Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ei enää arvosta julkista terveydenhuoltoa

Vierailija
26.04.2023 |

Itsellä on mennyt julkisiin palveluihin jo aikoja sitten maku. Ykstyiset ovat tehokkaampia ja ajanvaraus miellyttävää. Mitä järkeä on pyörittää kallista ja tehotonta järjestelmää verovaroin? Täyttä soopaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvostaa, koska Suomessa ei enää ole julkista terveydenhoitoa. Sen piiriin pääseminen on tehty mahdottomaksi.

Vierailija
2/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en arvosta terv. huollon ammattilaisia. Heissä on ihmeen paljon ihan sekopäistä, epärehellistä, jopa rikollista joukkoa, ihan hoitajista lääkäreihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en arvosta terv. huollon ammattilaisia. Heissä on ihmeen paljon ihan sekopäistä, epärehellistä, jopa rikollista joukkoa, ihan hoitajista lääkäreihin.

niin mitä sitten?

Vierailija
4/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä tätä mitä täällä yritetään, eli kaikille kohtuuhintaista terveydenhuoltoa.

Mutta en kollektiivisesti arvosta alalla työskenteleviä. Olen kohdannut monta inhottavaa, ilkeää "ammattilaista", vaikka en sairasta mitään pysyvää enkä sairasta muutenkaan usein. Ja kyse ei ole mistään metsän huutelusta, sillä pyrin itse olemaan aina perus kohtelias.

En usko, että satanen lisää palkkaa tekee kenestäkään vähemmän ilkeää. Sen sijaan uskon, että jos samalla palkalla vain pakattaisiin kaikkialle lisää henkilökuntaa, ajan kanssa tilanne paranisi. Samalla jos kiinnitettäisiin huomiota johtamiseen niin avot.

Moni alan oikea ammattilainen puhuu sitä, että samalla rahalla mutta eri tavalla järjestettynä asiat sujuisivat, mutta ei heitä kuunnella.

Vierailija
5/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita, olet ainoa.

Vierailija
6/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta enää julkista terveydenhuoltoa. Se on pelkkää buranareseptien kirjoittelua. Mihinkään tutkimuksiin ei saa lähetettä ja asiakkaat käy samojen asioiden tiimoilta aina vaan uudelleen. Ihan silkkaa resurssien ja verorahojen tuhlaamista. Jos nopeammin pääsisi tutkimuksiin, säästyisi rahaa ja aikaa kaikilta.

Vierailija
7/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot ovat vuosikymmenestä toiseen säästäneet ja alibudjetoineet terveydenhuoltoa. Arvostusta on osoitettu vain juhlapuheissa. Nyt on viimein jäänyt pää vetävän käteen. Vieläkään ei tehdä mitään muuta kuin jaaritellaan ongelmista keskusteluohjelmissa ja lehdissä.

Vierailija
8/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä arvostan Suomen julkista terveydenhuoltoa! Olen useamman kerran joutunut sairauteni vuoksi HUS:in sairaalaan, osastohoitoon ja/tai tutkimuksiin, ja AINA olen saanut ystävällistä ja empaattista, sekä asiantuntevaa palvelua. Aina myös soittaessa on kaikki sujunut ongelmitta.

Itselläni muutoin kattava työterveyshuolto, joten siellä tulee hoidettua useimmat terveysasiat, että en pysty ottamaan kantaa siihen, kuinka tk-käynnit esim.onnistuu. Sen verran kuitenkin, että esim.labratuloksista mulle on soitettu asap., ihan terveyskeskuksesta..

Vierailija
9/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta ja sairaudesta. Syöpähoidot toimii isoissa kaupungeissa, muut toimet ei.

Vierailija
10/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi romuttaa koko systeemi. Liian kankea, tehoton ja kallis.

Vierailija
11/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas koen täysin erilailla. Poikani sairastui vakavasti reilu vuosi sitten ja todella hyvin toiminut pth ja esh yhdessä. Kaikki mitä on tarvinnut pth:sta saanut ja nopeasti. Mutta olen kyllä kuullut että ns perusterveen vaikea saada tutkimuksia jne, että kyllä siellä jotain probleemaa on, itse veikkaan henkilöstöpulaa.

Vierailija
12/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta ja sen poliklinikoilta olen saanut aina tehokkaan ja hyvän palvelun. Terveyskeskukseen ei tunnu pääsevän millään viestillä tai soitolla läpi ja siitä on huonompi kokemus. Sote-uudistus pilasi terveyskeskuksen toiminnan lopullisesti.

Vierailija
13/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mennään jo pieleen kun puhutaan hoitajien tekemästä työstä palveluna

Vierailija
14/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytettiin reuman hoitoon vain lääkkeitä.

En syönyt niitä kovin kauaa.

Kokeilin ruokavalio muutosta ja tulehdukset ja huono olo loppui välittömästi.

Noista ei mainittu sanaakaan siellä lääkärissä.

Täysin ammattitaidotonta porukkaa.

Yks vaan uhkaili että olen parin vuoden päästä pyörätuolissa jos en vedä lääkkeitä.

Empä ole näin parin vuoden jälkeen, vaan elämäni kunnossa.

Vierailija
15/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea arvostaa, koska Suomessa ei enää ole julkista terveydenhoitoa. Sen piiriin pääseminen on tehty mahdottomaksi.

Niinpä. Koko julkisen terveydenhoidon voisi aivan yhtä hyvin lopettaa kokonaan. Terveysasemalle ei pääse, takaisinsoitto käskee päivystykseen jos on terveyteen liittyviä akuutteja ongelmia ja päivystyksestä sanotaan että älä tänne tule, mene omalle terveysasemallesi.

Vierailija
16/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan järjetön systeemi. Kyllä lääkäriin pääsee, mutta se ei tutki mitään eikä tee mitään. Kuuntelee hetken ja sitten koittaa kaasuvalottaa sinut uskomaan että olet masentunut.  

Vierailija
17/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston suorittamaa julkisen puolen terveydenhoidon alasajoa en arvosta.  Sitä taas että on julkinen terveydenhuolto, eikä hoito ole vain rikkaiden etuoikeus, arvostan. Joten teitä, suomalaiset äänestäjät - en kauheasti arvosta.

Vierailija
18/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa roskaa on kaikki valtion ja kuntien palvelut joihin voi vain soittaa jos tarvitsee apua, kuten tulli.

Hätänumeroonkaan ei varmaan voi tekstaria laittaa vaan jos koriset yksin jossain lyövät luurin korvaan.

Vierailija
19/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tyrkytettiin reuman hoitoon vain lääkkeitä.

En syönyt niitä kovin kauaa.

Kokeilin ruokavalio muutosta ja tulehdukset ja huono olo loppui välittömästi.

Noista ei mainittu sanaakaan siellä lääkärissä.

Täysin ammattitaidotonta porukkaa.

Yks vaan uhkaili että olen parin vuoden päästä pyörätuolissa jos en vedä lääkkeitä.

Empä ole näin parin vuoden jälkeen, vaan elämäni kunnossa.

Minulla on ollut rytmihäiriötä nyt kohta vuoden tauotta. Vatsan kohdalle on ilmestynyt pallo ja paino noussut 7 kg, mutta siis juttelemalla näistä selviää ja päässä on tietyst vain vikaa. Ei elettäkään että pitäisikö vaihdevuosi ikäiseltä katsella niitä hormoneja ja miettiä miksi LDL kolesteroli on 50kg laihduttamisesta ja terveellisistä elämäntavoista huolimatta kolminkertaistunut 10 vuoden aikana.

Vierailija
20/36 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kokemus, että terveyskeskukset ei toimi (puhelimella ei pääse läpi ja vaikka pääsisi, hoitoon ei pääse tuosta noin vain todellakaan).

Ainoastaan sairaalat toimii HUS alueella (olen joutunut sinnekkin).

Eli Helsingistä tämä kokemus.