Helteet tulee taas! Miten pystytte olemaan kuumassa kämpässä?
Mä vihaan näitä kuumia päiviä! Katsoin juuri lämpömittariani ja näytti että 23 astetta! Ihan hirveä helle sisällä kun tietokone ja televisiokin vielä lämmittää?!? ja nyt on vasta huhtikuu. Auttakaa! Parhaat vinkit kehiin
Kommentit (439)
vääntökuivaksi kasteltu paita päälle. siinä kuivuessaan viilentää pitäjäänsä.
Mulla näyttää 27C ja silti välillä paleltaa. Ikkunalaudalla parhaimmillaan 45C.
Tuleeko varmasti?
Kovin on kylmää nyt ainakin.
Tai käyttää kahta paitaa, joista toinen vuorollaan pakastimessa. Tarpeeksi usein vaihtaa niin luulis toimivan.
Rivarikämpässäni ei ole liian kuuma vaikkei ole ilmalämpöpumppua. Päivän kuumimpina hetkinä voi lähteä vaikka ostarille palloilemaan.
Aamulla 2 astetta lämmintä ja mulla ulkona syystakki, lakki, kaulahuvi ja hanskat. Kyllä tarkenee ;D
Viileää ja epävakaista luvatttu. Arvostan.
Tuliskin helteet. Niitä ootellessa.
Millaisessa talossa asut? Taidan nimittäin tietää
Vierailija kirjoitti:
Laitan ilmalämpöpumpun päälle.
Juuri näin, ilmalämpöpumppu asennettiin maaliskuussa eikä ole vielä kertaakaan tullut kokeiltua sitä mutta varmaan heinäkuussa on ilmoja kun pitää laittaa se päälle.
En asu asvaltoidussa betonikaupungissa niin pystyn pitämään kaikista säistä
Me ostettiin tuollainen laite, jossa on putki parvekkeelle. Meidän parveke on olohuoneen ulkopuolella ja tuo laite tehoaa siis vain olohuoneessa hyvin, mutta kun ovet on auki, niin viilentää koko huushollia.
Taloyhtiöt ei salli noita putkia ikkunasta ulos vissiin ulkonäkösyistä, eli parveke pitää olla.
Mulla on reuma ja olen herkkä vedolle, niin en oikein voi oleskella olkkarissa silloin kuin laite on päällä.
Mutta kyllä se jäähdyttää ja viileämpi ilma tietysti leviää koko huusholliin.
Erittäin hyvä siinä on kosteudenpoistotoiminne, heti on helpompi hengittää, kun joskus helteellä on suuri ahdistava ilmankosteus.
Siis ei mikään ihme eikä ihana laite, mutta ilman olisi paljon hankalampaa.
Se oli aika kallis laite noin 500 euroa, pitää vissiin kellarista roudata taas sisälle. Ei myöskään ole mikään kaunis sisustuselementti.
Aikaisemmin meillä oli sellainen viilennin, johon laitettiin kylmävaraajia
säiliöön. Kyllä sekin hieman helpotti.
Huonosti. Tehkää kuten etelässä. Päivisin kaikki lävet kiinni, vain yöksi avataan. Pysyy viileämpänä.
Lämmössä on hyvää vain se että kaasulämmitystä ei tarvi pitää päällä. Kämppäni lämpöennätys on 36 astetta vuodelta 2015, kun oli 40 asteen helleputki koko elokuun. Siinä meinasi huumori vähän jo loppua kun yölläkään ei ollut tuulenhenkäystäkään ilmassa.
Normaalikesinä "vain" 30+ 😅. Ei sille mitään voi, ajattelen vain rahan säästöä ja kastelen lakanat suihkepullolla ennen nukkumaanmenoa. Mitään ilmastointilaitetta joka näkyisi ulospäin ei saa asentaa koska talo on historiallinen ja maisema suojeltu. En siis voi edes mitään siirteltäviä putkia roikottaa ulos... tällä mennään.
Ja sitten sä heräsit... :D