Miksi sokeri- ja rasvaveroa vastustetaan? Onhan tupakallakin tupakkavero. Eikös se ole kaunista, että yhteiskunta yrittää estää meitä tuhoamasta terveyttämme epäterveellisillä elämäntavoilla, kun emme siihen itse pysty?
Turha tulla urputtamaan, että jokaisen herkuttelu ja terveys on oma asia, kun kuitenkin nämä itsensä sairaaksi syöneet ovat heti roikkumassa yhteiskunnan varoin toimivan sairaalan ovenkahvassa ja sitten työkyvyttäminä hoidattavat ja elättävät itseään verovaroin.
Todella hienoa, että verottaja pitää meidän veronmaksajien puolta ja holhoaa näitä, jotka eivät itse pysty vastuuta elämästään kantamaan.
Kova vero vaan kaikelle sokerille ja rasvalle! Ehdottomasti kannatan!
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä en halua maksaa niistä entistä korkeampaa hintaa vain koska osalla ihmisistä on olematon itsekuri tai "lääkitsevät" mielipahojansa ym. huonoilla tavoilla tai ovat kykeneväisiä mutta laiskoja/"emmä-osaa-kuitenkaan" jne tekemään itse ruokaa.
Minä en ole tarvinnut enkä tarvitse valtiota huolehtimaan omasta syömisestäni.
Kyllä, olen itsekäs.Läskileirit ovat parempi idea.
Samoin kaikki lihavuuden, eli itseaiheutetut, terveydelliset vaivat pitäisi kustantaa itse, miksi muiden pitäisi maksaa sinun huonoista päätöksistä?
Ennen haukuttiin ja pilkattiin läskejä ja kukaan ei halunnut ola semmoinen, mutta nyt vaan kannustetaan turpoamaan ja kasvatetaan joukko avuttomia palloja jotka tarvitsevat valtiovaltaa hallinnoimaan heidän elämäänsä.Eli sinä ostat noita tuotteita ihan yhtä paljon kuin parjaamasi lihavat tai jopa enemmän? Hah.
Sinäkin voit sairastua ja lihoa koska syöt noita epäterveellisiä tuotteita ja koska sinulla ei ole itsekuria harrastaa liikuntaa. Ja varmasti maksatat yhteiskunnalla.
Sanoinko että minä ostan niitä yhtä paljon tai enemmän kuin joku tyypillinen lihava?
Ole hyvä ja kerro missä minä sanoin niin?
Aivan, en missään, joten voit unohtaa että väittämälläsi on mitään perustaa.Kyllä sinä niitä ostat enemmän kuin minä. Sanoit että ostat niitä ja se on jo enemmän kuin mitä minä ostan sillä minä en osta niitä ollenkaan enkä ole 30 vuoteen ostanut. Kehuskelet itsekurilla mutta sinulla ei ole itsekuria olla edes viikkoa syömättä makkaraa, kinkkua, juustoja.
terveellisesti syövä BMI35
Terveellisesti syövän BMI ei ole 35.
Ellet sitten ole kehonrakentaja.
Tai voithan syödäkin terveellisesti, mutta jos liikunnan määrä on sohvalta jääkapille niin kyllähän siinäkin lihoaa.
Kumpi on?Syön terveellisemmin kuin sinä, en syö roskaruokia, sokeria, pizzoja, makkaraa tms. Liikuntaa harrastan 17 h viikossa. Minulla ei ole sohvaa.
Mitä sä syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi vaan verottaa lihavia, suonensa rasvoittaneita tai korkeasta verenpaineesta kärsiviä?
Osa pystyy syömään hiilareita ja rasvaa ihan normaalisti, paino on ok, elintavat muuten ok. Ihan hassua, että heidän pitäisi maksaa korkeampaa veroa, vaikka mitä väärinkäyttöä tai seuraamuksia terveydelle ei ole.
Eikö voisi verottaa vain narsisteja jotka kehuvat itseään ja mitätöivät muita ja aiheuttavat masennusta ja tunnesyömistä muille.
No ei herranjestas sentään. Mielenterveysongelmat ovat kalleinta yhteiskunnalle, mutta ne eivät ole itseaiheutettuja ongelmia. Lihavuus on sen sijaan esisairautta, jonka voi erityisesti lääkäreiden ja ravitsemusterapeuttien opeilla estää. Tästä osoituksena on lihavuuden yleistyminen sitä mukaa mitä enemmän lääkärit ja terveysnatsit ovat aiheesta vaahdonneet.
-eri
Huono ravinto vaikuttaa myös aivojen toimintaan. Vai millä sä luulet aivojen toimivan, jos ei ravinnolla?
Aivot toimivat glukoosilla, jota voidaan tuottaa proteiineista ja rasvasta, jos sattuu hiilihydraattivarastot loppumaan. Veriaivoestettä ei läpäise mikään ruoan komponentti, vaan glukoosimolekyylit ja sitä pienemmät, kuten muoviastioista erittyvät muovien pehmentimet ja muut teknokemian tuotteet. Ehkä myös PFOS ym.
Syötyä ruokaa tuohon kuitenkin tarvitaan.
Niin tarvitaan. Kumpi sitten on parempi, punainen liha, jota ei ole käsitelty aineilla, jotka läpäisevät veriaivoesteen, vai kasvikset, jotka pakataan muoviin ja josta erittyy muovien pehmentimiä?
Liha tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi vaan verottaa lihavia, suonensa rasvoittaneita tai korkeasta verenpaineesta kärsiviä?
Osa pystyy syömään hiilareita ja rasvaa ihan normaalisti, paino on ok, elintavat muuten ok. Ihan hassua, että heidän pitäisi maksaa korkeampaa veroa, vaikka mitä väärinkäyttöä tai seuraamuksia terveydelle ei ole.
Taipumus korkeaan verenpaineeseen voi olla perinnöllistä. Lihavuusveroa voisin kannattaa, porukka vaan terveystarkastukseen ja puntarille vuosittain ja vero% kasvaa BMI 25:n ylittävältä osalta asteittain.
Niin, siis lähes kaikkihan on perinnöllistä ja lapsuuden ympäristö sanelee sitten loput. Aika moni oikeasti voi vähän esim. sille, jos lapsena on saanut sellaista ruokaa, että rasvasolujen määrä on kasvanut runsaasti. Tällainen henkilö on todennäköisesti ylipainoinen aikuisenakin.
No, esim. minä olin lihava lapsi mutta en ole lihava aikuinen. Siinä jossain vaiheessa voi alkaa miettimään omalla järjellä, että mitä ja kuinka paljon kannattaa syödä.
Suomessa ei tarvita enää yhtään uutta, fiskaalista veroa, jota koetetaan ajaa läpi "hyvällä tarkoituksella".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.
t. ylipainoinen vegaani, joka ei syö sokeria (= makeisia, pullia, limsoja jne)
Sä väität treenaavasi tuntikausia päivässä ja silti olet täällä aina heti kommentoimassa, jos joku tekee jonkun ylipainoon liittyvän ketjun...
Ei kun tuo on joku toinen, se olen minä se vegaanitreenihirmu. Nyt en ole voinut treenata, olen ollut koronassa ensimmäistä kertaa. Sykemittari varoittelikin jo liiallisesta treenaamisesta, se voi kuulema johtaa sairastumiseen. No minähän en uskonut ja sitten sairastuin...
Vaan ei siinä mitään, ostin USAlaiselta valmentajalta tonnin urheilukoulutuksen kesäksi, tässä odottelen innolla että paranen niin pääsee opiskelemaan lisää liikuntaa :)
Juu, syökäsen tässä lounaaksi tulista kasviswokkia ja ihmettelen samalla kun makkaranpurijat kehuskelevat elintavoillaan ja kuinka eivät ikinä sairastu itse vaikka mättävät roskaruokaa eivätkä oikein jaksa liikkuakaan, mitäs meinasit telkusta itse tänään katsella sohvaltasi? Mitäs napostelet? Kiinnostelee kun itsellä ei ole telkkua eikä sohvaa :D
Liha maistuu, mutta sohva ei. Tänään on ohjelmassa 1,5 h fartlek (juoksulenkki). Eilen uin pari kilsaa. Viikonloppuna edessä 4 h pitkis, kun kesäkuun alussa olisi maraton. Kello kertoo, että kunto kasvaa koko ajan ja harjoitustaso on sopiva. Vappuna ohjelmassa grillattu makkarabuffet ja itse tehty perunasalaatti. Kaveriksi vaikka valkkaria. Katsos, kun syö tarpeeksi, niin jaksaa kaikenlaista.
Haittaverotus on vaan rahastuskeino jos oikeasti haluttaisiin rajoittaa ns epäterveellisiä ja haitallisia tuotteita olisi niiden valmistus,myynti ja hallussapito rangaistavaa niin kuin on huumeillakin.
Lisää veroja Suomeen? Kaikkea hullua, jos ei samalla vähennetä jöstain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.
t. ylipainoinen vegaani, joka ei syö sokeria (= makeisia, pullia, limsoja jne)
Sä väität treenaavasi tuntikausia päivässä ja silti olet täällä aina heti kommentoimassa, jos joku tekee jonkun ylipainoon liittyvän ketjun...
Ei kun tuo on joku toinen, se olen minä se vegaanitreenihirmu. Nyt en ole voinut treenata, olen ollut koronassa ensimmäistä kertaa. Sykemittari varoittelikin jo liiallisesta treenaamisesta, se voi kuulema johtaa sairastumiseen. No minähän en uskonut ja sitten sairastuin...
Vaan ei siinä mitään, ostin USAlaiselta valmentajalta tonnin urheilukoulutuksen kesäksi, tässä odottelen innolla että paranen niin pääsee opiskelemaan lisää liikuntaa :)
Juu, syökäsen tässä lounaaksi tulista kasviswokkia ja ihmettelen samalla kun makkaranpurijat kehuskelevat elintavoillaan ja kuinka eivät ikinä sairastu itse vaikka mättävät roskaruokaa eivätkä oikein jaksa liikkuakaan, mitäs meinasit telkusta itse tänään katsella sohvaltasi? Mitäs napostelet? Kiinnostelee kun itsellä ei ole telkkua eikä sohvaa :D
Mitä hittoa :D Juuri joku tässä ketjussa sössöttää, että lihansyönti lihottaa ja samaan aikaan ketjuun ilmaantuu kaksi ylipainoista vegaania :DDDDD
Olen aivan varma, että jos mennään kysymään omenavartaloiselta suomalaiselta mieheltä, onko hän kasvattanut mahansa lihalla vai vihanneksilla, niin vastaus on liha. Katsokaapa itse grillikaudella pallovatsaisten miesten ruokakoreja.
t. Toinen niistä vegaaneista
Pitäisikö samalla kaikkea muutakin verotusta sitten nostaa ihan vain siksi, että aina on riski, että sairastuu tai loukkaantuu tekemällä mitä tahansa.
Esim elovero, kuolinvero, hengitysvero?
Autoilun veroitusta voisi nostaa, koska jos joudut onnettomuuteen niin hoitoihin menevät kulut voivat olla miljoonia loppuelämän ajalta.
Syöpävero kaikille? jos satut nyt vaikka sairastumaan syöpään?
Aurinko vero? säteily vero? Auringonotto vero? Eiks se oo oma syy jos otat aurinkoa rannalla ja sit sairastut ihosyöpään? Mites hengitysveron lisäksi saastevero? Kun olet ulkona ja hengität saasteita niin siitä voi sairastua ja sinähän voit itse valita, että oletko ulkona vai et? Sama juttu auringon säteilystä. Eihän tuonne ulos ole pakko mennä.
Seksi vero? Voit saada jonkun taudin joka tulee maksamaan yhteiskunnalle mansikoita?
Mikä meissä vegaaneissa ahdistaa niin paljon, että tämäkin ketju piti kääntää meidän haukkumiseksemme? Älä vastaa, että se, että tuputamme elämäntapaamme muille. Minä en tuputa valintojani kenellekään, puolisoni on sekasyöjä ja minä valmistan hänenkin ruokansa.
Laitetaan verolle myös tuolit ja sängyt. Istuminenhan tunnetusti tappaa, samoin uniapnea.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvita enää yhtään uutta, fiskaalista veroa, jota koetetaan ajaa läpi "hyvällä tarkoituksella".
Tämä, pidän myös outona että niin moni palstalainen on sitä mieltä että heitä pitää valvoa ja holhota. Eivät ilmeisesti osaa tehdä terveellisempiä valintoja ilman yhteiskunnan keksittyjä sokeriveroja, todella omituista.
Vierailija kirjoitti:
Painon mukaan verotus
Tiesitkö, että lihas painaa enemmän, kuin läski?
Atleettinen urheilija voi helposti painaa yli 100-150kg ja hänellä ei ole rasvaprosenttia lähestulkoon yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan verolle myös tuolit ja sängyt. Istuminenhan tunnetusti tappaa, samoin uniapnea.
Syntymävero, elämävero. Jos syntyy niin kuolee. Jos elää niin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä meissä vegaaneissa ahdistaa niin paljon, että tämäkin ketju piti kääntää meidän haukkumiseksemme? Älä vastaa, että se, että tuputamme elämäntapaamme muille. Minä en tuputa valintojani kenellekään, puolisoni on sekasyöjä ja minä valmistan hänenkin ruokansa.
Oho, 1/1000 tekee näin :O
Nytkin mainostat elämäntapaasi tässä :DD:D::D:
Eikö ole hyvä että valtio saa tuloja kassaan?
Ei se haittaa jos karkki-tai sipsipussi maksaa euron tai pari enemmän.
Ei niitä kukaan ravitsemuksellisesti tarvitse.
Voin kuvitella, kun kohta lukee lehdessä: Suomalaiset hakevat sokerinsa ja rasvansa virosta :D:D:D:D:D:D
"Jorma paraisilta myy takakontista pimeänä voita kauppatorilla."
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hyvä että valtio saa tuloja kassaan?
Ei se haittaa jos karkki-tai sipsipussi maksaa euron tai pari enemmän.
Ei niitä kukaan ravitsemuksellisesti tarvitse.
Mut miksi sen tarvii maksaa euron tai pari enemmän, kun sen ei tarvitsisi maksaa?
Maksamisen ilosta?
Vai sen vuoksi, kun olet valmis maksamaan 100 euroa siitä, että naapuri ei saa 50 euroa?
Totta. Hyvänä esimerkkinä Cola juomat Zero suger ja makeuttamiseen 100x makeampaa kemikaalia. Jonka kertymistä kukaan ei tiedä mitään.