Mikä oli viimeinen niitti joka sai vaihtamaan työpaikkaa?
Olen tehnyt virkamiehenä turvallista asiantuntijahommaa kolmisen vuotta. Pari vuotta sitten olin jo lähtemässä, mutta jäin kuitenkin notkumaan.
Nyt tulee uutta tietojärjestelmää joka näyttää vain vaikeuttavan työtä ja saa insinööriaivoni miettimään, että ketä tämä hyödyttää mitenkään. Lisäksi siinä on ollut talossa mukana tyyppi, jonka adhd-oireet saavat minut kuormittumaan. Miten voi olla, ettei henkilö juuri koskaan naura tai hymyile?
Nysvätään ja piperretään kaikkea hyödytöntä.
Ehkä on tullut aika alkaa aktiivisesti kilpailuttamaan työmarkkinoita taasen...
Kommentit (13)
Palkka. Aina kun tarjotaan enemmän niin meikämandoliini nostaa kytkintä.
Ap jatkaa: normi asiantuntijahomma omalta alaltani löytyisi käden käänteessä.
Eli sellaista 4 tonnia kuussa -tyyppisillä liksoilla. Päällikkö- ja johtohommiin on enemmän kilpailua.
Viimeksi pakko, kun koko osasto lakkautettiin. Sitä edellisen kerran tuttu esimies, ylennys ja palkankorotus.
Kellokortti, jopa lounaalla ja valitus, jos tuli minuutin myöhässä, vaikka samalla oli työmatkoja, johon meni iltoja. Ainoa kellokorttipaikka missä olen ikinä ollut. Muutenkin ihan sairas paikka, olin vajaa kuuauden.
Palkka. Työnantaja teki hyvää tulosta, joku voisi sanoa jopa erinomaista, mutta se perustui siihen että työntekijöille maksettiin heikompaa liksaa kuin alalla yleensä.
Ei pidetty sovitusta työvuorolinjasta kiinni, kun kuljin 200km päästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Palkka. Työnantaja teki hyvää tulosta, joku voisi sanoa jopa erinomaista, mutta se perustui siihen että työntekijöille maksettiin heikompaa liksaa kuin alalla yleensä.
Rakennusalalla isot insinööritoimistot kuten Sitowise, Sweco jne maksaa insinöörille 3000 e/k, mutta samaan aikaan tuot rahaa taloon työpanoksellasi 150k-200k euroa.
Palkaksi saat pennosia.
vaihtaisin itse, mutta aika vähän on mitään tarjolla :(
Vierailija kirjoitti:
No vaihda työpaikkaa, yks elämä!
Se vain, kun ei niitä nykyisin ihan tuosta noin vain vaihdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla isot insinööritoimistot kuten Sitowise, Sweco jne maksaa insinöörille 3000 e/k, mutta samaan aikaan tuot rahaa taloon työpanoksellasi 150k-200k euroa.
Palkaksi saat pennosia.
Samaa luokkaa on taloushallintoalalla vaikka summat pienempiä. Tilitoimistossa saat olla onnellinen jos sulle maksetaan 3000€ kuukaudessa, mutta ihan perushyvä kirjanpitäjä tuottaa helposti moninkertaisesti tuon per kuukausi.
Ammattitaidottomaan yritykseen ja yrittäjään, joka ei huolehdi työntekijästä ei kannata kenenkään sitoutua vuosikausiksi enempää, jo oman työosaamisen maineen säilyttämiseksi. Yritys kertoo omassa CV:ssä olevansa liikkuva aikapommi työntekijöille, ja yrityksen omistajan olevan menossa poissa pelistä työmarkkinoilta.
Tälläiset yrittäjät boikottiin ja kertomalla eteenpäin varoituksena kaikille varoituksena työnantajana. Luonnollinen poistuma hoitakoon tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkaksi saat pennosia.
Samaa luokkaa on taloushallintoalalla vaikka summat pienempiä. Tilitoimistossa saat olla onnellinen jos sulle maksetaan 3000€ kuukaudessa, mutta ihan perushyvä kirjanpitäjä tuottaa helposti moninkertaisesti tuon per kuukausi.
Sanotaan näin että 6 vuoden kokemuksella rakennusalalta insinöörinä, monipuolisesti kaikenlaista infrasta tölleihin ja palokonsultointiin, niin alle 4500e/k kuukausipalkalla en liikahda mihinkään.
No vaihda työpaikkaa, yks elämä!