Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän iäkkäitä tuttavia sairastunut tai kuollut koronaan?

Vierailija
23.04.2023 |

Kysyn vaan, kun julkisuudessa ei kukaan puhu enää koronasta.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vain yksi iäkäs ja hänkin selvisi aika vähin oirein. Hänen palvelutalossa asuva naapurinsa (jolta siis sukulaiseni sai tartunnan) kuoli koronaan.

Millaiset varotoimet vanhempiesi suhteen on käytössä tällä hetkellä.

Mitä ajattelet siitä, että lievästi sairastettu korona ei vähennä sitä riskiä, että seuraava olisi ei-lievä.

Itse mietin tällaisia asioita rasittumiseen asti.

Ei tällä hetkellä oikeastaan enää minkäänlaisia. On selvää, ettei korona tule häviämään yhtään minnekään, eivätkä mun vanhempani ole halunneet elää loppuelämäänsä tapaamatta enää koskaan läheisiään. Eli tapaavat lapsiaan, lapsenlapsiaan ja lapsenlapsenlapsiaan. Kaikki muut paitsi minä ovat lähitöissä ja suvun nuorimmat ovat koulussa. Aikuisista kaksi on päiväkodissa töissä. Ainoastaan se, että jos on jotain oireita, niin ei käydä vanhempieni luona kyläilemässä. 

Se on ihan totta, että ei voi tietää, saako taudin vakavan vai lievän muodon. Mä suhtaudun tähän asiaan ehkä niin, että olen ollut äärettömän onnekas saadessani pitää vanhempani näinkin pitkään. Kukaan meidän suvusta ei ole elänyt 100-vuotiaaksi ja tuskin elää kumpikaan vanhemmistanikaan, vaikka mitään pandemiaa ei olisi tullut. Sekä äitini että isäni on kumpikin jo nyt sukujensa vanhimmiksi eläneet. Tottakai sitä suree sitten, kun kuolevat, mutta kun tiedän, että he voivat kuolla milloin tahansa, vaikkei heidän luonaan enää koskaan kävisi kukaan, niin suhtaudun asiaan ilman stressiä. 

Hyviä pointteja sulla. Itse varon vielä vanhempineni mahdollisuuksien mukaan. Ovat jo niin kovin vanhoja.

Luen aina kirjoituksiasi mielelläni, niissä on kiinnostavia huomioita. Olet ollut minulle vertaistukena.

Vierailija
82/83 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuneita tiedän montakin mutta kuolleita en yhtään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani ei ole kuollut koronaan, ei vanha eikä nuori. Kukaan ystäväni tai sukulaiseni ei tunne yhtään koronaan kuollutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä