Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kirjoittaa cv kun pitkä aukko työhistoriassa/ei paljon kokemusta

Alandra
26.04.2023 |

Olen 24v nuori nainen ja (kesä)työnhaku on tänäkin vuonna epäonnistunut. Olen hakenut vaikka minne, mutta en pääse edes haastatteluihin. Olen mielestäni sosiaalinen ja kyvykäs moneen, mutta epäilen, että kokemuksen puutteeni ja pitkä aukko työhistoriassa laittaa minut suoraan ei jatkoon -pinoon kun työnantajat käyvät hakemuksia läpi.
Opiskelen tällä hetkellä siis yliopistossa todella vaativaa alas, ja valmistun ensi vuonna. Ainoat "työkokemukseni" ovat vuodelta 2013 kaksi viikon pituista tet-jaksoa ja 2014 kuukauden pituinen kesätyö. Lapsuudenkotini oli hyvin väkivaltainen jne (lastensuojelut jne mukana) ja teininä minulla ei yksinkertaisesti ollut voimavaroja hakea kesätöitä, mutta 20v:stä eteenpäin olen joka vuosi hakenut töitä, mutten niitä saa.
Miten cv:stä saisi vähemmän "pelottavan" työnantajille, onko se mahdollista ollenkaan? Pitäiskö minun hakemuksissa selittää jotakin mikä selittäisi pitkä aukon työhistoriassa?
Lisäksi olen miettinyt, että ehkä hakemukseni ovat liian "korrekteja/kirjakielisiä", onko rennompi kirjotustyyli on hakemuksissa parempi kuin jämäkkä "itsensämyyntipuhe"?
Kaikki neuvot olisivat tarpeen.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samassa tilanteessa. Lyön jo linkedin-profiilissa kortit pöytään, että olin pitkään sairaana, ja nyt teen paluuta. Ihan yleistä moinen, ei siitä ketään hätkähdä.

Kuntoutuja on vähän riskaapelimpi palkattava, mutta jonkinlaisen työkokeilun tai kurssin harjoittelun kautta meikäläisiä päätyy kyllä töihin koko ajan.

Vierailija
82/82 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työvoimapula. Siinä ei paljon tarvisi työnantajan ihmetellä jos nuorella tai vähän vanhemmalla on jokin aukko CV:ssä. Ei elämä mene niin, että joka hetki on jotain ihmeen hyödyllistä tekemistä.

Suomessa ei ole työvoimapulaa, vaan pulaa palkanmaksuhalukkaista työnantajista. Älkää uskoko tuota vaalipropagandaa. 

Höpö höpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla