Onko teidän iäkkäitä tuttavia sairastunut tai kuollut koronaan?
Kysyn vaan, kun julkisuudessa ei kukaan puhu enää koronasta.
Kommentit (83)
En kuolleita, mutta anoppi 97 v sairasti lievänä ja yksi sukulainen 91 v toipui, mutta jäi väsymys.
Itsekin olen vanhus, mutta en ole sairastanut vissiin.
Vain yksi iäkäs ja hänkin selvisi aika vähin oirein. Hänen palvelutalossa asuva naapurinsa (jolta siis sukulaiseni sai tartunnan) kuoli koronaan.
Kahden viimeisen vuoden aikana elämästäni kuollut 23 ihmistä.Vain kaksi heistä kuoli koronaan.
Hannu Janunen kirjoitti:
Oli miten oli, koronarokotetta en tule ikinä ottamaan.
"Terveyteen liittyvistä muuttujista erityisesti mielenterveys- ja päihdeongelmista kertovat diagnoosit tai lääkeostot olivat yhteydessä matalampaan rokottautumisaktiivisuuteen.
Tuloksemme osoittivat, että palkansaajien joukossa pienempipalkkaiset ottivat muita harvemmin ensimmäisen koronarokotteen, kertoo tiedotteessa tutkijatohtoriTuomo HartonenHelsingin yliopiston Suomen molekyylilääketieteen instituutista FIMMistä."
Kyllä äitini kuoli koronaan , oli asmaatikko liikuntakyvytön nivelrikon vuoksi. Mieheni veli ja hänen vaimonsa tokaisivat , olishan se kuollut kumminkin.Veljen vaimon isä kuoli sydänsirauteen ja sitä sitten itkettiin joka käänteessä.Ihan kyllästymiseen asti.Siskoni mies kuoli samana vuonna kun öitini ja samainen pari tokaisi , sellanen juoppo. Nyt osaan kyllä pitää empatiani pois heidän suruistaan.
Jos olisi ollut ikää 80-vuotta, niin olisi lähtö ollut lähellä. Vaikka kaikilla ei nosta korkeaa kuumetta, itselläni nosti tosi korkealle, ja jos olisi heikompi sydän, niin olisi voinut käydä huonosti.
Onneksi oli rokotteet otettuna, eli kuume oli se pahin oire, eikä jäänyt jälkioireita.
Yli 80 v anoppini sai koronan hoivakodissa ja menehtyi 1.7.2020.
Enoni kuoli viikon päästä rokotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Enoni kuoli viikon päästä rokotuksesta.
Kuolleisuus on ilmeisesti koholla jonkun aikaa rokotusten jälkeen.
Ei koronaan, mutta keuhkokuumeeseen kyllä.
Ei. Heillä on 4 rokotusta.
Ainoa tuttu joka kuoli oltuaan ensin teho-osastolla oli 40-v. rokottamaton. Sellaista se on kun luottaa enemmän tubeen kuin tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikea nykyihmisen ymmärtää että jokainen meistä kuolee johonkin.
Onko vaikea ymmärtää kysymystä?
Vierailija kirjoitti:
Ei koronaan, mutta keuhkokuumeeseen kyllä.
Venäjällä ei vielä ainuttakaan koronakuolemaa. Diagnoosina keuhkokuume.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vain yksi iäkäs ja hänkin selvisi aika vähin oirein. Hänen palvelutalossa asuva naapurinsa (jolta siis sukulaiseni sai tartunnan) kuoli koronaan.
Millaiset varotoimet vanhempiesi suhteen on käytössä tällä hetkellä.
Mitä ajattelet siitä, että lievästi sairastettu korona ei vähennä sitä riskiä, että seuraava olisi ei-lievä.
Itse mietin tällaisia asioita rasittumiseen asti.
Siskon iäkäs anoppi kuoli vasta. Ei selvinnyt koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Oli miten oli, koronarokotetta en tule ikinä ottamaan.
"Terveyteen liittyvistä muuttujista erityisesti mielenterveys- ja päihdeongelmista kertovat diagnoosit tai lääkeostot olivat yhteydessä matalampaan rokottautumisaktiivisuuteen.
Tuloksemme osoittivat, että palkansaajien onjoukossa pienempipalkkaiset ottivat muita harvemmin ensimmäisen koronarokotteen, kertoo tiedotteessa tutkijatohtoriTuomo HartonenHelsingin yliopiston Suomen molekyylilääketieteen instituutista FIMMistä."
Olen miettinyt näitä denialisteja, suurin osahan on työvoiman ulkopuolella. Onko mt-ongelmat syynä tähän uskoon disinformaatioon vai onko se sekoittanut päätä lisää. Näitähän lienee nyt ollut läheisten hommaamana psyk.osastoilla.
Osa sitten on näitä jotka syöttävät näille tuota disinformaatiota, ovat sitten ehkä kouluteumpia, usein monenlaisia vaihtoehtoihmisiä hekin
Milloin tulee iäkkäille kuudes rokotus.
On turhan pitkä aika, jos säästösyistä annetaan vasta influenssarokotuksen yhteydessä.
Millaista hoitoa saa koronaan sairastuneet yhdeksänkymppiset?
Onko mahdollista saada sitä koronalääkettä? Vai saavatko vain lisähappea.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Millaiset varotoimet vanhempiesi suhteen on käytössä tällä hetkellä.
Mitä ajattelet siitä, että lievästi sairastettu korona ei vähennä sitä riskiä, että seuraava olisi ei-lievä.
Itse mietin tällaisia asioita rasittumiseen asti.
Ei tällä hetkellä oikeastaan enää minkäänlaisia. On selvää, ettei korona tule häviämään yhtään minnekään, eivätkä mun vanhempani ole halunneet elää loppuelämäänsä tapaamatta enää koskaan läheisiään. Eli tapaavat lapsiaan, lapsenlapsiaan ja lapsenlapsenlapsiaan. Kaikki muut paitsi minä ovat lähitöissä ja suvun nuorimmat ovat koulussa. Aikuisista kaksi on päiväkodissa töissä. Ainoastaan se, että jos on jotain oireita, niin ei käydä vanhempieni luona kyläilemässä.
Se on ihan totta, että ei voi tietää, saako taudin vakavan vai lievän muodon. Mä suhtaudun tähän asiaan ehkä niin, että olen ollut äärettömän onnekas saadessani pitää vanhempani näinkin pitkään. Kukaan meidän suvusta ei ole elänyt 100-vuotiaaksi ja tuskin elää kumpikaan vanhemmistanikaan, vaikka mitään pandemiaa ei olisi tullut. Sekä äitini että isäni on kumpikin jo nyt sukujensa vanhimmiksi eläneet. Tottakai sitä suree sitten, kun kuolevat, mutta kun tiedän, että he voivat kuolla milloin tahansa, vaikkei heidän luonaan enää koskaan kävisi kukaan, niin suhtaudun asiaan ilman stressiä.
Mieheni ukki kuoli koronaan hoitokodissa kuukausi sitten, ja miehen veljen vaimon isä oli kuolla koronaan vuosi sitten, oli viikkoja hengityskoneessa. Ennen sairastamistaan naureskeli koronalle, eipä naureskele enää.
Itse olen sairastanut koronan kahdesti, molemmilla kerroilla oli viikko kovaa kuumetta ja keuhko-oireita kuukausi.