Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokeri- ja rasvaveroa vastustetaan? Onhan tupakallakin tupakkavero. Eikös se ole kaunista, että yhteiskunta yrittää estää meitä tuhoamasta terveyttämme epäterveellisillä elämäntavoilla, kun emme siihen itse pysty?

Lihavuusvero
25.04.2023 |

Turha tulla urputtamaan, että jokaisen herkuttelu ja terveys on oma asia, kun kuitenkin nämä itsensä sairaaksi syöneet ovat heti roikkumassa yhteiskunnan varoin toimivan sairaalan ovenkahvassa ja sitten työkyvyttäminä hoidattavat ja elättävät itseään verovaroin.

Todella hienoa, että verottaja pitää meidän veronmaksajien puolta ja holhoaa näitä, jotka eivät itse pysty vastuuta elämästään kantamaan.

Kova vero vaan kaikelle sokerille ja rasvalle! Ehdottomasti kannatan!

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa isot verot kännyköille ja muille sähköhärveleille ja vähentäkää ruoan verotusta. 

Vierailija
122/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hyvä että valtio saa tuloja kassaan?

Ei se haittaa jos karkki-tai sipsipussi maksaa euron tai pari enemmän.

Ei niitä kukaan ravitsemuksellisesti tarvitse.

Jos ne rahat oikeasti menisivät sinne mitä varten ne verot on laitettu niin olisi ok.

Minnekköhän nyt kaikki poliisien sakkotulot menee?

Minnekköhän autoverot menee?

Minnekköhän tehtaiden saasteverot menee?

Veikkaan, että jonnekkin afrikkaan kyläjohtajien taskuun erinäisten ulkomaanavustuksien kautta.

Ja hyväveliverkostojen avustuksiin. pöytälaatikkofirmojen, finnairin ja fortumin osinkoihin sekä johdon palkitsemis rahoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hyvä että valtio saa tuloja kassaan?

Ei se haittaa jos karkki-tai sipsipussi maksaa euron tai pari enemmän.

Ei niitä kukaan ravitsemuksellisesti tarvitse.

Mitä hyvää valtio on muka rahoilla tehnyt? Antavat ne kuitenkin pois koska voivat ja jättävät suomalaiset silti ilman palveluja. Tämä on niin nähty, verotetaan tyhmistä kommenteista ennemmin.

Vierailija
124/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meissä vegaaneissa ahdistaa niin paljon, että tämäkin ketju piti kääntää meidän haukkumiseksemme? Älä vastaa, että se, että tuputamme elämäntapaamme muille. Minä en tuputa valintojani kenellekään, puolisoni on sekasyöjä ja minä valmistan hänenkin ruokansa.

Itse nään että keskustelu kääntyi siinä kohtaa "vegaanien haukkumiseksi", kun sieltä tullaan kertomaan miten eläinperäiset rasvat on myrkkyä ja liha tappaa

Vierailija
125/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestakin syystä huono idea.

1. Herkkujen suurempi verotus ei lopeta ihmisiä herkuttelemasta, koska hintaerolla ei ole niin merkittävää vaikutusta ja monelle pienituloiselle herkut on niitä harvoja arjen iloja, joihin on varaa

2. Ruuan hinta on jo älyttömän kova, joillain ihmisillä on jo nyt vaikeuksia ostaa sitä halvinta sokerirasvahöttöä! Mitä köyhät sitten syö? Eikö olisi paras ja ihmisille motivoivin vaan alentaa terveellisen ruuan hintaa?

3. Vaikutukset elintarviketeollisuuteen, työllisyyteen

4. Rasva ei ole epäterveellistä vaan ihmiselle välttämätöntä, myöskään kova rasva ei ole pahitteeksi kunhan sitä ei käytä liikaa. Rasvan verotus antaisi kuvan, että rasvainen ruoka on pahasta ja voisi mm. lisätä syömishäiriöitä.

5. Sokerin korvaaminen epäluonnollisilla keinomakeutusaineilla on huolestuttavaa. Tietenkään sokeria ei kannata nauttia liikaa, mutta herkutellessa mieluummin oikealla sokerilla makeutetut tuotteet kuin keinomakeutetut. Sokerikaan ei ole mikään pahis, kunhan sitä ei mässää joka päivä.

Vierailija
126/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa isot verot kännyköille ja muille sähköhärveleille ja vähentäkää ruoan verotusta. 

Tää toki voisi toimia. Tai nimenomaan luksus tuotteisiin isommat verot. Jos sun auto maksaa alle 20000 niin vero pois. Jos auto maksaa 400000 niin 50% veroa kehiin. Et sä tarvii sitä kallista ökyautoa oikeesti elämiseen.

Sama jos ostat perus tietokoneen/läppärin niin verot pois. Jos ostat kaikki viihdykkeet siihen päälle niin sitten vero isommaksi. Sama televisio. Perustelevisio ilman veroa. Siis sellaiset mitkä peruselämiseen tarvii niin halvemmalla ja kaikki sen ylimenevä niin niistä sitten ottaa enemmän veroa.

Vierailija
127/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin epäterveellisesti syövän köyhän sohvaperunan näkökulmasta, terveysvero ei ainakaan saisi mua syömään yhtään terveellisemmin. Ellei sitten ne terveelliset ruuat olisi halvempia samalla. Eniten terveellisiin elämäntapoihin motivoisi edullisempi terveellinen ruoka ja paremmat liikuntamahdollisuudet ja kannustimet siihen, ei se että suklaalevy maksaisi 50snt enemmän. Ihan yhtä lailla ostaisin silloinkin sen levyn, kuten myös tupakoija ostaa tupakkansa ja juoppo viinansa veronkorotuksista huolimatta.

Vierailija
128/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.

t. ylipainoinen vegaani, joka ei syö sokeria (= makeisia, pullia, limsoja jne)

Sä väität treenaavasi tuntikausia päivässä ja silti olet täällä aina heti kommentoimassa, jos joku tekee jonkun ylipainoon liittyvän ketjun...

Ei kun tuo on joku toinen, se olen minä se vegaanitreenihirmu. Nyt en ole voinut treenata, olen ollut koronassa ensimmäistä kertaa. Sykemittari varoittelikin jo liiallisesta treenaamisesta, se voi kuulema johtaa sairastumiseen. No minähän en uskonut ja sitten sairastuin...

Vaan ei siinä mitään, ostin USAlaiselta valmentajalta tonnin urheilukoulutuksen kesäksi, tässä odottelen innolla että paranen niin pääsee opiskelemaan lisää liikuntaa :)

Juu, syökäsen tässä lounaaksi tulista kasviswokkia ja ihmettelen samalla kun makkaranpurijat kehuskelevat elintavoillaan ja kuinka eivät ikinä sairastu itse vaikka mättävät roskaruokaa eivätkä oikein jaksa liikkuakaan, mitäs meinasit telkusta itse tänään katsella sohvaltasi? Mitäs napostelet? Kiinnostelee kun itsellä ei ole telkkua eikä sohvaa :D

Liha maistuu, mutta sohva ei. Tänään on ohjelmassa 1,5 h fartlek (juoksulenkki). Eilen uin pari kilsaa. Viikonloppuna edessä 4 h pitkis, kun kesäkuun alussa olisi maraton. Kello kertoo, että kunto kasvaa koko ajan ja harjoitustaso on sopiva. Vappuna ohjelmassa grillattu makkarabuffet ja itse tehty perunasalaatti. Kaveriksi vaikka valkkaria. Katsos, kun syö tarpeeksi, niin jaksaa kaikenlaista.

No sehän on hyvä että jaksat hieman liikkua! UInti on rentouttava ja mukava harrastus sekin. Mutta voisit vähän vähentää makkaran syömistä ja viinin lipittelyä niin säilyisit terveempänä etkä rasittaisi terveydenhuoltoa. Viinamakkarasydämellä on aika vaarallista juoksennella maratoneja, saattaapi lenkki katketa kesken sydänkohtaukseen. Oletko ajatellut että hieman terveellisempi ruokavalio voisi tukea juoksuharrastustasi? Vaihda makkara papupihviin ja perunasalaatista jätät majoneesin pois ja laitat tilalle yrttejä, paljon herkullisempaa!

Ai niin mutta kun sinulla ei ole itsekuria pysytellä viinoista ja makkaroista erossa...voi voi...

Vierailija
129/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kannatan. Eläinrasvojen haitoista on niin paljon tietoa, että on ihan käsittämätöntä, ettei niitä jo veroteta enempää. Ja sama koskee sokeria.

Sä väität treenaavasi tuntikausia päivässä ja silti olet täällä aina heti kommentoimassa, jos joku tekee jonkun ylipainoon liittyvän ketjun...

Ei kun tuo on joku toinen, se olen minä se vegaanitreenihirmu. Nyt en ole voinut treenata, olen ollut koronassa ensimmäistä kertaa. Sykemittari varoittelikin jo liiallisesta treenaamisesta, se voi kuulema johtaa sairastumiseen. No minähän en uskonut ja sitten sairastuin...

Vaan ei siinä mitään, ostin USAlaiselta valmentajalta tonnin urheilukoulutuksen kesäksi, tässä odottelen innolla että paranen niin pääsee opiskelemaan lisää liikuntaa :)

Juu, syökäsen tässä lounaaksi tulista kasviswokkia ja ihmettelen samalla kun makkaranpurijat kehuskelevat elintavoillaan ja kuinka eivät ikinä sairastu itse vaikka mättävät roskaruokaa eivätkä oikein jaksa liikkuakaan, mitäs meinasit telkusta itse tänään katsella sohvaltasi? Mitäs napostelet? Kiinnostelee kun itsellä ei ole telkkua eikä sohvaa :D

Liha maistuu, mutta sohva ei. Tänään on ohjelmassa 1,5 h fartlek (juoksulenkki). Eilen uin pari kilsaa. Viikonloppuna edessä 4 h pitkis, kun kesäkuun alussa olisi maraton. Kello kertoo, että kunto kasvaa koko ajan ja harjoitustaso on sopiva. Vappuna ohjelmassa grillattu makkarabuffet ja itse tehty perunasalaatti. Kaveriksi vaikka valkkaria. Katsos, kun syö tarpeeksi, niin jaksaa kaikenlaista.

No sehän on hyvä että jaksat hieman liikkua! UInti on rentouttava ja mukava harrastus sekin. Mutta voisit vähän vähentää makkaran syömistä ja viinin lipittelyä niin säilyisit terveempänä etkä rasittaisi terveydenhuoltoa. Viinamakkarasydämellä on aika vaarallista juoksennella maratoneja, saattaapi lenkki katketa kesken sydänkohtaukseen. Oletko ajatellut että hieman terveellisempi ruokavalio voisi tukea juoksuharrastustasi? Vaihda makkara papupihviin ja perunasalaatista jätät majoneesin pois ja laitat tilalle yrttejä, paljon herkullisempaa!

Ai niin mutta kun sinulla ei ole itsekuria pysytellä viinoista ja makkaroista erossa...voi voi...

Makkaran vaihtaminen lihaan on hyvä vaihtoehto. Majoneesissa ei muuten ole mitään vikaa kunhan se on tehty muusta kuin siemenöljystä.

Vierailija
130/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö samalla kaikkea muutakin verotusta sitten nostaa ihan vain siksi, että aina on riski, että sairastuu tai loukkaantuu tekemällä mitä tahansa.

Esim elovero, kuolinvero, hengitysvero?

Autoilun veroitusta voisi nostaa, koska jos joudut onnettomuuteen niin hoitoihin menevät kulut voivat olla miljoonia loppuelämän ajalta.

Syöpävero kaikille? jos satut nyt vaikka sairastumaan syöpään?

Aurinko vero? säteily vero? Auringonotto vero? Eiks se oo oma syy jos otat aurinkoa rannalla ja sit sairastut ihosyöpään? Mites hengitysveron lisäksi saastevero? Kun olet ulkona ja hengität saasteita niin siitä voi sairastua ja sinähän voit itse valita, että oletko ulkona vai et? Sama juttu auringon säteilystä. Eihän tuonne ulos ole pakko mennä.

Seksi vero? Voit saada jonkun taudin joka tulee maksamaan yhteiskunnalle mansikoita?

Olisit toki voinut ilmaista helpomminkin, että olet lihava ja syöt epäterveellisesti. 

Vierailija
131/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on hyaä että jaksat hieman liikkua! UInti on rentouttava ja mukava harrastus sekin. Mutta voisit vähän vähentää makkaran syömistä ja viinin lipittelyä niin säilyisit terveempänä etkä rasittaisi terveydenhuoltoa. Viinamakkarasydämellä on aika vaarallista juoksennella maratoneja, saattaapi lenkki katketa kesken sydänkohtaukseen. Oletko ajatellut että hieman terveellisempi ruokavalio voisi tukea juoksuharrastustasi? Vaihda makkara papupihviin ja perunasalaatista jätät majoneesin pois ja laitat tilalle yrttejä, paljon herkullisempaa!

Miten sen nyt sitten ottaa. Kumpi meistä on normaalipainoinen ja terve? Olen reilu 50-vuotias ja ainoa rasitukseni terveydenhuoltoon on ollut yksi raskaus ja synnytys. Sulla sen sijaan on hiukan eri meininki. Enkä yhtään ihmettele, että elimistösi sairastui. Vuosien järjetön ylitreenaus ja kaiken maailman mehipaastot (joita olet täällä aktiivisesti mainostanut) rikkovat kenet tahansa. Mulla on oikein hyvä itsekuri, kiitos vaan, mutta välttelen ehdottomuuksia ja otan rennosti. Syön mielelläni kasvisruokaa, enkä todellakaan juo sitä viiniä usein, mutta kuten sanottu, en saa hepuleita siitä, että juhlin ystävien kanssa viinilasin kera.

Vierailija
132/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö samalla kaikkea muutakin verotusta sitten nostaa ihan vain siksi, että aina on riski, että sairastuu tai loukkaantuu tekemällä mitä tahansa.

Autoilun veroitusta voisi nostaa, koska jos joudut onnettomuuteen niin hoitoihin menevät kulut voivat olla miljoonia loppuelämän ajalta.

Aurinko vero? säteily vero? Auringonotto vero? Eiks se oo oma syy jos otat aurinkoa rannalla ja sit sairastut ihosyöpään? Mites hengitysveron lisäksi saastevero? Kun olet ulkona ja hengität saasteita niin siitä voi sairastua ja sinähän voit itse valita, että oletko ulkona vai et? Sama juttu auringon säteilystä. Eihän tuonne ulos ole pakko mennä.

Seksi vero? Voit saada jonkun taudin joka tulee maksamaan yhteiskunnalle mansikoita?

Olisit toki voinut ilmaista helpomminkin, että olet lihava ja syöt epäterveellisesti. 

Itse olen siis 198cm pitkä ja painan 130kg. Painoni on toki 75% lihasta ja syön valmentajan tekemän ohjeen mukaisesti (harrastan kilpaurheilua mm tasolla). Joskus tulee syötyä epäterveellisesti kisojen välissä mutta se kuuluu elämään. Yleensä nämä vauvapalstan keittiöpsykologit tekee pelkästään tekstien perusteella diagnooseja mutta nyt meni taas normaaliin tyyliin niin metsään, kuin voi ikinä mennä vain.

Vierailija
133/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siis 198cm pitkä ja painan 130kg. Painoni on toki 75% lihasta ja syön valmentajan tekemän ohjeen mukaisesti (harrastan kilpaurheilua mm tasolla). Joskus tulee syötyä epäterveellisesti kisojen välissä mutta se kuuluu elämään. Yleensä nämä vauvapalstan keittiöpsykologit tekee pelkästään tekstien perusteella diagnooseja mutta nyt meni taas normaaliin tyyliin niin metsään, kuin voi ikinä mennä vain.

Joku täällä oli sitä mieltä, että painon mukaan verotus. Minäkin joutuisin maksamaan enemmän veroa painon perusteella. Yks kollega joutuisi maksamaan vielläkin enemmän, kun on 210cm pitkä ja painaa 150kg vaikka on lihasta hänkin melkein kokonaan.

Vierailija
134/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sitten tiukkaa viinaa mennä senkin edestä. Siinä vasta sokeria onkin.

Vierailija
135/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun tuollainen vero vaikuttaisi siten, että ostaisin entistä vähemmän kasviksia ja muuta terveellistä. Ei jäisi rahaa niihin herkkujen jälkeen.

Vierailija
136/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten lasketaan kasvispohjaisten proteiinituotteiden hintoja. 

Rautalääkkeet ja B12-vitamiini halvemmalla, että köyhälläkin kasvissyöjällä on sitten mahdollisuus pitää itsensä kunnossa.

Köyhä kasvissyöjä on hyvä ja hieman joustaa periaatteistaan rahatilanteen niin vaatiessa. Sekasyöjä ei vitamiinilisiä tarvitse ja kun syö kohtuullisesti kala ja lihatuotteita, ei niistä haittaakaan ole.

Laittaisivat vegaanituotteet ankarasti verotetuiksi. Mistä ihmeen myrkyistä ja mistä asti roudattuja ovat nämä erikoistuotteet?

Siis kuten kotimaiset härkäpaputuotteet?

Taitaa olla enemmän ne soijasta ja palmuöljystä valmistetut tiilet nyt kyseeessä.

Vierailija
137/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on tupakka- ja alkoholivero, on reilua verottaa myös epäterveellisiä ruokia, limuja ja vastaavia.

Vierailija
138/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sitten tiukkaa viinaa mennä senkin edestä. Siinä vasta sokeria onkin.

Siinähän ei ole sokeria lainkaan. Kannataa varmaan käydä hammaslääkärissä, jos on karkkihammas tuossa kunnossa.

Vierailija
139/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten lasketaan kasvispohjaisten proteiinituotteiden hintoja. 

Rautalääkkeet ja B12-vitamiini halvemmalla, että köyhälläkin kasvissyöjällä on sitten mahdollisuus pitää itsensä kunnossa.

Eipäs vaan lisää tuontiveroa soijalle, avokadoille, joiden takia tuhotaan ikiaikaisia sademetsiä. Syökää Suomessa kasvatettua ruokaa ja lihaa. Ei tarvita mitään kalliita ravintolisiä.

Teidän mieliteot roudataan rahtilaivoilla tänne kaukaa, onpa tosi eettistä. Meren elävät häiriintyvät pahasti ja kadottavat suuntavaistonsa, kun teille pitää tuoda muka eettisiä ruokia.

Vierailija
140/196 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jumal....... te tarvitsette kilon sipsejä, monta litraa limuja jne.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme