Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko tsempata minua?

Vierailija
23.04.2023 |

Olisin kiitollinen.
Olen nyt täällä turvakodissa enkä tiedä minne mennä.
Olen siis asunut mieheni asunnossa enkä tiedä, minne menisin.
Minulla on 8kk ikäinen vauva ja itse olen 22-vuotias.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko kaikki rahalliset tuet, mitä tarvitset? Tarvittaessa ota yhteys sosiaalityöntekijään.

Luulin myös, että työntekijät auttaisivat tarvittaessa.

Tarvitset oman asunnon. Muuta mahdollisimman kauaksi ex-miehestäsi. Hänen takiaan kai turvakodissa olet. Älä myöskään ole enää yhteydessä häneen äläkä anna mitään tietoja itsestäsi. Älä vastaa soittoihin tai muihin yhteydenottoihin.

Pyydä, että työntekijät auttavat asunnon haussa. Jos et saa apua heiltä, mene vuokraovi.com-sivuille tai hae kunnan vuokra-asuntoa. Kun löydät sopivan asunnon, hae sitä. Kela antaa käsittääkseni yhden kuukauden takauksen vuokravakuudeksi , ei enempää. Puhu tästä sosiaalityöntekijän kanssa (ja tarkista Kelasta, onko asia näin). Kun olet vuokrannut asunnon, hae Kelasta heti myös asumistukea. Heillä on sivuillaan asumistukilaskuri, johon voit syöttää tietosi, niin näet paljonko tukea olet saamassa. Asumistukea saa kohtuullisen kokoiseen ja hintaiseen asuntoon täyden asumistuen, joka ei kata kuitenkaan koko vuokraa.

Rakkautta ja voimia sinulle ja vauvalle! Luota, että kaikki järjestyy.

Minä en vaan osaa enää hakea apua. Nyt on näin, että en enää muista, kuinka toimitaan.

Tyttöni on hoitaja, mutta henellekään en kehtaa kertoa, kuinka minulla oikeasti menee.

Laittelen vaan Post It -lappuja pitkin seiniä.

- ap

- ap

Vierailija
22/25 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä ne auttavat sinua siellä turvakodissa. Ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kääntyy hyväksi. Kuuntele turvakodin neuvojia. Älä missään nimessä ala kuvitella, että menet takaisin kotiin.

Sä pärjäät! Mun mies kuoli, kun lapset olivat alle 3 kumpikin. Ensishokin jälkeen elämä alkoi muodostua hyväksi.

ÄLÄ MENE TAKAISIN KOTIIN. SE PILAA KAIKEN. SÄ PÄRJÄÄT KYLLÄ LAPSEN KANSSA.

Vierailija
24/25 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit olevasi töissä miehisellä alalla ja nyt sinulla onkin VAUVA, esiintyykö joku palstalla aina Ap nimimerkillä tai onko "oikealla" Ap:lla pahoja mielenterveysongelmia ?

Vierailija
25/25 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerroit olevasi töissä miehisellä alalla ja nyt sinulla onkin VAUVA, esiintyykö joku palstalla aina Ap nimimerkillä tai onko "oikealla" Ap:lla pahoja mielenterveysongelmia ?

Ap on jokaisessa ketjussa ensimmäisen viestin kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi