Kiehtooko ketään muuta osa-aikaisten töiden yhdistely?
En tiedä olenko jotenkin outo tai erityisen ADHD, sillä haluaisin tehdä montaa eri työtä - tyyliin pari tuntia siivoojana, pari tuntia myyjänä, pari tuntia siellä sun täällä - sen sijaan että istuisin koko päivän saman kaupan kassalla.
Yleensähän näitä vähätuntisia osa-aikatöitä tällä palstalla haukutaan.
Onko ketään muuta, joka ajattelee samoin? Vai onko se käytännössä paljon kamalampaa kuin ajatuksena?
Kommentit (12)
No mulla on pari osa-aikatyötä, toinen keikkatyö. Hankalaahan se on kovin monia töitä yhdistellä kun tahtovat työajat sitten mennä päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et etsisi työtä, jossa on monipuolisesti tehtäviä? Esim välillä toimistolla, välillä myyntihommissa jne.
Valitettavasti sellaisia ei oikein ole tarjolla. Kun en meinaa saada noita osa-aikaisia hanttihommiakaan.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on pari osa-aikatyötä, toinen keikkatyö. Hankalaahan se on kovin monia töitä yhdistellä kun tahtovat työajat sitten mennä päällekkäin.
Niin joo, sehän siinä toki on ongelmana.
Olen viikolla töissä rautakaupassa, viikonloppuisin pitopalvelussa ja aina välillä ompelen tilaustyönä.
Mä oon päivisin sairaalassa ja iltaisin opetan.
Ettäkö työhön sidonnaisuusaika klo 8 - 23 / 6 päivää viikossa jossa hyppytunteja?
Juu ei kiitos. Pidä hyvänäs vaan.
Minä tein useamman vuoden tuota. Minulla oli osa-aikainen opetustyö parissa eri paikassa kerrallaan ja lisäksi tein keikkatöinä käännöksiä omalla toiminimellä. Tykkäsin tuosta systeemistä paljon enemmän kuin mistään vakituisesta työstä koskaan. Kun yksi paikka alkoi kyllästyttää, vaihdoin toiseen. Nyt olen jo eläkkeellä.
Minulla on kaksi osa-aikatyötä ja se ei ole hyvä ratkaisu. Tuloista on pidettävä tarkkaa kirjaa jotta ei tule mätkyjä. Vuoroja on vaikea sovittaa yhteen niin että arki toimisi. Oletko ap sinkku vai perheellinen? Jos on parisuhde ja lapsia niin monen työn yhdistäminen ei toimi.
Minä teen kolmea eri työtä. Toisia on viikolla ja kolmatta viikonloppuisin epäsäännöllisesti. Tilanne on se, että töitä olisi lähes kaikiksi päiviksi ja voin usein valita, mitä ja milloin teen.
Onnistuu ihan hyvin, vaikka on perhettä. Tämä sopii mulle ainakin nyt. On hienoa voida päättää, milloin tekee töitä ja milloin on vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen viikolla töissä rautakaupassa, viikonloppuisin pitopalvelussa ja aina välillä ompelen tilaustyönä.
Miten noita ompelutöitä saa? Oletko yrittäjä?
Miksi et etsisi työtä, jossa on monipuolisesti tehtäviä? Esim välillä toimistolla, välillä myyntihommissa jne.