A-Studio alhaisesta syntyvyydestä NYT
Voi surku. Samaistun tämän miehen kokemuksiin siitä, kuinka vaikeaa pariutuminen on.
Kommentit (720)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortit on vähentymään päin, v 2011 10.700 aborttia ja v 2021 7600
Hedelmöityshoidoissa käy n 3000-4000 paria tai itsenäistä naista. Lapsettomuudesta kärsii n 60 000. Kaikkea muuta katuu vaan ei nuorna naimista.
Nuorena naimista ja varsinkin lasten tekemistä katuu.
No en tiiä..jos parikymppisenä tekee niin nelikymppisenä on jo lapsi maailmalla ja vanhemmat on osansa tehneet..ku taas jos alottaa lasten teon nelikymppisenä niin aika vanha on ku lapsi kotoa lähtee...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi päästää +40 vuotiast lahjamunasoluhoitoihin kunnalliselle ennen kuin on myöhäistä!
Näiden lisääntymistä tulisi tukea vahvasti.
Lahjasoluja kaupataan Puolassa 400e. Varsinaisia tuoreita lahjoitettavia sukusoluja lähtee halviten Bulgariassa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus hallituksessa on luonut työmarkkinat joka aiheuttaa suurta epävarmuutta suunnitella tulevaisuutta.
Seuraavat 4 vuotta kok + persut vain kiihdyttävät tuota kehitystä.
On täysin väärä kehitys palvella ihmisen sijaan taloutta.
Teille kommareille ei vain mene jakeluun, että ilman vahvaa taloutta ei voi palvella ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten tekeminen syöksee naiset ja lapsiperheet vääjäämättä köyhyyteen. Ja köyhä ei tässä maassa pärjää. Näin. Nyt se on sanottu ääneen.
Miksi ne pärjää muualla, vieläpä vähemmällä?
Ettei vain vaadittais vähän liikaa? Oma napa edellä, tuo on vain tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmöityshoidoissa käy n 3000-4000 paria tai itsenäistä naista. Lapsettomuudesta kärsii n 60 000. Kaikkea muuta katuu vaan ei nuorna naimista.
vanha sanonta, mitä lie tarkoittaa, itse sain ekan ja viimeisen lapsen yli 42 v ja todella kiitollinen. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus hallituksessa on luonut työmarkkinat joka aiheuttaa suurta epävarmuutta suunnitella tulevaisuutta.
Seuraavat 4 vuotta kok + persut vain kiihdyttävät tuota kehitystä.
On täysin väärä kehitys palvella ihmisen sijaan taloutta.Teille kommareille ei vain mene jakeluun, että ilman vahvaa taloutta ei voi palvella ihmistä.
Suomi voi ottaa vuosittain miljardeja lainaa, ei niitä tarvitse takaisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin sen insertin. Tuo mies saisi heti tavallisen 30v naisen lisääntymään kanssaan. Ettei vain olisi 23v 10/10 instamalli hakusessa?
Hän on 42, aika vaikeaa voi olla saada 30v nainen. 30-vuotiailla on tarjolla omanikäisiäkin, ei 12 vuotta vanhempi mies ole ensimmäinen vaihtoehto. 35v voisi vielä olla jotenkuten realistinen.
Mua jäi mietityttämään että minkäikäisenä mies oli havahtunut tähän kumppanittomuuteen. Tuskin nyt vasta 42-vuotiaana tuli mieleen että perhe olisi kiva.
Kivannäköinen, hyväkuntoinen ja -vartaloinen ja varmaan ihan hyväpalkkainen mies, joka ei juokse baareissa ei muka ole löytänyt naista. Jokin haisee tässä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lapsia jos olisi kumppani mutta tälläisenä melko ujoa/hiljaisena introverttimiehenä parisuhteen saaminen on hankalaa.
Taloudellinen tilanne minulla on melko hyvä.
Voisin vaikka olla koti-isä pidemmän aikaa jos tarvis on.
En ole se miesmalli enkä käy baareissa niin ei kukaan nainen minua lähesty.
T:mies32v
Wää wää. Minusta lapsen kasvatuksessa yksi tärkeä asia on lapsen terveen itsetunnon tukeminen. Jos vanhempi itse vähättelee itseään tuohon tyylin, niin mitä siitäkin tulisi.
Ei minulla pienituloisena lähihoitajana ole varaa edes ajatella lapsen tekemistä. Nyt kun hallitus suunnittelee asumistukien ym. poistoa, niin saa lapsihaaveet jäädä. Tässä yksiössäkö se lapsi pitäisi kasvattaa, köyhänä? En halua, että lapseni joutuisi kiusatuksi, kun hänellä olisi köyhä äiti, jolla ei ole varaa mihinkään.
Mieluummin elän yksin köyhänä, kuin synnyttäisin lapsen tähän kurjuuteen kärsimään.  
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lapsia jos olisi kumppani mutta tälläisenä melko ujoa/hiljaisena introverttimiehenä parisuhteen saaminen on hankalaa.
Taloudellinen tilanne minulla on melko hyvä.
Voisin vaikka olla koti-isä pidemmän aikaa jos tarvis on.
En ole se miesmalli enkä käy baareissa niin ei kukaan nainen minua lähesty.
T:mies32vWää wää. Minusta lapsen kasvatuksessa yksi tärkeä asia on lapsen terveen itsetunnon tukeminen. Jos vanhempi itse vähättelee itseään tuohon tyylin, niin mitä siitäkin tulisi.
No parempi hänen lapsestaan varmaan tulisi kuin tuollaisen, joka vähättelee itsensä sijaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla pienituloisena lähihoitajana ole varaa edes ajatella lapsen tekemistä. Nyt kun hallitus suunnittelee asumistukien ym. poistoa, niin saa lapsihaaveet jäädä. Tässä yksiössäkö se lapsi pitäisi kasvattaa, köyhänä? En halua, että lapseni joutuisi kiusatuksi, kun hänellä olisi köyhä äiti, jolla ei ole varaa mihinkään.
Mieluummin elän yksin köyhänä, kuin synnyttäisin lapsen tähän kurjuuteen kärsimään.
Ulkomailla voisit tienata paremmin ja sielläkin on huutava pula mm. lähihoitajista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiiä..jos parikymppisenä tekee niin nelikymppisenä on jo lapsi maailmalla ja vanhemmat on osansa tehneet..ku taas jos alottaa lasten teon nelikymppisenä niin aika vanha on ku lapsi kotoa lähtee...
Nelikymppisenä pääsee sitten hoitamaan lapsenlapsia, eläkkeelle päästessä omia vanhempia. Ei siinä tule aikaa elää itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa saada lapsia, kun suominaisille ei kelpaa tavallinen mies, tavallinen arki ja tavallinen elämä. Pitää olla vain luksusta, matkustelua ja kulttuuria.
Eikö jokainen saa yrittää saada sitä, mitä haluaa? Minä toivoin miestä, lasta ja mukavaa elämää matkoineen. Sain ne! Miksi minun olisi pitänyt ottaa joku nuriseva "maksetaan puoliksi"-Turhapuro, kun tarjolla oli raitis, mukava, varakas ja huomaavainen mies?
Kulttuuri on mielestäni kaikille. Siinä on laaja skaala. Ei ole pakko tykätä baletista tai oopperasta, voi käydä kirjastossa tai bongailla katutaidetta.
On varmaan miehiä jotka hapuaa perheen ja lapsia mutta ei oo naista. Naiset taas valittaa kun ei oo sellaista miestä. Menkää etsimään maailman ääriin jos ei Suomesta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin elän yksin köyhänä, kuin synnyttäisin lapsen tähän kurjuuteen kärsimään.Ulkomailla voisit tienata paremmin ja sielläkin on huutava pula mm. lähihoitajista :)
Norja esim ja siellä on vaaleita viikinkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän elämään oikeasti mitään lasta mahdu. Opiskelin kaksi korkeakoulututkintoa ja nyt vihdoin olen koulutusta vastaavassa työssä. Olisi uran kannalta aivan katastrofi jäädä nyt moneksi vuodeksi kotiin lapsen kanssa. Olen nyt 33 ja ainakaan muutamaan vuoteen en ehdi lapsien tekoa edes ajatella.
Toisaalta minulla on ihan hyvä elämä mieheni kanssa ilman lapsia. Minkäänlaista vauvakuumetta en ole aistinut.Jaa, kyllä minulla on mahtunut. Kaksi maisterin tutkintoa, kolmas tekeillä. Koulutusta vastaava työpaikka, hyvä palkka ja neljä lasta. Toki olenkin jo 35-vuotias.
Sulla on ollut reipas meno ja aikaansaava ote elämään! Arvostan.
Alapeukuttamalla av-mammat vain paljastavat oman laiskuutensa, itsekkyytensä ja ahneutensa.
Ps. Lapset tuovat leivän (yhteiskunnan) pöytään.
Oletko itse ollut yhtä reipas kuin hän? Ymmärrystä teillä ei kuitenkaan ole sille, että kaikki eivät ole eivätkä voi olla tuollaisia superihmisiä. Toivottavasti itse olette ymmärtävämpiä omia lapsianne kohtaan, jos he eivät ole yhtä täydellisiä. Ties vaikka koulutus jää ammattikouluun ja työura pätkätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä pääsee sitten hoitamaan lapsenlapsia, eläkkeelle päästessä omia vanhempia. Ei siinä tule aikaa elää itselleen.
Minä minä minä, minä elän vain itselle...ai että jos joku läheinen apua kaipaa niin sitä ei näiltä tällaisilta minä ihmisiltä tule.
Aioin hoitaa lapseni, auttaa heitä lastenhoidossa jos he lapsia saavat ja auttaa myös ikääntyviä vanhempiani. Kyllä siinä itsellekin aikaa jää...ai hyvä luoja miten jotkut on itsekeskeisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa saada lapsia, kun suominaisille ei kelpaa tavallinen mies, tavallinen arki ja tavallinen elämä. Pitää olla vain luksusta, matkustelua ja kulttuuria.
Etkö suostu lähtemään vaimon kanssa teatteriin tai taidenäyttelyyn? Entäs vietkö lapsesi teatteriin tai lastenkonserttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin elän yksin köyhänä, kuin synnyttäisin lapsen tähän kurjuuteen kärsimään.Ulkomailla voisit tienata paremmin ja sielläkin on huutava pula mm. lähihoitajista :)
Siellä sitten ilman minkäänlaista tukiverkkoa?? Juhuu, mahtava idea.
-eri-
Kannattaisi päästää +40 vuotiast lahjamunasoluhoitoihin kunnalliselle ennen kuin on myöhäistä!
Näiden lisääntymistä tulisi tukea vahvasti.