Olen alkoholistimagneetti
Nuorena minusta kiinnostuivat päihdeongelmaiset miehet. Oli alkoholistia, narkkaria ja sekakäyttäjää. Kun pääsin yhdestä eroon, olin jo aloittamassa seurustelua seuraavan kanssa.
Nyt olen vanha ja vedän puoleeni naispuolisia elämänsä valttikortit hukanneita. Eilenkin tuli pitkä puhelu Helsingistä kun olin jo menossa nukkumaan.
Henkilö kertoi lapsistaan: yhdellä vaikea huumeongelma, yksi tapettu, yksi otettu huostaan ja nuorimmainen kirjoittaa tänä keväänä ylioppilaaksi. Mikäpä tässä, mutta kun en itse ole koskaan nähnyt näitä jo aikuiseksi kasvaneita lapsia en oikein tiedä, mitä sanoisin. Mitä hän minulta odottaa, en ymmärrä.
Eilinen soittaja on lopulta raitistunut, mutta se vaati pikkuaivosurkastuman kehittymisen ja lähes täyden liikuntakyvyttömyyden jo alle 60-vuoden iässä. Nyt hän on 76-vuotias.
Miten toimisitte? Vaikea vain katkaista puhelu.
Kommentit (4)
Et vastaa puheluun nukkumaanmenoaikaan.
Tee niin kuin itse parhaimmaksi koet. Sinun ei tarvitse pilata omaa hyvinvointiasi kenenkään toisen aikuisen takia. Pidä vain huoli itsesi hyvinvoinnista vaikka niin että laitat tietyn ihmisen puhelut sulkuun. Jokaisen aikuisen kuuluu huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ensin.
Päihdeongelma on yleensä kadonnut seurassani miesten suhteen ainakin. 🤗
Minä olen homomagneetti. Muuten ok, mutta pitkässä juoksussa tuo kostautuu sillä, että miespuolisia kavereita on, mutta eivät ole kiinnostuneet heterosuhteesta. Toki, parempi kun on monta hyvää kaveria, kuin yksi mahdollisesti vähemmän hyvä kumppani.