Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vanhat lääkkeet kun en käy koskaan apteekissa?

Vierailija
26.04.2023 |

Meille on kertynyt aika paljon vanhentuneita lääkkeitä. En kuitenkaan koskaan käy apteekissa. Olen autoton, missään lähellä ei ole yhtään apteekkia eikä minkään sellaisen reitin varrella jossa kuljen. Ja tilaan kaikki lääkkeet vain nettiapteekista, olen tehnyt näin vuosia.

Joten onko joku keino hävittää vanhat lääkkeet jos niitä ei itse pääse viemään apteekkiin?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten otat asiaksesi joku kerta lähteä sinne apteekkiin ihan varta vasten. Joutuu aikuinen ihminen monta muutakin asiaa hoitamaan jotka ei suju ihan vaan ohimennen kauppareissulla.

Minulla on pieni lapsi ja aika menee päiväkotikuskauksissa, omassa työssä, kotitöissä ja sellaisissa. Jos joskus on muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa niin käytän sen lapsen kanssa puistossa tms. En todellakaan käytä sitä niin että lähden pienen lapsen kanssa bussilla raahaamaan lääkeroskia apteekkiin. Pk-seudun laitamilla asun, mutta toden totta meidän asuinalueen suunnalla ei ole yhtään apteekkia kuten ei monella muullakaan asuinalueella pk-seudulla. Hki keskustaan taas minulla ei ole koskaan mitään asiaa. Ap

Miten iso kasa niitä vanhentuneita lääkkeitä sinulla sitten on? Etkö voi vain pitää niitä jossain nurkassa ja odottaa, että lapsi tulee teini-ikäiseksi ja sen jälkeen voit pyytää häntä viemään ne apteekkiin omilla reissuillaan?

Vierailija
42/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parilla pillerillä ei oo mitään merkitystä

mieti minkä verran Kiina, Intia paskoo tätä plaeettaa joka hetki

Aivan järkyttävä asenne. Kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran vastuuntuntoa, että huolehtii omista jätteistään asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä, että Joku Muu apteekissa käyvä vie ne.

Ei ole ketään muuta.

Ap

Ei ainoatakaan naapuria? Hyvän päivän tuttua?

Minä kyllä vain naurahtaisin epäuskoisesti, jos joku naapuri tai hyvän päivän tuttu yrittäisi lykätä omat roskansa minun vietäväkseni.

Huomaa kyllä että olet kaupunkilainen. 

Vierailija
44/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset kasvaa aikuisiksi, niin ehkä sitten pääset apteekkiin. Säilö siihen asti lääkkeet kotona.

Vierailija
45/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään muuta.

Ap

Tietenkin on naapureita. Mutta en kai minä nyt jollekin puolitutulle naapurille voi viedä pussillista vanhentuneita lääkkeitä että viepä sinä nämä apteekkiin.

Ap

Kai sillä lapsella on isä?

Ja mummut, hehän ovat monesti aikaan saavempia ja hallitsevat arjen kuin nuoret aikuiset.

Vierailija
46/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin käyttämään vanhentuneetkin ja muut jämälääkkeet. Jos joskus pitää hävittää, niin sitten sekajätteeseen poltettavaksi vaan, tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi kuin käsittely jossakin ongelmajätelaitoksessa. En ole edes nähnyt apteekissa mitään palautuslaatikkoa.

Vierailija
47/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te edes joskus viikonloppuisin teette jotain muuta kuin käytte lähipuistossa? Eikö olisi ihan hauska seikkailu välillä käydä siellä lähimmässä Prismassa/Citymarketissa ihmettelemässä (se oikeasti voisi olla hauskaa lapselle, jos yleensä tilaatte ruuat kotiin) tai elokuvissa/lastentapahtumassa missä tahansa, jonka matkalle osuisi yksi apteekki?

Vierailija
48/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te edes joskus viikonloppuisin teette jotain muuta kuin käytte lähipuistossa? Eikö olisi ihan hauska seikkailu välillä käydä siellä lähimmässä Prismassa/Citymarketissa ihmettelemässä (se oikeasti voisi olla hauskaa lapselle, jos yleensä tilaatte ruuat kotiin) tai elokuvissa/lastentapahtumassa missä tahansa, jonka matkalle osuisi yksi apteekki?

Tietenkin teemme, käymme tuttavilla kylässä, metsäretkillä, jätskillä jne. Mutta ei niissä paikoissa ole apteekkia. Lähimmillä ostareillakaan ei ole. Tämä ei voi tulla yllätyksenä ainakaan ihmisille, jotka asuu Pk-seudulla. Täällä ei tosiaan ole joka kaupalla apteekkia. Ap

Vierailija
49/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten otat asiaksesi joku kerta lähteä sinne apteekkiin ihan varta vasten. Joutuu aikuinen ihminen monta muutakin asiaa hoitamaan jotka ei suju ihan vaan ohimennen kauppareissulla.

Minulla on pieni lapsi ja aika menee päiväkotikuskauksissa, omassa työssä, kotitöissä ja sellaisissa. Jos joskus on muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa niin käytän sen lapsen kanssa puistossa tms. En todellakaan käytä sitä niin että lähden pienen lapsen kanssa bussilla raahaamaan lääkeroskia apteekkiin. Pk-seudun laitamilla asun, mutta toden totta meidän asuinalueen suunnalla ei ole yhtään apteekkia kuten ei monella muullakaan asuinalueella pk-seudulla. Hki keskustaan taas minulla ei ole koskaan mitään asiaa. Ap

Kuskauksissa. Eli auto on kuitenkin... ja pks:lla julkinen liikenne on kuta kuinkin kaikki alueet kattava, eikä lähin apteekki varmasti ole satojen kilometrien päässä, niin kuin jossain Lapin alueella.

Pidä ne lääkkeet kuitenkin lapsien käsien ulottumattomissa. Ja mitenkähän elämässä selviät tätä vanh. lääkkeitä hankalammista probleemeista?

Vierailija
50/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nykyään roskiin. Apteekissa oltiin aina nyrpeinä naama väärinpäin kun niitä sinne vein, enää en vie.

Meillä on luukku apteekin ovessa, ja sinne kun heittää ne niin eivät nyrpeile.

Vierailija
51/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskauksissa. Eli auto on kuitenkin... ja pks:lla julkinen liikenne on kuta kuinkin kaikki alueet kattava, eikä lähin apteekki varmasti ole satojen kilometrien päässä, niin kuin jossain Lapin alueella.

Pidä ne lääkkeet kuitenkin lapsien käsien ulottumattomissa. Ja mitenkähän elämässä selviät tätä vanh. lääkkeitä hankalammista probleemeista?

Ei ole autoa. Kuskaan lapsen päiväkotiin kävellen ja palaan siitä kotiin etätyöhön.

Ap

Vierailija
52/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyrin käyttämään vanhentuneetkin ja muut jämälääkkeet. Jos joskus pitää hävittää, niin sitten sekajätteeseen poltettavaksi vaan, tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi kuin käsittely jossakin ongelmajätelaitoksessa. En ole edes nähnyt apteekissa mitään palautuslaatikkoa.

Polttamisesta jää jotain aina jäljelle... myrkkyjätettä kun sinne polttoon myrkkyjä laitetaan...

Vierailija
53/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teemme, käymme tuttavilla kylässä, metsäretkillä, jätskillä jne. Mutta ei niissä paikoissa ole apteekkia. Lähimmillä ostareillakaan ei ole. Tämä ei voi tulla yllätyksenä ainakaan ihmisille, jotka asuu Pk-seudulla. Täällä ei tosiaan ole joka kaupalla apteekkia. Ap

Olisiko se sitten kauheaa vain tarkoituksella suunnitella tuollainen retki niin, että matkalle osuu apteekki? Vai onko tässä nyt tarkoituksena vain kauhistella sitä, että apteekkia ei nykyään löydy joka kulmalta?

Vierailija
54/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä heitän ne ongelmajätteisiin. Nykyisin lekurit määräävät niin paljon pillereitä ihan turhaan, koska niin säännöt sanoo. Jos jätät ne hakematta niin sinun katsotaan vastustavan hoitoa eikä heitä enää jatkossa kiinnosta hyvinvointisi, oli tilanne mikä tahansa. Vuoden sisällä olen roudannut kaksi ostoskassillista roskiin, osa sellaisia lääkkeitä joita en saa edes syödä.

Nyt en kyllä ymmärrä. Mielenterveyslääkkeitä eikä olo kohene kun et syö niitä mutta ostat?

Itselle ei jää kuin esi

Hammasleikkauksen jälkeen vahvaa kipulääkettä, lihasrelaksanttia näkyy olevan joku tabletti.

Muuten en osta turhia lääkkeotä, käsikauppalääkkeitä en ollenkaan. Krooniseen sairauteeni syön määrätyt lääkkeet jotta se pysyy kurissa . Miksi narraisin itseäni ja lääkäriä laittamalla rahani turhiin lääkkeisiin joita en syö?

Kipulääkkeitä, mielenterveysnappeja ei ole määrätty koskaan enkä tosin niitä edes söisi.

Vierailija
55/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos ihminen kysyy vinkkiä minne voisi hävittää jotkut jätteet, niin miksi yhtäkkiä kuvittelette, että se on elämän suurin ongelma? Tietenkin voi säilyttää ne kaapissa vaikka 20 vuotta, ei ole ongelma. Kunhan nyt kysyin vinkkiä, että tietäisikö joku muita keinoja hävittämiseen kuin se että vie ne apteekkiin. Esim tietäisikö joku mahdollisuudesta postittaa ne johonkin keskusapteekkiin tms. Tai laittaa johonkin kiertävään ongelmajäteautoon. Mitä vain.

Ap

Vierailija
56/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ne ukrainaan, saavat hyvät pössyt

Vierailija
57/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään muuta.

Ap

Minä kyllä vain naurahtaisin epäuskoisesti, jos joku naapuri tai hyvän päivän tuttu yrittäisi lykätä omat roskansa minun vietäväkseni.

No, ratkaisu se on tuokin. Mutta mihin ne ap:n lääkkeet?

Vierailija
58/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säilyttää. Kymmenien vuosien kuluttua ne ovat jo apteekkimuseoata kiinnostavaa tavaraa. Ongelma tosin voi olla, miten saat toimitettua ne sinne museoon. Jos et ole enää elossa sitten, niin asian hoitaminen jää perillisille. Älä stressaa tuollaisen pikkuasian takia. Maailmassa suurempiakin ongelmia kun vanhentuneet lääkkeet. Voihan niitä kyllä syödä, vaikka päiväys olisi mennyt. Siinä toinen ratkaisu, syö ne pois.

Vierailija
59/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lääkkeiden palautus apteekkiin sujuu monelta kyllä ihan ohimennen kauppareissulla, sillä monien isompien markettien yhteydessä saman katon alla on se apteekkikin.

Minä neuvon ap:ta ottamaan ne lääkkeet mukaan ensi kerralla kun menee asioita hoitamaan, samalla matkalla poikkeaa apteekkiin.

Vierailija
60/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se sitten kauheaa vain tarkoituksella suunnitella tuollainen retki niin, että matkalle osuu apteekki? Vai onko tässä nyt tarkoituksena vain kauhistella sitä, että apteekkia ei nykyään löydy joka kulmalta?

Ei ole tarkoitus kauhistella apteekkien sijaintia, johan jo sanoin että tilaan kaiken kotiinkuljetuksella niin sijainneilla ei ole väliä. Kyselin vain vinkkejä onko muita tapoja hävittää kuin viedä paikan päälle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi