Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista että joku kierrätysskeskus ja kontti saa ilmaista työvoimaa?

Vierailija
25.04.2023 |

Kumpikin on yksityisiä voittoa tuottavia yrityksiä. 9 euron orjat siellä hommissa.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina.

Ei ole. Palkkatuella oleva on oikeassa työsuhteessa, ei siis työttömänä. Toisin kuin työkokeilussa tai "kuntouttavassa" työssä olevat. 

Vierailija
82/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömiä on palkkatuella myös tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa puistoalueiden ruohikkoa jne.

Yksikään palkkatuella oleva ei ole työtön, vaan työsuhteessa! Palkkatuki maksetaan työnantajalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmais työkokeilut johtaa palkalliseen työhön aniharvoin. Lakkauttaa pitäisi hyväksikäyttö!

Vierailija
84/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sais joku tutkiva journalisti tehdä jutun kierrätyskeskuksen bisneksestä. Omistaja saa varmasti aika muhkeat tili. Ihmiset raijaa tavaraa sinne, hyvät myyntivoitot, paremmat kuin kaupoissa jotka maksavat tuotteista itsekin.

No, mutta myy itse. Ei kukaan kiellä sinua itse toimimasta. Äläkä osta turhaa.

Vierailija
85/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelu josta saa asiallisen korvauksen, voi lopulta johtaa pysyvän työsuhteen solmimiseen.

Vierailija
86/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme rutinaa. Myykää itse.

Mukis hankitte roinaa, mitä ette tarvitse.

Eikö se ole hyvä, että joku edes tätä meidän palloamme yrittää suojata.

ÄLÄ OSTA ENEMPÄÄ UUTTA KIINAMAA. Kierrätä mieluummin.

Vierailija
87/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömiä on työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa kirjoja hyllyyn, sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä.

työttömiä pyritään siirtämään valtion virkamiehiksi, jos koulutusta

Vierailija
88/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monille se on se ainoa työpaikka jonka voi saada että edes vähän kerryttäisi työkokemusta cv:tä varten

Vierailija
89/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen kuullut ja nähnyt, niin ei siellä oikeasti tehdä hirveästi edes töitä. Ideahan on näissä kuntouttavasssa työtoiminnassa että saadaan ne pitkäaikaistyöttömille rutiinit. 

Usein siellä kierrätyskeskuksissa tehdään aktiivista työtä sellaiset pari tuntia, muu on sitten enemmänkin yhdessä oloa tai pöydän ääressä istumista ja tyyliin nappien purkamista paidoista. 

Ei ne kierrätyskeskuksien hinnat voisi olla niin alhaalla, jos heillä ei olisi kuntouttavaa työtoimintaa siellä mukana.

Vierailija
90/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma. Jos sillä saadaan edes osa siitä sun roskasta pois ja kierrätykseen, niin hyvä.

Älä tollo osta enää turhaa.

Vierailija
91/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuntouttavan työtoiminna voisi ymmärtää niin että saisi arvokasta työkokemusta. Nythän vaan teetetään idiooteilla ilmaistyötä.

Idiooteilla? Synnynnäinen lonkkavikani leikattiin nelikymppisenä, enkä sen jälkeen enää pystynyt entiseen työhöni. Työkkäristä laitettiin rahojen pois ottamisen uhalla työkokeiluun siksi aikaa että koulutus, mikäli siihen pääsen, alkaa, koska työttömänä en saa olla. Miten ihmeessä minä olen tässä se  idiootti?

Vierailija
92/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ainakin Jyväskylän alueella Katulähetyksen ja Sovatekin tuotot menevät alueelliseen hyväntekeväisyyteen, kuten työllisyyden edistämiseen ja päihdetyöhön. Ennemmin noita tukee, kuin vaikkapa Uffia... 

Rumasti täällä puhutaan aina palkkatuella olevista. He ovat normaalissa palkkasuhteessa työnantajaan! On sieltä kirppiksen kassalta jatkettu myös "vapaille työmarkkinoille" ja esim. monet oppisopimukset on palkkatuettuja. Hieno asiahan se on, jos pidempään työttömänä ollut saa työkokemusta tai jopa uuden ammatin. Eivät he ainakaan ansaitse rumaa puhetta siitä, että ovat TÖISSÄ palkkatuettuna ennemmin kuin työttömänä kotona.

Vierailija
93/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä itse olen kuullut ja nähnyt, niin ei siellä oikeasti tehdä hirveästi edes töitä. Ideahan on näissä kuntouttavasssa työtoiminnassa että saadaan ne pitkäaikaistyöttömille rutiinit. 

Usein siellä kierrätyskeskuksissa tehdään aktiivista työtä sellaiset pari tuntia, muu on sitten enemmänkin yhdessä oloa tai pöydän ääressä istumista ja tyyliin nappien purkamista paidoista. 

Ei ne kierrätyskeskuksien hinnat voisi olla niin alhaalla, jos heillä ei olisi kuntouttavaa työtoimintaa siellä mukana.    Hinnat alhaalla? Kyllä ne on kauppojen tasolla kierrätyksessä. No jotain huonoja voi saada halvalla. Kuljetus  vantaan alueella 44 euroa. Vaikka asuisit vieressä.

Vierailija
94/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ne kierrätyskeskuksien hinnat voisi olla niin alhaalla, jos heillä ei olisi kuntouttavaa työtoimintaa siellä mukana.    Hinnat alhaalla? Kyllä ne on kauppojen tasolla kierrätyksessä. No jotain huonoja voi saada halvalla. Kuljetus  vantaan alueella 44 euroa. Vaikka asuisit vieressä.

No onhan ne hinnat alhaalla, kun puhutaan niistä tavaroista. Ei tässä missään kuljetuksista puhuttu. 

Vierailija
95/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kontti saa myös 100% palkkatukea. Kierrätyskeskus 50%.

Kierrätyskeskuksessa se on 75%.

Vierailija
96/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sekin kuin olla päivät kotona.

Vierailija
97/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksessa on useampi osakas.

Vierailija
98/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kierrätyskeskuksessa on useampi osakas.

Toi ei ole aina aivan totta. Kierätyskeskuksen voi omistaa ihan yhtä hyvin vain yksi ainoa henkilö.

Vierailija
99/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on todella vähän henkilöstöä palkkatuella. Ihan tilastotietoa tiedän. Yksittäistapauksia.

Vierailija
100/162 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuntouttavan työtoiminna voisi ymmärtää niin että saisi arvokasta työkokemusta. Nythän vaan teetetään idiooteilla ilmaistyötä.

Kuntouttavassa työtoiminnassa ei olla työsuhteessa eikä siitä saa työkokemusta. Kuntouttavasta työtoiminnasta ei myöskään makseta palkkaa. Kuntouttavaan työtoimintaan ei lähtökohtaisesti ohjata, jos kykenee työkokeiluun, muuhun palveluun tai työhön. Aika tietämätön kommentti puhua kuntouttavan työtoiminnan yhteydessä työkokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi