Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies lupailee ulkopuolisille töiden hoituvan pyydetyssä aikataulussa

Vierailija
24.04.2023 |

Ei kysy alaisilta ennen lupaamista mikä heillä on työtilanne. Mitään ei siirretä työlistalta pois, vaikka tulisi uusia kiireellisiä tehtäviä entisten päälle, joilla on myös kiire.

Kun näin käy riittävän monta kertaa, tekisi mieli vain sulkea työpaikan ovi lopullisesti takanaan. Miksi joustaa tekemällä pitkää päivää työsuman purkamiseksi, jos joustaminen on täysin yksipuolista?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on tosiaan kuin B. Virtasesta.

Vierailija
22/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olis esimiehen asia hoitaa aikataulu kuntoon työajan puitteissa. Väsyneenä töissä on riskialttiimpi onnettomuuksillekin. Mikä olisi pahinta, jos kieltäydyt ylitöistä? Sinut irtisanottaisiin? Omasta terveydestä ja palautumisesta tulee pitää huoli. Niitä ei raha korvaa.

Ota selvää, miten jatko menee, jos itse päätät työsuhteen tai jos sinut irtisanotaan ennen kuin teet päätöksiä tulevaisuuden suhteen.  Pääseekö esim. suoraan työnhakijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisten toiveet aikatauluista ovat tasoa tee kolmessa päivässä kolme arvokasta käsinkudottua mattoa.

Vierailija
24/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, mitä ehdin ja tätän loput tekemättä. Olen töissä klo 8:00 ja poistun klo 16:15. Minulla on tunnin lounastauko. En jousta alusta, en lopusta, en lounaan pituudesta. Jos esimies hoputtaa, niin kysyn, mitä jätän tekemättä ja hän saa päättää, mikä työ myöhästyy. Meillä kaikki muutkin toimivat samoin.

Vierailija
25/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikoilla ei kannata enää stressata oman työn puolesta. Jääköön hommat hoitamatta, se on esimiesten tehtävä mitoittaa työt ja tekijät oikein. Enää ei ole ovien takana ihmisiä tulossa.

Vierailija
26/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työpaikoilla ei kannata enää stressata oman työn puolesta. Jääköön hommat hoitamatta, se on esimiesten tehtävä mitoittaa työt ja tekijät oikein. Enää ei ole ovien takana ihmisiä tulossa.

Tuntuu vain tosi aliarvostetulta, kun ei nähdä miten paljon työnantajan hyväksi teen jo nyt.

Vierailija
27/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se olis esimiehen asia hoitaa aikataulu kuntoon työajan puitteissa. Väsyneenä töissä on riskialttiimpi onnettomuuksillekin. Mikä olisi pahinta, jos kieltäydyt ylitöistä? Sinut irtisanottaisiin? Omasta terveydestä ja palautumisesta tulee pitää huoli. Niitä ei raha korvaa.

Ota selvää, miten jatko menee, jos itse päätät työsuhteen tai jos sinut irtisanotaan ennen kuin teet päätöksiä tulevaisuuden suhteen.  Pääseekö esim. suoraan työnhakijaksi.

Jos henkilö irtisanottaisi, koska on kieltäytynyt ylitöistä, niin jatko tapahtuu oikeudessa eikä hetkeen tarvitse töitä miettiä, kun työnantaja maksaa.

Vierailija
28/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö irtisanottaisi, koska on kieltäytynyt ylitöistä, niin jatko tapahtuu oikeudessa eikä hetkeen tarvitse töitä miettiä, kun työnantaja maksaa.

Kyllä työnantaja voi työntekijän savustaa ulos täysin laillisesti, mutta se on usein vaativa kuukausien pituinen operaatio, jota työntekijä voi venyttää jatkuvilla sairauslomilla vuosiksi. Samalla työilmapiiri tuppaa laskemaan ja osaavimmat työntekijät havahtuvat vaihtamaan työnantajaa.

Vierailija
29/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mitata arvosi työmarkkinoilla. Jos löydät paremman duunin, ota se. Ellet löydä, jatka nykyisessä ja kurssittaudu eteenpäin, kunnes löydät.

Vierailija
30/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnantaja voi työntekijän savustaa ulos täysin laillisesti, mutta se on usein vaativa kuukausien pituinen operaatio, jota työntekijä voi venyttää jatkuvilla sairauslomilla vuosiksi. Samalla työilmapiiri tuppaa laskemaan ja osaavimmat työntekijät havahtuvat vaihtamaan työnantajaa.

Juu en ole sitä kieltänyt etteikö näin voisi tapahtua. Minä puhuin vain irtisanomisesta kuten lainaamassani kommentissa.

Vierailija
31/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mitata arvosi työmarkkinoilla. Jos löydät paremman duunin, ota se. Ellet löydä, jatka nykyisessä ja kurssittaudu eteenpäin, kunnes löydät.

Tuntuu vaan, että nykyään Suomi on täynnä enemmän tai vähemmän huonoja työpaikkoja. Entisajan hyvät työpaikat ovat nykyään trimmattu niin suoraviivaisiksi ja tehokkaiksi, että työ on yhtä juoksemista, eikä mitään normaalista arjesta poikkeavaa enää kerkiä tekemään.

Vierailija
32/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan, että nykyään Suomi on täynnä enemmän tai vähemmän huonoja työpaikkoja. Entisajan hyvät työpaikat ovat nykyään trimmattu niin suoraviivaisiksi ja tehokkaiksi, että työ on yhtä juoksemista, eikä mitään normaalista arjesta poikkeavaa enää kerkiä tekemään.

Tämä juuri. Olisipa jo eläkeiässä.

Vierailija
33/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikään vielä aikaa... Eikä tähän mennessä missään ole ollut nautinnollista olla töissä. Olen työskennellyt valtio-omisteisessa yrityksestä, yliopistossa, yksityisestä osakeyhtiössä ja kaupungilla. Ehkä pitäisi kokeilla vielä jotain yhdistystä.

Vierailija
34/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikään vielä aikaa... Eikä tähän mennessä missään ole ollut nautinnollista olla töissä. Olen työskennellyt valtio-omisteisessa yrityksestä, yliopistossa, yksityisestä osakeyhtiössä ja kaupungilla. Ehkä pitäisi kokeilla vielä jotain yhdistystä.

Kuinkahan pahasti pitäisi rikkoa itsensä, jotta pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
35/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan pahasti pitäisi rikkoa itsensä, jotta pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle?

Nykyään ei taida riittää edes se, että ihminen on niin väsynyt, että ei pääse edes sängystä ylös.

Vierailija
36/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä toiminta riippuu siitä onko kyseinen esihenkilö vain sinun pomo, vaiko myöskin koko firman TJ.

Jos vain edellistä, tee tasan työsopimuksessasi lukeva työaika, ja vihjaa kollegoillesi että toimivat samoin. Tuloksen idiootti esihenkilösi saa potkut kun TJ:lle valkenee hänen töpeksintänsä ja siitä seuraa firmalle turhia sopimussakkoja sekä tappioita. Sen jälkeen sinullakin on mahdollisuus saada kyseinen esihenkilön tehtävä paremmalla palkalla. Mikäli kyseessä on kuitenkin TJ, niin tuo taktiikka ei tietenkään toimi, vaan sen tuloksena olisi YT:t, jossa sinut irtisanotaan.

Vierailija
37/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä toiminta riippuu siitä onko kyseinen esihenkilö vain sinun pomo, vaiko myöskin koko firman TJ.

Jos vain edellistä, tee tasan työsopimuksessasi lukeva työaika, ja vihjaa kollegoillesi että toimivat samoin. Tuloksen idiootti esihenkilösi saa potkut kun TJ:lle valkenee hänen töpeksintänsä ja siitä seuraa firmalle turhia sopimussakkoja sekä tappioita. Sen jälkeen sinullakin on mahdollisuus saada kyseinen esihenkilön tehtävä paremmalla palkalla. Mikäli kyseessä on kuitenkin TJ, niin tuo taktiikka ei tietenkään toimi, vaan sen tuloksena olisi YT:t, jossa sinut irtisanotaan.

Pomo on erittäin hyvissä väleissä omistajan kanssa. Todennäköisesti kaikki muut saavat kenkää ennen kuin on pomon vuoro.

Vierailija
38/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies on kerran luvannu asioiden hoituvan ajoissa ja oikein oli kätellyt sitä kelle oli luvannut. Sit tuli ilmottaa mulle pokkanaamalla. Sanoin sille, että ei muuta kun alat painaa hommia, koska mulla alkaa 6 viikon kesäloma huomenna.

Oli jätkä hiukan punasena siinä. Alko narisee ja ilmottelin, että olen pomon kanssa sopinut ajat sitten, että olen 6 viikkoa veke. Älä lupaile, koska ei niin muutkaan tee ja jos lupailet, niin teet itse ne lupaukset.

Vierailija
39/39 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esimies on kerran luvannu asioiden hoituvan ajoissa ja oikein oli kätellyt sitä kelle oli luvannut. Sit tuli ilmottaa mulle pokkanaamalla. Sanoin sille, että ei muuta kun alat painaa hommia, koska mulla alkaa 6 viikon kesäloma huomenna.

Oli jätkä hiukan punasena siinä. Alko narisee ja ilmottelin, että olen pomon kanssa sopinut ajat sitten, että olen 6 viikkoa veke. Älä lupaile, koska ei niin muutkaan tee ja jos lupailet, niin teet itse ne lupaukset.

Hyvä opetus esimiehelle.