Helteet tulee taas! Miten pystytte olemaan kuumassa kämpässä?
Mä vihaan näitä kuumia päiviä! Katsoin juuri lämpömittariani ja näytti että 23 astetta! Ihan hirveä helle sisällä kun tietokone ja televisiokin vielä lämmittää?!? ja nyt on vasta huhtikuu. Auttakaa! Parhaat vinkit kehiin
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmössä on hyvää vain se että kaasulämmitystä ei tarvi pitää päällä. Kämppäni lämpöennätys on 36 astetta vuodelta 2015, kun oli 40 asteen helleputki koko elokuun. Siinä meinasi huumori vähän jo loppua kun yölläkään ei ollut tuulenhenkäystäkään ilmassa.
Normaalikesinä "vain" 30+ 😅. Ei sille mitään voi, ajattelen vain rahan säästöä ja kastelen lakanat suihkepullolla ennen nukkumaanmenoa. Mitään ilmastointilaitetta joka näkyisi ulospäin ei saa asentaa koska talo on historiallinen ja maisema suojeltu. En siis voi edes mitään siirteltäviä putkia roikottaa ulos... tällä mennään.
Höpöä, ihan hyvin saat laittaa avonaiseen ikkunaan sen ilmaa puhaltavan putken
En saa. Ikkunani on vanhankaupungin historiallisen kadun puolelle, joten mitään ikkunassa olevaa / ikkunasta ulos roikkuvaa ei sallita. En aio suututtaa taloyhtiötä kun olen hyvän kämpäm halvalla paraatipaikalta saanut. Kielto on ehdoton, koskee kaikkia asuntoja. Sisäpihalle voisi, mutta minullapa ei ole ikkunaa sinnepäin.
Olen joutunut kaveripiiristäni poistamaan köyhiä kun en jaksa kuunnella heiltä aina sitä samaa valitusta ja sitten ihastelua kun "teillä on niin varaa hankkia ja tehdä kaikenlaista".
Mä ostin ilmanviilentimen mun tornituulettimen kaveriksi. Asun läpitalon kaksiossa ja ilta-aurinko porottaa ikävästi asuntoon, tehden siitä pätsin, just nukkumaanmenoaikaan. Toivottavasti tää kombo nyt toimii, koska pelkkä tuuletin oli viime kesänä riittämätön.
Golf-virta on kääntynyt. Tulee jääkausi.
Ihan hyvin. Mehän asumme Suomessa.
Kun olimme Italissa, missä varjossa oli 40 ja auringossa tietysti runsaan verroin enemmän, piti ilmastointikin pitää 29 asteessa ettei palellut. 25 asteen lämmössä ihmiset tuolloin kävelivät pitkät takit päällään.
Täällä onneksi ei ole noin kuumaa.
Mutta tietysti ymmärrän, että vanhuksille ja sairaille paljon pienempikin kuumuus voi olla uuvuttavaa/ vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut kaveripiiristäni poistamaan köyhiä kun en jaksa kuunnella heiltä aina sitä samaa valitusta ja sitten ihastelua kun "teillä on niin varaa hankkia ja tehdä kaikenlaista".
Ovat onnekkaita, että eivät ole itse joutuneet sua enempää kestämään. teit oikein.
Odotan, että lämpenee. Ei Suomessa ole liian kuuma. En ymmärrä, ettei kestetä kesän lämpöä. Kuka jaksaa palella kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmössä on hyvää vain se että kaasulämmitystä ei tarvi pitää päällä. Kämppäni lämpöennätys on 36 astetta vuodelta 2015, kun oli 40 asteen helleputki koko elokuun. Siinä meinasi huumori vähän jo loppua kun yölläkään ei ollut tuulenhenkäystäkään ilmassa.
Normaalikesinä "vain" 30+ 😅. Ei sille mitään voi, ajattelen vain rahan säästöä ja kastelen lakanat suihkepullolla ennen nukkumaanmenoa. Mitään ilmastointilaitetta joka näkyisi ulospäin ei saa asentaa koska talo on historiallinen ja maisema suojeltu. En siis voi edes mitään siirteltäviä putkia roikottaa ulos... tällä mennään.
En saa. Ikkunani on vanhankaupungin historiallisen kadun puolelle, joten mitään ikkunassa olevaa / ikkunasta ulos roikkuvaa ei sallita. En aio suututtaa taloyhtiötä kun olen hyvän kämpäm halvalla paraatipaikalta saanut. Kielto on ehdoton, koskee kaikkia asuntoja. Sisäpihalle voisi, mutta minullapa ei ole ikkunaa sinnepäin.
Huonolta kämpältä tuo minusta kuulostaa.
Siirrettävä ilmastointilaite kannattaa ostaa hyvissä ajoin jos ei ole ilmalämpöpumppuun mahdollisuutta. Kannattaa valita hiljainen malli. Itse ostin viime kesänä Kuluttaja-lehden testivoittajan, ja se pitää kovaa ääntä. Melutasolle oli annettu vertailussa vain 10% painoarvo. 50-70% olisi parempi. Tosin kyllähän tuokin korvatulppien kanssa menee.
Vierailija kirjoitti:
Siirrettävä ilmastointilaite kannattaa ostaa hyvissä ajoin jos ei ole ilmalämpöpumppuun mahdollisuutta. Kannattaa valita hiljainen malli. Itse ostin viime kesänä Kuluttaja-lehden testivoittajan, ja se pitää kovaa ääntä. Melutasolle oli annettu vertailussa vain 10% painoarvo. 50-70% olisi parempi. Tosin kyllähän tuokin korvatulppien kanssa menee.
Mikä malli? Joku Electrolux?
Vierailija kirjoitti:
Laitan ilmalämpöpumpun päälle.
Sama x2, molemmissa kerroksissa on omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin siirrettävän ilmastointilaitteen. Laitetaan vaan putki ikkunasta ulos ja ikkuna pitää vaan sitten suojata hyvin, ettei lämpö tule sisälle. Todellinen pelastus hellekeleille.
Mekin ostettiin tuollainen helvetinkone makkariin, pitää kamalaa meteliä ja jaloilla pitää olla paksusti peittoa, ettei sääriä ala särkeä.
Mietin, onko niistä tuulettimista hyötyä, jotka on osa kattovalaisinta, tietääkö kukaan?
Lähinnä vain kierrättää ilmaa, oli se ilma sitten lämmintä tai viileää. Lämmin ilma tuntuu viileämmältä vain virtauksen vuoksi.
Tv kiinni ja pimennysverhot! Ulos varjoon, rannalle kivalle paikalle viltti mukaan... Varmaan tukehtuu kotiin, pyöräilen rauhassa ja nautin maisemista. Jos terveys kunnossa niin Ulos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ilmanviilennin. Pöhinä on melkoinen mutta parempi pöhinä kuin kuumuus.
Mikäs se sellainen ilmanviilennin on? En nyt jaksaisi alkaa tilaamaan työukkoja vetämään johtoja ja reikää seinään
Siirrettävä ilmastointilaite. Ikkunasta putki ulos lämmintä ilmaa poistamaan.
Sulla varmaan on ihan tavallinen sähköverkko, sellainen riittää.
Nykyinen asunto pysyy viileänä kesällä joka tällaiselle lihavalle hikoilijalle sopii mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin siirrettävän ilmastointilaitteen. Laitetaan vaan putki ikkunasta ulos ja ikkuna pitää vaan sitten suojata hyvin, ettei lämpö tule sisälle. Todellinen pelastus hellekeleille.
Mekin ostettiin tuollainen helvetinkone makkariin, pitää kamalaa meteliä ja jaloilla pitää olla paksusti peittoa, ettei sääriä ala särkeä.
Mietin, onko niistä tuulettimista hyötyä, jotka on osa kattovalaisinta, tietääkö kukaan?
Lähinnä vain kierrättää ilmaa, oli se ilma sitten lämmintä tai viileää. Lämmin ilma tuntuu viileämmältä vain virtauksen vuoksi.
Kyllä tuuletinkin oloa helpottaa ja se tuntuu viileältä hikisellä iholla. Parempi se on kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi sellaista ja korvatulpat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Golf-virta on kääntynyt. Tulee jääkausi.
Jep. Sen huomaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta kämpältä tuo minusta kuulostaa.
Miljoonakaupungin vanhassa kaupungissa halvalla historiallisessa kiinteistössä ja ainut vika on että kämppä on kuuma jos kesällä on jokunen viikko hellettä? Mielestäni aivan erinomainen diili. 48 viikkoa vuodesta asunto on juuri sopivan lämpöinen.