Mitä tarjoaisit ylioppilasjuhlissa?
Tarkoitus on siis,että vieraat saa tulla tietyn kellonajan jälkeen miten heille sopii eli ei mitään yhtä kattausta klo 15 vaan jatkuva buffetpöytä.
Mutta mitä kaikkea siinä olisi kiva olla? Kahta eri kakkua ainakin ajattelin. Lisäksi toki ne perinteiset ylioppilaspikkuleivät. Marenkeja meinasin myös sekä jotain karkki/sipsipöytää pikkuvieraille ja muillekin toki. Eniten askarruttaa ne suolaiset.
Ja joo pitopalvelu tulee eli ei nämä mun kontolla ole, mutta pitää miettiä hiukan etukäteen.
Kommentit (39)
Meillä oli suklaatäytekakkua, glögi-juustokakkua
(juhlat oli joulukuussa), kinkkuvoileipäkakkua, lohipasteijoita, pikkuleipiä ja konvehteja. Kaikki itse tehtyjä hyvistä raaka-aineista.
Mun kokemuksen mukaan suolaiset piirakat ja muu suolainen tarjottava jää syömättä, jos on voileipäkakkua. Sitä sitten vain pitää olla riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Räävittyjä HYYDEKAKKUJA
Ja mikä rahka sopii ylioppilasjuhliin...
Itse en pidä voileipäkakusta ja valitettavan usein suomalaisissa juhlissa voileipäkakku on ainoa suolainen tarjottava.
Te ketjussa riehuvat penikat, menkää takaisin Ylikselle! siellä ei keskustella yo-juhlien tarjoiluista...
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua tuota karkkipöytää juhlissa.
Mikset? Eikö se ole tarkoitettu lapsivieraiden iloksi?
Vierailija kirjoitti:
Te ketjussa riehuvat penikat, menkää takaisin Ylikselle! siellä ei keskustella yo-juhlien tarjoiluista...
Hiljaaaaa!!!!
Meilläkin voileipäkakut ovat aina tehneet suolaisista parhaiten kauppansa, lähinnä vain jotkut lapset eivät niitä syö, heille sitten karjalanpiirakoita.
Se vähän yllätti kun hetken mielijohteesta tein raparperipiirakkaa (raparperit olivat juuri omassa pihassa parhaimmillaan), niin se olikin tosi suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko vastata, jos on niiiiiin kyllästynyt? Onhan täällä satoja muitakin aiheita.
Onko pakko tehdä samaa aina uudelleen, lukee ne entiset, eikö se riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on siis,että vieraat saa tulla tietyn kellonajan jälkeen miten heille sopii eli ei mitään yhtä kattausta klo 15 vaan jatkuva buffetpöytä.
Mutta mitä kaikkea siinä olisi kiva olla? Kahta eri kakkua ainakin ajattelin. Lisäksi toki ne perinteiset ylioppilaspikkuleivät. Marenkeja meinasin myös sekä jotain karkki/sipsipöytää pikkuvieraille ja muillekin toki. Eniten askarruttaa ne suolaiset.
Ja joo pitopalvelu tulee eli ei nämä mun kontolla ole, mutta pitää miettiä hiukan etukäteen.
Mitä meillä oli aikanaan:
- Voileipäkakku- Perunaa ja lihapullia pitkän matkan vieraille
- Salaatti
- Aleksanterinleivoksia
- Kaksi kakkua (en muista millaisia oli)
- Ylioppilaspikkuleivät
Nämä tarjoilut ainakin muistan :) Juhlista on jo aikaa.
Sipsit penskoille, ah sitä rasvan määrää pikkusormissa joilla sitten käsitellään verhot, huonekalut ha matot. Onnea vaan matkaan.
Pikkulasten vanhempien kuuluu vahtia pentujaan, eikä antaa niiden lähmiä likaisilla käsillä joka paikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko vastata, jos on niiiiiin kyllästynyt? Onhan täällä satoja muitakin aiheita.
Ei. Mutta sinä voit sivuuttaa ne ketjut, jotka ei sua kiinnosta. Meitä ei kiinnosta se, että sua ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousee nie vanhatkin uudestaan etusivulle jos niihin kommentoi. Joten mitä se sua auttaa?
Toisekseen joka vuosi on tarjoiluista uusia trendejä joten ne vuoden 2012 keskustelut ei niin kauheasti kiinnosta.
Kolmanneksi, sun ei edelleenkään ole pakko avata ketjuja, joiden aihe ei kiinnosta...
Meillä ei ole muuten ollut karkkeja tarjolla mutta kahvipöydässä oli suklaakonvehteja. No nekin on aika sotkevia pikkulasten käsissä, mutta nuorimmat oli 11-12-vuotaita niin ei tullut ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on epähygieeninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on epähygieeninen.
Ei niitä paljain käsin klähmitä. Joka kulhossa ottimet.
No kysy sieltä pitopalvelusta mitä tekevät, kyllä he tietää mikä menee hyvin.
Mitå kuohuviiniä? 🥂
Entä lapsille? Pommacille vaihtoehtoja?
Meillä tyttö sai itse päättää tarjoilun ja suunnitteli sen kummitätinsä kanssa kahden. Kummitätinsä on thai-kokki. Leivonnaiset teen itse.
Kevätkääryleitä
Kana- ja tofuvartaita (kahta erilaista varrasta) satay-maapähkinämarinadilla
Wokattua paistettua riisiä ja kasviksia + makeaa chilikastiketta (kastike erikseen)
Höyrytettyjä baoja joihin saa itse ottaa täytteet
Lasinuudelisalaattia ja soijamarinoituja munia
Thaimaalainen kaalisalaatti
Rapaprperi Pavlova
Makea piirakka (täytteenä lemon curd ja suolainen kinuski)
Vadelmalusikkaleivät
Kaurakeksejä (mitkä on dipattu puoliksi valkosuklaaseen ja sen päällä on vähän turkinpippurirouhetta)
Kuohuviiniä
Maustettuja vesiä
Pepsiä
Kahvia, teetä tai kaakaota
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt kun jos siellä yo-juhlissa on tarjoilut esillä monta tuntia niin miten ne kermakakut ja voileipäkakut säilyy "tuoreina"?
No eihän niitä kaikkia tuoda kerralla esille, vaan nostetaan uutta kun edelliset on menneet. Alussa on hieman enemmän ja sitten kun ne alkaa mennä, haetaan lisää kylmästä sen mukaan, kun uutta ruokailijaa tulee tai edelliset alkaa loppua ruokailun edelleen kestäessä.