Laihduttaminen on teknisesti helppoa
- Monipuolisesti terveellistä puhdasta ruokaa
- Sokeri, vehnä, voi ja juusto pois
- Kalorivaje 300 kcal päivässä keskimäärin viikkotasolla
- Liikunta 3xviikko +7,5k askelta joka päivä
- Juo vettä tarpeeksi
- Nuku tarpeeksi
- Ei alkoholia, tupakkaa tms
- Mässypäivillä hedelmiä, leipää, juustoa, ei karkkia/sipsiä/kaljaa
Laihdutustahti noin 300g per viikko keskimäärin kuukausitasolla. Ei enempää.
Jos tuo ei toimi niin teet jotain väärin tai sinulla on sairaus.
SE MIKÄ LAIHDUTUKSESSA ON VAIKEAA ON TUNTEET JA EPÄMUKAVUUDEN SIETO
- Luovuttaa jos paino junnaa tai nousee. Se voi nousta vaikka kolmekin viikkoa putkeen (satoja grammoja, ei kiloja)
- Mässypäiviä pidetään liikaa ja ne vedetään överiksi
- Liian vähän ruokaa ja liikaa liikuntaa -> burn out
- Yleinen luovuttamisen meininki
- Huijataan kaloreissa
- Antaudutaan addiktiolle (sokeri, alkoholi, tupakka ym)
- Ei siedetä nälkää eikä palelua yms
Laihdutustahti normaalipainossa on 12kg/vuosi ja kaikki sen yli on plussaa. Erityisen lihavilla tippu alkuun nopeammin. Mutta odotuksen on hyvä olla tuo mainittu.
Kysyttävää?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäs laiha olla?
Ettei meidän tarvi alkaa maksamaan sun turhia rasvamaksaleikkauksia.
Sähköpotkulaudat kieltoon. Tulee liian kalliiks kun kolaroijat pää kainalossa kansoittaa päivystykset ja leikkaussalit. Tupakat kieltoon, liian kalliiks tulee keuhkosyövän hoidot jne.
En o rasvamaksakunnossa.
Ylipainon kustannukset ovat valtiolle enemmän kuin päihteiden, tupakoinnin ja ilmastonmuutokset yhteensä. Jotkut sähköpotkulaudat ovat pisara meressä.
No jo on vaikeaa. Itse en jättänyt mitään pois vaan söin ihan hyvällä omallatunnolla vaikka pizzaa jos sitä teki mieli. Kyse on vain ja ainoastaan kaloreista. 64kg-->56kg kahdessa kuukaudessa. Helppoa kuin heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautan, että kalorimäärä on liian pieni jos laihduttaessa palelee. Tämä on ilmainen vinkki ravitsemusterapeutilta. Kitukuuri ei ole tie terveellisiin elämäntapoihin ja laihtumiseen.
Välillä voi palella ja se on aivan normaalia. 300kcal kalorivaje ei ole mikään kitukuuri.
On jos syö jo valmiiksi 1500 kaloria päivällä. Useammat ääliöt kituuttelee täällä 1000-1500 kalorin höpölaihiksilla.
Minä olen lihavuusleikattu. BMI oli ennen 60 nyt normaali 25, olen keski-ikäinen 149 cm pitkä ja siroluinen nainen. Lihon jos syön enemmän kuin 1400 kaloria päivässä.
Kun laihdutan saan syödä 900 kaloria päivässä jos haluan laihtua puoli kiloa viikossa, mikä on sopiva laihtumistahti. Ja tämän 900 kalorimäärän on minulle suositellut laihdutukseen erikoistunut professori HUSin lihavuuden hoitoyksikössä.
Haluan sanoa että 145 -150 cm siron ihmisen kalorin kulutus on aivan eri kuin 180 cm rotevan naisen. Myös keski-ikä ja esim vaihdevuodet hidastavat kalorinkulutusta. Vanhempana ihminen kuluttaa vähemmän kuin nuori ihminen. Myös oma aktiivisuus vaikuttaa kulutukseen.
Jos teet istumatyötä niin sekin vähentää kalorinkulutusta.Ei pitäisi kuitenkaan tuijottaa pelkkiä kaloreita. Tosin jos ihan professori suosittelee, niin täytyyhän se olla oikein :D
Titteleillä on uskomaton teho.
Ööö. Uskonko jotain alalle kouluttamatonta amatöörin vai väitellyttä tohtoria joka on tutkinut aihetta kymmeniä vuosia ja teettänyt aiheesta lukuisia tieteellisiä tutkimuksia ja seuraa alan uusimpia tutkimustuloksia??
Mut joo, saat itse olla uskomatta tieteeseen. Minä valitsen tieteelliset tutkimustulokset.
Kumma juttu, että alan lihoa 1500 kalorin märällä. Mutta sitähän sä et usko😆 Vuosia olin ja lihoin kun söin yli 1400 kaloria päivässä
Kaloreidesi laskemisessa on jotain vialla. Tuollaista elomassaa ei kaloreillasi ylläpidetä, joten syöt oikeasti enemmän.
Mikä tässä on vialla?
Olen eri ja laskin netin kalorilaskurilla N 50 v, BMI 25=55 kg pituus 149 cm.
Lepokulutus 1090 kcal
istumatyö 1391 kcal
kevyt työ, hieman aktiivisuutta 1605 kcal
Kuulostaa että kirjoittajan kalorit ovat kohdallaan.
Minä olen tuo pieni ja siro nainen. Ihmettelen miten näitä kalorinkulutukseni tietoja ei uskota, kuten esimerkkisi osoittaa olen saanut täysin oikeaa tietoa HUS:in lihavuuden hoitoyksiköstä.
Minusta tällaiset valheelliset uskomukset että kaikki naiset kuluttavat sen 2000 kaloria päivässä ovat haitallisia. Ihmiset lihovat, kun eivät käsitä minkä verran he voivat syödä lihomatta. Erään tutkimuksen mukaan (katso terveyskirjasto->lihavuuden hoito ) ihmiset eivät tunnista syömänsä ruoan määrää, ihmisellä on taipumus vähätellä syömänsä ruoan määrää. Ja siis ihan vilpittömästi luulevat syövänsä vähemmän mitä oikeasti syövät.
Suosittelen tutkimaan terveystalon lihavuus ja painonpudotus artikkeleita, perustuvat tutkittuun tietoon laihtumisesta ja lihomisen mekanismeista.
149cm ja 55kg painava ei ole pieni ja siro.
Kyllä on. Koko 34 ja niissäkin pitää vaate pienentää. Mutta joo, saat olla uskomatta ihan vapaasti. En ala jankkaa tästä
Tuon kokoinen ihminen ei mahdu koon 34 vaatteisiin.
Kyllä on. Koko 34 ja niissäkin pitää vaate pienentää. Mutta joo, saat olla uskomatta ihan vapaasti. En ala jankkaa tästä