Pärjäisitkö yksin erämaa mökillä jossa ei
Ole sähköä, ei hanavettä, ei autoa käytössä. Polttopuita on valmiina.
Lähde on, kaasuhella.
Olen nainen. Olen ollut mökillä keväällä 2kk,nyt ajattelin jäädä kesäloman jälkeen 2kk. Elo-, syyskuu.
Kommentit (85)
Herran jumala- kyllä siellä pärjää, jos pääsee kauppaan, tai kauppa tuo ruokakassit.
Puusauna, takkatuli. Jo se savun tuoksu.. Voi istua kuistilla ja kuunnella lintuja. Kuikka, joutsen, korppi raakkuu kaukana. Ulkohuussi on ainut ei niin mukava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin, koska oma mökkini on tuollainen.
Samoin mun mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ruokakauppa on lähellä niin kai siinä pärjää, vaikka ei välttämättä mukavaa ole.
Mielellään olisi haulikko tai piekkari kaiken varalta seinällä.
Kauppias tuo ruuat kerran viikossa pihaan
Ehkä kauppias ei ihan erämaahan asti tuo. Ainakin talvilomalla kun tilasin Lapissa ruokaa niin kyllä siinä oli rajattu kuljetusalue.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa kyllä.
On se aika raskasta kantaa polttopuita, vettä saunaan, sisälle, pesukoneeseen. Pulsaattori.
Ei se liian raskasta oo kun omaan tahtiin tekee. Pulsaattoriakaan oo tarvinnut. Oltiin sitä jo kakarana mökillä kantopuiden ja lähteen/ järven varassa. Yksi kesä oltiin taaperon kanssa sähköttömällä ja vedettömällä mökillä ja hyvin selvittiin.
Meidän kesämökki on sähkötön ja vedetön, joten kyllä pärjäisin. Pärjäänhän omalla mökilläkin ihan jatkuvasti eikä meillä ole edes lähdettä. Olisikin, lähdevesi on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ruokakauppa on lähellä niin kai siinä pärjää, vaikka ei välttämättä mukavaa ole.
Mielellään olisi haulikko tai piekkari kaiken varalta seinällä.
Kauppias tuo ruuat kerran viikossa pihaan
Ehkä kauppias ei ihan erämaahan asti tuo. Ainakin talvilomalla kun tilasin Lapissa ruokaa niin kyllä siinä oli rajattu kuljetusalue.
Kauppaan on mennen tullen 100km ja kauppias tuo, olen kysynyt, ilman erillistä korvausta! Hyvä palvelu.
Naapureilta ei voi kysyä tai miehen sukulaisilta. Asenne on, olet tänne tullut, pärjää.
Pärjäisin ja olen ollut pienten lastenkin kanssa. Ei kuukausia mutta viikkoja kerrallaan. Voisipa muuttaa pysyvästi.
En voi kuvitella että päätyisin tuollaisiin olosuhteisiin muuten kuin että olisi tapahtunut joku ydinkatastrofi tai vastaava ja yhteiskunta olisi aivan hajalla. Joten siinä mielessä varmaan "pärjäisin" kun vaihtoehto olisi kuolla.
Mutta vapaaehtoisesti en ikinä menisi mihinkään tuollaiseen paikkaan. Olen 55 ja olen viimeksi ollut mökillä jossa ei ollut sisävessaa ja juoksevaa vettä silloin kun olin 14. Sen jälkeen olen järjestään kieltäytynyt kaikista kutsuista joissa joutuisi noihin olosuhteisiin. Luojan kiitos kohtasin sitten miehen joka on samanlainen. Hän ei voisi kuvitella että ei pääsisi esim. suihkuun joka päivä. Armeijassa viimeksi oli sellaista, ja se riitti.
Pärjäisin helposti. Sauna olis kiva yllätys.
N50
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nuorempana oleskelin tuollaisella mökillä yksikseni ja kävin pyörällä kaupassa melkein 20 km päässä. Syksypimeällä en ole ollut, se ehkä olisi vähän ankeaa, jos ei näe kunnolla lukea.
Otsalampulla näkee hyvin lukea, pattereita vaan mukaan ja tietenkin kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kesämökki on sähkötön ja vedetön, joten kyllä pärjäisin. Pärjäänhän omalla mökilläkin ihan jatkuvasti eikä meillä ole edes lähdettä. Olisikin, lähdevesi on parasta!
Keväällä pitkä aika odottaa sadetta että saa pesuvettä kun hyvä olisi kerran viikossa päästä peseytymään.
Juomaveden jaksaa kantaakkin.
kyllä. aikaa kuluu noin puolivuotta putkeen tuollaisissa oloissa joka vuosi. kyllä ukkokin siellä viihtyy, mutta se käy välillä töissä, että pysytään hengissä. sieltä on vain kovin vaikeaa palata takaisin typerien ihmisten pariin, mutta pimeä vuodenaika helpottaa, kun ei niitä näe kunnolla. käydään toki talvellakin mettäkämpällä, mutta silloin ollaan vaan pari viikkoa kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä pitkä aika odottaa sadetta että saa pesuvettä kun hyvä olisi kerran viikossa päästä peseytymään.
Juomaveden jaksaa kantaakkin.
Keväällä tein lumesta ja mökki on järven rannalla ja se lähde.
Saunoin joka päivä, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa kyllä.
On se aika raskasta kantaa polttopuita, vettä saunaan, sisälle, pesukoneeseen. Pulsaattori.
Hyvää hyötyliikuntaahan tuo olisi. Tauko jatkuvalle somettamiselle, pää ja keskittymiskyky paranevat huimaa vauhtia tuollaisissa oloissa. Pärjäisin tottakai tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nuorempana oleskelin tuollaisella mökillä yksikseni ja kävin pyörällä kaupassa melkein 20 km päässä. Syksypimeällä en ole ollut, se ehkä olisi vähän ankeaa, jos ei näe kunnolla lukea.
Otsalampulla näkee hyvin lukea, pattereita vaan mukaan ja tietenkin kirjoja.
Kynttilänvalossa näkee oikein hyvin.
Hyvinkin jos lähistöllä ei ole naapureita kyttäämässä jos jonkun riistaeläimen tai linnun ammun piekkarilla ja jonkinmoinen kalastuspaikka kävelymatkan päässä. Pari kertaa kuukaudessa olisi hyvä kauppaan päästä ja samalla voisi puhelimen ladata, akku kestää sen pari viikkoa.
Tää on just tätä nykyajan survival menoa, heti kuolee jos ei saa otettua selffietä tai föönattua hiuksia.