Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.

Vierailija
27.04.2023 |

hyvä

Kommentit (1653)

Vierailija
481/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea tulisi leikata ensimmäisen vuoden jälkeen 50% ja toisen vuoden jälkeen 100%.

Kai nyt pääasiassa on tarkoitus että aikuinen ihminen tulee ihan omillaan toimeen eikä tartte loisia toisten lompakolla.

Ikävä kyllä märkä unesi ei tule toteutumaan. Suomi on oikeusvaltio jonka toiminta perustuu lakeihin ja kansainvälisiin sopimuksiin. Sinun mielipiteesi ei onneksi tule muuttamaan mitään asiaa tässä maassa.

naurattaa.joku tapatyötön on jo paniikissa ku joutuu töihin tai elää köyhyydessä

Vituttaako kun elän köyhyydessä mutta silti nautin elämästä? Ja asumistuesta

ei vituta ku tiedän ettet saa kesämökkii etkä venettä koskaan vaan kattelet kerrostalo luukusta ulos kun muuhun ei ole rahaa.naurattaa ja säälittää vaa ei vituta.ja jos haluan itselle samaa voin irtisanoutua se on helppoo.

Vituttaako sua se kun en halua omaa mökkiä enkä venettä? Asun maalla rivarisa järven rannalla eli kun katselen ulos ikkunasta niin näen järven. Jos mökin haluan niin vuokaan jostain tai menen tutun mökille ja jos haluan pelkästään veneilee niin saan veneen lainaan. Mua tosin ei veneily ja mökkeily juuikaan kiinnosta. Kerran olen venettä lainannut 10v aikana ja 3 kertaa ollut mökkeilemässä t: eri

Luulenpa että olet pelkkä tapatrolli joka kirjoittelee sieltä itsemurhayksiöstä työttömänä ja röllää kaikkia päivät av:lla. Teitähän riittää tällä palstalla ja tässä maassa

En ole kokonaan työtön. Teen osa-aikatyötä firmassa missä olen 7 vuotta nyt ollut. Asun unelma-asunnossa. Järven rannalla rivitalossa. Taloyhtiöllä on yhteinen puusauna rannassa. Toki asunnosskin on sauna sähkökiukaalla. En halua muualla asua enkä tule muualla koskaan asumaan.

Ennen tänne maalle muuttoa asuin kaupungissa missä olin 7 vuotta kokoaikaisessa työsuhteessa.

Vierailija
482/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut on kyllä älyn jättiläisiä. Selitin työpaikalla juurtajaksaen miksi ei kannata äänestää persuja vaikka kuinka pelkäisi erivärisiä ihmisiä. No nyt kaki lentää tuulettimeen ja täällä samat tunarit poraa miten persujen piti olla pienituloisten puolella. Saa nähdä mikä itku syntyy kun kyseisille neroille selviää, että rajatkin ovat avoimempana kuin koskaan 😂

Ei kai muuta luvattu kuin velanoton lopettaminen ja ylimääräisten menojen leikkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tästä Orpon hallituksesta tulee vielä huonompi kuin Sipilän pumpusta. Tekevät todella paljon hallaa vähätuloisille ja siitä koituu kallis lasku tuleville vuosikymmenille. Ja leikkaavat varmasti vielä koulutuksestakin.

Mikä lasku Sipilän ajalta tuli?

Sipilä laittoi valtion talouden kuntoon.

Marin taas on tehnyt velkaa maksettavaksi valmiiksi teidän lapsillenne ja kunhan pääsevät ensimmäiseen työpaikkaansa niin saavat alkaa maksaa sitä pois.

Ai mikä lasku Sipilältä? Oletko kuullut esim ammattikoultuksen alasajosta? Lähiopetuksen supistamisesta? Sitä laskua maksetaan nyt. Työnantajat ei saa osaavaa työvoimaa nuorista ja kokonaisia ikäpolvia jätetty heitteille ja syrjäytymään. Siitä vasta sitä laskua tulee. Ja lisää

laskua tulee kun orpo alkaa toteuttaa vm:n narisevan virkamiehen aivotuksia. Se koronaan ja venäjän hyökkäykseen liittymätön velka jouduttiin Marinin hallituksessa ottamaan, että saataisiin korjattua Sipilän hallituksen virheitä. Ja saatiinkin talous vetämään ja työllisyys paranemaan. Mutta katsotaan parin vuoden päästä. Talous takkuaa, lakot ja mielenosoitukset jyllää, rikollisuus kasvaa. Siinä mun ennuste ja toivon todella että olen väärässä mutta pahoin pelkään etten ole.

Se on hölmöläisten hommaa muka kouluttaa ihmisiä ja oikeasti koulutus on niin paskaa ettei työnantajat pidä sitä enää edes juuri arvossa. Nykyään tuntuukin menevän niin että työharjoittelupaikat merkkaa eniten koska koulutuksen laatu voi olla kehnoa. Työharjoittelupaikoissa oikealla ohjauksella opitaan sitten tärkeitä juttuja. Sitten AIAIAI jos häviät sen kilpailun kunnon työharjoittelupaikasta. Sinusta tulee hylkiö työnantajien silmissä ja AIAIAI jos tulee vielä aukkokin työhistoriaan kun sinua ei hyväksytä heti töihin koulun jälkeen. Kallis paska koulutus jää hyödyntämättä.  Ihmisiä koulutetaan niin paljon että koulutus muutenkin on kokenut inflaation. Yhä yksinkertaisempiin paikkoihin vaaditaan yhä enemmän koulutusta.

Vierailija
484/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea tulisi leikata ensimmäisen vuoden jälkeen 50% ja toisen vuoden jälkeen 100%.

Kai nyt pääasiassa on tarkoitus että aikuinen ihminen tulee ihan omillaan toimeen eikä tartte loisia toisten lompakolla.

Ikävä kyllä märkä unesi ei tule toteutumaan. Suomi on oikeusvaltio jonka toiminta perustuu lakeihin ja kansainvälisiin sopimuksiin. Sinun mielipiteesi ei onneksi tule muuttamaan mitään asiaa tässä maassa.

naurattaa.joku tapatyötön on jo paniikissa ku joutuu töihin tai elää köyhyydessä

Vituttaako kun elän köyhyydessä mutta silti nautin elämästä? Ja asumistuesta

ei vituta ku tiedän ettet saa kesämökkii etkä venettä koskaan vaan kattelet kerrostalo luukusta ulos kun muuhun ei ole rahaa.naurattaa ja säälittää vaa ei vituta.ja jos haluan itselle samaa voin irtisanoutua se on helppoo.

Vituttaako sua se kun en halua omaa mökkiä enkä venettä? Asun maalla rivarisa järven rannalla eli kun katselen ulos ikkunasta niin näen järven. Jos mökin haluan niin vuokaan jostain tai menen tutun mökille ja jos haluan pelkästään veneilee niin saan veneen lainaan. Mua tosin ei veneily ja mökkeily juuikaan kiinnosta. Kerran olen venettä lainannut 10v aikana ja 3 kertaa ollut mökkeilemässä t: eri

Luulenpa että olet pelkkä tapatrolli joka kirjoittelee sieltä itsemurhayksiöstä työttömänä ja röllää kaikkia päivät av:lla. Teitähän riittää tällä palstalla ja tässä maassa

En ole kokonaan työtön. Teen osa-aikatyötä firmassa missä olen 7 vuotta nyt ollut. Asun unelma-asunnossa. Järven rannalla rivitalossa. Taloyhtiöllä on yhteinen puusauna rannassa. Toki asunnosskin on sauna sähkökiukaalla. En halua muualla asua enkä tule muualla koskaan asumaan.

Juujuu uskotaan uskotaan, ihan varmasti näin on juu...

No se nyt on mulle yks hailee että uskotko vai et.

Vierailija
485/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on viimeinen mihin kokoomus kajoaa, sehän on suoraa tulonsiirtoa asuntosijoittajille.

Ehkä asumistukia ei niin paljon tarvittaisi jos säädettäisiin tiukka vuokrakatto, ei ylisuuria vuokria. Palkan pitäisi riittää elämiseen ja asumiskuluihin.

Kokoomus: Palkalla ei tarvitse tulla toimeen

Kokoomuslaiset vihaa kommareita mutta mitäs muuta se on kun kommunismia jos yhteiskunta maksaa palkan :D  Mutta nykykapitalismi on sitä, että voitot yksityistetään ja tappiot sosialisoidaan...

Vierailija
486/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuten aina ennenkin. Hallituspuolueita äänestäneet pettyvät viimeistään 1/2 vuoden kuluttua ja alkaa kauhea valitus ja voivottelu.

Vierailija
487/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen vihervasemmisto vaurastuu kuplassaan kun saavat verovähennyksiä. Persujen kannattajat menettävät tukensa ja joutuvat töihin 9 euroa/vrk

Vierailija
488/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin teen osa-aikatyötä ja asun rantasaunallisessa hienossa omakotitalossa arvoalueella järvenrantamaisemilla XD

Vierailija
489/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa laskea vuokraa.

Vuokraan yksiötä Turun keskustassa. 8 v sitten putkiremontin maksoin suoraan, mutta juuri tehty julkisivuremontti jätti sellaisen velan, että yhtiövastikkeeni rahoitusvastikkeineen on 400 euroa. Vuokraa pyydän 510 euroa. Voittoa siis satanen. Siitä joudun esim nyt maksamaan tyhjiä kuukausia ainakin kaksi, kun keväällä on hiljaista markkinoilla. Lisäksi välityspalkkiot ja aina pienet rempat vuokralaisten välissä.

Kun olen maksanut suoraan taloyhtiön remontteja, ne on menneet tappiokseni. Asunto on ostettu uutena 70-luvulla.

Tuotosta vero 30%.

Ei häävi sijoituskohde. En osaa sijoittaa paremminkaan. Tää tuottaa lähinnä tappiota.

Ehkä joku ihan pieni ok-talo läheltä keskustaa olisi parempi. Ei tulisi turhia remontteja.

Puolituttu ostelee sellaisia Tampereella ja vuokraa eteenpäin.

Turussa on 1000 vuokra-asuntoa tyhjänä.

Ei ole. Osa meistä ei ole oikeutettu varallisuusrajoitettuihin asuntoihin ja suurimpaan osaan muualla ei saa ottaa lemmikkiä. Itse laitoin kohtuuhintaisen (ei halvan) kämpän hissillä ja lemmikkiluvalla hakuun niin tulos oli noin 25-30 asuntoa

Ei olekaan, vaan 1194 vapaata vuokra-asuntoa.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/Turku

Ja siinä on tietysti peräkylät mukana?

-eri

Mitkä peräkylät? "Turku" on hakukohteena.

Vierailija
490/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensin järjestävät vuokrakaton, joka laskee vuokrien hintaa huomattavasti ja sitten laskevat asumistukia niin ei ole mitään ongelmaa asian kanssa. Mutta en ihmettele, jos köyhienvihaajahallituksen jälkeen vuokrat ovat kasvaneet ja asumistuet puolittuneet. 

Vierailija
491/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet valuvat suoraan asuntosijoittajille, hyvä että leikataan!

Ei meillä ainakaan valu. Jos joku nyt on niin tyhmä, että on yksityisellä vuokralla, niin sillehän minä en mahda mitään.

Hei maan suurin yksittäinen asuntosijoittaja on Kojamo, joka kerää rahaa eläkesalkkuihin ja ammattiliitoille. Piiloverotusta kaikki tyynni.

Kojamo omistaa vain viisi prosenttia Suomessa olevista vuokra-asunnoista, Suomessa on yli 800.000 vuokra-asuntoa ja Kojamolla niistä n. 40.000. Esimerkiksi Helsingin kaupungin omistuksessa on yli 80.000 vuokra-asuntoa. Muilla suurilla kaupungeilla, kuten Vantaa, Espoo, Turku ja Tampere, on omistuksessaan yhteensä kymmeniä tuhansia vuokra-asuntoja.

Kojamo maksaa vuosittain veroja yli 25 miljoonaa euroa.

Vierailija
492/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ilmoituksen jos joku tulee jotain ovelle myymään. Rikosilmoitus ahdistelustan ja sanon, että myyjä koski rintoihin.

Vierailija
493/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi persusaattanat, miten te olettekin ääliöitä, jokaikinen. Ihanaa kun persupaskoilta lähtee tuet veks ja joutuvat maalaismöllykät mökeistään isolle kirkolle passkahommiin.

Ei tuet mihinkään postu. Vain asumostukea ja ansiosidonnaista leikataan eikä kenenkään ole maalta pakko muuttaa mihinkään eli ikävää tuottaa sulle pettymys :)

Tulet ystävä hyvä pettymään tosi rankasti. Mutta itse itsesi tuohon passkaan äänestit, pidä tollo nyt hyvänäsi. Minua naurattaa, en kärsi noitten hullujen hallituksesta, eläkettä 2348 €/netto/kk, velaton uusi 80 m2 rivari kolmio, asumiskulut, ihan kaikki, 256 €/kk. Ja säästöjäja sijoituksia n.80 000 m2. Kyllä minä pärjään.

Narsisti se siellä kehuu itseänsä. Joskus voit tarvita vihaisen nuoremman sukupolven apua

Minun nuori sukupolvi on uusissa omakotitaloissa asuvia yli 80 000 €/v (n. 160 000 €/perhe) ansaitsevia korkeasti koulutettuja, ei heillä ole mitään hätään, oikein leppoisaa sakkia.

No ei tosiaankaan koko uusi sukupolvi ole tuollaisia. Auttaa aika paljon jos saa hyvät geenit, lähtökohdat, pikkuisen perintöä isäpapalta.

Vierailija
494/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajana kannatan kyllä ansiosidonniasen lyhentämistä, esim 6 kuukauteen tai noin 200 päivään täysmääräisenä. Loput 200 päivää vaikka hieman leikattuna.

Erityisen tärkeää on leikata asumistuesta ja ylivoimaisesti tärkein leikkauskohde on paikkakuntalisä asumistukeen. Joka paikkakunnalla pitää samasta vuokrasta saada sama asumistuki. Nykymalli vääristää pahasti asuntomarkkinoita. Tämän jälkeen opsikelijat tulisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen kuten oli vielä 10v sitten. Ihan hyvin itsekin selvisin opiskelijan asumistuella.

Kai ymmärrät että joka maassa pk-seutu on huomattavasti kallimpaa asumisaluetta.

Siksi siellä ei tulisikaan asuttaa ihmisiä veronmaksajien rahoilla. Asumisen hinnat tippuisi pk-seudulla jos tuen paikkakuntalisä poistuisi, siitä hyötyisi kaikki itse asumisensa maksavat. Turha väittää ettei tippuisi, kun kysyntä pienempää, hinnat laskee.

Helsingissä on 34000 työtöntä.

Ja ulkomaalaiset tekee paskahommat.Tuet pois niin alkaa työnteko kiinnostamaan suomalaisiakin.

Sitten alkaa se ryöstely ja se voi kohdistua sinuunkin. Onhan varashälytin asennettuna ja itsepuolustusvälineet hankittu?

Nämä sun väkivaltafantasiat ovat todella huvittavia, ja samalla kirjoitusasulla näitä aina väännät näihin ketjuihin.

Minua taas huvittaa se kun sinunlaiset ei koskaan usko että teille voisi tapahtua sellaista...Ei kannattaisi luottaa siihen että hyväosaisuutenne jatkuisi ikuisesti. Jos asumistukea alennetaan niin sillä tulee olemaan seurauksia

niin tulee pitää varmaa alkaa hakemaan töitä eikä vaan elellä tuilla

Kyllä, me odotetaan parkkipaikalla, että johtaja pääsee töistä, seurataan sitä autolla ja katsotaan missä se asuu. Tullaan isolla porukalla lauantai ja sunnuntai aamulla klo 8.00 soittamaan ovikelloa ja kysymään töitä. Kerätään iso porukka ja soitellaan ovikelloa ja hakataan ovea 15 min. välein ja kysytään niitä töitä.

Pääsette ainakin poliisin putkaan. Joku muu pääsee sillä aikaa töihin.

Ei töiden kysymisestä putkaan joudu. Ja me kerätään iso sakki. Jokainen soittaa vuorollaan ovikelloa ja kysyy töitä.

Putkaan pääsee jos aiheuttaa häiriötä ja vastustaa virkavaltaa. Eikä edes tarvitse itse kävellä sinne. Valtio tarjoaa kyydin.

Ei töiden kysyminen ole häiriköintiä vai teenkö rikosilmoituksen sun jääkiekkokalentereita myyvästä lapsesta joka soittelee ihmisten ovikelloja?

Osa firmoista soittelee ovikelloja ja myy remontteja. Pitääkö ottaa kuva älypuhelimella ja tehdä rikosilmoitus ahdistelusta?

Sanoo vielä poliisille, että remonttimyyjä koski rintoihin. Tuomio.

Meillä ovella tulee ovikellonpimputtajia vastaan 50 kg rottis. Älkää kuitenkaan yrittäkö käydä sen rintoihin tai se puree ja lujaa.

Vierailija
495/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta kiitos!

Suomi tarvitsee lapsia, mutta mihin tarvitaan pitkäaikaistyötöntä?

Vierailija
496/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ilmoituksen jos joku tulee jotain ovelle myymään. Rikosilmoitus ahdistelustan ja sanon, että myyjä koski rintoihin.

Älypuhelimella valokuva. Loppuu se myyminen ovelta ovelle ja sama markkinoilla, pitäkää turpanne kiinni. Ihmiset päättää itse ostaako vai ei.

Vierailija
497/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on viimeinen mihin kokoomus kajoaa, sehän on suoraa tulonsiirtoa asuntosijoittajille.

Ehkä asumistukia ei niin paljon tarvittaisi jos säädettäisiin tiukka vuokrakatto, ei ylisuuria vuokria. Palkan pitäisi riittää elämiseen ja asumiskuluihin.

Kokoomus: Palkalla ei tarvitse tulla toimeen

Kokoomuslaiset vihaa kommareita mutta mitäs muuta se on kun kommunismia jos yhteiskunta maksaa palkan :D  Mutta nykykapitalismi on sitä, että voitot yksityistetään ja tappiot sosialisoidaan...

Yritykset saavat valtiolta vuosittain yhdeksän miljardin euron edestä yritystukia. innovaatiotukia ja verohelpotuksia.

Vierailija
498/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajana kannatan kyllä ansiosidonniasen lyhentämistä, esim 6 kuukauteen tai noin 200 päivään täysmääräisenä. Loput 200 päivää vaikka hieman leikattuna.

Erityisen tärkeää on leikata asumistuesta ja ylivoimaisesti tärkein leikkauskohde on paikkakuntalisä asumistukeen. Joka paikkakunnalla pitää samasta vuokrasta saada sama asumistuki. Nykymalli vääristää pahasti asuntomarkkinoita. Tämän jälkeen opsikelijat tulisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen kuten oli vielä 10v sitten. Ihan hyvin itsekin selvisin opiskelijan asumistuella.

Kai ymmärrät että joka maassa pk-seutu on huomattavasti kallimpaa asumisaluetta.

Siksi siellä ei tulisikaan asuttaa ihmisiä veronmaksajien rahoilla. Asumisen hinnat tippuisi pk-seudulla jos tuen paikkakuntalisä poistuisi, siitä hyötyisi kaikki itse asumisensa maksavat. Turha väittää ettei tippuisi, kun kysyntä pienempää, hinnat laskee.

Helsingissä on 34000 työtöntä.

Ja ulkomaalaiset tekee paskahommat.Tuet pois niin alkaa työnteko kiinnostamaan suomalaisiakin.

Sitten alkaa se ryöstely ja se voi kohdistua sinuunkin. Onhan varashälytin asennettuna ja itsepuolustusvälineet hankittu?

Nämä sun väkivaltafantasiat ovat todella huvittavia, ja samalla kirjoitusasulla näitä aina väännät näihin ketjuihin.

Minua taas huvittaa se kun sinunlaiset ei koskaan usko että teille voisi tapahtua sellaista...Ei kannattaisi luottaa siihen että hyväosaisuutenne jatkuisi ikuisesti. Jos asumistukea alennetaan niin sillä tulee olemaan seurauksia

niin tulee pitää varmaa alkaa hakemaan töitä eikä vaan elellä tuilla

Kyllä, me odotetaan parkkipaikalla, että johtaja pääsee töistä, seurataan sitä autolla ja katsotaan missä se asuu. Tullaan isolla porukalla lauantai ja sunnuntai aamulla klo 8.00 soittamaan ovikelloa ja kysymään töitä. Kerätään iso porukka ja soitellaan ovikelloa ja hakataan ovea 15 min. välein ja kysytään niitä töitä.

Pääsette ainakin poliisin putkaan. Joku muu pääsee sillä aikaa töihin.

Ei töiden kysymisestä putkaan joudu. Ja me kerätään iso sakki. Jokainen soittaa vuorollaan ovikelloa ja kysyy töitä.

Putkaan pääsee jos aiheuttaa häiriötä ja vastustaa virkavaltaa. Eikä edes tarvitse itse kävellä sinne. Valtio tarjoaa kyydin.

Ei töiden kysyminen ole häiriköintiä vai teenkö rikosilmoituksen sun jääkiekkokalentereita myyvästä lapsesta joka soittelee ihmisten ovikelloja?

Osa firmoista soittelee ovikelloja ja myy remontteja. Pitääkö ottaa kuva älypuhelimella ja tehdä rikosilmoitus ahdistelusta?

Sanoo vielä poliisille, että remonttimyyjä koski rintoihin. Tuomio.

Meillä ovella tulee ovikellonpimputtajia vastaan 50 kg rottis. Älkää kuitenkaan yrittäkö käydä sen rintoihin tai se puree ja lujaa.

Mulla on iso suklaalevy valmiina mitä purra.

Vierailija
499/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jäädä työttömäksi sinäkin. Iloitsetko siinäkin tapauksessa?

En tietenkään iloitse mutta ymmärrän että se on vastuuttoman velanoton seurausta.

Vierailija
500/1653 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin koira tuli meidän mökin pihaan ja söi suklaalevyn pöydältä. Pitäisikö lähettää lasku perään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän