kiristetään, mamutkin kaikkoavat sitä myötä.

Vierailija
206/210 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee varmaan pitkä viesti. Mielestäni asumistukeen ei tule tehdä leikkauksia. Minulla ei itsellä ole lapsia, mutta olen silti myös vahvasti sitä mieltä, että myöskään lapsilisistä ei pienennetä. Ei missään nimessä.

Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että meillä on valtava määrä käytännössä työkykyisiä ihmisiä, jotka eivät halua töihin ja tekevät kaikkensa etteivät edes joudu työhaastatteluihin. Itse tunnen näitä siis jo aika pitkän jonon. Ovat sanoneet, ettei työnteko maistu kun eivät halua tehdä mitään ”paskaduuneja” → Samaan aikaan kuitenkaan eivät ole motivoituneita esim. kouluttautumaan millekään alalle mikä ehkä sitten työllistäisi heidät johonkin heidän mielestään kivempaan hommaan. Näitä ihmisiä kyllä yhdistää se, että kysyttäessä siitä, millainen sitten olisi se ”kiva työ” niin eivät osaa kunnolla vastata siihen. Lipuvat vain päivästä toiseen tuilla, elävät miten sattuu ja haaveilevat jostain ihan käsittämättömästä. Tai sitten sieltä tulee joku ihan utopistinen vastaus niin kuin vaikkapa ”unelmani olisi olla lääkäri”, mutta eihän nämä ihmiset itse luultavasti pääsisi tuolla motivaatiotasolla edes lähihoitajatason matikanlaskuista läpi. Kyllähän jokainen toki voi haaveilla vaikka minkä tasoisesta työstä, mutta jos sinne ihan oikeasti haluaa, niin aika paljon pitää jaksaa nähdä vaivaa opiskelujen eteen… ja muistaa sekin, että jokaisessa työssä on ne omat huonot puolensa. Jopa siinä lääkärin työssä.

Monesti nämä ihmiset eivät myöskään ymmärrä sitä, että kyllähän aika moni meistä on joutunut nimenomaan aloittamaan oman työuransa valikoimalla niitä vähän vähemmän imartelevia työtehtäviä ja mennyt niissä päivästä toiseen hammasta purren. Osittain joskus on jopa ollut vähän loukkaavaa kuunnella näitä haukkumisia, kun itsellä on just nimenomaan kokemusta jostain siivoojan töistä ja näistä, mitä nämä aina haukkuu. Jostakinhan se on aina aloitettava, ja monesti mahdollisuudet päästä parempiin duuneihin parantuu kun CV:ssä näkyy jotain muutakin kuin tyhjää. Näin mullakin kävi.

Osa näistä mun tuntemista ihmisistä on kertonut, että keksivät aina niin huonot työhakemukset tai hakevat jotain ihan älyttömiä paikkoja (ne pakolliset 4kpl/kk) etteivät vahingossakaan joudu haastatteluihin. Miten nämä ihmiset saa töihin? Pitäisiköhän sitä tavallista työttömyyspäivärahaa ehkä jotenkin supistaa? Tavallinen asumistuki turvaa aika monen kunnollisen kansalaisen pärjäämistä, niidenkin, jotka on jo töissä mutta palkka ei riitä. Ehkä näitä työttömyystukia voisi siinä mielestä kuitenkin katsoa, että jos joku vaan on vuodesta toiseen työttömänä niin kyllähän tässä jotain haisevaa on taustalla. Nämäkin on kuitenkin suhteellisia: jos henkilö on vaikka +50v eikä saa heti töitä niin kaikki (varmasti työkkärikin) tietää tähän syyn kyllä: työnantaja ei välttämättä halua palkata tämän ikäistä sakkia. Mutta kuka nyt ei haluaisi vaikka palkata 30-vuotiasta työntekijää? Niinpä. Jos tämän ikäinen on koko ajan vuodesta toiseen työttömänä niin tässä kohtaa voidaan jo miettiä, että mikä siinä työn hakemisessa mättää.

Vierailija
207/210 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla enkä saa asumistukea joten minä hyötyisin (ansaitusti) siitä jos asumistuen vähentäminen johtaa vuokrien alenemiseen.

Vierailija
208/210 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä koko sosiaaliturva pakko uudistaa, velkarahan korot niin hirveät että vähäinen keskiluokkamme ei voi jokaiselle työttömälle ihan samaa elintaso kustantaa kuin itselleen.

Luulitko, että velalla vain sosiaaliturvaa maksetaan?

Sillä maksetaan myös mittavia yritystukia. Aidossa markkinataloudessa niitä ei olisi. Ne jos mitkä vääristävät kilpailua ja estävät taloutta uudistumasta.

Jos niin kateeksi työttömän elämä käy, niin keskiluokka on hyvä ja jättäytyy töistä pois. Silkkaa kuvitelmaa että se elämä olisi pidemmän päälle yhtä leveää kuin sinulla.

Vierailija
209/210 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on ollut hyvätuloisillekin asunnonostajille turvaverkko. Miten nuoret uransa alussa olevat enää uskaltavat ostaa asuntoja, kun hallituspuolueet jauhavat leikkuri sitä, leikkuri tätä. Nyt on nähty miten kriisit heiluttavat taloutta eikä työpaikan menettäminen ole aina omasta toiminnasta tai kyvykkyydestä kiinni.

Järjetön ruoskanisku asuntokaupalle tämä Petteri O:n ponteva uho juuri tässä tilanteessa. Tuo hallituspohja on rampa jo syntyessään.

Vierailija
210/210 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee varmaan pitkä viesti. Mielestäni asumistukeen ei tule tehdä leikkauksia. Minulla ei itsellä ole lapsia, mutta olen silti myös vahvasti sitä mieltä, että myöskään lapsilisistä ei pienennetä. Ei missään nimessä.

Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että meillä on valtava määrä käytännössä työkykyisiä ihmisiä, jotka eivät halua töihin ja tekevät kaikkensa etteivät edes joudu työhaastatteluihin. Itse tunnen näitä siis jo aika pitkän jonon. Ovat sanoneet, ettei työnteko maistu kun eivät halua tehdä mitään ”paskaduuneja” → Samaan aikaan kuitenkaan eivät ole motivoituneita esim. kouluttautumaan millekään alalle mikä ehkä sitten työllistäisi heidät johonkin heidän mielestään kivempaan hommaan. Näitä ihmisiä kyllä yhdistää se, että kysyttäessä siitä, millainen sitten olisi se ”kiva työ” niin eivät osaa kunnolla vastata siihen. Lipuvat vain päivästä toiseen tuilla, elävät miten sattuu ja haaveilevat jostain ihan käsittämättömästä. Tai sitten sieltä tulee joku ihan utopistinen vastaus niin kuin vaikkapa ”unelmani olisi olla lääkäri”, mutta eihän nämä ihmiset itse luultavasti pääsisi tuolla motivaatiotasolla edes lähihoitajatason matikanlaskuista läpi. Kyllähän jokainen toki voi haaveilla vaikka minkä tasoisesta työstä, mutta jos sinne ihan oikeasti haluaa, niin aika paljon pitää jaksaa nähdä vaivaa opiskelujen eteen… ja muistaa sekin, että jokaisessa työssä on ne omat huonot puolensa. Jopa siinä lääkärin työssä.

Monesti nämä ihmiset eivät myöskään ymmärrä sitä, että kyllähän aika moni meistä on joutunut nimenomaan aloittamaan oman työuransa valikoimalla niitä vähän vähemmän imartelevia työtehtäviä ja mennyt niissä päivästä toiseen hammasta purren. Osittain joskus on jopa ollut vähän loukkaavaa kuunnella näitä haukkumisia, kun itsellä on just nimenomaan kokemusta jostain siivoojan töistä ja näistä, mitä nämä aina haukkuu. Jostakinhan se on aina aloitettava, ja monesti mahdollisuudet päästä parempiin duuneihin parantuu kun CV:ssä näkyy jotain muutakin kuin tyhjää. Näin mullakin kävi.

Osa näistä mun tuntemista ihmisistä on kertonut, että keksivät aina niin huonot työhakemukset tai hakevat jotain ihan älyttömiä paikkoja (ne pakolliset 4kpl/kk) etteivät vahingossakaan joudu haastatteluihin. Miten nämä ihmiset saa töihin? Pitäisiköhän sitä tavallista työttömyyspäivärahaa ehkä jotenkin supistaa? Tavallinen asumistuki turvaa aika monen kunnollisen kansalaisen pärjäämistä, niidenkin, jotka on jo töissä mutta palkka ei riitä. Ehkä näitä työttömyystukia voisi siinä mielestä kuitenkin katsoa, että jos joku vaan on vuodesta toiseen työttömänä niin kyllähän tässä jotain haisevaa on taustalla. Nämäkin on kuitenkin suhteellisia: jos henkilö on vaikka +50v eikä saa heti töitä niin kaikki (varmasti työkkärikin) tietää tähän syyn kyllä: työnantaja ei välttämättä halua palkata tämän ikäistä sakkia. Mutta kuka nyt ei haluaisi vaikka palkata 30-vuotiasta työntekijää? Niinpä. Jos tämän ikäinen on koko ajan vuodesta toiseen työttömänä niin tässä kohtaa voidaan jo miettiä, että mikä siinä työn hakemisessa mättää.

Jotta yhteiskunta toimisi kunnolla eikä talous ylikuumenisi, täytyy olla noin 6 %:n työttömyys. Täystyöllisyyteen ei edes pyritä. Jos olisi oikea työvoimapula, työntekijät voisivat kilpailuttaa yrityksiä palkoilla ja se nostaisi inflaatiota. Minusta on oikein hyvä, jos työttöminä olevat ovat vapaaehtoisesti työttömiä eikä niitä, jotka haluavat tehdä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi