Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu

Vierailija
26.04.2023 |

Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?

https://yle.fi/a/74-20028806

Kommentit (886)

Vierailija
761/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin uutisiin otetaan aina nämä iäkkäät miehet? Siinä a-studion syntyvyys keskustelussa oli myös 40 vuotias it-mies joka haluasi perheen mutta kun kumppania ei ole.

Nyt tällä uutisoinilla pyritään luomaan sellainen mielikuva että miehet eivät halua sitoutua nuorena ja vasta +40 vuotiaana halutaan perhe? :D 

Minustakin on outoa että tässä syntyvyyskeskustelussa otetaan esiin 40+ ihmisiä, kun eihän matala syntyvyys käsittääkseni ole tuossa ikäluokassa suurin ongelma. Ei tuossa iässä yleensäkään edes tehdä niin paljoa lapsia. Ongelmahan koskee kolmekymppisiä ja sitä nuorempia eli perheenperustamisikäisiä.

Nelikymppisten miesten valitus johtuu siitä, että nämä miehet ei kolmekymppisinä ole tajunneet, että heidän aikansa löytää kumppani lastenhankintaan hupenee. Sen ikäiset miehet usein ajattelee, että lasten aika on joskus myöhemmin.

Sitten nelikymppisenä tilanne onkin se, että juna naisten suhteen meni jo. Oman ikäiset on liian vanhoja ja nuoremmat ei ole kiinnostuneita.

Joo, mutta miksi ei kysytä niiltä tämän hetken kolmekymppisiltä, mikä on syynä heidän lapsettomuuteensa? He ovat tällä hetkellä se ongelma, ei nelikymppinen Seppo. Ei tän Sepon lapsettomuus ole vaikuttanut merkittävästi tämän hetken syntyvyystilastoihin.

Vierailija
762/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on ihan sympaattisen ja mukavan oloinen tyyppi, joten mitä mahdollisuuksia meillä ei niin mukavilla ja heikkolahjaisilla miehillä on tuollaisetkin jää yksin?

Joku mies siis myöntää, että ei ole kovin mukava? Harvinaista täällä. Mukavuushan on asia, johon voi itse vaikuttaa. Jos haluaa. Heikkolahjaisuudelle ei tietenkään voi itse mitään, mutta varmasti siinä tapauksessa kannattaisi katsella vastaavia kumppaniehdokkaita, koska onhan heikkolahjaisia naisiakin.

Seppo ei ilmeisesti ole itse mitenkään etsinyt kumppania, vaan on jotenkin olettanut, että se vain ilmaantuu jostakin, ja tämä varmaan on suurena syynä siihen, ettei sitä ole. Ohjelman perusteella Seposta saa tosiaan oikein miellyttävän kuvan, joten veikkaan ihan sattumaa (se on yllättävän suuressa osassa ihmisten kumppanin löytämisessä) ja sitä, että hän ei itse ole ollut aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on ihan sympaattisen ja mukavan oloinen tyyppi, joten mitä mahdollisuuksia meillä ei niin mukavilla ja heikkolahjaisilla miehillä on tuollaisetkin jää yksin?

Lisäksi tuo mies on katsottavan näköinen, keskitason yläpuolella etenkin vartaloltaan. Meille syrjäytyneille taikinanaamoille ja -vartaloille ei ole naismarkkinoilla yhtään mitään tarjolla. Mutta näinhän se evoluutio toimii, se kokeilee erilaisia geeniyhdistelmiä jatkuvasti, että mitkä pääsevät jatkoon. Olemme vain tuon kokeilun epäonnisia.

Vierailija
764/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ajattelua. Ei nuoren 3-kymppisen naisen tarvitse tyytyä noin vanhaan. Itse aloin 33v "vieläpä" yh:na seurustelemaan minua 2v vanhemman lapsettoman miehen kanssa. Valinnanvaraa oli kyllä ihan näissä oman ikäisissä.

Jotenkin kummaa jos ikä on "tyytymistä". 30+ ikäluokassa ollaan jo yksilöitä ja elintavat näkyy kaikilla - suurimmalla osalla ei-niin-kauniiisti. Tietenkin jos naiselle on tarjolla nuorta, varakasta, päihteetöntä ja urheilullista urosta, niin jonkun näistä puuttuminen tiputtaa miehen kakkosluokkaan.

No onhan suuri ikäero tyytymistä. Miehetkin sanovat haluavansa mahd nuoren naisen mutta tyytyvät kun ottavat vanhemman. Ja ihan vakavastikin puhuen, parhaiten ihminen yleensä ymmärtää ja tulee toimeen sellaisen kanssa joka on elänyt samoja aikakausia ja arvoja, jolla on suht sama elämäntilanne ja sama kulttuuri. Jos tästä joutuu tinkimään niin kyllä se on tyytymistä eikä edes pinnallisesti vaan muutenkin kuin siinä että vanhemmat miehet eivät näytä enää niin hyvältä.

Olen eri mieltä. Nuorena sain elää aikakautta, jolloin pillun eteen joutui tekemään vähän töitäkin, eli hurmaamaan naisen päästäkseen vällyihin. Sitten aika muuttui, eli naisista tuli paljon vapaamielisempiä ja pillua saadakseen ei tarvinnut oikeastaan tehdä yhtään mitään. Ota nyt sitten sellaisesta huithapelista vaimo itsellesi, ei kiitos. Oli siis viisainta löytää muualta sellainen kulttuuri, jossa naiset vielä tietävät arvonsa, ovat kunniallisia, eivätkä anna kauneinta kukkastaan kuin vasta oikeaksi kokemalleen miehelle ja vielä parempi, kun mies on länsimaalainen, joka arvostaa parhaiten koskemattomia naisia.

SE NUOREMPI ULKOMAINEN nainen ja HÄNEN sukunsa arvostavat vain ja ainoastaan tämän länsimaisen miehen lompakon paksuutta. Riittävän monta tällaista suhdetta vierestä seuranneena.

Ja yleensä heillä on jo vähintään se yksi lapsi tehtynä joka on isovanhemmilla hoidossa. Neitsyestä on turha nähdä unta.

Kyllä niitä naisia voi kiinnostaa länsimainen mies, jos hän on samaa ikäluokkaa. Olin eräällä keittiöllä töissä. Olin silloin 26v ja vakioasiakkaana kävi eräs ainakin 50v, gigaläski suomiuketsu ja hänen 20-30v aasialainen naisensa. Kuulin puskaradion kautta, että tämä nainen oli kysellyt, että olenko minä sinkku.

Vierailija
765/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vouhotetaan miten Seppo on sen 15v myöhässä, joten taidan mäkin sit olla myöhässä ku ei oo vielä tyttöystävää tai lapsiakaan🙃voi voi, mun juna tais jo mennä. Ainakin mammojen mielestä

M26

No kyllä olet myöhässä. Ei ne kumppania etsivät alle 25v naiset tollasesta ikälopusta enää kiinnostu. Olisit ollut parikymppisenä aktiivinen. Toinen vaihtoehto sulle on ottaa yh tai vanhempi nainen

Aasialaiset alle 25v naiset pitävät tuon ikäistä miestä aivan liian nuorena.

Normaali 20-24v nuori nainen pitää 26v äijää vanhana setämiehenä. Luonnollista ja oikein

Juu en kyllä haluaisi deittailla noin vanhaa miestä. Nuoremmat on parempia

N24

Eivät ole, mutta he ovat kyllä sopivampia sinulle.

Vierailija
766/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen komea ja jäntevä boulderoijakaan ei saa parisuhdetta, ei minulla ole mitään toivoa. Maanantaina irtisanoudun ja sitten eläkkeelle ja loppuiäksi (tuskin tulee olemaan pitkä) komeroon.

Kenen mielestä muka tämä hintelä kaljupää on komea?

Vierailija
767/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen komea ja jäntevä boulderoijakaan ei saa parisuhdetta, ei minulla ole mitään toivoa. Maanantaina irtisanoudun ja sitten eläkkeelle ja loppuiäksi (tuskin tulee olemaan pitkä) komeroon.

Liian suuri nenä, mutta muuten ihan ok. Kehossa ei mitään vikaa, se on ikäistensä miesten joukossa top 10 %:ssa.

Vierailija
768/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on lukuisia kertoja naiset sanoneet, että tuon miehen ongelma on passiivisuus. Hän ei ole edes etsinyt naista vaan odottanut, että nainen vain tulla tupsahtaa hänen elämäänsä harrastuksen kautta.

Tyhmempikin tajuaa jo vuosia ennen kuin on nelikymppinen, jos valittu strategia ei toimi ja vaihtaa sitä. Seppo ei ole niin tehnyt, joten naisen puute ei ole hänelle niin iso asia, että viitsisi sen takia poistua mukavuusalueeltaan.

Vierailija
769/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi sitä jatkuvaa kuittailua iästäni siltä (reilusti) nuoremmalta osapuolelta ja tämän kavereilta ja perheeltä. Alle kolkytveenä olin vähän aikaa 4 v nuoremman miehen kanssa ja silloinkin olin kaikille hänen ikäisilleen "se vanhempi nainen". Saati jos ikäeroa olisi vaikka 10 vuotta, ei olisi mitään jaettuja elämänkokemuksiakaan ja toinen olisi koko ajan "en ollut edes syntynyt kun Kurt Cobain kuoli kun olen niiiiin nuori".

On tavallaan vähän sääli, ettei naisille synny iän myötä statusta vanha ja viisas. Voi toki johtua vaimoni kulttuurista, mutta kyllä hän ja hänen ystävättärensä selvästi katsovat minua ylöspäin, eikä pelkästään pituuseromme vuoksi.

No tässähän se tuli kerrankin ihan suoraan myönnettynä, että sinä halusit vaimon, joka ei ole kanssasi tasaveroisessa asemassa, vaan vaimon, joka katsoo sinua ylöspäin ja on siis ohjailtavissasi. Aiemmin olet yrittänyt tätä jollain lailla kiistää, mutta nyt sanoit sen suoraan.

Tämä on juuri se asetelma, mitä moni hyvin nuorena paljon vanhemman miehen kanssa seurustellut nainen katuu nuoruuden parisuhteistaan. Että suhteessa mentiin tosi paljon miehen ehdoilla ja tapahtui asioita, joita ei oikeastaan olisi halunnut tai joihin ei olisi vielä ollut valmis, mutta juuri se vanhempaan kumppania ylöspäin katsominen ja myös tämän vanhemman kyky käyttää ikäänsä ja elämänkokemustaan nuoren manipulointiin, saivat aikaan sen, että nuori ei kyennyt pitämään rajoistaan kiinni. Moni pystyy vasta vanhenpana sanoittamaan sen, että joutui itse asiassa hyväksikäytetyksi.

Tämä on toki miesten näkökulmasta erittäin toivottu asetelma. Luulen, että harva mies aidosti haluaa ihan tasa-arvoista suhdetta, vaan aina siihen toivotaan joku asetelma siitä, että mies on jollain lailla vähän ylempänä. Moni nainen on kyllä huomannut tämän, ja se on yksi syistä, miksi yhä useampi nainen miettii onko parisuhteissa mitään mieltä.

Eri

Nainen tuo aina suhteeseen sen, että on nainen. Moniko nainen maailmassa on joskus saanut miehen nauramaan? Voin yhden käden sormilla laskea näin alle nelikymppisenä ne kerrat, kun nainen on edes yrittänyt saada minut nauramaan tai käyttänyt mielikuvitusta minun viihdyttämiseksi. Missä ovat naiset, jotka valokuvaavat tai maalavat miehiä? 

Mies tuo suhteeseen kokemuksensa, turvallisuuden, resurssit ja kaikenlaista muuta, ellei sitten ole miesmalli, jonka tarvitsee tuoda vain geeninsä, kuten naisen. 

Se, mitä sinä nyt kutsut hyväksikäytöksi kuvailee sellaista suht harvinaista asetelmaa, missä mies pystyy vaikuttamaan naisen päätöksentekoon eikä ole altavastaajana. Yleensä mies tekee aloitteen, maksaa treffit, saa seksiä vain silloin, kun nainen sitä haluaa, hankkii isomman kodin tai auton naisen mieliksi jne. 

Naiset haluavat miehen, joka on fyysisesti ja henkisesti King Kong, joka voi tehdä mitä haluaa, mutta tekee valinnan siitä, että tekee naista hyödyttäviä asioita. Nainen siis haluaa miehen olevan tätä ylempänä, mutta sitä ei verbalisoida suoraan. King Kong on se mies, joka kerää 90% katseista ja jota naiset lähestyvät, mutta varjopuolena on se, että tämä jättiläinen on vaikea hallittava, kun taas tavallisen miehen kanssa ongelmana on se, että tätä on vaikea katsoa ylöspäin ja nainen tekeekin suuren osan päätöksistä, koska miehellä on autiomaa edessä, jos ei suostu. 

Erittäin hyvin kirjoitettu ja noin se tosiaan on. Nämä naisen irvikuvat haluavat miehen olevan alistuva puudeli, että saavat sitten mollata tätä miesvauvaksi.

Vierailija
770/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi sitä jatkuvaa kuittailua iästäni siltä (reilusti) nuoremmalta osapuolelta ja tämän kavereilta ja perheeltä. Alle kolkytveenä olin vähän aikaa 4 v nuoremman miehen kanssa ja silloinkin olin kaikille hänen ikäisilleen "se vanhempi nainen". Saati jos ikäeroa olisi vaikka 10 vuotta, ei olisi mitään jaettuja elämänkokemuksiakaan ja toinen olisi koko ajan "en ollut edes syntynyt kun Kurt Cobain kuoli kun olen niiiiin nuori".

On tavallaan vähän sääli, ettei naisille synny iän myötä statusta vanha ja viisas. Voi toki johtua vaimoni kulttuurista, mutta kyllä hän ja hänen ystävättärensä selvästi katsovat minua ylöspäin, eikä pelkästään pituuseromme vuoksi.

No tässähän se tuli kerrankin ihan suoraan myönnettynä, että sinä halusit vaimon, joka ei ole kanssasi tasaveroisessa asemassa, vaan vaimon, joka katsoo sinua ylöspäin ja on siis ohjailtavissasi. Aiemmin olet yrittänyt tätä jollain lailla kiistää, mutta nyt sanoit sen suoraan.

Tämä on juuri se asetelma, mitä moni hyvin nuorena paljon vanhemman miehen kanssa seurustellut nainen katuu nuoruuden parisuhteistaan. Että suhteessa mentiin tosi paljon miehen ehdoilla ja tapahtui asioita, joita ei oikeastaan olisi halunnut tai joihin ei olisi vielä ollut valmis, mutta juuri se vanhempaan kumppania ylöspäin katsominen ja myös tämän vanhemman kyky käyttää ikäänsä ja elämänkokemustaan nuoren manipulointiin, saivat aikaan sen, että nuori ei kyennyt pitämään rajoistaan kiinni. Moni pystyy vasta vanhenpana sanoittamaan sen, että joutui itse asiassa hyväksikäytetyksi.

Tämä on toki miesten näkökulmasta erittäin toivottu asetelma. Luulen, että harva mies aidosti haluaa ihan tasa-arvoista suhdetta, vaan aina siihen toivotaan joku asetelma siitä, että mies on jollain lailla vähän ylempänä. Moni nainen on kyllä huomannut tämän, ja se on yksi syistä, miksi yhä useampi nainen miettii onko parisuhteissa mitään mieltä.

Eri

Nyt pois sieltä kiljuämpäriltä ja heti!!

Tietysti halusin naisen, joka katsoo minua ylöspäin ja minä katson häntä ylöspäin. Jos viitsit hetken pohtia omaa ulosantiasi, niin saatat ehkä arvata, miksi parisuhde esim. sinun kaltaisen naisen kanssa ei onnistuisi mitenkään. Sinä olet jo täysin pilalle kyynistynyt ja katkeroitunut hapannaama. Ja minä luonnollisesti olen siinä mielessä "ylempänä", että tietenkin teen kaikkeni perheen hyvinvoinnin eteen ja haluan suojella läheisiäni kaikilta mahdollisilta uhilta, mitä heihin voisi kohdistua, kuten kaltaisiltasi rasistisilta horiskoilta.

Kiljuämpärikommenttia en alennu edes kommentoimaan.

Nyt on vahvasti selittelyn makua kun ensiksi keulitaan sillä, kuinka ikä- ja kulttuurieron vuoksi vaimo katsoo ylöspäin, mutta sitten kun lukijatkin sen huomaavat, niin aletaan pyörtää sanomisiaan ja yritetään kaikin tavoin nolata toista keskustelijaa. Olet kyllä kieltämättä hyvin manipulointikykyinen, mutta sellaisella ihmiselle tyypillisesti kuitenkin yliarvioit omat kykysi.

Ja miksi muuten aina koet tarpeelliseksi kertoa minulle kuinka mahdoton parisuhde kanssani olisi, kun koskaan en ole ilmaissut sellaiseen haluanikaan? Varsinkaan sinun kanssasi.

Kehotan myös tarkistamaan rasismin määritelmän, koska sinulla se selvästi on hukassa. Ja kerrotko vielä lopuksi, minkälaisen uhan koet minun muodostavan? Tämä on sen verran vakava syytös, että suoraselkäistä olisi edes perustella se jotenkin.

Kun et selvästikään ole nähnyt maailmaa, niin tuo kulttuuriero on erittäin positiivinen asia. Heidän kulttuurissaan muita ihmisiä kunnioitetaan ja ollaan hienovaraisia. Meillä vierailee paljon vaimoni kavereita ja kyllä sitä iloista puheensorinaa on mahtava kuunnella ja seurata, miten kohteliaita ja fiksuja he ovat.

Jotenkin säälittävää, että nykymaailmassa joku vielä kehuskelee "maailman näkemisellään" , aivan kuin se tässä ajassa olisi jotenkin poikkeuksellista, ja kuvittelee ettei keskustelukumppanilla ole siitä mitään tietoa. Itse kirjoitit näin: "Voi toki johtua vaimoni kulttuurista, mutta kyllä hän ja hänen ystävättärensä selvästi katsovat minua ylöspäin." Miten sen muuten voi tulkita kuin niin, että sinusta vaimosi kulttuuri vaikuttaa siihen, ettei hän näe itseään tasaveroisessa asemassa kanssasi?

Kohteliaisuus, hienovaraisuus ja muiden ihmisten kunnioitus ei ole sama asia kuin se, että toinen joutuu katsomaan toista ylöspäin. Epäilemättä vaimosi on kohtelias, hienovarainen ja muita kunnioittava eikä siinä ole mitään negatiivista, päin vastoin, mutta minun kritiikkinihän ei kohdistunutkaan vaimoosi vaan sinuun mitä sinun on ilmeisesti mahdoton sisäistää.

Kokeile kerrankin, ettet kuvittele mitä minä ajattelen ja yritä ymmärtää lukemasi. Se voisi ehkä auttaa sinua selvissä patoutumisissasi.

Vaimoni kulttuuri vaikuttaa siis siten, että heillä toisten kunnioittaminen on  aivan luonnollista ja se on hyvin paljon poikkeava suomalaisesta ja kuten näemme, sinun kulttuuristasi johon kuuluu alituinen eripuran aiheuttaminen. Voisin kuvitella millainen olisit äitinä ja kumppanina, mutta luultavasti sinulla ei ole kumppania, eikä lapsia kärsimässä luonteesi haittapuolista.

Itse valitsin vaimoni juuri siksi, että voin katsoa häntä ylöspäin ja kunnioittaa kaikkea hänessä. Sinusta taas paistaa läpi kiusaantuneisuus, koska et ole, etkä tule kokemaan vastaavaa kunnioitusta ja tasavertaisuutta.

Vierailija
771/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sen näkee, etteivät miehet katso samoja asioita kuin naiset. Ainakin minulle kelpaisi tämä Seppo ulkonäön puolesta, on ystävällisen ja rehdin näköinen, minusta kalju on komea ja hänellä on kauniit silmät. Uskon, että Seppo on sinkkuna samasta syystä kuin minäkin, ei vain ole sattunut tulemaan sellaista kumppaniehdokasta vastaan, että olisi kolahtanut molemmin puolin ja ei ole nähty vaivaa, että lähtisi erikseen etsimään. Meissä on se ero, että Seppo saattaa vielä löytää alle nelikymppisen naisen, jonka kanssa lähteä lapsentekoon, minulla alkaa jo olla toivo mennyttä.

N45

Vierailija
772/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tietysti halusin naisen, joka katsoo minua ylöspäin ja minä katson häntä ylöspäin. Jos viitsit hetken pohtia omaa ulosantiasi, niin saatat ehkä arvata, miksi parisuhde esim. sinun kaltaisen naisen kanssa ei onnistuisi mitenkään. Sinä olet jo täysin pilalle kyynistynyt ja katkeroitunut hapannaama. Ja minä luonnollisesti olen siinä mielessä "ylempänä", että tietenkin teen kaikkeni perheen hyvinvoinnin eteen ja haluan suojella läheisiäni kaikilta mahdollisilta uhilta, mitä heihin voisi kohdistua, kuten kaltaisiltasi rasistisilta horiskoilta.

Nyt on vahvasti selittelyn makua kun ensiksi keulitaan sillä, kuinka ikä- ja kulttuurieron vuoksi vaimo katsoo ylöspäin, mutta sitten kun lukijatkin sen huomaavat, niin aletaan pyörtää sanomisiaan ja yritetään kaikin tavoin nolata toista keskustelijaa. Olet kyllä kieltämättä hyvin manipulointikykyinen, mutta sellaisella ihmiselle tyypillisesti kuitenkin yliarvioit omat kykysi.

Ja miksi muuten aina koet tarpeelliseksi kertoa minulle kuinka mahdoton parisuhde kanssani olisi, kun koskaan en ole ilmaissut sellaiseen haluanikaan? Varsinkaan sinun kanssasi.

Kehotan myös tarkistamaan rasismin määritelmän, koska sinulla se selvästi on hukassa. Ja kerrotko vielä lopuksi, minkälaisen uhan koet minun muodostavan? Tämä on sen verran vakava syytös, että suoraselkäistä olisi edes perustella se jotenkin.

Eli myönsit aivan suoraan, että olet katkeroitunut hapannaama, mutta kun palstan fiksut ihmisetkin sen huomasivat, niin heti alkoi olkiukon rustaaminen ja asioiden vääristeleminen.

Vähän väsynyttä, mutta erittäin ennustettavaa sinulta. Olisiko silti mitenkään mahdollista, että kommentoisit sitä mitä sinulta kysyin?

Minähän kommentoin ihan mitä itse haluan. Tämä on keskustelualusta, eikä suinkaan jonkun ilkeän tanttaran kuulusteluhuone. Eikö sinulla ole ystäviä, joita saat tentata, kun näyt aina ilmaantuvan tänne länkyttämään aivan turhaa sontaa?

Sinä tietysti voit kommentoida mitä haluat, keskusteluksi sitä ei toki voi kutsua, mutta minäkin voin kertoa omat johtopäätökseni siitä, mitä asioita päätät kirjoituksissani kommentoida, tai siis milloin päätät siirtyä pelkkään nimittelyyn toisen kirjoittajan varsinaisten argumenttien kommentoinnin sijaan.

Noniin, rauhotuhan nyt jo. Sinun kaltaisille pitäisi perustaa firma, josta saisit vuokrattua esim. vuorokaudeksi sopivalla hinnalla miehen, jota saisit sättiä ihan kotona, niin ei tarvitsisi täällä meuhkata ja pilata muiden keskusteluja.

773/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppohan on oikein komea ja fiksun oloinen nuori mies! Jos olisin nainen, niin antautuisin hänelle välittömästi ja hän saisi käyttää kehoani huvipuistonaan!

Vierailija
774/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kun et selvästikään ole nähnyt maailmaa, niin tuo kulttuuriero on erittäin positiivinen asia. Heidän kulttuurissaan muita ihmisiä kunnioitetaan ja ollaan hienovaraisia. Meillä vierailee paljon vaimoni kavereita ja kyllä sitä iloista puheensorinaa on mahtava kuunnella ja seurata, miten kohteliaita ja fiksuja he ovat.

Jotenkin säälittävää, että nykymaailmassa joku vielä kehuskelee "maailman näkemisellään" , aivan kuin se tässä ajassa olisi jotenkin poikkeuksellista, ja kuvittelee ettei keskustelukumppanilla ole siitä mitään tietoa. Itse kirjoitit näin: "Voi toki johtua vaimoni kulttuurista, mutta kyllä hän ja hänen ystävättärensä selvästi katsovat minua ylöspäin." Miten sen muuten voi tulkita kuin niin, että sinusta vaimosi kulttuuri vaikuttaa siihen, ettei hän näe itseään tasaveroisessa asemassa kanssasi?

Kohteliaisuus, hienovaraisuus ja muiden ihmisten kunnioitus ei ole sama asia kuin se, että toinen joutuu katsomaan toista ylöspäin. Epäilemättä vaimosi on kohtelias, hienovarainen ja muita kunnioittava eikä siinä ole mitään negatiivista, päin vastoin, mutta minun kritiikkinihän ei kohdistunutkaan vaimoosi vaan sinuun mitä sinun on ilmeisesti mahdoton sisäistää.

Kokeile kerrankin, ettet kuvittele mitä minä ajattelen ja yritä ymmärtää lukemasi. Se voisi ehkä auttaa sinua selvissä patoutumisissasi.

Vaimoni kulttuuri vaikuttaa siis siten, että heillä toisten kunnioittaminen on  aivan luonnollista ja se on hyvin paljon poikkeava suomalaisesta ja kuten näemme, sinun kulttuuristasi johon kuuluu alituinen eripuran aiheuttaminen. Voisin kuvitella millainen olisit äitinä ja kumppanina, mutta luultavasti sinulla ei ole kumppania, eikä lapsia kärsimässä luonteesi haittapuolista.

Itse valitsin vaimoni juuri siksi, että voin katsoa häntä ylöspäin ja kunnioittaa kaikkea hänessä. Sinusta taas paistaa läpi kiusaantuneisuus, koska et ole, etkä tule kokemaan vastaavaa kunnioitusta ja tasavertaisuutta.

Sinä olet hyvin suoraan kirjoittanut mitä ajattelet. Ehkä suoremmin kuin mitä sinulla oli tarkoitus, mutta kerrankos sitä lipsahduksia sattuu. Et pääse siitä enää mihinkään, että kirjoitit kuinka suuri ikäeronne tekee sen, että vaimosi katsoo sinua ylöspäin, ja nyt sinua harmittaa kun tätä asiaa kommentoidaan juuri sellaisena kuin se onkin.

Pakko myös sanoa, että kasvoilleni muodostuu hymyntapainen, ei kylläkään iloinen sellainen, kun minua koettaa läksyttää eripuran aiheuttamisesta henkilö, joka on itse käyttänyt yli kymmenen vuotta elämästään alatyyliseen provosointiin keskustelupalstoilla, joilla käyviä ihmisiä hän syvästi inhoaa.

Vierailija
775/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Eli myönsit aivan suoraan, että olet katkeroitunut hapannaama, mutta kun palstan fiksut ihmisetkin sen huomasivat, niin heti alkoi olkiukon rustaaminen ja asioiden vääristeleminen.

Vähän väsynyttä, mutta erittäin ennustettavaa sinulta. Olisiko silti mitenkään mahdollista, että kommentoisit sitä mitä sinulta kysyin?

Minähän kommentoin ihan mitä itse haluan. Tämä on keskustelualusta, eikä suinkaan jonkun ilkeän tanttaran kuulusteluhuone. Eikö sinulla ole ystäviä, joita saat tentata, kun näyt aina ilmaantuvan tänne länkyttämään aivan turhaa sontaa?

Sinä tietysti voit kommentoida mitä haluat, keskusteluksi sitä ei toki voi kutsua, mutta minäkin voin kertoa omat johtopäätökseni siitä, mitä asioita päätät kirjoituksissani kommentoida, tai siis milloin päätät siirtyä pelkkään nimittelyyn toisen kirjoittajan varsinaisten argumenttien kommentoinnin sijaan.

Noniin, rauhotuhan nyt jo. Sinun kaltaisille pitäisi perustaa firma, josta saisit vuokrattua esim. vuorokaudeksi sopivalla hinnalla miehen, jota saisit sättiä ihan kotona, niin ei tarvitsisi täällä meuhkata ja pilata muiden keskusteluja.

Kuinka söpöä. Kuinka kauan meni tämän nasevan sanan säilän sivalluksen laatimiseen, vai onko sinulla näitä johonkin arkistoon valmiiksi raapustettuina? Sinullahan on tiettyä verbaalista kykyä, mutta olet hirveän yksipuolinen, vähän niin kuin sellainen yhden vitsin stand up -koomikko.

Keskustelun pilaamisesta puheen ollen, olet ehkä huomannut, että tämä(kin) aloitus kuivui kasaan siinä vaiheessa kun sinä ilmestyit siihen viisauksiasi jakelemaan.

Vierailija
776/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on lukuisia kertoja naiset sanoneet, että tuon miehen ongelma on passiivisuus. Hän ei ole edes etsinyt naista vaan odottanut, että nainen vain tulla tupsahtaa hänen elämäänsä harrastuksen kautta.

Tyhmempikin tajuaa jo vuosia ennen kuin on nelikymppinen, jos valittu strategia ei toimi ja vaihtaa sitä. Seppo ei ole niin tehnyt, joten naisen puute ei ole hänelle niin iso asia, että viitsisi sen takia poistua mukavuusalueeltaan.

Osaatko sanoa, miksi miehen passiivisuus on negatiivinen asia, mutta naisen kohdalla se on ihan normaalia ja hyväksyttävää? Eikö nyt vihdoin olisi aika naisten aktivoitua ja tehdä aloitteita? Missä ovat ne voimaantuneet naiset, jotka eivät ole moksiskaan, kun saavat Sepoilta pakkeja?

Vierailija
777/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viehättyvät usein itseään vanhemmista miehistä. Naiset pitävät vanhempia miehiä isähahmoina, turvaa tuovina, taloudellista tukea antavina...

Tästä on ihan tutkimuksia.

Miksi se ei näy arkielämässä?

Toki on joitakin poikkeuksia mutta jos menet Prismaan , ei siellä näy selvästi isojen ikäerojen pariskuntia kuin harvoin.

Ei kukaan 50+ mies halua samanikäistä naista. On pakko saada nuorempi keinolla millä hyvänsä.

Normaali 50+ saa ihan helposti fiksun, nuoren ja kauniin naisen esim. jostain Aasian maasta. Tulee paljon paremman näköisiä jälkeläisisäkin.

Ei fiksut naiset edes Aasiassa lähde 50+ miesten matkaan, ne lähtee joilla ei ole vaihtoehtoa. Tämä on sydäntäsärkevän surullista. 50+ sepothan ottaa tietenkin kaiken irti mitä lähtee. Ja suomalainen mies kyllä kylvää niitä rumia geenejään - jos siitä lasten ulkonöästä nyt täytyy puhua. Aina kun miehet haukkuu suominaisen ulkonäköä, tulee todellinen älykapasiteetti ilmi: kappas kun nämä miehet ovat itsekin 100% sitä rumaa perimää.

Älä yhdistä Sepon nimeä noihin Aasia-kommentteihin. Klipin perusteella ainakin minun on vaikea kuvitella, että hän lähtisi hakemaan sieltä vaimoa, vaikutti fiksulta mieheltä.

Fiksut miehet juurikin haluavat fiksun aasialaisen naisen.

NIIN voi haluta, mutta kun sen fiksun aasialaisen naisen mukana tulee myös se vähemmän fiksu perhe ja suku, joka odottaa elatusta!! Länsimäisen kanssa naimisiin menneen odotetaan elättävän vanhempansa ja sisaruksena, jotka jäävät pois töistä ja odottavat kotona rahaa.

Kannattaa myös tarkkaan ottaa selvää ko. Maan lainsäädännöstä. Joissakin aasialaisissa maissa esim. aviorikoksesta voidaan tuomita vankilaan ja avioeroa ei ole olemassa voi olla Suomi miehelle yllätys

Aika stereotyyppinen -ja negatiivinen- kuva länsimaisen miehen ja aasialaisen naisen välisestä suhteesta. Toki näkee pariskuntia, jossa vanhempi, ei-tasokas mies on hakenut puolta nuoremman vaimon Thaimaasta. Näissä suhteissa lähes poikeuksetta naisen ensisijainen motivaatio on taloudellinen turva itselleen ja perheelleen.

Tuo ei ole kuitenkaan koko totuus. Ensinnäkin on hyvä muistaa, että Aasiassa on maita, jotka hyvinvoinnissa vertautuvat Eurooppaan: Korea, Japani, Taiwan, Singapore. Myös vähemmän kehittyneissä maissa on hyväosaisia alueita. Hyväosaisia, koulutettuja ihmisiä.

Minulla on vietnamilainen tyttöystävä, olemme menossa muutaman kuukauden kuluttua naimisiin. Tuleva puolisoni on kolmekymppinen, itse olen yli 40 -vuotias. Tyttöystäväni on:

- kaunis ja älykäs

- korkeammin koulutettu kuin minä

- varakkaapi kuin minä

- kielitaitoinen, lapseton, moderni kaupunkilainen

- haluton muuttamaan pois kotimaastaan

- ei erityisen sukurakas (on aktiivisesti tekemisissä vain kourallisen kanssa sukulaisistaan)

Ottaessaan minut puolisokseen hän ei saa (eikä tarvitse) lisää taloudellista turvaa eikä hyödy minusta viisumimielessä. Suhteemme on rakkausliitto; satumme vain olemaan erittäin sopivat toisillemme. Minä, ja toistakymmentä vuotta nuorempi aasialainen tyttöystäväni.

Vierailija
778/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viehättyvät usein itseään vanhemmista miehistä. Naiset pitävät vanhempia miehiä isähahmoina, turvaa tuovina, taloudellista tukea antavina...

Toki on joitakin poikkeuksia mutta jos menet Prismaan , ei siellä näy selvästi isojen ikäerojen pariskuntia kuin harvoin.

Ei kukaan 50+ mies halua samanikäistä naista. On pakko saada nuorempi keinolla millä hyvänsä.

Normaali 50+ saa ihan helposti fiksun, nuoren ja kauniin naisen esim. jostain Aasian maasta. Tulee paljon paremman näköisiä jälkeläisisäkin.

Ei fiksut naiset edes Aasiassa lähde 50+ miesten matkaan, ne lähtee joilla ei ole vaihtoehtoa. Tämä on sydäntäsärkevän surullista. 50+ sepothan ottaa tietenkin kaiken irti mitä lähtee. Ja suomalainen mies kyllä kylvää niitä rumia geenejään - jos siitä lasten ulkonöästä nyt täytyy puhua. Aina kun miehet haukkuu suominaisen ulkonäköä, tulee todellinen älykapasiteetti ilmi: kappas kun nämä miehet ovat itsekin 100% sitä rumaa perimää.

Älä yhdistä Sepon nimeä noihin Aasia-kommentteihin. Klipin perusteella ainakin minun on vaikea kuvitella, että hän lähtisi hakemaan sieltä vaimoa, vaikutti fiksulta mieheltä.

NIIN voi haluta, mutta kun sen fiksun aasialaisen naisen mukana tulee myös se vähemmän fiksu perhe ja suku, joka odottaa elatusta!! Länsimäisen kanssa naimisiin menneen odotetaan elättävän vanhempansa ja sisaruksena, jotka jäävät pois töistä ja odottavat kotona rahaa.

Kannattaa myös tarkkaan ottaa selvää ko. Maan lainsäädännöstä. Joissakin aasialaisissa maissa esim. aviorikoksesta voidaan tuomita vankilaan ja avioeroa ei ole olemassa voi olla Suomi miehelle yllätys

Aika stereotyyppinen -ja negatiivinen- kuva länsimaisen miehen ja aasialaisen naisen välisestä suhteesta. Toki näkee pariskuntia, jossa vanhempi, ei-tasokas mies on hakenut puolta nuoremman vaimon Thaimaasta. Näissä suhteissa lähes poikeuksetta naisen ensisijainen motivaatio on taloudellinen turva itselleen ja perheelleen.

Tuo ei ole kuitenkaan koko totuus. Ensinnäkin on hyvä muistaa, että Aasiassa on maita, jotka hyvinvoinnissa vertautuvat Eurooppaan: Korea, Japani, Taiwan, Singapore. Myös vähemmän kehittyneissä maissa on hyväosaisia alueita. Hyväosaisia, koulutettuja ihmisiä.

Minulla on vietnamilainen tyttöystävä, olemme menossa muutaman kuukauden kuluttua naimisiin. Tuleva puolisoni on kolmekymppinen, itse olen yli 40 -vuotias. Tyttöystäväni on:

- kaunis ja älykäs

- varakkaapi kuin minä

- ei erityisen sukurakas (on aktiivisesti tekemisissä vain kourallisen kanssa sukulaisistaan)

Ottaessaan minut puolisokseen hän ei saa (eikä tarvitse) lisää taloudellista turvaa eikä hyödy minusta viisumimielessä. Suhteemme on rakkausliitto; satumme vain olemaan erittäin sopivat toisillemme. Minä, ja toistakymmentä vuotta nuorempi aasialainen tyttöystäväni.

Nämä palstan aivopiereskelijänaiset kun eivät ole matkustelleet juuri missään, niin käsitykset ulkomaalaisista naisista perustuu toistensa valheisiin ja kuvitelmiin, sekä tietysti käsittämättömään haluun pilkata miehiä ja näiden ulkomaalaisia, sivistyneitä ja kunniallisia naisia.

Vierailija
779/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kaunis ja älykäs

- varakkaapi kuin minä

Hohoijakkaa. Av- palstan peräkammarinpojan vaimofantasia 👍🤣

Vierailija
780/886 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kaunis ja älykäs

- varakkaapi kuin minä

Nämä palstan aivopiereskelijänaiset kun eivät ole matkustelleet juuri missään, niin käsitykset ulkomaalaisista naisista perustuu toistensa valheisiin ja kuvitelmiin, sekä tietysti käsittämättömään haluun pilkata miehiä ja näiden ulkomaalaisia, sivistyneitä ja kunniallisia naisia.

Huvittavaahan tässä on se, että sinulla itselläsi on täällä kaikkein yksipuolisin näkemys ulkomaista ja ulkomaisista naisista. Aivan kuin maailmassa olisi vain kaksi maata, Suomi ja Ulkomaat. Varsinkin Aasiasta ja aasialaisista naisista sinulla on hyvin stereotyyppinen käsitys. Niin on toki monilla muillakin täällä, myös monilla naisilla, mutta sinulla kaikkein eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän