Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokeri- ja rasvaveroa vastustetaan? Onhan tupakallakin tupakkavero. Eikös se ole kaunista, että yhteiskunta yrittää estää meitä tuhoamasta terveyttämme epäterveellisillä elämäntavoilla, kun emme siihen itse pysty?

Lihavuusvero
25.04.2023 |

Turha tulla urputtamaan, että jokaisen herkuttelu ja terveys on oma asia, kun kuitenkin nämä itsensä sairaaksi syöneet ovat heti roikkumassa yhteiskunnan varoin toimivan sairaalan ovenkahvassa ja sitten työkyvyttäminä hoidattavat ja elättävät itseään verovaroin.

Todella hienoa, että verottaja pitää meidän veronmaksajien puolta ja holhoaa näitä, jotka eivät itse pysty vastuuta elämästään kantamaan.

Kova vero vaan kaikelle sokerille ja rasvalle! Ehdottomasti kannatan!

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ehkä aika tarkastaa myös ne ruoan lisäaineet.

Vierailija
142/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaveroa ei saisi laittaa hyville rasvoille kuten esim. oliiviöljy. Muutoin rasvavero on ok.

Sokeriveroa kannatan lämpimästi. Sokeri on elimistön kannalta varsin haitallinen aine. Lääketieteellisesti asiassa ei ole mitään epäselvää.

Myös keinotekoiset makeutusaineet ovat haitallisia eli myös niitä saisi verottaa raskaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan sitä vain sen takia että en halua yhtään lisää veroja tänne verottajan paratiisivaltioon.

Sen voisi tehdä niin päin että laskettaisiin terveellisten ruokien verotusta. Sama vaikutus ilman että lisätään veroja.

Nyt kun ruokakassi maksaa x euroa niin siirtymällä terveellisempään ruokakassiin se maksaisi -x euroa kun laskettaisiin terveellisten ruokien veroa.

Vierailija
144/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo isoimpien ihmisten ostoksia kaupan hihnalla, näkee selvästi mistä massa kertyy: Sokerilimut ja einekset.

Kai se vero voi auttaakin. Ei työttömillä enää ole varaa vanhaan malliin tupakoida. Ehkä ne myös laihtuu, ellei ole varaa törkyyn. Hankala kysymys, mutta kai se on oikein ottaa lihavuuden kulut ylensyöviltä, jos syöpäkulutkin tupakoivilta?

Syöpää tulee tupakoimattomille ja myös lemmikkieläimille . Olet tainnut unohtaa Tšernobylin ja meille tuli suurin laskeuma. Kaikki me sairastutaan tai kuollaan syöpään.

Vierailija
145/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 2,5 miljoonaa on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski. Järkyttävää. Limut, karkit, sipsit jne. voisi maksaa 20€ kpl.

Vierailija
146/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppihän tunnetusti toimii paremmin kuin porkkana. Harmi vain, että keppi löytyy vain tietyn kansanosan ohjaamiseen ja porkkana vain toisen.

Vierailija
147/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkavero koskee ainoastaan vapaaehtoisia iloisia maksajia. Sen sijaan jos aletaan riistoverottaa elintarvikkeita, niin se koskee meitä kaikkia koska syömättä ei elä.

Vierailija
148/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä aiheuttaa aineenvaihduntaa, on potentiaalinen riski sairastua johonkin. Joten verotettavaa löytyy.

Vierailija
149/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.

t. ylipainoinen vegaani, joka ei syö sokeria (= makeisia, pullia, limsoja jne)

Taitaa sitten tiukkaa viinaa mennä senkin edestä. Siinä vasta sokeria onkin.

Tiukassa viinassa sokeria?

Vierailija
150/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten lasketaan kasvispohjaisten proteiinituotteiden hintoja. 

Rautalääkkeet ja B12-vitamiini halvemmalla, että köyhälläkin kasvissyöjällä on sitten mahdollisuus pitää itsensä kunnossa.

Jos tarkoitat kasvispohjaisilla proteiinituotteilla erilaisia tekolihoja, niin niille saisi mätkäistä melkoisen haittaveron.

Pavut ja linssit sellaisenaan ovat halpoja jo nyt.

Kannatetaan näille tekolihoille yms. pitää saada haittaverot ja ne ovat kaukana luonnollisesta prosessista...

Onneksi oikeat lihat ovat luonnollisia, kuten kotimainen meetvursti: Ainesosat: viljaporsaanliha, silava, jodioitu suola, dekstroosi, mausteet (valkopippuri, kardemumma), aromi, maltodekstriini, hapettumisenestoaine E 300, säilöntäaine natriumnitriitti.

Tai lenkkimakkara: suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, perunajauho, kamara, silava, jodioitu suola, naudan rasva, muunnettu tärkkelys, stabilointiaine (E450), dekstroosi, lihaproteiini, mausteet (mm. korianteri), perunakuitu, aromit, arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250).

(Ja joo, arvaan jo, että palstalaiset eivät suinkaan syö kumpaakaan vaan vain täyslihaa ja siitä itse valmistettuja ruokia...)

Niin, en mä nyt ainakaan mistään meetvurstista tee riisin seuraksi kastiketta.

Vierailija
151/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 2,5 miljoonaa on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski. Järkyttävää. Limut, karkit, sipsit jne. voisi maksaa 20€ kpl.

Sopii hyvin, mieluiten kuitenkin niin, että vastaavasti kasvisten hintaa alennetaan.

t. Läski, joka ei syö herkkuja eikä pikaruokia

Vierailija
152/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalääkkeet ja B12-vitamiini halvemmalla, että köyhälläkin kasvissyöjällä on sitten mahdollisuus pitää itsensä kunnossa.

Jos tarkoitat kasvispohjaisilla proteiinituotteilla erilaisia tekolihoja, niin niille saisi mätkäistä melkoisen haittaveron.

Kannatetaan näille tekolihoille yms. pitää saada haittaverot ja ne ovat kaukana luonnollisesta prosessista...

Onneksi oikeat lihat ovat luonnollisia, kuten kotimainen meetvursti: Ainesosat: viljaporsaanliha, silava, jodioitu suola, dekstroosi, mausteet (valkopippuri, kardemumma), aromi, maltodekstriini, hapettumisenestoaine E 300, säilöntäaine natriumnitriitti.

Tai lenkkimakkara: suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, perunajauho, kamara, silava, jodioitu suola, naudan rasva, muunnettu tärkkelys, stabilointiaine (E450), dekstroosi, lihaproteiini, mausteet (mm. korianteri), perunakuitu, aromit, arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250).

(Ja joo, arvaan jo, että palstalaiset eivät suinkaan syö kumpaakaan vaan vain täyslihaa ja siitä itse valmistettuja ruokia...)

Ja leivän päällekin siivutat vain itse paistettua lihaa...

Vierailija
153/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että makeutusaineet ovat melkeinpä vaarallisempia kuin sokerit.

https://www.terve.fi/artikkelit/makeutusaineissa-piilee-riskinsa-voivat…

"Makeutusaineet olivat yhteydessä esimerkiksi lihomiseen, korkeaan verenpaineeseen sekä tyypin 2 diabetekseen.

Manitoban yliopistossa Winnipegissä Kanadassa tehdyssä tutkimuksessa havaittiin, että pitkäaikainen makeutusaineiden nauttiminen ei näyttänyt olevan yhteydessä mihinkään terveydellisiin hyötyihin. Sen sijaan haittoja niillä vaikutti olevan senkin edestä."

Mutta eihän näistä tutkimuksista voida politiikoiden suunalta pitää ääntä kun Coca-cola ja Pepsi Co. pitää saada voittonsa vaikka sitten makeutusainejuomista jos sokeri demonisoidaan.

Toinen on että kovia rasvoja ei tarvitsisi ylipäätään vähentää vaan lisätä jos ei ensin kovetettaisi ihmisten verisuonia "hyvillä" kolesterolia alentavilla rasvoilla. Rypsinviljely on täällä vain niin laajamittaista ettei voida rehellisesti puhua rypsin (eikä muidenkaan siemenöljyjen haitoista). Niissä on paljon enemmän elimistössä hapettuvia aineita kuin vailla voissa. Ja jopa myrkyllisiä aldehydejä kuten hne. Nämä kovettavat ihmisten verisuonet niin että se ldl-kolesteri tukkii suonet. Ja aiheuttavat paljon muitakin sairauksia. Tutkimuksia löytyy useita tältä vuosituhannelta mutta ravintosuositukset vain pysyy viime vuosituhannella politikoinnin seurauksena ja ihmisten terveyden kustannuksella.

Vierailija
154/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi vaan verottaa lihavia, suonensa rasvoittaneita tai korkeasta verenpaineesta kärsiviä?

Osa pystyy syömään hiilareita ja rasvaa ihan normaalisti, paino on ok, elintavat muuten ok. Ihan hassua, että heidän pitäisi maksaa korkeampaa veroa, vaikka mitä väärinkäyttöä tai seuraamuksia terveydelle ei ole.

Taipumus korkeaan verenpaineeseen voi olla perinnöllistä. Lihavuusveroa voisin kannattaa, porukka vaan terveystarkastukseen ja puntarille vuosittain ja vero% kasvaa BMI 25:n ylittävältä osalta asteittain. 

Tämä ei ole oikeudenmukainen. Itsellä BMI 35 ja koko ikäni olen syönyt terveellisemmin kuin muut, minua pidetään ortorektikkona kun en syö koskaan makkaroita tai ravintolakebabbeja tai pizzoja enkä kahvipöydässäkään mitään.

Minun mielestäni makkaran, pizzojen, pikaruokien, herkkujen, sokeristen ja suolaisten, leivonnaisten, kovien rasvojen eli juustojen, voin ja lihajalosteiden syömisestä tulisi rangaista ylimääräisellä verolla.

Nythän jo kaikki ostokset tulevat etukorteille ja sieltä näkee kuinka paljon on ostanut lihaa, makeisia tai heviä  Nämä tiedot suoraan verottajalle. Heviä ja kasvisruokaa ostaville verohelpotuksia, makkaranystäville lisämaksut. Pikaruokaloista ostot vain henkkaria vastaan ja tiedot verokarhulle.

Joka 3. teistä joka omahyväisesti ajattelee että vain itsensä lihaviksi syöneet sairastuvat, minä en ainakaan sairastu ikinä kun elän niin terveellisesti, sairastuu syöpään, vielä useampi diabetekseen ja muihin sairauksiin joiden johdosta voitte lihoa.

Kukaan siis yhtään kukaan ei ole turvassa vakavilta sairauksilta. Ei auta omasta mielestä kaikkia muita terveellisemmin syöjiä saatikka himourheilijoita ja tavallisia joka päivä kuntoilevia.

Painon pudotus normaalilukemiin on aina terveyden ja nivelten sekä lonkkien kannalta paras suoja. Ettei tarvitse apuvälineitä liikkumiseen ennen aikojaan.

Vierailija
155/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.

t. ylipainoinen vegaani, joka ei syö sokeria (= makeisia, pullia, limsoja jne)

Sä väität treenaavasi tuntikausia päivässä ja silti olet täällä aina heti kommentoimassa, jos joku tekee jonkun ylipainoon liittyvän ketjun...

Ei kun tuo on joku toinen, se olen minä se vegaanitreenihirmu. Nyt en ole voinut treenata, olen ollut koronassa ensimmäistä kertaa. Sykemittari varoittelikin jo liiallisesta treenaamisesta, se voi kuulema johtaa sairastumiseen. No minähän en uskonut ja sitten sairastuin...

Vaan ei siinä mitään, ostin USAlaiselta valmentajalta tonnin urheilukoulutuksen kesäksi, tässä odottelen innolla että paranen niin pääsee opiskelemaan lisää liikuntaa :)

Juu, syökäsen tässä lounaaksi tulista kasviswokkia ja ihmettelen samalla kun makkaranpurijat kehuskelevat elintavoillaan ja kuinka eivät ikinä sairastu itse vaikka mättävät roskaruokaa eivätkä oikein jaksa liikkuakaan, mitäs meinasit telkusta itse tänään katsella sohvaltasi? Mitäs napostelet? Kiinnostelee kun itsellä ei ole telkkua eikä sohvaa :D

Mitä hittoa :D Juuri joku tässä ketjussa sössöttää, että lihansyönti lihottaa ja samaan aikaan ketjuun ilmaantuu kaksi ylipainoista vegaania :DDDDD

Olen aivan varma, että jos mennään kysymään omenavartaloiselta suomalaiselta mieheltä, onko hän kasvattanut mahansa lihalla vai vihanneksilla, niin vastaus on liha. Katsokaapa itse grillikaudella pallovatsaisten miesten ruokakoreja.

t. Toinen niistä vegaaneista

Miksi vaihtoehdot olisivat vain nuo? Entäs esim. leipä ja kalja?

Vierailija
156/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran hyvät tulot, että en usko että vaikuttaisi. Tosin mä en oo lihonut syömällä herkkuja, vaan ihan vaan syömällä liikaa tavallista ruokaa.

Vierailija
157/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi vaan verottaa lihavia, suonensa rasvoittaneita tai korkeasta verenpaineesta kärsiviä?

Osa pystyy syömään hiilareita ja rasvaa ihan normaalisti, paino on ok, elintavat muuten ok. Ihan hassua, että heidän pitäisi maksaa korkeampaa veroa, vaikka mitä väärinkäyttöä tai seuraamuksia terveydelle ei ole.

Taipumus korkeaan verenpaineeseen voi olla perinnöllistä. Lihavuusveroa voisin kannattaa, porukka vaan terveystarkastukseen ja puntarille vuosittain ja vero% kasvaa BMI 25:n ylittävältä osalta asteittain. 

Tämä ei ole oikeudenmukainen. Itsellä BMI 35 ja koko ikäni olen syönyt terveellisemmin kuin muut, minua pidetään ortorektikkona kun en syö koskaan makkaroita tai ravintolakebabbeja tai pizzoja enkä kahvipöydässäkään mitään.

Minun mielestäni makkaran, pizzojen, pikaruokien, herkkujen, sokeristen ja suolaisten, leivonnaisten, kovien rasvojen eli juustojen, voin ja lihajalosteiden syömisestä tulisi rangaista ylimääräisellä verolla.

Nythän jo kaikki ostokset tulevat etukorteille ja sieltä näkee kuinka paljon on ostanut lihaa, makeisia tai heviä  Nämä tiedot suoraan verottajalle. Heviä ja kasvisruokaa ostaville verohelpotuksia, makkaranystäville lisämaksut. Pikaruokaloista ostot vain henkkaria vastaan ja tiedot verokarhulle.

Joka 3. teistä joka omahyväisesti ajattelee että vain itsensä lihaviksi syöneet sairastuvat, minä en ainakaan sairastu ikinä kun elän niin terveellisesti, sairastuu syöpään, vielä useampi diabetekseen ja muihin sairauksiin joiden johdosta voitte lihoa.

Kukaan siis yhtään kukaan ei ole turvassa vakavilta sairauksilta. Ei auta omasta mielestä kaikkia muita terveellisemmin syöjiä saatikka himourheilijoita ja tavallisia joka päivä kuntoilevia.

Painon pudotus normaalilukemiin on aina terveyden ja nivelten sekä lonkkien kannalta paras suoja. Ettei tarvitse apuvälineitä liikkumiseen ennen aikojaan.

Minun vanhempani on hoikka ja urheilullinen ja joutui silti lonkkaleikkaukseen.

Vierailija
158/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova vero terveysfasismille!

Vierailija
159/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei varmaan ota enää parturissa 100 euron väriä.

Nyt keväällä ja kesällä on tarkistuksiakin kerrostaloissa ja nousee vastikkeet ja yhtiölainat.

Vierailija
160/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä tämä vegaanihörhö oikein on? Puhuu "oikeista lihoista" ja luettelee perään prosessoitujen lihajalosteiden ainesosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi