Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätitkö ottamatta koronarokotteesi? Profiilisi on tutkittu

Vierailija
25.04.2023 |

Olet tällainen:

Pienituloisuus tai palkkatulojen puute sekä mielenterveys- ja päihdeongelmat vaikuttivat aktiivisuuteen ottaa koronarokote.

Koronarokotteen jättivät ottamatta etenkin ne ihmiset, joilla ei ollut palkkatuloja, joiden äidinkieli oli muu kuin suomi tai ruotsi tai joiden lähisukulaiset, erityisesti äiti, eivät olleet ottaneet koronarokotetta.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-selvisi-ketka-jattivat-koronarokot…

Kommentit (3846)

Vierailija
781/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran jo etukäteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas. Säälittävää selittelyä.

Ne 20 % jotka jättivät ottamatta olivat selkeästi muita viisaampia. Rokotuksesta kun ei tutkitusti ollut mitään hyötyä.

Tää oli aivan mahtava!

Jatkossa, kun tulee uusia tauteja, tai sairastut muuten, jätä ihmeessä lääkkeet ottamatta.

Se on aidon sankarin meininki, että antaa piupaut koko modernille lääketieteelle.

Mitä lie harrastelijoita ja wannabe alkemisteja.

Sulla on luvassa upea tulevaisuus

Tiedän. Mulla on jo :)

Ei kaikki mikä kulkee lääketieteen nimen alla ole hyödyksi.

Vierailija
782/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne 20 % jotka jättivät ottamatta olivat selkeästi muita viisaampia. Rokotuksesta kun ei tutkitusti ollut mitään hyötyä.

Tää oli aivan mahtava!

Jatkossa, kun tulee uusia tauteja, tai sairastut muuten, jätä ihmeessä lääkkeet ottamatta.

Se on aidon sankarin meininki, että antaa piupaut koko modernille lääketieteelle.

Olen eri, mutta käytän ihan normaalisti lääkkeitä sairauksiin, vaikka en otakaan korona- tai influenssarokotteita tai söisi kolesteroli- tai mielialalääkkeitä kovin kevyin perustein. 

Normaalisti syöt lääkkeitä, mutta mielialalääkkeet ja kolesterolilääkkeet ei kelpaa? Miksi? Ja mitäs vikaa influenssarokotuksessa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lähes kuin nenä päähän sopii profilointi minuun (muiden tuntemieni rokottamattomien kohdalla ei kyllä niinkään), paitsi että äidinkieleni on suomi ja äitini otti kolme rokotetta. Mitäs sitten, seuraavaksi? Mitä teemme tällä tutkimustuloksella?

Vierailija
784/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis tutkijoilla on ollut pääsy ihmisten terveystietoihin ja muihinkin tätä profilointia varten..meniköhän ihan oikein henkilötietojen käsittely ja sen tarpeellisuus...

Esitätkö tosissasi, että THL:n tutkijoitten ei pitäisi päästä terveystietoihin?

Vierailija
785/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Terveydenhuoltoalalla, ja näissä virastoissa, kuten THL: ssa on näköjään tapana kategorisoida ihmisiä, ja tehdä päätelmiä heistä, mm. rokotevalintoihin liittyen. Tehdyt päätelmät on tehty enemmän mututuntumalla. Ja tutkimuksesta on myös unohtunut ottaa huomioon monia muita seikkoja, jotka ovat saattaneet vaikuttaa rokotteista kieltäytymiseen. Kuten kunkin henkilön fyysinen toimintakyky, tai jos henkilöllä on taustalla muita vakavia sairauksia, uskonnollinen, tai muu vakaumus. Samoin päätösten taustalla oleva ajattelu, että haluaa saada sen immuniteetin mieluummin sairastamalla, kuin ottamalla liian vähän aikaa tutkittuja rokotteita. Kyllä THL: n tekemä tutkimus on enemmän, kuin torso, ja sisältää liian paljon otetulla tietyllä asenteella tehtyjä tulkintoja. En tiedä oikeastaan, että itkeäkö vaiko nauraa. Koska tuo lausunto ja sen sisältämä johtopäätelmä oli jokseenkin lähestulkoon naurettava.

Vierailija
786/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis tutkijoilla on ollut pääsy ihmisten terveystietoihin ja muihinkin tätä profilointia varten..meniköhän ihan oikein henkilötietojen käsittely ja sen tarpeellisuus...

TÄMÄ! Tästä pitäisi nostaa meteli.

Esitätkö ihan vakavissasi, että THL:n tutkijoilla ei saisi olla pääsyä terveystilastoihin? Terveyden-sairaanhoidon kehittäminen olisi sellaisissa maissa kovin hankalaa.

Esitän ihan vakavissani, ettei THL:n tutkijoilla ole mitään asiaa tulorekisteriin (ei sinänsä haittaa, tienasin 72 000 euroa palkkatuloja 2019, enkä rokottautunut) eikä yhdistellä perheenjäseniä toisiinsa (eiväthän he edes tiedä, millaisissa väleissä nämä ovat keskenään). Jotenkin voisin ymmärtää, että ajettaisiin data rokottamattomien diagnooseista kannasta, mutta en yhtään sitä, että ristiinajetaan eri rekesterejä keskenään. 

Ehkä tämä on vähän sellainen koepallo, katsotaan miten homma menee? Sehän on vain tekoäly mikä yhdistelee rekisterejä.

Se data on jossain. Siinä datassa on yhdistävänä tekijänä henkilön henkilöllisyys, eikös? Ja siihen dataan voi hakkeroitua tai sitä voidaan tutkimuksessakin käsitellä huolimattomasti/väärin jne. 

Niin, terveysasioiden varjolla on aina poljettu ihmisoikeuksia. Terveysfasistit, ei ole totuudellisuudessaan haukkumasana.

Vierailija
787/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että nyt nämä rokotevastaiset hörhöt taas aktivoituivat.  Olen seurannut senverran jenkkien uutiskanavia, että näen kyllä mistä nämä kaikki mielikuvitukselliset teoriat kumpuavat. Yksi huvittavimmista asioista on tuo tri Faucin mollaaminen. Suomessa ei ole yhtään virologiakaan, joka pystyisi Faucin kyseenalaistamaan saatikka maallikkotietäjät.

Sinä se hörhö tässä olet. Jos ei ottanut koronarokotetta niin se ei tarkoita sitä että on rokotevastainen. Rokotevastainen ihminen on sellainen joka ei ota mitään rokotteita.

Kyllä tässä ihan ensin aktivoitui koronarokotettujen ryhmä joka leimasi koronarokottamattomat työttömiksi,juopoiksi ja mt ongelmaisiksi.

Vierailija
788/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekottava kulkususi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin teiltä rokotevastaiset.

Uskotteko oikeasti että nyt ette koskaan saa sydänvikaa, aivoinfarktia, syöpiä kun ette ottaneet rokotusta, muita sairauksia? Ettette edes kuole? Toisten kuolemilla ilakoiminen näyttää olevan facesivuillanne yleistä.

Voihan noitakin yrittää vältellä. Elää terveellisesti, syö ja liikkuu kohtuudella. Syöpää en saa, kun olen 0-veriryhmää.

Mikäs tää juttu on että 0-veriryhmäläinen ei saisi syöpää? Onkohan mun veri analysoitu joka kerta väärin kun mulla hoidettiin pari vuotta sitten syöpä ja olen tuota 0-veriryhmää.(mä en koskaan muista onko se 0 vai O)

Vierailija
789/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä, mikä koronarokotettuja risoo siinä, että jotkut eivät ottaneet rokotetta. Joku syntipukki on löydettävä omalle pahalle ololle?

En edelleenkään ymmärrä, mikä koronarokottamattomia risoo siinä, että jotkut ottivat rokotetta. Joku syntipukki on löydettävä omalla pahalle ololle?

Höpöhöpö. Minä olen rokottamaton ja minulla on voittajan olo.

Miltäs luuserista tuntuu?

Vierailija
790/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, lähes kuin nenä päähän sopii profilointi minuun (muiden tuntemieni rokottamattomien kohdalla ei kyllä niinkään), paitsi että äidinkieleni on suomi ja äitini otti kolme rokotetta. Mitäs sitten, seuraavaksi? Mitä teemme tällä tutkimustuloksella?

Tutkimus kertoo aina todennäköisyyksistä ja sen perusteella voidaan esimerkiksi suunnata seuraavan pandemian tullessa informaatiota paremmin riskiryhmiin.

Vierailija
791/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli aivan mahtava!

Olen eri, mutta käytän ihan normaalisti lääkkeitä sairauksiin, vaikka en otakaan korona- tai influenssarokotteita tai söisi kolesteroli- tai mielialalääkkeitä kovin kevyin perustein. 

Normaalisti syöt lääkkeitä, mutta mielialalääkkeet ja kolesterolilääkkeet ei kelpaa? Miksi? Ja mitäs vikaa influenssarokotuksessa on?

Ihan jokainen saa asettaa omat rajansa sille, missä kokee menevän hyötyjen ja haittojen rajan ja minkä kokee huuhaaksi ja ylimedikalisaatioksi. 

Vierailija
792/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä, mikä koronarokottamattomia risoo siinä, että jotkut ottivat rokotetta. Joku syntipukki on löydettävä omalla pahalle ololle?

No eihäm meitä risokaan. Jokaisen rokotestatus on ihan oma asiansa.

Suurin osa viesteistä tässäkin ketjussa tulee rokotetuilta ja trolleilta, jotka jankkaavat sitä samaa vanhaa Putinin trolli / Fauci / siru / 5G / tiesmitä scheissea, ja kehtaavat vielä väittää että me rokottamattomat ajamme tuota viestiä. Itsehän ajatte kun siitä koko ajan puhutte. Jos olisitte lukeneet ketjua, täällä on paljon autenttisia kokemuksia rokottamattomilta siitä, miten heitä on kohdeltu. Tässä yksi esimerkki siitä, miten sanoja laitetaan meidän suuhumme.

Vierailija
793/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL: n tekemä tutkimus oli asioiden liiallista yleistämistä ja asenteellinen. Siinä ei ole kysytty itse henkilöitä, miksi he eivät ottaneet kyseistä rokotetta/rokotteita. 

Vierailija
794/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus kertoo aina todennäköisyyksistä ja sen perusteella voidaan esimerkiksi suunnata seuraavan pandemian tullessa informaatiota paremmin riskiryhmiin.

Niin, että rokottamattomat olivat jotain lukutaidottomia informaation tavoittamattomissa olevia otuksia? No joo, informoikaa ihan vapaasti syrjäytyneitä. 

Vierailija
795/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekottava kulkususi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin teiltä rokotevastaiset.

Uskotteko oikeasti että nyt ette koskaan saa sydänvikaa, aivoinfarktia, syöpiä kun ette ottaneet rokotusta, muita sairauksia? Ettette edes kuole? Toisten kuolemilla ilakoiminen näyttää olevan facesivuillanne yleistä.

Voihan noitakin yrittää vältellä. Elää terveellisesti, syö ja liikkuu kohtuudella. Syöpää en saa, kun olen 0-veriryhmää.

Mikäs tää juttu on että 0-veriryhmäläinen ei saisi syöpää? Onkohan mun veri analysoitu joka kerta väärin kun mulla hoidettiin pari vuotta sitten syöpä ja olen tuota 0-veriryhmää.(mä en koskaan muista onko se 0 vai O)

Se on semmoinen höpöhöpö-juttu. Eli kyllä saa syövän ja koronan myös.

Vierailija
796/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Tästä pitäisi nostaa meteli.

Esitätkö ihan vakavissasi, että THL:n tutkijoilla ei saisi olla pääsyä terveystilastoihin? Terveyden-sairaanhoidon kehittäminen olisi sellaisissa maissa kovin hankalaa.

Esitän ihan vakavissani, ettei THL:n tutkijoilla ole mitään asiaa tulorekisteriin (ei sinänsä haittaa, tienasin 72 000 euroa palkkatuloja 2019, enkä rokottautunut) eikä yhdistellä perheenjäseniä toisiinsa (eiväthän he edes tiedä, millaisissa väleissä nämä ovat keskenään). Jotenkin voisin ymmärtää, että ajettaisiin data rokottamattomien diagnooseista kannasta, mutta en yhtään sitä, että ristiinajetaan eri rekesterejä keskenään. 

Ymmärtääkseni jokaisen tulotiedot ovat Suomessa vapaasti saatavissa verottajalta.

Vierailija
797/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli aivan mahtava!

Buusterointi ei ole pandemiamittakaavassa mitään normaalitoimintaa.

Vierailija
798/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että rokottamattomat olivat jotain lukutaidottomia informaation tavoittamattomissa olevia otuksia? No joo, informoikaa ihan vapaasti syrjäytyneitä. 

Osa on tosiaan huonosti suomen kieltä hallitsevia.

Vierailija
799/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan logiikan vajausta yrittää jatkuvasti väittää, että rokotteen ottamatta jättäminen oli "väärin".

Heikosti testatun ja epäluotettavan lääkejätin kehittämän lääkkeen ottaminen lievähköön tautiin on riski. Hölmö on se, joka ei tätä myönnä ja näitä hölmöjä tuntuu olevan paljon.

Olen samaa mieltä, vaikka otin rokotteen, koska halusin päästä matkustamaan.

Vierailija
800/3846 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli aivan mahtava!

Ihan jokainen saa asettaa omat rajansa sille, missä kokee menevän hyötyjen ja haittojen rajan ja minkä kokee huuhaaksi ja ylimedikalisaatioksi. 

Toki saa, mutta se ei tarkoita että hän on oikeassa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka sairaudentunnoton mt-potilas. Hän ei omasta mielestään lääkkeitä tarvitse, vaikka totuus on muiden silmissä ihan toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan