Voisitteko tsempata minua?
Olisin kiitollinen.
Olen nyt täällä turvakodissa enkä tiedä minne mennä.
Olen siis asunut mieheni asunnossa enkä tiedä, minne menisin.
Minulla on 8kk ikäinen vauva ja itse olen 22-vuotias.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Eikö siellä työntekijöiltä saa neuvoja?
Ovat kahvilla eivätkä tule juttelemaan.
.- ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppaa sinä minua!
Tsemppaan tottakai!
- ap
Jos olet turvakodissa, niin siellä kyllä keskustellaan kanssasi mm jatkosta ja asunnon etsimisestä. Tai ainakin pitäisi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet turvakodissa, niin siellä kyllä keskustellaan kanssasi mm jatkosta ja asunnon etsimisestä. Tai ainakin pitäisi keskustella.
Kyllä keskustellaan, mutta kukaan ei kerro, mihin vien tuon vauvan.
Itsellä ei ole mitään... siis en vaan pysty huolehtimaan häänestä.
Olet tehnyt hyvän päätöksen hakea apua itsellesi ja lapsellesi. Vähän kerrallaan kaikki asiasi järjestyvät, ja löydät teille turvallisen kodin.
Voimia kaiken keskellä
Turvakoti on turvallisempaan suuntaan. Yksi ovi sulkeutuu ja toinen avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keskustellaan, mutta kukaan ei kerro, mihin vien tuon vauvan.
Itsellä ei ole mitään... siis en vaan pysty huolehtimaan häänestä.
Anteeksi kirjoitusvirheet. Itkettää niin.
- ap
Saatko kaikki rahalliset tuet, mitä tarvitset? Tarvittaessa ota yhteys sosiaalityöntekijään.
Luulin myös, että työntekijät auttaisivat tarvittaessa.
Tarvitset oman asunnon. Muuta mahdollisimman kauaksi ex-miehestäsi. Hänen takiaan kai turvakodissa olet. Älä myöskään ole enää yhteydessä häneen äläkä anna mitään tietoja itsestäsi. Älä vastaa soittoihin tai muihin yhteydenottoihin.
Pyydä, että työntekijät auttavat asunnon haussa. Jos et saa apua heiltä, mene vuokraovi.com-sivuille tai hae kunnan vuokra-asuntoa. Kun löydät sopivan asunnon, hae sitä. Kela antaa käsittääkseni yhden kuukauden takauksen vuokravakuudeksi , ei enempää. Puhu tästä sosiaalityöntekijän kanssa (ja tarkista Kelasta, onko asia näin). Kun olet vuokrannut asunnon, hae Kelasta heti myös asumistukea. Heillä on sivuillaan asumistukilaskuri, johon voit syöttää tietosi, niin näet paljonko tukea olet saamassa. Asumistukea saa kohtuullisen kokoiseen ja hintaiseen asuntoon täyden asumistuen, joka ei kata kuitenkaan koko vuokraa.
Rakkautta ja voimia sinulle ja vauvalle! Luota, että kaikki järjestyy.
10. jatkaa. Olisitko valmis antamaan vauvan sijaiskotiin tai adoptoitavaksi? Kuuntele sydämesi ääntä.
Miksi et pysty huolehtimaan hänestä, onko sinulla traumoja menneisyydestä tai jokin riippuvuus?
Oletko sanonut työntekijöille, että tämä asia surettaa ja painaa mieltäsi? Ehkä asiaa ei tarvitse päättää heti. Turvakodissa voi varmaan asua useita kuukausia.
Työntekijät varmaan auttavat, kun olet siihen valmis. Jos olet hiljattain tullut turvakotiin, saat ensin aikaa koota itseäsi. Vauvalle löytyy hyvä koti ja sinulle myös.
Kiitos teille kaikille vastauksista. Vastaan teille huomenna. Nyt on voimat vähissä ja keskustellaan tuon vauvan kohtalosta.
- ap
Isälläkin on sanottavaa lapsen poisannosta
Joo nyt kaupungilta asunto ja Toimeentulotuki
Saithan sinä lapsilisät ja äitiysrahat
Tsemppiä! Kyllä kaikki järjestyy!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille vastauksista. Vastaan teille huomenna. Nyt on voimat vähissä ja keskustellaan tuon vauvan kohtalosta.
- ap
Ehkä meidän hyvinvointiyhteiskunnassa olisi sen verran vielä jotain jäljellä, että tukisivat sinua pitämään lapsen, jos sitä haluat. Mutta jos päädyt adoptioon, hyviä koteja lapselle on jonossa.
Lämmin halaus ja voimia <3 Muistathan hakea itsellesi pidempiaikaista apua traumoista selviämiseen.
Kaikki järjestyy vielä. Rakkautta sinulle ja vauvallesi.
Vierailija kirjoitti:
Saatko kaikki rahalliset tuet, mitä tarvitset? Tarvittaessa ota yhteys sosiaalityöntekijään.
Luulin myös, että työntekijät auttaisivat tarvittaessa.
Tarvitset oman asunnon. Muuta mahdollisimman kauaksi ex-miehestäsi. Hänen takiaan kai turvakodissa olet. Älä myöskään ole enää yhteydessä häneen äläkä anna mitään tietoja itsestäsi. Älä vastaa soittoihin tai muihin yhteydenottoihin.
Pyydä, että työntekijät auttavat asunnon haussa. Jos et saa apua heiltä, mene vuokraovi.com-sivuille tai hae kunnan vuokra-asuntoa. Kun löydät sopivan asunnon, hae sitä. Kela antaa käsittääkseni yhden kuukauden takauksen vuokravakuudeksi , ei enempää. Puhu tästä sosiaalityöntekijän kanssa (ja tarkista Kelasta, onko asia näin). Kun olet vuokrannut asunnon, hae Kelasta heti myös asumistukea. Heillä on sivuillaan asumistukilaskuri, johon voit syöttää tietosi, niin näet paljonko tukea olet saamassa. Asumistukea saa kohtuullisen kokoiseen ja hintaiseen asuntoon täyden asumistuen, joka ei kata kuitenkaan koko vuokraa.
Rakkautta ja voimia sinulle ja vauvalle! Luota, että kaikki järjestyy.
Tsemppiä! Eikö siellä työntekijöiltä saa neuvoja?