Mihin vanhat lääkkeet kun en käy koskaan apteekissa?
Meille on kertynyt aika paljon vanhentuneita lääkkeitä. En kuitenkaan koskaan käy apteekissa. Olen autoton, missään lähellä ei ole yhtään apteekkia eikä minkään sellaisen reitin varrella jossa kuljen. Ja tilaan kaikki lääkkeet vain nettiapteekista, olen tehnyt näin vuosia.
Joten onko joku keino hävittää vanhat lääkkeet jos niitä ei itse pääse viemään apteekkiin?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Eli asut auttomana paikassa, missä missään lähellä ei ole yhtään apteekkia? Taitaa sun ongelma nyt olla laiskuus, eikä mikään muu.
No, onneks on yks kauppa, jossa postin noutopiste.
Kai nyt sentään joskus isolla kirkolla käyt, vie silloin koko satsi apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asut auttomana paikassa, missä missään lähellä ei ole yhtään apteekkia? Taitaa sun ongelma nyt olla laiskuus, eikä mikään muu.
Onko lääkäripalvelut lähellä kuitenkin? Lääkkeitä sairauksiin saa vain reseptillä. Satunnainen päänsärky ei ole sairaus...
Yleensä lääkäriaseman lähistöltä löytyy apteekki.
No otat tehtäväksi lähteä sinne missä se apteekki on. Teet pienen päiväretken julkisilla vaikka yleensä et siellä käy.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi hankkia lääkkeitä, jos ei koskaan käy apteekissa...!?
Etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
No sitten otat asiaksesi joku kerta lähteä sinne apteekkiin ihan varta vasten. Joutuu aikuinen ihminen monta muutakin asiaa hoitamaan jotka ei suju ihan vaan ohimennen kauppareissulla.
Minulla on pieni lapsi ja aika menee päiväkotikuskauksissa, omassa työssä, kotitöissä ja sellaisissa. Jos joskus on muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa niin käytän sen lapsen kanssa puistossa tms. En todellakaan käytä sitä niin että lähden pienen lapsen kanssa bussilla raahaamaan lääkeroskia apteekkiin. Pk-seudun laitamilla asun, mutta toden totta meidän asuinalueen suunnalla ei ole yhtään apteekkia kuten ei monella muullakaan asuinalueella pk-seudulla. Hki keskustaan taas minulla ei ole koskaan mitään asiaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne lääkkeet sitten sait jos et käy koskaan apteekissa? Muuten pistä johonkin pussiin ja vie kerralla kun seuraavan kerran tulee asiaa apteekkiin. Ei ne sen pilaantuneemmiksi mene vaikka ne seisoisi vuoden lisää kaapin perukoilla.
Herrajjestas, etkö sinäkään ymmärrä lukemaasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäripalvelut lähellä kuitenkin? Lääkkeitä sairauksiin saa vain reseptillä. Satunnainen päänsärky ei ole sairaus...
Yleensä lääkäriaseman lähistöltä löytyy apteekki.
Samaa mietin, ettei ilmeisesti ole koskaan tarvetta käydä lääkärissä ja mitä lääkkeitä voi netistä oikein tilata ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä, että Joku Muu apteekissa käyvä vie ne.
Ei ole ketään muuta.
Ap
Ei ainoatakaan naapuria? Hyvän päivän tuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on ruokakauppa jossa on postin noutopiste, tosin yleensä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella. Tilaan myös ruoat kotiinkuljetuksella. Nämä säästääkseni aikaa ja helpottaakseni kiireistä pikkulapsiarkea. Ns isolla kirkolla en käy koskaan, mitä siellä tekisin, ei ole syytä mennä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään muuta.
ApEi ainoatakaan naapuria? Hyvän päivän tuttua?
Minä kyllä vain naurahtaisin epäuskoisesti, jos joku naapuri tai hyvän päivän tuttu yrittäisi lykätä omat roskansa minun vietäväkseni.
Vierailija kirjoitti:
Laitan nykyään roskiin. Apteekissa oltiin aina nyrpeinä naama väärinpäin kun niitä sinne vein, enää en vie.
Älä puhu paskaa, nehän laitetaan kierrätyslaatikkoon suoraan, omat lokerot piikillisille yms!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan nykyään roskiin. Apteekissa oltiin aina nyrpeinä naama väärinpäin kun niitä sinne vein, enää en vie.
Älä puhu paskaa, nehän laitetaan kierrätyslaatikkoon suoraan, omat lokerot piikillisille yms!
Minun lähiapteekissani ei ainakaan ole mitään kierrätyslaatikkoa, vaan ne annetaan tiskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten otat asiaksesi joku kerta lähteä sinne apteekkiin ihan varta vasten. Joutuu aikuinen ihminen monta muutakin asiaa hoitamaan jotka ei suju ihan vaan ohimennen kauppareissulla.
Minulla on pieni lapsi ja aika menee päiväkotikuskauksissa, omassa työssä, kotitöissä ja sellaisissa. Jos joskus on muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa niin käytän sen lapsen kanssa puistossa tms. En todellakaan käytä sitä niin että lähden pienen lapsen kanssa bussilla raahaamaan lääkeroskia apteekkiin. Pk-seudun laitamilla asun, mutta toden totta meidän asuinalueen suunnalla ei ole yhtään apteekkia kuten ei monella muullakaan asuinalueella pk-seudulla. Hki keskustaan taas minulla ei ole koskaan mitään asiaa. Ap
Laita sen lapsen isän matkaan.
Jotenkin järkyttävää ajatella että nuori ihminen voi olla noin avuton ja liikkumaton. Ihan varmaan apteekki ei ole ulottumattomissa.
Eikä käsikauppalääkkeitä kannata ostaa niin että niitä jää jämiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lääkäriaseman lähistöltä löytyy apteekki.Samaa mietin, ettei ilmeisesti ole koskaan tarvetta käydä lääkärissä ja mitä lääkkeitä voi netistä oikein tilata ilman reseptiä.
Suuren osan lääkärikäynneistä voi hoitaa etälääkärinä. Lähimmän yksityisen lääkärikeskuksen lähellä ei ole apteekkia. Terveysasemia en käytä. Mutta ei, en käytä juurikaan reseptilääkkeitä. Olen ostanut varastoon buranaa, allergialääkkeitä ja vastaavaa ilman reseptiä itselle ja lapselle, niitä jäänyt käyttämättä ja vanhentunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on ruokakauppa jossa on postin noutopiste, tosin yleensä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella. Tilaan myös ruoat kotiinkuljetuksella. Nämä säästääkseni aikaa ja helpottaakseni kiireistä pikkulapsiarkea. Ns isolla kirkolla en käy koskaan, mitä siellä tekisin, ei ole syytä mennä. Ap
No jos vaikka viemässä ne vanhat lääkkeet apteekkiin? Eikö siinä ole syytä, kun ei niitä muuallekaan saa viedä. Voi pyhä yksinkertaisuus, että joidenkin elämä on vaikeaa. Otat vaikka sen lapsesi mukaan, niin teette samalla kivan retken "isolle kirkolle". Näin, ole hyvä.
No ei kai tuosta tarvitse suurta ongelmaa tehdä. Säilytä niitä kotona. Jos joskus tulee mahdollisuus päästä apteekkiin ni ota ne sitten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään muuta.
ApEi ainoatakaan naapuria? Hyvän päivän tuttua?
Tietenkin on naapureita. Mutta en kai minä nyt jollekin puolitutulle naapurille voi viedä pussillista vanhentuneita lääkkeitä että viepä sinä nämä apteekkiin.
Ap
Pidä kaapissa kunnes tulet niin sairaaksi, että menet apteekkiin. Näin ne muutkin tekee.
Meillä viimeisetkin apteekit siirtyneet päivittäistavarkauppojen yhteyteen. Se 30 m kävelyä ei ole kauheasti jos on niin terve, ettei tarvitse apteekkia.
Nyt en kyllä ymmärrä. Mielenterveyslääkkeitä eikä olo kohene kun et syö niitä mutta ostat?
Itselle ei jää kuin esi
Hammasleikkauksen jälkeen vahvaa kipulääkettä, lihasrelaksanttia näkyy olevan joku tabletti.
Muuten en osta turhia lääkkeotä, käsikauppalääkkeitä en ollenkaan. Krooniseen sairauteeni syön määrätyt lääkkeet jotta se pysyy kurissa . Miksi narraisin itseäni ja lääkäriä laittamalla rahani turhiin lääkkeisiin joita en syö?