Pärjäisitkö yksin erämaa mökillä jossa ei
Ole sähköä, ei hanavettä, ei autoa käytössä. Polttopuita on valmiina.
Lähde on, kaasuhella.
Olen nainen. Olen ollut mökillä keväällä 2kk,nyt ajattelin jäädä kesäloman jälkeen 2kk. Elo-, syyskuu.
Kommentit (85)
Tuohan olisi ihan hulppeeta. Meillä on mökki saaressa ja sinne pitää kantaa juomavesi ja klapitkin enimmäkseen.
Muuten kyllä mutta kaasuhellaa en ole ikinä käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ruokakauppa on lähellä niin kai siinä pärjää, vaikka ei välttämättä mukavaa ole.
Mielellään olisi haulikko tai piekkari kaiken varalta seinällä.
Kauppias tuo ruuat kerran viikossa pihaan
Ehkä kauppias ei ihan erämaahan asti tuo. Ainakin talvilomalla kun tilasin Lapissa ruokaa niin kyllä siinä oli rajattu kuljetusalue.
Kauppaan on mennen tullen 100km ja kauppias tuo, olen kysynyt, ilman erillistä korvausta! Hyvä palvelu.
Naapureilta ei voi kysyä tai miehen sukulaisilta. Asenne on, olet tänne tullut, pärjää.
Ooho, no tuo on kyllä uskomattoman hyvä palvelu. Meneehän tuossa nyt jo aikaakin vaikka miten, jos jotain erämaatietä rytyyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä puuhellakin on.
On, kamiina. Siinä peuvedet ja kahvit tulee samalla mökkiä lämmittäessä.
Onko tuossa jotain miksi ei tavallinen ihminen noissa oloissa pärjäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nuorempana oleskelin tuollaisella mökillä yksikseni ja kävin pyörällä kaupassa melkein 20 km päässä. Syksypimeällä en ole ollut, se ehkä olisi vähän ankeaa, jos ei näe kunnolla lukea.
Otsalampulla näkee hyvin lukea, pattereita vaan mukaan ja tietenkin kirjoja.
Kynttilänvalossa näkee oikein hyvin.
Totta. Vuosisatoja on luettu ja opiskeltu kynttilänvalossa. Otsalamppu on vaan aika kätevä, luen kotonakin otsalampulla usein ihan huvikseni kun siinä valo kohdistuu suoraan kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat ja nirppanokat eivät pärjää muualla kuin betonikuutoissa, siellä kun menee viemäri tukkoon niin eivät tiedä edes mitä pitäisi tehdä. Ruuvimeisseliä tai kirvestä, vasaraa ei ole edes nähty. Pelkäävät pimeää ja oksien rasahtelua yöllä jne.
Jos on terveys niin eiköhän pärjää, itsellä useampi krooninen sairaus niin tuskinpa. Kuolisin varmaan(realiteetit).
Vierailija kirjoitti:
Ihme on jos ei viiteen minuuttiin opi pullon vaihtoa ja hellan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut aina kaasuhella puuhellan lisäksi ihan ok-talossani. Molemmat erinomaisia ruokien tekoon.
Pärjäisin kyllä käytännön asioissa, mutta mulla on liian vilkas mielikuvitus olla tuollaisessa paikassa yksin. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos on terveys niin eiköhän pärjää, itsellä useampi krooninen sairaus niin tuskinpa. Kuolisin varmaan(realiteetit).
Itselläni on diabetes, astma ja keratoderma ei ne minua estä. Toki tekee vähän haastavampaa mutta tykkään haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat ja nirppanokat eivät pärjää muualla kuin betonikuutoissa, siellä kun menee viemäri tukkoon niin eivät tiedä edes mitä pitäisi tehdä. Ruuvimeisseliä tai kirvestä, vasaraa ei ole edes nähty. Pelkäävät pimeää ja oksien rasahtelua yöllä jne.
Vuosikymmeniä on ruuvaria ja kirvestä käytetty, pidetty omasta metsästä huolta mutta tälleen vanhempana liian askeettinen elo ei kiinnosta pätkääkään enää. En hingu tihrustamista kynttilän valossa enkä hankalaa kokkausta avotulella. Suurin osa fanittajista näyttää olevan nuoria mutta mikäs siinä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ruokakauppa on lähellä niin kai siinä pärjää, vaikka ei välttämättä mukavaa ole.
Mielellään olisi haulikko tai piekkari kaiken varalta seinällä.
Kauppias tuo ruuat kerran viikossa pihaan
Ehkä kauppias ei ihan erämaahan asti tuo. Ainakin talvilomalla kun tilasin Lapissa ruokaa niin kyllä siinä oli rajattu kuljetusalue.
Kauppaan on mennen tullen 100km ja kauppias tuo, olen kysynyt, ilman erillistä korvausta! Hyvä palvelu.
Naapureilta ei voi kysyä tai miehen sukulaisilta. Asenne on, olet tänne tullut, pärjää.Ooho, no tuo on kyllä uskomattoman hyvä palvelu. Meneehän tuossa nyt jo aikaakin vaikka miten, jos jotain erämaatietä rytyyttää.
Voitaisiin olettaa, että kauppias vie muillekin tilauksia tai on muuten sillä suunnalla asioimassa tai ehkä kauppias itse asuu puolimatkassa ym. tuollaista jota maaseudulla on usein ja osataan sumplia monella tavalla.
Kaasuhella on ainoa ongelma, mutta kun sen opettelisi, tuskin olisi vaikeuksia muuten kuin tylsyyden kanssa. Kirjoja peräkärryllinen mukaan.
Saunan lämmitykset, puiden pilkkomiset ja veden kanto on tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä on ruuvaria ja kirvestä käytetty, pidetty omasta metsästä huolta mutta tälleen vanhempana liian askeettinen elo ei kiinnosta pätkääkään enää. En hingu tihrustamista kynttilän valossa enkä hankalaa kokkausta avotulella. Suurin osa fanittajista näyttää olevan nuoria mutta mikäs siinä:)
Noin saattaa olla sinun iässäsi. Kirjoitin nuorista, jotka useat eivät ole edes metsää saatikka tuommoista maalaismökkiä ikinä nähneetkään. Missä siellä voisi teetättää itselleen rakennekynsiä ja tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
On perunamaa ja porkkanoita, herneitä
Eipä noista tähän aikaan vuodesta mitään hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on diabetes, astma ja keratoderma ei ne minua estä. Toki tekee vähän haastavampaa mutta tykkään haasteista.
Itsellä vaikea suolistosairaus ja muutama kipusairaus mutta ymmärrän ettei kysymys ollut meille "mahdottomille" tapauksille:) Varmaan jonkun viikonlopun pärjäisi mutta toimiva vessa pitää olla, ei mitään riukua. Enkä pysty tekemään mitään kovin raskasta,lihakset..äh, taitaa olla että pärjäisin jos siellä olisi kaikki valmiina haha. Tuo on hyvä että pidät haasteista, pitää mielen virkeänä eikä jumitu "sairaus vidudukseen" :)
Täällä Toinen kaasuhellaa pelkääväy. Puuhella on helppo. Tai sitten tosiaan avotuli. Eli menen mieluummin grillikatoksen.
Voi olla että on huono hella. Siihen ei saa lainkaan pientä liekkiä. Roiskuu ympäriinsä kun paistaa jotain.