Miten on mahdollista että joku kierrätysskeskus ja kontti saa ilmaista työvoimaa?
Kumpikin on yksityisiä voittoa tuottavia yrityksiä. 9 euron orjat siellä hommissa.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KARPO - tule auttamaan!
Nykypäivänä Karpoa ei muuten päästettäis telkkariin. Ei ois mitään asiaa.
Onhan meillä jokapaikanluuta ahmed arman. Voisi mennä sinne itkemään miten siellä saa edes orjan hommia.
Miksi lahjoitusvaroista ei peritä veroja. Kirkot, yhdistykset ym.ym.
Koska ihmiset eivät enää silloin lahjoittaisi, jos
lahjoitusvaroistakin perittäisiin vero. Moni kieltäytyy muutenkin lahjoittamasta mitään vedoten siihen, että maksaa jo niin paljon veroja.
Mm. Vihdin kierrätyskeskus on tavalliselta vihtiläiseltä asukkaalta varastettu liikeidea-alkuperäinen idea tosin EI sisältänyt köyhien hyväksikäyttöä, "orjatyölisä" lisättiin konseptiin Vihdin kunnan toimesta. Näissä keskuksissa tehdään rahaa kunnan virkanilkeille. Boikotoikaa paitsi Vihdin kierrätyskeskusta, myös kaikkia muitakin vastaavia kuntien/kaupunkien omistamia keskuksia!
Eikö noista voitoista voisi maksaa palkkoja eikä pakottaa ihmisiä ilmaisena töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meilläpäin Kontti ottaa palkkatuella työttömiä noin vuoden jaksolle, kk-palkka 1690 brutto.
Oikein työntekijälle väärin veronmaksajille jotka pyörittää voittoa tekevää yksityisyritystä maksaa palkat.
Kontin omistaa Punainenristi ja kierrätyskeskukset paikalliset kunnat/yhdistykset.
Punainen ristikin on voittoa tekevä järjestö. Palkat on sama kuin muissa kaupallisissa organisaatioissa. Liiketoimintaa.
https://paddockpost.com/2022/08/12/executive-compensation-at-the-americ…
Toki näin. Helsinki tuottaa myös voittoa ja sen omistama Helen myy sähköä helsinkiläisille, ja muillekin, ihan ryöstöhintaan.
Helen on kyllä ihmeellisintä mitä virkaköpit ja punikit on keksineet hesalaisten päänmenoksi. Sellanen säätö. Riistohinnat vaikka sähkö maksaa 3 senttiä kWh ja asiakaspalvelun sulkivat juuri kun hinnat raketoi, eikä edelleen ole asiakaspalvelua. Lappu luukulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kierrätyskeskukset yksityisiä, luulin että kunnan järjestämiä.
Samaa luulin minäkin! Nehän on r.y. muotoisia, eli yhdistys. Ei ne muuten saisi myös sosiaalimaksuja palkkatuella kirvatuksi?
Tai näin se laki palkkatuesta oli aikaisemmin. Eli jos tosiaan on näin, että mikä tahansa yksityinen yritysmuoto saa kaikki palkkakustannukset korvattua palkkatuella, niin on tosiaankin tehty huomattava poliittinen päätös!
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä sinne pakotetaan työttömyysturvan menettämisen uhalla. Kukaanhan ei sinne mene vapaaehtoisesti. Huono-osaiset pakotetaan ottamaan vastuuta kulutusyhteiskunnan seurauksista. Täysin törkeää hyväksikäyttöä.
Pitäisikö sinusta työttömien vaan antaa olla ?
Tukea saa, mutta mitään ei tarvi antaa tilalle
Minä olisin saanut palkkatuen yksityisen puolen yrityksen toimistotöihin 6 kuukaudeksi, mutta menin sitten palkkatuella valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina.
Onko sulla tähän jotain lähdettä?
Olen valtion virastossa töissä ja meille ei oteta ilman palkkaa työttömiä eikä edes opiskelijoita palkattomaan opintoihin kuuluvaan harjoitteluun. Opiskelijat (ja työttömät) jos haluavat meille niin hakevat avoimessa haussa esim kesätöihin ja saavat palkan. Valtion virastoissa useimmiten tehdään virkasuhteessa työtä virkavastuulla eikä työtön tai palkaton opiskelija olisi virkasuhteessa.
Sun kannattaisi varmaan googlata palkkatuki valtiolla. Minä sain toimistotöissä 2200 brutto ja olin vuoden asiantuntijana palkkatuella.
Työttömiä on palkkatuella sairaalan infossa töissä ja samoin palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn n kerran kk kontissa.
Nää palkkatuki ihmiset erottaa hyvin helposti.Tarkoituksena on, että oppivat käymään töissä ja aina sekään ei onnistu
Muutama on vakituisena ja ne on yleensä päälliköitä.
Lehdessä oli myös mainos, että kun on ensin Kontissa niin sen jälkeen pääsee 2 kuukaudeksi johonkin yksityisen puolen kauppaan töihin niin, että Kontti maksaa tuon palkkatuen.
Palkkatuet ja tukityöt iloisesti sekaisin. Ottakaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina.
Onko sulla tähän jotain lähdettä?
Olen valtion virastossa töissä ja meille ei oteta ilman palkkaa työttömiä eikä edes opiskelijoita palkattomaan opintoihin kuuluvaan harjoitteluun. Opiskelijat (ja työttömät) jos haluavat meille niin hakevat avoimessa haussa esim kesätöihin ja saavat palkan. Valtion virastoissa useimmiten tehdään virkasuhteessa työtä virkavastuulla eikä työtön tai palkaton opiskelija olisi virkasuhteessa.
Sun kannattaisi varmaan googlata palkkatuki valtiolla. Minä sain toimistotöissä 2200 brutto ja olin vuoden asiantuntijana palkkatuella.
Suomi.fi sivuilta löytyy infoa tuosta palkkatuesta valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuet ja tukityöt iloisesti sekaisin. Ottakaa asioista selvää.
Melkein joka kaupungin ja valtion yksikössä sekä Kontissa on työttömiä sekä palkkatuella töissä että työmarkkinatuella työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kierrätyskeskukset yksityisiä, luulin että kunnan järjestämiä.
Niitä on molempia. Ainakin täällä päin.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että pummeroisille järjestetään pikkuhommaa ja maksetaanhan siitä palkaakin.
Kyllä, työttömät hoitaa palkkatuella sun lasta tarhassa ja voivat tehdä lasun, jos sun taaperolla on mustelma 😉
Odottakaahan vaan että Petteri saa taas aikaan PersKeKo-hallituksen. Sitten turahtaa ilmoille 100 000 uutta työpaikkaa!
Ja oon muuten aivan varma, että ne satatuhatta uutta työpaikkaa on just näitä tällaisia pseudotöitä, joista ei makseta edes palkkaa, mutta joihin on pakko mennä kun käsky käy.
Vierailija kirjoitti:
KARPO - tule auttamaan!
Nykypäivänä Karpoa ei muuten päästettäis telkkariin. Ei ois mitään asiaa.
Nyt ei oo Karpoa, nyt on Orpo. Voisi ratkaista tämän niin, että ihmiset alkaisivat saada oikeaa palkkaa tekemästään työstä.
Oikeasti, tällaista vedätystä on koko systeemi nykyään, ja silti porukka rääkyy, että menkää töihin. Riisto laittomaksi, niin johan alkaa palkanmaksu maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni muukin yritys saa ilmaista työvoimaa työharjoittelijoiden muodossa, Gigantit ym. Ei niiden tarvi maksaa edes lounasrahaa näille harkkareille.
Ilmaistyön teettäminen pitäisi oikeasti lailla kieltää. Se on eettismoraalisesti täysin väärin sekä vääristää kilpailutilannetta. Tietenkin lafka A tekee isommat voitot kuin lafka B, jos A ei maksa työntekijöilleen palkkaa.
Monet yritykset myös väärinkäyttää järjestelmää ja ketjuttaa harjoittelijoita sun muita ilmaistyöläisiä. Otetaan joku muutamaksi kuukaudeksi ilmaiseksi, lupaillaan sille jatkoa palkallisen työn muodossa, mutta sitten potkitaan se pihalle ja otetaan uusi ilmaistyöläinen tilalle.
Toki näin. Helsinki tuottaa myös voittoa ja sen omistama Helen myy sähköä helsinkiläisille, ja muillekin, ihan ryöstöhintaan.