Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) TAMMIKSET joulukuun rientoihin ( ♥ )

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka, parempi mieli... Kävin ahtamassa järisyttävän ison annoksen vietnamilaista ruokaa kiduksiini, extra-hotilla kastikkeella ja nyt on sellainen kissa-kermakupillisen-jälkeen-fiilis. Vähän tosin kurkunpäätä korventaa närästys, mutta mitäs pienistä. Ajattelin, että on ihan sama syönkö mausteista ja tulista vai kotiruokaa, kun eilinen pottu-jauhelihakastikekin piti ihan kiitettävästi hereillä melkein kahteen yöllä. Vähemmän tuo chili oikeastaan tuntuis kurkkua korventavan. Outoa...

Mulla puolestaan on ollu oudon mukava ja leppoisa päivä. Kai se menee meillä kaikilla vähän tuulella tuo mieliala nykyisin. Zatun lailla, mä olen kans kovin kärsimätön ja joskus hoputtelen vähän liikaakin tuota meidän neitiä, joka taas on aikamoinen haaveilija. Kiihdyn yleensä nollasta sataan silmänräpäyksessä ja numerot katoavat aika nopeasti tajunnasta nekin. En edes ymmärrä mitä kymmenen tarkoittaa... Parina viime päivänä on kyllä jostain taivaalta satanut jonkin sortin zen-asennetta mun niskaani, sillä siitä huolimatta, että riitelin eilen esikoisen joulukalenteriasioista isänsä kanssa ja otin yhteen uuden talon isännöitsijän kanssa, en ole _tosissani_ menettänyt malttiani kuitenkaan. No, tuskin tämä kuitenkaan montaa päivää kestää... Taitaa olla tyyntä hormonimyrskyn edellä!

Nuo sokeriarvot ovat mullekin jo täys mysteeri nykyisin. Kai se niiden tiivis seuranta ja tiukan ruokavalion vaatiminen ovat enemmänkin kiinni hoitajan fanaattisuudesta, kuin mistään yleisistä säännöksistä ja suosituksista. Jos rajat paukkuvat reilusti yli, on tilanne tietenkin vakava ja seurantakin sen mukaista, mutta juuri nuo nippanappa-arvot laittavat miettimään sen jokaisen suupalan laskemisen ja satunnaisen herkuttelun synnillistämisen tarkoituksellisuutta. Eikö kuitenkin tarkoitus olisi nauttia tästä raskaudesta ja olla stressaamatta liikoja? Jo vauvan voinninkin takia? On tietenkin hyvä tietää, että riski diabetekseen on olemassa ja sitä mukaa järkeistää syömisiään, mutta ei monen kuukauden kova ja niukka dieetti kyllä ihan järkevältä raskausaikana kuulosta. Laihduttaminenhan kielletään jo aivan selkeästi ja mistäs muusta silloin on kysymys kuin siitä itsestään, jos paino ihan romahtamalla putoaa? Tajuavatkohan nuo neuvolan tädit ollenkaan sitä vallan määrää, mikä heillä on hyppysissään, kun mielipiteitään/(joskus jopa vaillinaisia) neuvojaan mammoille latelevat?

Jopas jotain. Meillä on joulukalenteri jäänyt avaamatta kokonaan tänään... Huomenna tyttö saakin sit avata pari luukkua kerralla. Olen minäkin kans äiti, kun en hitsi vieköön huomaa edes kuukauden vaihtumista, vaikka itse kalenterista tuli riideltyäkin eilen... Se kuuluisa dementia antaa kai tähänkin hyvän tekosyyn olla huomioimatta ympäristöään.

Uutta GALLUPPIA ajattelin tässä herätellä; kun nyt sukupuolet on arvailtu, niin arvailtaisiinko seuraavaksi vaikka niitä synnytyspäiviä? Eli koska on la ja koska luulet babyn kuitenkin lopulta syntyvän? Itse uskoisin synnyttäväni jo tämän kuun puoliväliä ennen eli jouluksi kotiin, vaikka la on vasta 04.01. Lahopäänä en muista olisko tätä galluppia kyselty jo aiemminkin, mutta otettaisko uusiks nyt kun h-hetki on kaikilla jo ens kuussa(!)...?

Pakko lähteä piimänjuontiin!

Viikonloput kaikille!

¨c¨ 35+1

Vierailija
22/25 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkasta aikaa lahdin tanne yliopistolle, laiskottaa aina lahtea, kun pitaa polkea pyoralla linkkaripysakille...nyt odotan seminaarin alkamista ja ajattelin pikapikaa raapustaa tanne terveiset.

Ulkona tosiaan muutama pakkasaste ja aurinko porpttaaa, ihanan piristava ilma. Olen yrittanyt taalta loytaa kynttelikkoja ja joulutahtia, huonolla menestyksella.

on se hyva, etta toiset saa valtavasti energiaa uimisesta, eiko se kuluta energiaa ja siita energiaa lisaantyy, kasittamaton yhtalo, miten sen voi todistaa :)

Nasu, hyva , jos jostain saat apua, tuo Panacod voi aiheuttaa ummetusta. Vain pieni varoitus. Mina en parjaisi ilman miestani yhtaan, toivottavasti ei mee ikina loukkaan kasiaan, on ne niin tarpeen. on varmaan liian hyvaan tottunut, ku mies niin paljon palvelee. Mm hieroo kintut joka ilta :). Oisinpa puoliskaan yhta hyva hanelle...

yleensa vaan helposti loytaa huomautettavaa toisen tekemista toista, hyi minua, vahan kerrassaan sita oppii, etta miehen tapa tehda asioita on erilainen ja sille on annettava vapaat kadet!

Miehelle pitaa varmaan jotain ostaa, lahina olen huolehtinut lasten lahjoista, tana vuonna olen tehnyt kaikki ostokset netin kautta, katevaa ja helppoa. Haluaisin ostaa miehelle ktjun, mutta se inhoo niita ja ei viiti kiusaksi ostaa. Ja en ole onnistunut paata kaantamaan ollenkaan, ei millaan hempeillakaan keinoilla, voi mua.

laitoin eilen illalla ruisleipataikinajuuren happanemaan, toivottavasti nyt saadaan kunnon leipa, viimeksi ei tullut tarpeeksi hapanta. Taalla kun ei ruisleipaa loydy kaupoista.

Tau, oliko sun laskettu aika 21.1, jos oli maa voin aina sulta vaklata viikot ;) Mulla oli ultran mukaan joviikkoa aikaisemmin, muttakun on aikaisemmin mennyt yli, niin tuo on passeli paiva, hui hirvea 7 viikkoa enaa aivan liian vahan.

zatu, tuttu tunne tuo " morkkis" . Joskus lasten aikakasitys tahtoo ottaa paahan. heillekun kiire ja aikataulu eivat merkitse mitaan....mullakin pikkuinen syo niin hitaasti ja kay valill aleikkimassa jne. ja lopulta iska syottaa...heh. Han sanookin itse, etta on lellitty! Ja niin onkin! Eika aio vauvelin asemasta luopua, vaikka uusi vauva tulee, on kuulemma viela pikkuisen vaavi ja haluaa sitten maistaa maitoa!

terkkuja, nyt taytyy menna...

leperus ja viikot 32+ seuraavalla kerralla tarkistan taulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nyt tulee omaa ( . )

Tosiaan eilen valittelin niitä liikkeiden hiljaisuutta, ja hiljaisina jatkuivat. Tein kotona liikelaskentaa ja siitä ylös noustessa lorahti housuun vähän lapsivettä! Meinas siinä pikku paniikki iskeä. Ja eikun miehelle soittamaan että tulis kotiin. Soitin myös naistenklinikalle ja käskivät tlla samantien. No kun mies tuli kävin herättämässä tytön päikkäreiltä ja lähdettiin. tyttö mimmille ja menoksi.

No siellä makoiltiin käyrillä piiiiiitkään kun oli käyrät niin korkeat ja ilman vaihtelua. Lääkäri teki tutkimuksen ja vettä ei tihkunut määräkin on massussa normaali. Paikat oli vaan jo siinä mallilla että pikkuinen voi syntyä milloin vain. No mutta kuiteskin vauvalla kaikki ok. harjoittelee jo hengitysliikkeeitä ja painoakin oli jo 1800g. Kotiin sit päästiin kun rupes sykkeisiin tulemaan hieman vaihtelua. sanoivat vain että jos vielä jatkaa hiljaiseloa tai tuntuu että lapsivettä tihkuu/lorahtaa niin takas vain ja sit osastolle.. toivottavasti ei tartteis mennä..

Että sellaista tänne,ja nyt kyllä on hieman väsy joten taidan käydä nukkumaaan kun tyttökin jo nukkuu..

äityli ja rinsessa 32+2

Vierailija
24/25 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dodgerblue]Jospa nyt meikä lahopää muistaisi kopioida tekstin ennen lähetystä, ettei käy kuin tiistaina. Kyllä harmitti niin vietävästi, kun olin piiiitkään kirjoittanut ja kaikki hävisi :(

Täällähän on ollut masutautisia. Itsekin olen TAAS lähes vuoteenomana, mulla oli se kova flunssa pari viikkoa sitten ja viime viikonloppuna tuulettelin että siitä on selvitty. No, maanantaina heräsin karmeaan kurkkukipuun ja koko flunssahomma alkoi alusta!! Kamala kurkkukipu, kova nuha, pää täynnä räkää, joka paikkaa särkee jne. Kuumetta ei vaan tule niinku ei aiemminkaan, siksi kai tää flunssa ei mee ohi... :( Kamala olo! (siitä huolimatta olen lähdössä uuteen Ikeaan huomenna

kolmatta

kertaa...)

[b]Matkustus-G[/b], mulla on kärsinyt suht hyvin olla autossa. Viime viikollahan kävin eka yksin siellä Ikeassa ekaa kertaa (reilu 100 km suunta) ja sitten oltiin ke-to Tampereella (500 km suunta). Ja tällä viikolla oltiin siellä Ikeassa tyttöporukalla keskiviikkona ja huomenna miehen kanssa uudestaan.... Mulla ei tunnu autossa istuminen missään, ennemmin shoppailu ja sen myötä kävely ees taas tuntuu lopulta liitoksissa ja saa mahan kovettumaan.

Huomenna käymme miehen kanssa vihdoin hakemassa sen pinniksen ja hoitopöydän, Diktad-sarjaa ja samalla viereisestä Ikano-tavaratalosta Barnens Husista hoitoalustan ja jalallisen ammeen. Siellä oli myös Gracon Auto Baby alustalla tarjouksessa 100 euroa (!!) mutta taidamme kuitenkin laittaa sen uuden Logico S:n, kun siinä on 5-pistevyö ja huomattavasti korkeammat sivutörmäyssuojat.

[b]Monttu[/b] kyseli blogista, kyllä sinne voi laittaa tekstiäkin. Olen jo useamman kerran ajatellut että voisi laittaa erillisen sivuston sinne noille resepteille, kun niitä kertyy varmaan nyt joulun lähestyessä toivottavasti enemmänkin (nimim. elämänsä ekan irtopohjavuoan Ikeasta toissapäivänä ostanut ja ikää vasta 31 v.....) En siis ole mikään jauhopeukalo... ;) Joten laittakaa reseptejä ym. " marttaohjeita" tulemaan sinda75@netti.fi niin koitan saada joku päivä kehiteltyä sen reseptiosion blogiin, kunhan tää olo tästä helpottuisi eikä menisi päivät sängynpohjalla maatessa.

[b]Äitiliini[/b], peukut täälläkin pystyssä että vaavi kääntyisi pää alaspäin!

[b]nenn[/b], sullahan on melkoiset tyttösykkeet (tai vauvalla siis tietenkin, se 158) Kuvissakin sulla on ihan samanmuotoinen masu kun mulla, onko yhtään tyttöfiilarit? Onnistunut parturikäynti sulla muuten! :)

Ai juu, uusimmat kuvat on blogissa!

Nyt lähden valmistautumaan huomiseen reissuun eli juomaan mustaherukkamehua, niistämään nenää edes vähän tyhjemmäksi ja " kehräämään unta" . Täälläkin ilmoittautuu yksi yökukkuja, lähinnä vaivaa liitoskivut ja levottomat jalat ja ihan yleinen unettomuus. Outoa mulle entiselle ikuiselle nukkumatille.... Yöaikaan olen ajatellut katsella Canal + elokuvia, vielä ei ole tarvinnut vaan olen lähinnä vaan makoillut ja odottanut että aamu valkenee.... :(

Palaillaan!

Sinda & Nipsu rv 32+6

p.s. KÄÄK! Ajatelkaa että nyt on joulukuu. Seuraava kuu on sitten " meidän" , tosin varmaan joillekin Terhoille syntyy jo joulukuisia. Ja sitten varmaan myös helmikuisia, toivottavasti itse en kuulu niihin (la 20.1.)

Vierailija
25/25 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, ratkeshan se BB voittajakin sitten. Lähes joka jakson oon kattonu, vaikka silloin aika pienivatsaisena ihmettelin, miten sellaiseen vois jäädä koukkuun..

Miehen joululahjoista: ikinä ei itse toivo mitään, sanoo aina, että kaikkea on, kun minä ja tytöt ollaan lähellä. Aina oon kuitenkin löytänyt jotain ilmeisen mieluista harrastuksiin liittyvää, vaatetta tai uutta tuoksua. Nyt ei oo mielessä vielä mitään. Isyyspakkauksen tosin tilaan, mutta en mä tiedä laittaisko semmosta joulupakettiin?!

On teillä osalla aivan mahdottoman paljon jo viikkoja. Chicca, Monttu ja

Beijaflor taitavat olla " kärjessä" Ja Äitiliinikös se oli, joka oli jo lapsivettä lorotellut :) Toivotaan, että masukki viihtyy kasvamassa ainakin vielä jonkin aikaa. Esikoinen syntyi 38+3 viikolla, aina jotenkin nuo viikot on sitten mielessä, kun mteidän muiden viikkoja seurailen.

Kiitos sokerikommenteista! Mä en itsekään oikein ymmärrä, mikä tuossa touhussa nyt jurppii.. paitsi terkkarin sijainen, joka on oikein terkkarin perikuva ja jostain syystä ärsyttää mua, kun puhuu sellaisella hennon hennolla äänellä ja kohtelee mua silkkihansikkain. Siks toisekseen yönylipaastot evvk, koska ei mikään oo raastavampaa, ku valvoa nälkäsenä eikä itteni pistelykään kiinnosta. Silloin sokerirasituksen paastoa edeltävänä iltana söin tavallista tukevamman iltapalan ja kyllästin itteni mariannesuklaalla just ennen klo20. Että tod. näkösesti se selittää paastoarvon. Mulla on tiistaina lääkäri, vaikka terkkari ensin meinas, että meen seuraavaksi tammikuun lopulla lääkärille. Mikäs siinä, mutta kun oon viimeksi käyny syyskuun alussa lääkärin vastaanotolla.. Kyllä ottaa päästä tuollanen. Tunnen itteni ihan lapselliseksi reagoidessani näin, koska pääasiahan on, että vauvalla on kaikki hyvin. No, tätä nämä huonot yöunet teettää.. Sarjassamme primitiiviset reaktiot osa 116..

Kiitos Monttu&Taneli tsemppauksesta. Eihän tuo nyt niin kovin hankalalta kuulostanut. Mutta hullun paljon tosiaankin paikkakuntakohtaisia eroja raja-arvoissa!!

Lantion kokoarviosta: mulle ei ole ikinä tehty lantion kokoarviota, ainakaan yksikään lääkäri ei ole siitä maininnut, jos onkin tehnyt sitten nyrkkituntumalla. Vauvan kokokin on arvioitu vasta sairaalaan

mennessä, kun lapsi on ollut maailmassa saman päivän aikana..

Nasu: oot kyllä aikamoinen sissi, kun jakselet siellä puuhastella kipiän kintun kanssa. Mutta kiva, kun kuulostit jakselevan paremmin! Selvittelitkö kotiapua enää?

Moominmamma: viime viikonloppuna tuli " maisteltua" piparitaikinaa, jossa oli raakaa kananmunaa. Oli muuten Muumimamman resepti :))

Mango: jopas oli sun terkkari pelotellut sokereilla! Mulla ei onneksi noin, muutenkin oon kaikki pienetkin krempat ottanut niin vakavasti, paitsi nyt tämä sitten lähinnä ärsyttää..

Uusista päistä: kovasti täällä on päänvaihtoa liikkeelä :) Mäkin sain tänään uuden pään ja kyllä se piristää kummasti. Mun hoviparturi tulee leikkaamaan aina kotiin. Juodaan samalla sumpit ja parannetaan maailmaa samalla, kun tytöt ja sen pojat leikkii ja touhuaa. Nyt oli tosin vaikauksia pysyä penkissä, kun Kaapo-Elinalla oli karatetreenit massussa.

Chicalle edelleen sokereista: niinpä niin, kirjoitit naulan kantaan. Ja kun tämän raskauden aikana ei oo edes tehnyt mieli niin kaikkea herkkua kuin esim. edellisen raskauden aikana. Plääh, nyt lopetan vaahtoamisen :)

SynnytyspäiväG: LA vasta 8.2, itse odotan vauvaa syntyväksi tammikuun lopulla, kun aikaisemmat kaksi ovat tulleet 7 ja 10 päivää " etuajassa" . Tämä Kaapo-Elina tuntuu jotenkin kumman valmiilta tuolla vatsassa. Mulla onkin tunne, että se saattaa syntyä paljonkin etuajassa, missään nimessä ei mene LA asti. Tyttöjen aikaisuudestakin on ollut sellainen mutu-tunne, mistä lie sitten tullut?!

Sinda: täällä myös pari levottomia jalkoja. Ootko kokeillut ice poweria? Mulla se on ainut konsti, joka toimii takuuvarmasti. On kyllä inhottava vaiva ja kun voi valvottaa pitkin yötä moneen kertaan. Mutta mulla vaiva on jäänyt synnytyssaliin x2, joten eiköhän tälläkin kertaa.

Tuli omat napaset ja kommentit sikin sokin ja melkeinhän saisin jo aloitettua la-pinon! Nyt hyvää yötä ja ihanaista levollista viikonloppua!

Toivottaa L